Permalänk
Medlem

Vietcong MP-demo

Nu är det här.
Någon som testat?

*Laddar för fullt*

MIRROR:
Omkrets3

Visa signatur

Yarr?

Permalänk
Medlem

Testade det im morse, ganska skönt, lite svårt att se skillnad på folk tycker jag bland alla träd

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Riktigt skön känsla i spelet fast....lite fult va det .

Permalänk
Medlem

Det startar inte för mig
Spottar bara tillbaka mig till skrivbordet.

Har uppdaterat allt.
surt.

Visa signatur

Yarr?

Permalänk
Medlem

ska testa om några minuter

Visa signatur

This Thug Life stuff, it was just ignorance. My intentions was always in the right place. I never killed anybody, I never raped anybody, I never committed no crimes that weren't honorable-that weren't to defend myself.

Permalänk
Medlem

Trodde aldrig min gamla P3 skulle få uppleva sådan här grafik, men jodå (även om det hackar en aning).

Fy faaaan vad snygg djungel....har aldrig sett något liknande.
Och ljudet är ju tipp-topp. Allt från flugorna som surrar till plaskandet i vattnet. Jäklar vilken känsla.
Även om det märks att spelet inte är riktigt färdigpolerat än.

Permalänk
Medlem

får fasiken inte ljudet att funka bra. Har provat olika, men bara den förbannade flugan och skottfördröjning. Några andra ideer

Visa signatur

This Thug Life stuff, it was just ignorance. My intentions was always in the right place. I never killed anybody, I never raped anybody, I never committed no crimes that weren't honorable-that weren't to defend myself.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Makaveli
får fasiken inte ljudet att funka bra. Har provat olika, men bara den förbannade flugan och skottfördröjning. Några andra ideer

Tyvärr ingen aning....har knappt kollat vad det finns för inställningar heller.
Men ljudet är helt klart det bästa jag hört....det hjälper till riktigt bra att fixa till djungelstämmningen.
Hoppas alla problem fixas till färdiga releasen, och att den kommer snart

Permalänk
Medlem

Hmm, det är fan kul asså, och ÄNTLIGEN en djungel som käns bra

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Ingen som vet hur man kan tweaka det :\

Går lite segt på min p3:a

Permalänk
Medlem

fick i ordning på ljudet

Visa signatur

This Thug Life stuff, it was just ignorance. My intentions was always in the right place. I never killed anybody, I never raped anybody, I never committed no crimes that weren't honorable-that weren't to defend myself.

Permalänk
Medlem

Ja, va ska man säga....? Spelet hade snygg grafik och bra "bakgrundsljud", men vapenljuden var djävulskt kassa! Sen tyckte jag att Amerikanerna såg ut som vietnameser själva. Så det var skitsvårt att skilja på vänner & fiender.
Va fan, det ska ju se ut som "Plutonen" med hjälmar med cigaretter och mest m16A1 och M60. Här var det fan vapen från WW2 också. Har aldrig tänkt på att de använde så gamla vapen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Ja, va ska man säga....? Spelet hade snygg grafik och bra "bakgrundsljud", men vapenljuden var djävulskt kassa! Sen tyckte jag att Amerikanerna såg ut som vietnameser själva. Så det var skitsvårt att skilja på vänner & fiender.
Va fan, det ska ju se ut som "Plutonen" med hjälmar med cigaretter och mest m16A1 och M60. Här var det fan vapen från WW2 också. Har aldrig tänkt på att de använde så gamla vapen...

Jojo visst hade dom sina grymma Thompsons i vietnam .
Äntligen så har det kommit ett riktigt grymt krigs spel..bara dom snyggade upp grafiken lite så skulle det bli skitbra.

Permalänk
Medlem

Nej fy faaan vad snyggt detta spel är. Visst, de flesta texturerna skulle behöva lite mer skärpa, men det passar ändå in rätt bra i djungeln som det är.

Men nu till min fråga:

Upptäckte just något asballt, nämligen kommandomenyn som man får upp när man trycker på "x".
Finns många bra commandon som "Cover me", "Sniper ahead", "I need a medic", "Enemy behind" etc etc etc.

MEN, vet man vem som säger detta??? Som i BF1942, där om nån säger något så syns det på kartan. Är det samma här eller hur ska man veta vilken plats det kommer från?
Är nämligen nästan aldrig nån som säger nåt när man hoppar in på en server så jag har inte upptäckt detta än.

Men det här skulle kunna va precis vad som behövs för att få igång lite teamplay och strategi. Som det är nu när jag lirat lite så kutar alla bara runt för sig själva och då blir det jäkligt trist.

Så, hoppas nån vet hur dessa kommandon funkar och kan svara på min fråga

Permalänk
Medlem

Känsla i detta spel? ha! vapen som gungar konstigt och låter som nåt felkonverterat mp3 ljud. OFP har tom snyggare gubbar! Kass spel tycker jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Känsla i detta spel? ha! vapen som gungar konstigt och låter som nåt felkonverterat mp3 ljud. OFP har tom snyggare gubbar! Kass spel tycker jag.

Vad fan gör det att gubbarna är lite fula när djungeln är så lummig och levande???
Har du sett nån liknande miljö i något annat spel nån gång???
Och vapnen låter bra tycker jag.....alla ljud är ju grymt bra.
Kanske är några buggar som förstör för en del.
Tänk på att det är en demo och att spelet inte är ute än på ett tag...

Hoppas fortfarande nån kan svara på min förra fråga

Permalänk
Medlem

Nej! Jag håller mig till den bästa krigssimulatorn som någonsin gjorts!!! Nämlige OFP & Resistance. Det är så jävla ballt i mp (friheten mmmmmmmmmmmmmmm)

Permalänk
Medlem

Om bara inte Opf hade hackat så fruktansvärt mycket även på lägsta på allt så hade jag spelat det. :\

::)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Nej! Jag håller mig till den bästa krigssimulatorn som någonsin gjorts!!! Nämlige OFP & Resistance. Det är så jävla ballt i mp (friheten mmmmmmmmmmmmmmm)

Bläääääääääää !

Permalänk
Medlem

Hackar gräsligt mycket på 640x480 med detaljnivån på minimum
Ser grymt dåligt ut då man sänkt så mycket också :>

Bahhhh jag som inte har råd att uppgradera min dator på minst ett halvår, hade hoppats på att köpa ett GF4 Ti4200 skulle hjälpa datorn framtills dess men icket :/

Permalänk
Medlem

Men faaan vad trist då att ingen ska veta hur team-commands funkar.
Alltså hur fan vet man vem som sagt "enemy ahead" eller "I need cover", när det uppenbarligen INTE visas på kartan som i BF1942???

Detta är ju vad som pajar hela spelet som det är nu.....har dom varit så korkade att dom tagit bort detta från demon, eller är dom så extremt jävla korkade att dom inte ens tänkt tanken???

Registrerade mig på spelets hemsida för att fråga på forumet, men då måste man vänta tills nån manuellt har kikat igenom min ansökan innan jag får posta nåt inlägg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Makaveli
fick i ordning på ljudet

Hur gjorde du?
Har samma problem nämligen.

Permalänk
Medlem

Själv tyckte jag att det sög mer än allt jag kan komma på...
O härligt.. fult som stryck.. + 1000 saker till

Aldrig mer att de där skiten åker in i min bruk... tvi!

Nä god natt på er nu

Visa signatur

Jet A1, Bästa doften som finns.

Permalänk
Medlem

Det här spelet verkar vara lagom kasst... ska nog hålla mej borta från det.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XTC
Själv tyckte jag att det sög mer än allt jag kan komma på...
O härligt.. fult som stryck.. + 1000 saker till

Aldrig mer att de där skiten åker in i min bruk... tvi!

Nä god natt på er nu

Men ska det va så jävla svårt att fatta att en liten demo på 70 MB inte kan ha världens mest högupplösta texturer?????

Spelet har iallafall en STOR öppen djungel som är jäkligt detaljerad och mer lik en riktig djungel än något annat spel som jag har sett. Alltså det är ju otroligt hur mycket buskar och träd och härligt lummig vegetation dom lyckats klämma in, och som såklart vajar i vinden också.
Och ljudet är ju bara BÄST, det låter ju som det kom från den allra bästa djungelkrigsfilm.
Den som inte håller med kan inte ha hört ljudet som det ska låta, det är ju trots allt en DEMO....spelet är inte klart ännu! Vissa verkar ha problem att få det att fungera

Edit: Är ju bara att kika in här tex....inte särskilt svårt att se att detta spels utomhusmiljöer är något alldeles speciellt
http://www.worthplaying.com/article.php?sid=7391

Permalänk
Medlem

HAHA, fyfan va fula gubbarn va!! fast annars var det ganska coolt

Permalänk
Medlem

Okej, spelet har en detaljerad djungel... sen då? Räcker det för att spelet ska vara kul eller?

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rsr

Men ska det va så jävla svårt att fatta att en liten demo på 70 MB inte kan ha världens mest högupplösta texturer?????

Spelet har iallafall en STOR öppen djungel som är jäkligt detaljerad och mer lik en riktig djungel än något annat spel som jag har sett. Alltså det är ju otroligt hur mycket buskar och träd och härligt lummig vegetation dom lyckats klämma in, och som såklart vajar i vinden också.
Och ljudet är ju bara BÄST, det låter ju som det kom från den allra bästa djungelkrigsfilm.
Den som inte håller med kan inte ha hört ljudet som det ska låta, det är ju trots allt en DEMO....spelet är inte klart ännu! Vissa verkar ha problem att få det att fungera

Edit: Är ju bara att kika in här tex....inte särskilt svårt att se att detta spels utomhusmiljöer är något alldeles speciellt
http://www.worthplaying.com/article.php?sid=7391

Men fatta att vi bedömer demot och inte den slutgiltiga versionen!
Jag tycker inte att spelet är rolig utan det ser ut som en variant av CS i jungel fast med bättre fysik än den i CS. Visst ser skärmdumparna mycke vackra ut men de vissar inte hur bra spelet är. Innan jag hade testat demot trodde jag att detta spel skulle vara underbar med superkänsla just tack vare de fina skärmdumparna.

Och hur kan man säga att jungel är "STOR öppen"? I demot går man ju vid kanterna hela tiden!! Man kan alltså springa från högra till vänstra kant på 10 sekunder så sluta snacka skit!

Permalänk
Medlem

Hmm, CP spel det var kom jag på, ser ju inte skillnad på gubbarna, och dessutom ser amerikanarna ut som värsta risplockarna själva, sen var det inte alls så cool djungen som jag tyckte i början, tråkigt

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan

Men fatta att vi bedömer demot och inte den slutgiltiga versionen!
Jag tycker inte att spelet är rolig utan det ser ut som en variant av CS i jungel fast med bättre fysik än den i CS. Visst ser skärmdumparna mycke vackra ut men de vissar inte hur bra spelet är. Innan jag hade testat demot trodde jag att detta spel skulle vara underbar med superkänsla just tack vare de fina skärmdumparna.

Och hur kan man säga att jungel är "STOR öppen"? I demot går man ju vid kanterna hela tiden!! Man kan alltså springa från högra till vänstra kant på 10 sekunder så sluta snacka skit!

Med "stor öppen" djungel menar jag att det inte är som i MOHAA tex, att vägen man ska gå är ganska smal och begränsad och förutbestämd.
Vad gäller storleken så tar det nog några minuter att springa över hela kartan.....rätt bra med tanke på att det är en liten 70MB demo.

Och visst, spelet är inte perfekt, det behöver mera arbete, men att jag tog upp detta med just grafiken (och inte gameplay) var för att en del säger att spelet är asfult, och det är det fanemig inte. Jag blir mer imponerad av sån här "levande" grafik än av bara texturer texturer och mera texturer som det är i tex UT.