Tänkte söka ett säljarjobb, är företaget seriöst och är det något att ha?

Permalänk
Medlem

Tänkte söka ett säljarjobb, är företaget seriöst och är det något att ha?

Har varit arbetslös nu i 3 månader och har sänkt mina krav, hittade ett säljarjobb som jag skulle kunna tänka mig. Är det något att ha och är företaget seriöst, vad tror ni?

http://www.intersydatis.se/lediga-jobb/

Permalänk
Medlem

Kort svar: Nej.

Längre svar: Det är dom där som ringer upp och erbjuder kunden en "gratis matt-tvätt". Sen kommer dom hem till kunden, tvättar en matta, och demonstrerar den fantastiska dammsugaren som förr i tiden hette Kirby och kostar i runda slängar 20K. Har själv suttit och försökt boka såna hembesök via telefon, jag stod ut i nästan en hel kväll, det var verkligen inget för mig.
Då vi inte hade fått skriva på något anställningsavtal eller liknande så var det en enkel match att bara sluta gå dit dock, men det visar väl lite på hur pass seriösa dom är också.

I mitt nuvarande jobb så befinner jag mig i lokalen bredvid dom, det man ser på deras lastbrygga är väl ingen munter syn med ett tjog "pappa betalar" brats i kostymer med vattenkammat hår som tar sig en smygrök, men visst, dyra bilar står det där lite nu och då, sen om det är säljare eller ägares bilar kan jag inte svara på, men chansen finns väl att om man lyckas lura många att man behöver en sån däringa dammsugare för att överleva så kan man nog tjäna rätt bra med peningan

Visa signatur

"Gräset är alltid vitare på vintern"

Permalänk
Medlem
Skrivet av zlim:

Kort svar: Nej.

Längre svar: Det är dom där som ringer upp och erbjuder kunden en "gratis matt-tvätt". Sen kommer dom hem till kunden, tvättar en matta, och demonstrerar den fantastiska dammsugaren som förr i tiden hette Kirby och kostar i runda slängar 20K. Har själv suttit och försökt boka såna hembesök via telefon, jag stod ut i nästan en hel kväll, det var verkligen inget för mig.
Då vi inte hade fått skriva på något anställningsavtal eller liknande så var det en enkel match att bara sluta gå dit dock, men det visar väl lite på hur pass seriösa dom är också.

I mitt nuvarande jobb så befinner jag mig i lokalen bredvid dom, det man ser på deras lastbrygga är väl ingen munter syn med ett tjog "pappa betalar" brats i kostymer med vattenkammat hår som tar sig en smygrök, men visst, dyra bilar står det där lite nu och då, sen om det är säljare eller ägares bilar kan jag inte svara på, men chansen finns väl att om man lyckas lura många att man behöver en sån däringa dammsugare för att överleva så kan man nog tjäna rätt bra med peningan

Var la lite så jag tänkte, men är inget jobb jag tänkte ha en lång tid. Man kanske kan gå dit att testa och se hur det verkar? Måste ju vara bättre än att vara arbetslös

Permalänk
Medlem

Det mesta är bättre än att vara arbetslös, och det kanske är bättre att leka säljare än att leka telefonterrorist

Visa signatur

"Gräset är alltid vitare på vintern"

Permalänk
Medlem

Du riskerar att gå back på det jobbet, du kan åka på att få stå för bil+bensin själv.
Kunderna får du ragga själv från din egen bekantskapskrets, som sedan får ragga sina bekanta o.s.v.
Deras support till dig är endast att dom ringer till telefonnumrena på listan du lämnar in och erbjuder gratis mattvätt, sedan får du åka dig och försöka kränga dammsugare.

Hade hellre varit telefonterrorist.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.