Google ordförslag: Dataspels-

Permalänk

Google ordförslag: Dataspels-

Google gillar att gissa på vad du ska skriva här näst. Skriver du Dataspels, är Googles förslag i följande ordning.

  1. Dataspelsberoende

  2. Dataspelsbranschen

  3. Dataspelsutvecklare

Jag provade att skriva "antika vasar" och "hästhoppning" google gissade inte på beroende. Intressant?

Visa signatur

http://planetnimn.blogspot.se Välkommen till Planet Nimn!

Permalänk

Nja, den går ju efter de vanligaste sökningarna. Så det är ju helt klart så att fler söker på 'antika kinesiska vaser' än 'antika vaser beroende'

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Jag får inte samma resultat.
Skriver jag dataspels så får jag förlagen i tur och ordning
1. dataspelsbranschen
2. dataspelsutvecklare
3. dataspelsmissbruk
4. dataspelsutveckling.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Entusiast

Jag får samma ord som TS men i annan ordning. Google tittar ju inte bara på vanligaste sökningarna utan gillar även att ha koll på vad du brukar titta på. Därför varierar sökresultatet mellan olika användare. Kan tänka mig att de kör något liknande även för föreslagna sökord.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Jag fick dataspelsporr som första förslag.

Nej som Zotamedu sa så lagrar sparar google mycket information som kan användas för att ge en bättre träffar eller reklam med bättre träffsäkerhet. Även vilken ip-adress eller språk på programvaror ska påverka om jag inte missminer mig.

*edit*
Visst bör man vara konspiratorisk emot att sökresultat kan missbrukas. Detta kan missbrukas av sökmotortillverkaren själv eller folk som trixar för att få de förslag/träffar som de vill först. Men dataspelsberoende, ja det är lite långsökt att tro att folk skulle trixa för att få detta förslag tidigt.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Jag fick dataspelsporr som första förslag.

Tsk tsk tsk .. Din gamle snuskgubbe

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Jag får samma ord som TS men i annan ordning. Google tittar ju inte bara på vanligaste sökningarna utan gillar även att ha koll på vad du brukar titta på. Därför varierar sökresultatet mellan olika användare. Kan tänka mig att de kör något liknande även för föreslagna sökord.

Ingen kospiration alltså. Då kan jag sova gott:) Blev bara arg när det kom upp först och behövde prata ut. Så blir det när man har taggarna utåt mot google och världen (=samma sak)

Visa signatur

http://planetnimn.blogspot.se Välkommen till Planet Nimn!