Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Leon1:

Jag älskar min Kinnarps, men på senaste tid har den börjat gnissla nått så överdjävulskt!

Lyssna efter gnisslet, plocka eventuellt isär, spruta på lite 5-56, låt götta sig ett litet tag, torka bort smutsen som lösts upp, spruta på lite till, sätt ihop.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk

Det där är nästa stolsköp! Sjukt bra för ryggen!

Visa signatur

Asus Sabretooth P67 | i7 2600k | Noctua NH - C14 | 16 GB Vengeance LP 1600 MHz |
Gigabyte GTX 670 OC WF @ 1.13 GHz boost clock | Define R4 | Corsair HX750W 80+ Gold |
Systemdisk Samsung 840 | Speldisk Samsung 840 Pro | Intel 520 |

Permalänk
Medlem

Verksam från IKEA, bästa stolen de hade, dock börjar den bli sliten så skulle gärna skaffat något nytt.

(Inte min stol på bilden...)

Permalänk

Har provsuttit en Herman Miller stol. SÅ JÄVLA SKÖN!! (men är den värd sitt pris)
http://www.aeronchair.se/

Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kent:

Troligen där foten och gaspelaren sitter ihop. Man kan i vissa fall lösa det med en ny plastmuff (som sitter inne i "röret"), annars får man byta gaspelaren. Vilken Kinnarpsstol har du och hur gammal är den?

6000 free float, ålder okänd. Köpte den av företag som gått i KK. 3år i min ägo dock.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Leon1:

6000 free float, ålder okänd. Köpte den av företag som gått i KK. 3år i min ägo dock.

Står väl produktionsår under sätet. Kinnarps har 5 års garanti så du kanske har tur att den är inom garantin. Har bra erfarenhet av Kinnarps service (och även Hågs) så inte omöjligt att dom tar en titt utan att ta betalt, även om garantin har gått ut.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Hedersmedlem

Jag fyndade en begagnad Malmstolen Classic för några veckor sedan. Tror det är den här. Ruskigt skön!

Permalänk
Medlem

Skönare hittar du ej! En THEO!
Sitsen är större än någon annan stol

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Jag hade också en sådan. Ryggstödet sitter ju bara skruvat i plattan man sitter på, och den är ju spån eller något sådant skit så det slutade med att den knäcktes...

Hade en sån i säkert .. 5-6 år? Minst, hur som helst inget problem med ryggstödet för mig Däremot gick armstöden av, första efter ca 3 år om ja inte minns fel o de andra efte 2 år till. Måste va 6-7 år sen ja köpte den då ... Så du hade nog bara en dålig sits eller en jäkligt stark rygg!

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

Lyssna efter gnisslet, plocka eventuellt isär, spruta på lite 5-56, låt götta sig ett litet tag, torka bort smutsen som lösts upp, spruta på lite till, sätt ihop.

Då en del här i tråden (och i allmänhet på swec) verkar förtjusta i div rostlösare.
Man ska aldrig använda 5-56,wd-40 heller någon annan rostlösare som en permanent smörjning! och som en nödlösning så är det efter ett par dagar ungefär lika bra som om du inte använde nåt alls.
Detta för att dessa drar åt sig fukt och partiklar vilket är väldigt dåligt när man ska smörja något PLUS att det mesta av rostlösarna har avdunstat efter ett par dagar.
Och det värsta av allt är att rostlösare löser även upp olja/fett (för att det ska kunna tränga in så bra som möjligt för att lösa rosten) och därmed är risken stor att oljan/fettet helt enkelt trycks ut/rinner ut och sen när rostlösaren är borta efter ett tag så har man mindre kvar av den olja/fett som fanns INNAN man använde rostlösaren.
Ska du hålla något smort BRA så behöver man med 5-56,etc då spruta på detta väldigt,väldigt ofta (och du har då fortfarande inte lika bra smörjverkan som med olja,fett,silicon,etc).
Använder du däremot olja,fett,silicon,etc som är avsett för att smörja så håller det otroligt mycket längre och troligen mer än ett år på samma sak för att erhålla en bra smörjning.

Med andra ord 5-56,wd-40,etc är INTE till för att smörja något utan det är gjort för att lösa rost och på det sättet lossa fastrostade bultar,etc.
Och är det en spray som det står att den löser rost på så är den ej lämplig att smörja med och detta trots att det står smörjer,etc på burken så är den ej bra i längden för detta.
Det enda en rostlösare kan vara bra för när du ska smörja något är som du sa här uppe spruta på vänta ett tag så att all skit löses upp och torka bort (dvs bra för att rengöra med) MEN efter att all skit,etc är borta ska du INTE spruta på mer rostlösare.

Mitt råd är att köpa en oljekanna och fylla den med olja och ha hemma i städskrubben,etc detta är det asbolut billigaste (och ofta bästa) sättet man kan smörja saker med.
Sen finns det två olika oljor man kan köra med dessa är vanlig motorolja och ATF olja (röd automatlåde olja).
Motoroljan är lite tjockare och kan ge lite bruna missfärgningar om den rinner ut på saker som tex trä och den är aggresiv mot vissa gummityper (samma sak med en del rostlösare) vilket inebär att gummit torkar ut fortare och kan bli sprött och spricka sönder.
ATF oljan är en transmissionsolja för främst automatlådor och är tunnare och är ju då mycket lättare att få in denna i saker än vad motoroljan är den är inte agressiv mot gummi och den är svagt röd färgad så den ger inte alls samma missfärgningar som motorolja.

ATF olja kallas även Dexron® III, Dexron® IID eller Dexron® IIE och typ G,typ U det spelar inte så stor roll vilken typ man köper till en oljekanna MEN se till att det är ATF olja och inte en transmisionsolja enbart avsedd för manuella lådor och bakaxlar,etc (dessa heter ofta SAE 80W/90) och dessa är väldigt tjocka (och inte en ATF olja)
Tittar du på denna sida så är nr 1,2, och den sista ATF olja nr 3,4 är olja för baklaxel,mauella,etc och är för tjocka att ha i en oljekanna (och dom luktar en del med ATF är luktfri).

Annat man kan titta på är sprayburkar som ÄR avsedda för smörjning som silicon sprayer,ptfe och tex denna (där det INTE står något om rostlösare på).
Annat som kan funka bra är spray för smörjning av kedjor som tex denna
Heller varför inte den klassiska symaskinsoljan som finns i dom flesta vanliga affärer (ica,konsum,etc) allt detta jag tipsat om är ÖVERLÄGSET myvket bättre än på att smörja än vad 5-56,wd-40,andra rostlösare någonsin kommer vara.

Det allra bästa är att använda fett men då behöver man ju i stort sett alltid skruva isär,etc för att få in fettet där det ska vara men har man väl fått in det så kommer det hålla åratal längre än vad olja skulle gjort.
Tex ett gångjärn på en dörr hemma som låter lyfter du av dörren och lägger i lite fett så kommer den troligen aldrig mer att låta hade du smörjt med 5-56 så är det troligt att den låter om en månad igen och med olja efter ett par år.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Jag hade också en sådan. Ryggstödet sitter ju bara skruvat i plattan man sitter på, och den är ju spån eller något sådant skit så det slutade med att den knäcktes...

Skrivet av Alexandberg:

En MAGNUS från Jysk

http://cdn3.jysk.com/getimage/web.large/3620021/WEB/1002

Dock så knakar den och har sig, och den är inte alls så skön, så ska försöka hitta en ny runt 2-3k.

Sitter också i en Magnus som har drygt 3 år på nacken nu. Har knäckt högra armstödet vid fästet på undersidan, men lagat med en ordentlig platta rostfritt och bultar. Dessutom är den tillräckligt nersutten för att en skruv som sitter inuti stolen ska ha trängt igenom sitsen och gör sig påmind genom o sticka en där bak om man sitter fel

Permalänk
Medlem

Själv fyller vi på våran oljekanna med gammal motorolja som man bytt från bilen. Den duger inte för bilen längre, men för att smörja smågrejer duger den fint i oljekannan!

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av grizzly666:

Då en del här i tråden (och i allmänhet på swec) verkar förtjusta i div rostlösare.
Man ska aldrig använda 5-56,wd-40 heller någon annan rostlösare som en permanent smörjning! och som en nödlösning så är det efter ett par dagar ungefär lika bra som om du inte använde nåt alls.
Detta för att dessa drar åt sig fukt och partiklar vilket är väldigt dåligt när man ska smörja något PLUS att det mesta av rostlösarna har avdunstat efter ett par dagar.
Ska du hålla något smörjt BRA så behöver man med 5-56,etc då spruta på detta väldigt,väldigt ofta (och du har då fortfarande inte lika bra smörjverkan som med olja,fett,silicon,etc).
Använder du däremot olja,fett,silicon,etc som är avsett för att smörja så håller det otroligt mycket längre och troligen mer än ett år på samma sak för att erhålla en bra smörjning.

Med andra ord 5-56,wd-40,etc är INTE till för att smörja något utan det är gjort för att lösa rost och på det sättet lossa fastrostade bultar,etc.
Och är det en spray som det står att den löser rost på så är den ej lämplig att smörja med och detta trots att det står smörjer,etc på burken så är den ej bra i längden för detta.
Det enda en rostlösare kan vara bra för när du ska smörja något är som du sa här uppe spruta på vänta ett tag så att all skit löses upp och torka bort (dvs bra för att rengöra med) MEN efter att all skit,etc är borta ska du INTE spruta på mer rostlösre.

Mitt råd är att köpa en oljekanna och fylla den med olja och ha hemma i städskrubben,etc detta är det asbolut billigaste (och ofta bästa) sättet man kan smörja saker med.
Sen finns det två olika oljor man kan köra med dessa är vanlig motorolja och ATF olja (röd automatlåde olja).
Motoroljan är lite tjockare och kan ge lite bruna missfärgningar om den rinner ut på saker som tex trä och den är aggresiv mot vissa gummityper (samma sak med en del rostlösare) vilket inebär att gummit torkar ut fortare och kan bli sprött och spricka sönder.
ATF oljan är en transmissionsolja för främst automatlådor och är tunnare och är ju då mycket lättare att få in denna i saker än vad motoroljan är den är inte agressiv mot gummi och den är svagt röd färgad så den ger inte alls samma missfärgningar som motorolja.

ATF olja kallas även Dexron® III, Dexron® IID eller Dexron® IIE och typ G,typ U det spelar inte så stor roll vilken typ man köper till en oljekanna MEN se till att det är ATF olja och inte en transmisionsolja enbart avsedd för manuella lådor och bakaxlar,etc (dessa heter ofta SAE 80W/90) och dessa är väldigt tjocka (och inte en ATF olja)
Tittar du på denna sida så är nr 1,2, och den sista ATF olja nr 3,4 är olja för baklaxel,mauella,etc och är för tjocka att ha i en oljekanna (och dom luktar en del med ATF är luktfri).

Annat man kan titta på är sprayburkar som ÄR avsedda för smörjning som silicon sprayer,ptfe och tex denna (där det INTE står något om rostlösare på).
Annat som kan funka bra är spray för smörjning av kedjor som tex denna
Heller varför inte den klassiska symaskinsoljan som finns i dom flesta vanliga affärer (ica,konsum,etc) allt detta jag tipsat om är ÖVERLÄGSET myvket bättre än på att smörja än vad 5-56,wd-40,andra rostlösare någonsin kommer vara.

Det allra bästa är att använda fett men då behöver man ju i stort sett alltid skruva isär,etc för att få in fettet där det ska vara men har man väl fått in det så kommer det hålla åratal längre än vad olja skulle gjort.
Tex ett gångjärn på en dörr hemma som låter lyfter du av dörren och lägger i lite fett så kommer den troligen aldrig mer att låta hade du smörjt med 5-56 så är det troligt att den låter om en månad igen och med olja efter ett par år.

Och tyvärr glömde jag kameran så min otroligt vackra stol får ni vänta ett tag till på att få se

Jag håller med om att 5-56 inte är den universalprodukt den utger sig för att vara och att det inte ska användas till "seriösa" saker (jag har skrivit liknande rants som du gjorde tidigare i samma ämne). Men jag kan inte heller klaga på mina upplevelser i enklare fall, t ex just min stol som varit gnisselfri i ett par år nu, eller gångjärn till dörrar, etc. Jag har också läst alla horror stories om 5-56 och WD-40, men faktum kvarstår att många använder det, och att det fungerar i vissa domäner. Verkliga mätvärden måste trumfa berättelser.

Gångjärn till inomhusdörrar har hållt sig i iaf ett par år med 5-56. Ett par dörrar jag smörjt på det sättet började gnissla igen efter dessa år, varpå de fick en ny behandling, varpå de tystnade lika länge igen. Det är väldigt bra avkastning på en sekundinsats, vilket är den domän 5-56 hör hemma i.

Tro mig, till "seriösa" saker så förordar jag inte 5-56 som substitut till smörjning, men jag har en burk hemma för snabba jobb (och när jag rekommenderar det så gör jag det i egenskap av att folk vanligen har just en sådan burk hemma - dvs en snabblösning), liksom man trots alla bannor hittar i de flesta verkstäder. Jag kan inte klaga på resultaten i dessa enklare fall. Har man silikonspray hemma så använder man med fördel detta som smörjning, så klart (men har man sådana saker hemma så vet man nog själv vikten av att smörja sin stol istf att sitta och lyssna på gnissel dag ut och dag in).

Ska man ha något smörjt "bra" som du uttrycker det: visst, använd något annat. Ska du snabbfixa din stol där det inte precis är industriella krav så är det en annan fråga. Ofta räcker det med den smutslösande effekten och borttorkning för att ge stolen så pass lång livslängd att det inte kommer vara detta som till slut kasserar den ändå.

Summerat: det är inget substitut till smörjning, men ibland behöver man inte mer, speciellt inte för hemmabruk (och i min erfarenhet - inte just för en stol). Det är därför 5-56 lever kvar decennium efter decennium - det passar väl in i ett visst marknadssegment. Att säga "aldrig 5-56!" är lika ofullständigt som att säga "alltid 5-56!" - det handlar om olika produkter för olika domäner.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Jag sitter i en sån här från Chilli.

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Medlem

IKEA Karsten, riktigt skön!

Permalänk
Lego Master

IKEA Malkolm:

Mitt främsta krav var vadderade armstöd, hade en enklare från Jysk tidigare, och mina stackars underarmar blev alldeles ledsna.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Nu kom min stol (se sidan 1). Jag har haft stora problem med ont i rygg och svank, redan efter 10 minuter så känner jag att jag sitter med en bättre hållning och att ryggontet börjar försvinna...att det kunde göra så mycket hade jag aldrig kunnat tro!.

Sjukt nöjd!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alexandberg:

Tack för varningen, ska inte luta mig bak nå mer då ^^

Blir en roadtrip till IKEA inom kort så jag får väl hitta nåt där, även om deras kontorsstolar inte heller är så dunderbra.

Skrivet av SayZk:

Jag hade också en sådan. Ryggstödet sitter ju bara skruvat i plattan man sitter på, och den är ju spån eller något sådant skit så det slutade med att den knäcktes...

Hände exakt hos mig när en 110kg kompis satt på den och precis när han började luta sig bakåt så kalopsade stolen och honom. Det var som om han föll ifrån Kebnekaise.

Permalänk

Nu kommer viktigpetter...

Skaffa ett högt bord, lagom högt att stå o nörda vid. Skaffa lagom hög stol så att du kommer upp i normal nördhöjd till tangentbord etc. Typ en skön barstol med ryggstöd. Jag köpte en avsiktligt för hög till o börja med o sågade av benen bitvis i omgångar för att verkligen passa in det efter min längd. Försök o slita er ngn gång då o då o stå upp o nörda. Har bekanta med kontorsrelaterade arbetsmiljöer som snabbt i för ung ålder fått förslitningsskador av allt för monotona arbetsställningar. Nu låter jag säkert som en mossig gråsten på 125 bast men jag är nyss 30 fyllda o vissa av mina ovan nämnda bekanta är till och med yngre. Flashig "nördtron" i all ära men ryggskott slipper jag hellre efter sett andra med det...

/Dave

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexandberg:

En MAGNUS från Jysk

http://cdn3.jysk.com/getimage/web.large/3620021/WEB/1002

Dock så knakar den och har sig, och den är inte alls så skön, så ska försöka hitta en ny runt 2-3k.

har en likadan som fungerar, köpte den för 3 år sedan den har nyligen börja knaka när man lutar sig bak och en lös skruv jag måste skruva fast lol. tror jag också måste köpa en ny stol fast jag har en sprillans ny soffa i mitt rum mittemot tv'n då man ser film :), har senaste tiden blivit att man sett dokumentärer och filmer då man tappat lusten efter guildwars 2 och har svårt att hitta ett nytt spel :p. annars så kör man på Stephen Hawkings och David Attenboroughs

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

är detta din :)?

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Hände exakt hos mig när en 110kg kompis satt på den och precis när han började luta sig bakåt så kalopsade stolen och honom. Det var som om han föll ifrån Kebnekaise.

Mig hände det långsamt för Jag väger ju inte direkt mycket... BMI under på typ 18
Dock slår väl hävstångseffekten till när man är nästan 2m.

Som tidigare kommentar nämnde så får man även skruvarna i arslet när stolen blir nedsutten, trodde det var pga att de trycktes upp när skivan höll på att knäckas men det kanske är allmänt för stolen.

Permalänk
Medlem

http://www.ikea.com/se/sv/images/products/volmar-arbetsstol-m...

Helt okej med tanke på priset, känns stabil och den är hyffsat snygg också

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av daspunner:

Skaffa ett högt bord, lagom högt att stå o nörda vid. Skaffa lagom hög stol så att du kommer upp i normal nördhöjd till tangentbord etc. Typ en skön barstol med ryggstöd. Jag köpte en avsiktligt för hög till o börja med o sågade av benen bitvis i omgångar för att verkligen passa in det efter min längd. Försök o slita er ngn gång då o då o stå upp o nörda. Har bekanta med kontorsrelaterade arbetsmiljöer som snabbt i för ung ålder fått förslitningsskador av allt för monotona arbetsställningar. Nu låter jag säkert som en mossig gråsten på 125 bast men jag är nyss 30 fyllda o vissa av mina ovan nämnda bekanta är till och med yngre. Flashig "nördtron" i all ära men ryggskott slipper jag hellre efter sett andra med det...

/Dave

En "barstol" är verkligen inte ergonomisk, mycket bättre att köpa någon standard kontorsstol som Kinnarps och liknande som är det i princip bästa man kan använda för sin ryggs skull. Att dessutom skaffa ett högt bord och en hög stol är inte heller bra, man bör nå ner med fötterna till golvet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SayZk:

Mig hände det långsamt för Jag väger ju inte direkt mycket... BMI under på typ 18
Dock slår väl hävstångseffekten till när man är nästan 2m.

Som tidigare kommentar nämnde så får man även skruvarna i arslet när stolen blir nedsutten, trodde det var pga att de trycktes upp när skivan höll på att knäckas men det kanske är allmänt för stolen.

Rent sagt så var det en billig skit

Permalänk
Medlem

Har haft min IKEA Markus i ... lite över 2 år nu (om jag inte minns fel, kan vara mer). Kudden inne i ryggstödet men har satt fast den med buntband, så den funkar fint ännu! Tycker om den.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Den var ju skit snygg! Är den skön då? Blev lite sugen på att köpa en sån

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Medlem

Okej, så nu är det så att jag ska köpa en ny stol känner jag, då min rygg tar otroliga skador från min stol (se första bilden på hela tråden), har ni några snabba rekommendationer under 2000 kr?

Tack<3

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeppe.-:

Jag sitter i en sån här Markus-stol från IKEA
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40103100/

Den är skön, men den var dyr :/

skojar du eller? hade kronisk arselvärk i flera veckor ett tag så jag var tvungen att dumpa den haha köpte ikeas näst billigaste kontorsstol och min stjärt har varit sund sen dess puss

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

Trodde jag skulle se tråden full av Ikeas Nominell som jag har (+armstöd):
http://www.ikea.com/se/sv/images/products/nominell-arbetsstol...

Billig var den, har hållit i 7+ år. Har behövt smörja den en gång när den börjat gnissla något överdjävulskt, men annars har den skött sig.

Den är rätt fast i både dyna och rygg, vilket jag personligen uppskattar väldigt. Har suttit i mjukare varianter likt många av de jag sett i tråden redan, och de passar inte alls mig iaf. Jag får ont i ryggen och kanske främst nacken på kort tid. Denna stol stöder mig bra i en nästan överdrivet "korrekt" sittställning, enligt kommentarer från andra. Jag alternerar lite med att sitta högt och korrekt med att slappa loss totalt med benen uppe på skrivbordet (varpå mina ben somnar och jag får byta igen).

Spenderade en längre tid i företagsmiljö i en sån däringa 5000-6000:--stol, och visst, den var väl skön, men jag hade faktiskt valt den jag har hemma före den andra. Säkert inte för alla, men min rygg uppskattar den. Finns en anledning till att jag inte bytt, även om jag nog borde lista ut hur man kan tvätta sittdynan...

Har samma stol och av samma anledningar. Problem med gnisslet löser jag även på samma sätt
Jag funderar också på hur man kan tvätta sittdynan som kanske inte är sådär jätte fräsch efter 6 år.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm