Permalänk
Medlem

start problem

Satt i ett nytt moderkort . alltid något nytt man ska behöva krångla med..
Försöker starta men hörs bara et litet pip och power sladden sitter rätt ?

Visa signatur

gott o blandat

Permalänk
Medlem

Och minnen sitter i ordentligt och på korrekt sätt?
4/8 pin kontakten sitter i?
Strömförsörning till GPU'n?
Gått igenom att alla kontakter sitter i ordentligt?

Visa signatur

I got a pair of shoes older than you are... -W. Gibson

Permalänk
Medlem

jajamen allt sitter där det ska

Visa signatur

gott o blandat

Permalänk
Medlem

vad är det för moderkort / cpu / minnen / psu / gpu ?

Visa signatur

I got a pair of shoes older than you are... -W. Gibson

Permalänk
Medlem

kortfattat ett atx Asrock moder , i5a , kingston minnen ,radeon 5770, nätagget vet jag inte men den fungerar.

Visa signatur

gott o blandat

Permalänk
Medlem

Prova med att ta ur gpun. Hjälper inte det, prova att bara ha en minnesticka i.

Vad är det som händer förresten? Fläktarna går igång och du får en fel ton och sen inget?

Har du ett tangentbord ikopplat förresten? Är grejjerna nya eller har du varit i bios nån gång? Har du testat reseta bios/Uefi?

Visa signatur

I got a pair of shoes older than you are... -W. Gibson

Permalänk
Medlem

Sen är det nonchalant att komma med "asrock moder, i5a, kingston minnen" jag menar hur ska jag veta om det ens är kompatibla komponenter med den informationen..

Visa signatur

I got a pair of shoes older than you are... -W. Gibson

Permalänk
Medlem

Ja jag vet dom är kompatibla läste extra noga denna gången jag handlade. Felet är att Ingenting händer, hör bara ett litet pip ljud sen inget mer. fläktarna startar inte nej. Har byggt flera datorer tidigare aldrig stött på detta. Läste en annan tråd där nätaggregaten som är lite äldre kan vara inkompatibla med vissa moderkort dock, låter mer troligt. Men det störiga var ju jag hade ett ett annat Asus kort nyköpt för bara ett par veckor sedan som allt fungerade ok men inte riktigt optimerat. Bytte igen för en tabbe med felköpt sandybridge/ivy prolle kombination.. men men omöjligt att veta i förväg som sagt

Visa signatur

gott o blandat

Permalänk
Medlem

det låter faktiskt som du inte har 4/8 pin kontakten i. Dubbelkolla det genom att dra ur den, och sätta i den igen.

Visa signatur

I got a pair of shoes older than you are... -W. Gibson