[Arma2/DayZ] Privat dayz server - SE 1911

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll för mig, WarZ tar upp nästan all min tid, så när jag väl känner för DayZ så är allt okej.

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Jag kör en uppdaterad testserver nu på SE 1912 med Panthera mappen..

Fungerar utmärkt..

Skulle kunna köra ny DB-reset anytime...

Vad tror ni andra om att köra SE 1911 på Panthera ?

/smygarn

DB-Reset : Ja

Map Byte: Nej

Permalänk
Medlem

Vore skönt med lite klimatbyte, så ja. Lätt att ge det en testperiod 1 vecka tycker jag.

Permalänk
Medlem

Tycker verkligen det är dags för en ny map. Ser helst att panthera kmr in

Visa signatur

CPU Core i5 3570K 4.2Ghz. ModerKort:MSI Z77A-GD55 - ATX. Ström: Corsair 600W Gaming series.
Minne:Corsair 16GB VENGEANCE 1600Mhz LP. Lagring:OS -SSD 120GB Corsair Force 3.Kylning:Antec KÜHLER H2O 620 CPU liquid cooling.GPU: KFA2 GTX 670 EX OC 2GB GDDR5 + Gigabyte GeForce GTX 670 2GB SLI. Chassi:Fractal design define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Jag kör en uppdaterad testserver nu på SE 1912 med Panthera mappen..

Fungerar utmärkt..

Skulle kunna köra ny DB-reset anytime...

Vad tror ni andra om att köra SE 1911 på Panthera ?

/smygarn

öhm inte för att vara den men se 1912 finns redan chernarus på den är även private hive

men om panthera.... jo vist varför inte kan va roligt kommer dock gå vilse efter 5 minuter

sen smygarn fördelen med att det är din server är att du gör som du vill... vill du byta map så gör bara det... det är din server... du som betalar för den så enda som har en röst är fan du

Permalänk
Medlem

Fast det handlar ju inte om det, klart OP kan göra vad han vill, men sättet han hanterar serven på är ju just därför folk spelar på den.

Permalänk

Kom in och lira nu för fan är 14 pers inne kl 19 på en lördag kväll? Vad är det här..... KOM IGEN NU!

Permalänk
Medlem
Skrivet av randomlarsson:

Kom in och lira nu för fan är 14 pers inne kl 19 på en lördag kväll? Vad är det här..... KOM IGEN NU!

Kör ju på SE 1911 Panthera test Vi är bara 3st inne.. behöver nog bli lite fler för att testa ordentligt...

/smygarn

Permalänk
Medlem

Mycket rolig kväll på servern idag! Fullt krig i Cherno

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Reseta servern... alla har ju as50

Permalänk
Medlem

Byt Map!

Jag tycker du kan byta map till Panthera. Kan chernarus som min egen ficka nu så hade varit kul att utforska nya ställen! Om inte annat så kan man ju iaf testa en vecka elr så, som någon skrev.

/ [A-T] B-Bad

Permalänk
Medlem

Jag får i varje fall inte igång Panthera mapen at all. Kommer upp att jag har fel filer. Och att jag har fel key bindings för saker och ting. Så jag får helt enkelt LIDA på den här tråkiga mapen som är på din vanliga server.

Visa signatur

CPU Core i5 3570K 4.2Ghz. ModerKort:MSI Z77A-GD55 - ATX. Ström: Corsair 600W Gaming series.
Minne:Corsair 16GB VENGEANCE 1600Mhz LP. Lagring:OS -SSD 120GB Corsair Force 3.Kylning:Antec KÜHLER H2O 620 CPU liquid cooling.GPU: KFA2 GTX 670 EX OC 2GB GDDR5 + Gigabyte GeForce GTX 670 2GB SLI. Chassi:Fractal design define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flipize:

Jag tycker du kan byta map till Panthera. Kan chernarus som min egen ficka nu så hade varit kul att utforska nya ställen! Om inte annat så kan man ju iaf testa en vecka elr så, som någon skrev.

/ [A-T] B-Bad

Han har ju lagt upp en test server med panthera

Permalänk
Medlem

IP till den?

Permalänk

Också sugen på att testa pantherna serven men hittar den inte. :/

Visa signatur

Fractal Design Define S | AMD Ryzen 3700x |Dark Rock pro 4| MSI x570 Gaming Edge WIFI | Corsair LPX 32GB | AMD RX 5700 XT |

Permalänk

Kan du göra en server restart idag? Hade varit riktigt gött!

MvH Larsso

Permalänk
Medlem

Kommer ni åt SE 1911 panthera ?? Den står bakom brandvägg men IP bör vara 94.254.122.78 (Blir 94.254.122.68 som tidigare när jag flyttar över den till den ordinarie server-datorn)

Man kan hitta servern i Arma's egna browser om man har de rätta expansionerna aktiverade..

För att installera Panthera mappen rekommenderas dayz commander.. Tyckte det var extremt enkelt.. (Man vet ju hur mkt som kan strula med DayZ)

/smygarn

Permalänk
Skrivet av comtronic:

Kommer ni åt SE 1911 panthera ?? Den står bakom brandvägg men IP bör vara 94.254.122.78 (Blir 94.254.122.68 som tidigare när jag flyttar över den till den ordinarie server-datorn)

Man kan hitta servern i Arma's egna browser om man har de rätta expansionerna aktiverade..

För att installera Panthera mappen rekommenderas dayz commander.. Tyckte det var extremt enkelt.. (Man vet ju hur mkt som kan strula med DayZ)

/smygarn

Jag hittar den varken i Commander eller Armas egna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Kommer ni åt SE 1911 panthera ?? Den står bakom brandvägg men IP bör vara 94.254.122.78 (Blir 94.254.122.68 som tidigare när jag flyttar över den till den ordinarie server-datorn)

Man kan hitta servern i Arma's egna browser om man har de rätta expansionerna aktiverade..

För att installera Panthera mappen rekommenderas dayz commander.. Tyckte det var extremt enkelt.. (Man vet ju hur mkt som kan strula med DayZ)

/smygarn

Krånglade BRA länge me detta innan jag fick ordning på detta. Dayzcommander va inget alternativ för mig i varje fall. men har läst att de funkar för en del. Jag installerade 3 olika filer manuellt. Tog bort Panthera Island från Playwithsix. För där finns de bara 1.4. Så blir konflikt direkt om du installerar det manuellt sen. Men nu funkar det i varje fall Se till att aktivera rätt epxansioner/mods under "Expansion när du startar spelet igenom , Arma 2 OA beta patch.

Visa signatur

CPU Core i5 3570K 4.2Ghz. ModerKort:MSI Z77A-GD55 - ATX. Ström: Corsair 600W Gaming series.
Minne:Corsair 16GB VENGEANCE 1600Mhz LP. Lagring:OS -SSD 120GB Corsair Force 3.Kylning:Antec KÜHLER H2O 620 CPU liquid cooling.GPU: KFA2 GTX 670 EX OC 2GB GDDR5 + Gigabyte GeForce GTX 670 2GB SLI. Chassi:Fractal design define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av huskeyninja:

Jag hittar den varken i Commander eller Armas egna.

Det märkliga är att jag inte hittar den när jag skriver in 94.254.122.78, men den dyker upp när jag filtrerar fram den med arma's inbyggda browser. Jag har port forwardat de portar som bör vara aktuella.

Tänker inte lägga en massa tid på att försöka göra den mer synlig eftersom den ändå ska flyttas över till servern när jag ser att allt det andra fungerar som det ska..

/smygarn

Permalänk
Medlem

Jag är ny till dayz(och arma) så jag kanske gör något fel. Jag får server rejekt. Kör med dayz commander och har version 1.7.2.6 på dayz och version 96895 på arma som servern skall kräva. Men trots detta så får jag server rejekt. Någon som har något tricks för att lösa detta problem?

edit: Blir samma sak om jag ändrar till version 97771 och försöker ansluta till panthera servern.

Permalänk
Skrivet av Ericson:

Jag är ny till dayz(och arma) så jag kanske gör något fel. Jag får server rejekt. Kör med dayz commander och har version 1.7.2.6 på dayz och version 96895 på arma som servern skall kräva. Men trots detta så får jag server rejekt. Någon som har något tricks för att lösa detta problem?

edit: Blir samma sak om jag ändrar till version 97771 och försöker ansluta till panthera servern.

Som jag förstår det så blir du alltså rejectad på grund utav något med versionen. Jag fick det också en gång då var jag tvungen att gå in på den här hemsidan och tankade ner den som står längst upp. Det funkade för det problemet jag hade i alla fall och jag hoppas det är samma du har då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av huskeyninja:

Som jag förstår det så blir du alltså rejectad på grund utav något med versionen. Jag fick det också en gång då var jag tvungen att gå in på den här hemsidan och tankade ner den som står längst upp. Det funkade för det problemet jag hade i alla fall och jag hoppas det är samma du har då!

Det var inte det som var felet för mig, det enda var att jag hade missat att kryssa i en ruta i settings på dayz commander!

Permalänk
Medlem

säg till när servern bytt map och haft en reset ! tack
/Nickshifter

Permalänk
Inaktiv

Gick in på servern och blev dödad efter 2 minuter

Permalänk
Medlem

Shue, tänkte bara kolla om alla tyckte detta intro va snygg, har inte använt mig av detta program innan alltså. Ska snart lägga upp lite klipp / filmer från när vi lirar på se 1911 , http://www.youtube.com/watch?v=1kS5zDDEFsk . // Istid

Permalänk

samma här, blev knäppt nyspawnad utan ens en burk bönor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fleshmeister:

samma här, blev knäppt nyspawnad utan ens en burk bönor

Exakt så det skulle vara i en Zombie-apocalypse

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av ceogar:

Exakt så det skulle vara i en Zombie-apocalypse

ja i verkligheten skulle det nog vara skönt att slippa dra ut på lidandet.
men i dayz vill man kanske komma förbi stranden. men det är bara disconnecta och söka efter ett modigare hive

Permalänk
Medlem

Enligt de tester jag gjort så är det väldigt mycket som är fixat med den nya server-mjukvaran! Inte alls lika enkelt att duplicera items som tidigare.

När man puttar in/ut saker i tälten sparas de direkt vilket gör save-tent funktionen helt överflödig.

Jag har också satt på funktionen så att man oftast ser vem som dödar vem och med vad.

Det ska också finnas en chans att det droppas care-packages (Liknande crasched heli's)

Sen tror jag de flesta skulle uppskatta mappen Panthera efter att man spelat Chernarus i flera månader. Planerar att fixa allt detta till helgen. Återkommer med mer exakt tidpunkt!

/smygarn