[LoL] Solo/Duo Ranked omöjligt

Permalänk

[LoL] Solo/Duo Ranked omöjligt

Hej

Jag spelar lol ranked games ganksa ofta inom Solo/Duo men mer och mer förlorar jag p.g.a folk som verkligen inte kan spela, då menar jag som t.ex en spelare som lirar Rengar, börjar med att traska in i enemy jungle helt själv och ger FB, samma sak en gång till. Sedan sparar denne spelare aldrig till 5 innan han attackerar motståndare, Aldrig, han använder aldrig ulti för att sneaka in och köra en leap direkt inpå enemys när han ska ganga, nej han springer jämsides med bot och top och hoppas på att enemy ska möta upp dem.

Sådana situationer konstant match efter match efter match har fått mig att förlora alldelles för mycket elo, som bäst har jag uppnåt 1560 men ligger nu nere på 1230...

Hur bär folk sig åt som faktiskt kommer upp långt över 2k rating? I mina ögon är det omöjligt då man aldrig kan spela en ren match utan Afkers, trollpicks, feeders ( riktiga noobs som verkligen inte kan något om något i lol) osv

Någon som har samma erfarenheter?

Permalänk

Kan bara hålla med.. inte ofta man hamnar med 4 andra som kan spela. Sen sitter de och spammar "noobs" till höger och vänster, förstör nöjet att spela :/

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk

Spela med kompisar. Blir mycket roligare då.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Spela med kompisar. Blir mycket roligare då.

Precis, har spelat ett antal matcher (körde beta men spelar egentligen HoN) för många år sedan eller vad det nu är men de 2 senaste (några veckor sedan) (Spelar saom sagt inte LoL egentligen) så har jag vunnit 2 av 2 matcher bara för att polarten fick med mig...

Tycker förövrigt LoL har för slö spelstil men många bra idéer, tex gömma sig i gräs men ett stort minus är att man inte kan TK'a mobs.

Hemligheten är kommunikation med övriga lagmedlemmar. (;

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Skrivet av kr0owe:

Precis, har spelat ett antal matcher (körde beta men spelar egentligen HoN) för många år sedan eller vad det nu är men de 2 senaste (några veckor sedan) (Spelar saom sagt inte LoL egentligen) så har jag vunnit 2 av 2 matcher bara för att polarten fick med mig...

Tycker förövrigt LoL har för slö spelstil men många bra idéer, tex gömma sig i gräs men ett stort minus är att man inte kan TK'a mobs.

Hemligheten är kommunikation med övriga lagmedlemmar. (;

Tycker LOL är bättre än HoN. Just för att de är lite enklare att sätta sig in i och spelar du med polare blir kommunikationen bra och de roliga roligare. Då slipper du alla fjortisar som det också finns extremt mycket av i HoN om inte mer.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk

Det är så sjukt att spelet förstörs så otroligt av alla idoter som är helt inkompetenta, känns riktigt kul med all tid man lagt ner på spelet för att köpa runes och champions men det räcker nu, jag slutar med spelet, det går inte att uppnå något alls eftersom man inte kan göra nytta ensam utan behöver 4 till men om dem är såpass värdelösa så funkar det inte.

Slutar med lol så slipper jag stå ut med all frustration p.g.a alla dessa idioter, går tillbaka till BF3 där Ensam är Stark.

Permalänk
Medlem

Om du är bättre än din ELO så kommer du stiga, det kanske tar 1000 games men det är sant. Grejen är att om du är bra, så kan bara 4 i ditt lag vara sämst, medan 5 i det andra laget vara sämst. I.e. du har sannolikheten på din sida, det andra laget har större risk att vara dåliga.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Skrivet av Shrudder:

Om du är bättre än din ELO så kommer du stiga, det kanske tar 1000 games men det är sant. Grejen är att om du är bra, så kan bara 4 i ditt lag vara sämst, medan 5 i det andra laget vara sämst. I.e. du har sannolikheten på din sida, det andra laget har större risk att vara dåliga.

jo de var ju så jag tog mig upp till 1560 då jag jade turen att ha ett team som faktiskt va kapabla till att göra något men sedan sjönk jag tillbaka ner i elohell

Permalänk
Medlem

Spela efter kl 22 och aldrig innan typ 15.00 på vardagar då kidsen erövrar.

Sen är risken för att idioter i motståndarlaget större med tanke på att du har med dig 4 och de är ju ett värde av 5. Därför har du allltid oddsen. På din ELO råder jag dig att köpa en elo klättrar-champ och köra.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Skrivet av Eptk:

Spela efter kl 22 och aldrig innan typ 15.00 på vardagar då kidsen erövrar.

Sen är risken för att idioter i motståndarlaget större med tanke på att du har med dig 4 och de är ju ett värde av 5. Därför har du allltid oddsen. På din ELO råder jag dig att köpa en elo klättrar-champ och köra.

Rengar, Xin dem jag spelar som bäst och lirar främst allt från 20.00 till 05.00

Permalänk
Medlem
Skrivet av TokigaSmurfeN:

Rengar, Xin dem jag spelar som bäst och lirar främst allt från 20.00 till 05.00

Rekommenderar dig att köpa t.ex. Gragas, Karthus, Orianna. 3 mid du enkelt kan bära spelet med om du lär dig gubbarna rätt. Eve har varit en gratis klättrare nu men förblir nog inte så efter nerf. Ska slå ett slag för Amumu och Lee Sin jungle också.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

ville bara påpeka ang. eve att hon är ju OP när man kör henne som AP ! men kan håller med annars om att man blir GALEN på folk som går afk och verkligen inte kan lira trodde det skulle bli bättre efter 1200+ men låter inte som det

Permalänk
Medlem

Jag får hålla med, däremot i låga ratings föreslår jag att du väljer support, om nu ingen annan vill köra det. Vill ingen köra support så blir det den som väljer champ sist som blir tvingad till det, och spelar då oftast sämre/trollar eller snor någon annan lane. Hitta en support som passar dig. Försök även lugna ner andra spelare om de börjar bli griniga, annars slutar det oftast i förlust.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Och rubrik finputsad.