Permalänk
Medlem

Surfplattor och 3G

Min fråga är, om en surfplatta har 3G, kan man bara använda wifi istället och inte behöva 3G? Ville köpa en wifi version av en surfplatta men hittade en med 3G + wifi och undrar om 3G:n kommer ställa till problem då jag ej vill betala något för surfandet.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Självklart måste du använda 3G för att få WiFi att fungera...

Nej såklart inte, 3G är för mobildata och WiFi kan du lista ut själv.. Slå av 3G/mobildata så är det inga problem.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Självklart måste du använda 3G för att få WiFi att fungera...

Nej såklart inte, 3G är för mobildata och WiFi kan du lista ut själv.. Slå av 3G/mobildata så är det inga problem.

Brukar slå av sig själv när den hittar WIFI på samma sätt som en telefon.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av cokeman 1337:

Brukar slå av sig själv när den hittar WIFI på samma sätt som en telefon.

Stänger wifi av sig själv när den hittar nätverk på samma sätt som luren?
Hittar den nätverk ska den väl ändå inte stänga av sig?

Permalänk
Medlem

Är det android behöver du inget simkort ens. Körde min nya mobil utan sim tills jag fixat microsim

Permalänk
Medlem
Skrivet av xion92:

Är det android behöver du inget simkort ens. Körde min nya mobil utan sim tills jag fixat microsim

Okej, tack

Permalänk

Det fungerar fint och är inget krav på att ha ett simkort i även om plattan har plats för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Stänger wifi av sig själv när den hittar nätverk på samma sätt som luren?
Hittar den nätverk ska den väl ändå inte stänga av sig?

Datatrafik är prioriterat i en viss ordning. Finns det wifi så används det i första hand. Hittar den inte wifi så används nästa i listan. Wifi -> LTE -> 3G -> EDGE -> GPRS. Så funkar det på Iphone/Ipad iaf. Borde vara samma i andra OS.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av ozo64:

Datatrafik är prioriterat i en viss ordning. Finns det wifi så används det i första hand. Hittar den inte wifi så används nästa i listan. Wifi -> LTE -> 3G -> EDGE -> GPRS. Så funkar det på Iphone/Ipad iaf. Borde vara samma i andra OS.

Jojo det vet jag men du skrev lite luddigt..
WiFi stänger ju inte av sig självt utan du måste göra det.