Överklockat 7870 vs Överklockat GTX 560 ti 448, vilket är bäst?

Permalänk
Avstängd

Överklockat 7870 vs Överklockat GTX 560 ti 448, vilket är bäst?

Hejsan alla Sweclockare!
BAKGRUND:
Jag ska investera i ett nytt grafikkort, först hittade jag ett begagnat 6950 och jag tänkte att det måste vara köpvärt och sen kollade jag grafer och såg hur det egentligen presterade nu när 78xx-serien finns.

Sen började jag kika på 7870 för att det ligger i en lagom prisklass för mig, sen såg jag att GTX 560 ti 448 presterade likvärdigt i BF3 i HD, sen såg jag att 7870 överklockat presterar bättre än 7950, medan GTX 560 ti 448 överklockat presterar nästan lika bra som GTX 680, och jag är inte den kunnigaste, så därför frågar jag om er hjälp här.

FRÅGORNA:
Räcker ca 1,3 GB grafikminne jämfört med 2GB grafikminne och vilket presterar bäst?
Såg att några lyckats överklocka 7850 till 1300 MHz och jag anar att 7870 överklockar lika bra ungefär och GTX 560 ti 448 minns jag inte klocken på och jag undrar, vilket ska man välja?
Båda verkar prestera likvärdigt och vara lätta att överklocka och inte skilja så mycket på chipen då många har
lyckats uppnå samma klock och jag undrar, ska man ta det billigaste alternativet eller vad rekommenderar ni?

Tack på förhand för svar.
Med vänliga hälsningar RazerBlader.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk
Hedersmedlem

Du menar att 560Ti 448 är lika snabbt som GTX680 överklockat?! Länk till detta?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Du menar att 560Ti 448 är lika snabbt som GTX680 överklockat?! Länk till detta?

Nej, det han skriver är att ett överklockat 560ti 448 presterar som ett gtx 680 (ej clock).
Tror dock inte detta stämmer, överklockat 560ti 448 bör ligga runt gtx 580 kanske lite över, alttså ca 40% från gtx 680.

Vad har du för priser på 560/7870?

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem

Är det bara Battlefield du spelar? Battlefield är inte AMD's starkaste sida.

Har själv ett 7870 med överklock enligt sign. nedan. Kan rekommendera det, dock inte ASUS variant som jag har för det låter som fan under belastning. Edit: Kan gissa på att mitt kort med nuvarande klock är en bra bit snabbare än GTX580. Sjukt mycket prestanda/krona.

Jag skulle inte köpt ett 560Ti idag. I.s.f. ett 660Ti, men det är väl en bra bit dyrare än 7870?

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jalle64:

Du menar att 560Ti 448 är lika snabbt som GTX680 överklockat?! Länk till detta?

Att det presterar i närheten av ett GTX 680 enligt överklockare, dock har jag inga grafer eller något mer konkret att gå på, dock tog jag det själv med en nypa salt men jag ska försöka hitta på grafer även så jag får se mer utförligt för jag är väldigt intresserad av var de hamnar mer exakt i vissa spel.

Skrivet av Pollux89:

Nej, det han skriver är att ett överklockat 560ti 448 presterar som ett gtx 680 (ej clock).
Tror dock inte detta stämmer, överklockat 560ti 448 bör ligga runt gtx 580 kanske lite över, alttså ca 40% från gtx 680.

Vad har du för priser på 560/7870?

ja, i närheten av åtminstone, ska försöka finna riktiga grafer så jag får se det mer konkret vart det hamnar, och priserna jag går efter är de billigaste på prisjakt, för stunden är det följande som jag hittar billigast och som jag litar på att köpa från:
GTX 560 ti 448:
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/157839-msi_geforce_gt...

7870:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=743426&cks=ASS&assoc=B99...

Skrivet av heatm:

Är det bara Battlefield du spelar? Battlefield är inte AMD's starkaste sida.

Har själv ett 7870 med överklock enligt sign. nedan. Kan rekommendera det, dock inte ASUS variant som jag har för det låter som fan under belastning. Edit: Kan gissa på att mitt kort med nuvarande klock är en bra bit snabbare än GTX580. Sjukt mycket prestanda/krona.

Jag skulle inte köpt ett 560Ti idag. I.s.f. ett 660Ti, men det är väl en bra bit dyrare än 7870?

Visste redan att AMD inte ligger lika bra till där
Och det är 500 kronor dyrare ungefär och lite till, dock vet jag inte om det är köpvärt då jag vill att det flyter på bra men jag vill köpa billigt och överklocka det så mycket det går och justera strömmen och nå en bra överklockning då min budget går vid 1700 ungefär, dock så känner jag även som dig att jag egentligen inte vill köpa ett 560 ti då 6XX-serien finns ute och det kör PCI Express-version 2.0 så det känns föråldrat redan när man köper det och samtidigt har det mindre VRAM även om jag bara håller mig till HD-upplösning, samtidigt vill jag ha mest bang for the buck och jag vet inte vilket jag bör välja, det känns som 7870 ger mest i längden, dock vill jag ha andras åsikter och höra vilket jag verkligen bör ta

EDIT:
http://www.hwcompare.com/12193/geforce-gtx-560-ti-448-vs-rade...

Är sidan ovan som jag länkade till tillförlitlig? Jag undrar då allting verkar vara bättre redan från start med 7870 rent siffermässigt och kan väl bara bli bättre, om det stämmer det som står rent siffermässigt så kan det kännas som ett avgörande även om det bara är grundförutsättningar från start innan överklockningen

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RazerBlader:

Att det presterar i närheten av ett GTX 680 enligt överklockare, dock har jag inga grafer eller något mer konkret att gå på, dock tog jag det själv med en nypa salt men jag ska försöka hitta på grafer även så jag får se mer utförligt för jag är väldigt intresserad av var de hamnar mer exakt i vissa spel.

ja, i närheten av åtminstone, ska försöka finna riktiga grafer så jag får se det mer konkret vart det hamnar, och priserna jag går efter är de billigaste på prisjakt, för stunden är det följande som jag hittar billigast och som jag litar på att köpa från:
GTX 560 ti 448:
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/157839-msi_geforce_gt...

7870:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=743426&cks=ASS&assoc=B99...

Visste redan att AMD inte ligger lika bra till där
Och det är 500 kronor dyrare ungefär och lite till, dock vet jag inte om det är köpvärt då jag vill att det flyter på bra men jag vill köpa billigt och överklocka det så mycket det går och justera strömmen och nå en bra överklockning då min budget går vid 1700 ungefär, dock så känner jag även som dig att jag egentligen inte vill köpa ett 560 ti då 6XX-serien finns ute och det kör PCI Express-version 2.0 så det känns föråldrat redan när man köper det och samtidigt har det mindre VRAM även om jag bara håller mig till HD-upplösning, samtidigt vill jag ha mest bang for the buck och jag vet inte vilket jag bör välja, det känns som 7870 ger mest i längden, dock vill jag ha andras åsikter och höra vilket jag verkligen bör ta

Kör på 7870 om du inte vill lägga mer. Jag har själv saphire versionen och den fungerar riktigt bra i alla spel.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av RazerBlader:

Att det presterar i närheten av ett GTX 680 enligt överklockare, dock har jag inga grafer eller något mer konkret att gå på, dock tog jag det själv med en nypa salt men jag ska försöka hitta på grafer även så jag får se mer utförligt för jag är väldigt intresserad av var de hamnar mer exakt i vissa spel.

Ett 560Ti 448 presterar ~5% lägre än ett GTX 570, som kan med nöt och nappe överklockas nog för att ligga i prestanda med 580't(bra resultat).
Men att du skulle komma i 680 prestanda med en sådan GPU(+40-50% extra prestanda), på normal kylning, alternativt H2O har jag ytterst svårt att tro.
Nej, finns det ingen trovädig källa / bevis till detta så tror jag inte på det för 1 sekund.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marcus h:

Kör på 7870 om du inte vill lägga mer. Jag har själv saphire versionen och den fungerar riktigt bra i alla spel.

Okej, tack så mycket för snabbt svar, det lutar åt det, är kylningslösningen någorlunda tyst även vid tyngre belastning och högre fläkt-tal?

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk
Medlem

Har haft ett gtx 560ti 448 från msi med twinfrozer kylaren och det kommer inte ens i närheten av ett gtx680 ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonssown:

Ett 560Ti 448 presterar ~5% lägre än ett GTX 570, som kan med nöt och nappe överklockas nog för att ligga i prestanda med 580't(bra resultat).
Men att du skulle komma i 680 prestanda med en sådan GPU(+40-50% extra prestanda), på normal kylning, alternativt H2O har jag ytterst svårt att tro.
Nej, finns det ingen trovädig källa / bevis till detta så tror jag inte på det för 1 sekund.

Inte den trovärdigaste och som jag skrev så tog jag tog det med en stor nypa salt själv så och källorna är nog inte de bästa, mer trolleri än fakta nuförtiden på forum tråkigt nog :/

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RazerBlader:

Okej, tack så mycket för snabbt svar, det lutar åt det, är kylningslösningen någorlunda tyst även vid tyngre belastning och högre fläkt-tal?

Har tyvärr inte personlig erfarenhet av HIS kylare men den ser ju mer tilltagen ut än stock iallafall. Lite tråkigt att den inte har två fläktar bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pollux89:

Nej, det han skriver är att ett överklockat 560ti 448 presterar som ett gtx 680 (ej clock).
Tror dock inte detta stämmer, överklockat 560ti 448 bör ligga runt gtx 580 kanske lite över, alttså ca 40% från gtx 680.

Vad har du för priser på 560/7870?

Det skrev jag också, om du nu inte fattar, så läs en gång till.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marcus h:

Har tyvärr inte personlig erfarenhet av HIS kylare men den ser ju mer tilltagen ut än stock iallafall. Lite tråkigt att den inte har två fläktar bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, men det är lugnt, och den ser ut att vara det håller jag även med om liksom det sistnämnda, får köpa kylningslösning från Arctic i värsta fall sen när pengar kommer in återigen på kontot för ännu bättre klockningsförutsättningar så kanske jag kan vinna någon MHZ, lite tystare kan det även bli då även

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk
Hedersmedlem

HIS brukar vara bra på kylarlösningar och vad jag vet är denna inget undantag. Själv haft deras kylare på tre olika AMD/ATi-kort.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jalle64:

HIS brukar vara bra på kylarlösningar och vad jag vet är denna inget undantag. Själv haft deras kylare på tre olika AMD/ATi-kort.

Tack för att du fyllde i luckan, det lutar åt det grafikkortet nu och jag kör på det, för jag anar att jag inte lär bli besviken på de få FPS i skillnad som det kan tänkas bli

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RazerBlader:

ja, i närheten av åtminstone, ska försöka finna riktiga grafer så jag får se det mer konkret vart det hamnar, och priserna jag går efter är de billigaste på prisjakt, för stunden är det följande som jag hittar billigast och som jag litar på att köpa från:
GTX 560 ti 448:
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/157839-msi_geforce_gt...

7870:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=743426&cks=ASS&assoc=B99...

Varför litar du inte på OC.nu? De har ju fått bra omdömen: http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=3458. De säljer MSI Geforce GTX 560 Ti 448 Core för 1500, vilket ändå är 200 kr billigare än vad du kan få den för hos Webhallen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TKD_1337:

Varför litar du inte på OC.nu? De har ju fått bra omdömen: http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=3458. De säljer MSI Geforce GTX 560 Ti 448 Core för 1500, vilket ändå är 200 kr billigare än vad du kan få den för hos Webhallen.

Men det är ett sämre kort än HD7870:t så jag skulle tagit AMD:t omedelbums.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Men det är ett sämre kort än HD7870:t så jag skulle tagit AMD:t omedelbums.

HD 7870:n är något bättre, ja. Mitt inlägg var mer ett svar på varför han inte litade på OC.nu. Om han lutar mot Nvidia-grafikortet så tycker jag inte han borde avskräckas av den butiken.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TKD_1337:

Varför litar du inte på OC.nu? De har ju fått bra omdömen: http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=3458. De säljer MSI Geforce GTX 560 Ti 448 Core för 1500, vilket ändå är 200 kr billigare än vad du kan få den för hos Webhallen.

För att jag inte har hört någon på forum rekommendera de eller så och därmed aldrig beställt via de, är så med varje butik jag testar på att jag helst läser på forum/i inlägg att jag med säkerhet kan beställa där och därifrån, har varit så med alla webbutiker som jag beställer ifrån, är mer en fixidé som jag har men sån är jag, kollar alltid på prisjakt annars och går efter billigast pris men med omdömen om butiker där har jag svårt för av någon anledning :-\

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Varför litar du inte på OC.nu? De har ju fått bra omdömen: http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=3458. De säljer MSI Geforce GTX 560 Ti 448 Core för 1500, vilket ändå är 200 kr billigare än vad du kan få den för hos Webhallen.

66 Omdömmen kan vem som helst fixa, så skulle inte påstå att enbart omdömmen på prisjakt är något att gå efter... Med det sagt så har jag inte koll på hur butiken är i sig.

Åter till topic, 7870 är ett bättre kort än 560ti 448, är skillnaden värt det? Jag vill nog påstå att den är det, dessutom har prestandaskillnaderna i BF3 mellan AMD och Nvidia minskat i takt med att nya drivrutiner släppts från amd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RazerBlader:

För att jag inte har hört någon på forum rekommendera de eller så och därmed aldrig beställt via de, är så med varje butik jag testar på att jag helst läser på forum/i inlägg att jag med säkerhet kan beställa där och därifrån, har varit så med alla webbutiker som jag beställer ifrån, är mer en fixidé som jag har men sån är jag, kollar alltid på prisjakt annars och går efter billigast pris men med omdömen om butiker där har jag svårt för av någon anledning :-\

Okej.

Skrivet av Simcon:

66 Omdömmen kan vem som helst fixa, så skulle inte påstå att enbart omdömmen på prisjakt är något att gå efter... Med det sagt så har jag inte koll på hur butiken är i sig.

Åter till topic, 7870 är ett bättre kort än 560ti 448, är skillnaden värt det? Jag vill nog påstå att den är det, dessutom har prestandaskillnaderna i BF3 mellan AMD och Nvidia minskat i takt med att nya drivrutiner släppts från amd.

Jo, jag vet. Men vissa av de som gett omdömen har skrivit tiotals omdömen på Prisjakt (på andra butiker och produkter). Sen kan man alltid läsa i andra forum om en viss butik.

Men visst, man får vara hur skeptisk man vill.

Permalänk

7870 är en del bättre, samt drar mindre ström.
Detta visar skillnaden mellan de två korten.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

Öhm, ett oklockat 7870 ref. presterar nån procent sämre än ett oklockat GTX580(kolla Swec's prestandaindex ist för div. "tester" från okända källor.)

Är ett oklockat 560 Ti 448 snabbare än ett GTX 580? Nej, precis.

OCh strömförbrukningen ska vi inte prata på, i nivå med GTX570/80, vid max OC och last drar 560 ti 448 dryga 100W mer än ett 7870 max OC/last.

Hitade nåt benchmark där 560't var nån fps snabbare, men generellt ligger 7870 15-20% före. Och försprånget lär växa för 7870 då det är ett relativt nytt kort som man fortfarande utvecklar drivrutiner till.

http://www.sweclockers.com/recension/14783-nvidia-geforce-gtx...

http://www.sweclockers.com/recension/15131-amd-radeon-hd-7870...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Simcon:

66 Omdömmen kan vem som helst fixa, så skulle inte påstå att enbart omdömmen på prisjakt är något att gå efter... Med det sagt så har jag inte koll på hur butiken är i sig.

Åter till topic, 7870 är ett bättre kort än 560ti 448, är skillnaden värt det? Jag vill nog påstå att den är det, dessutom har prestandaskillnaderna i BF3 mellan AMD och Nvidia minskat i takt med att nya drivrutiner släppts från amd.

Så tänker jag med angående omdömena, var rädd att skriva det ifall jag bara blivit dumförklarad

Och som skrivet, jag har redan bestämt mig för att köra på 7870

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thereal_twisted:

Öhm, ett oklockat 7870 ref. presterar nån procent sämre än ett oklockat GTX580(kolla Swec's prestandaindex ist för div. "tester" från okända källor.)

Är ett oklockat 560 Ti 448 snabbare än ett GTX 580? Nej, precis.

OCh strömförbrukningen ska vi inte prata på, i nivå med GTX570/80, vid max OC och last drar 560 ti 448 dryga 100W mer än ett 7870 max OC/last.

Hitade nåt benchmark där 560't var nån fps snabbare, men generellt ligger 7870 15-20% före. Och försprånget lär växa för 7870 då det är ett relativt nytt kort som man fortfarande utvecklar drivrutiner till.

http://www.sweclockers.com/recension/14783-nvidia-geforce-gtx...

http://www.sweclockers.com/recension/15131-amd-radeon-hd-7870...

Jag har kollat här på Sweclockers och på en hel drös andra sidor, dock tillhandahåller inte SweC ett överklockat index, och strömförbrukning lägger jag ingen som helst vikt på, har 100% grön energi och sen att det kostar lite att driva systemet vet jag redan, har ett kraftigt nätaggregat så det behövs det inte läggas någon extra tanke på

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk
Medlem

Kan du inte sträcka dig till ett 660Ti så är 7870 klart bäst bang for the buck.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970