var säljes aluminiumplåt? ska bli gpu backplate

Permalänk
Medlem

var säljes aluminiumplåt? ska bli gpu backplate

Hej

Jag funderar på att göra ordentliga backplates till mina gpuer och undrar var man kan få tag på aluminiumplåt, något 3-5mm tjock, bor i karlskrona men går bra att beställa från internet.

Tack

Permalänk

biltema har 0,7mm, går ju köra ett par lager kanske?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk

Har du någon mekanisk verkstad i närheten? Det är ju rätt små bitar du behöver...
En kanellängd eller en slant till kaffekassan kommer man långt med

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem

Ett annat alternativ är att kolla med någon lokal plåtslagare också

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Tack ska kontakta dem företagen, men försökte med ett företag för några dagar sen och sa att minsta beställning ska man betala 500kr för...
Men kollar också det du sa arkebuzer

Permalänk
Sötast
Skrivet av Gulbanan:

Tack ska kontakta dem företagen, men försökte med ett företag för några dagar sen och sa att minsta beställning ska man betala 500kr för...
Men kollar också det du sa arkebuzer

Något som jag har rekommenderat förut är att gå rakt förbi kontoret och gå ut i verkstaden istället.

Går du in på kontoret så pallar de inte ens bry sig för en sådan liten slant, det skulle tära på deras musarm.

Går du in i verkstaden med en låda kakor och ett kilo kaffe så har du plåten gjord på 5 minuter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Något som jag har rekommenderat förut är att gå rakt förbi kontoret och gå ut i verkstaden istället.

Går du in på kontoret så pallar de inte ens bry sig för en sådan liten slant, det skulle tära på deras musarm.

Går du in i verkstaden med en låda kakor och ett kilo kaffe så har du plåten gjord på 5 minuter.

haha tack för tipset ^^
måste hitta ett sånt företag först
i kockums verkstad har jag jobbat och de hade massa plåtar men tror knappast jag får/kan gå in där nu XD

Permalänk
Medlem

denna sida hittade jag alu plåt till bra priser, har inte beställt därifrån ännu, men ska ta och göra det när jag har planerat klart mitt nästa bygge. Plåten är dock inte repfri eller plastad, men ska men ändå lacka så tycker inte jag det gör så mycket. Dom har bra med leverans och betalnings alternativ.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

denna sida hittade jag alu plåt till bra priser, har inte beställt därifrån ännu, men ska ta och göra det när jag har planerat klart mitt nästa bygge. Plåten är dock inte repfri eller plastad, men ska men ändå lacka så tycker inte jag det gör så mycket. Dom har bra med leverans och betalnings alternativ.

Glömde att tacka dej för länken lär funka riktigt fint, även om det är repigt

Permalänk
Skrivet av AlbertMwugabi:

denna sida hittade jag alu plåt till bra priser, har inte beställt därifrån ännu, men ska ta och göra det när jag har planerat klart mitt nästa bygge. Plåten är dock inte repfri eller plastad, men ska men ändå lacka så tycker inte jag det gör så mycket. Dom har bra med leverans och betalnings alternativ.

Skrivet av Gulbanan:

Glömde att tacka dej för länken lär funka riktigt fint, även om det är repigt

Jag kan också rekommenderra http://www.maskindelen.se/ de har riktigt bra utbud till helt okej priser för privatpersoner.

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz | RAM: 32GB Vengeance @1600MHz | GPU: Asus HD7970 DCII Top @ 1.0/5.6 GHz | ASRock 990FX Fatal1ty | PSU: Newton R3 800W Platinum | HD: 128 GB Plextor M3 Pro, 300 GB WD Green | triple-boot: Win7-64,WinXP-32,debian-64

Permalänk
Skrivet av Gulbanan:

Glömde att tacka dej för länken lär funka riktigt fint, även om det är repigt

Nå, hur gick det egentligen?
Några bilder hade varit trevligt!

Visa signatur

12.5" HP Elitebook 2570P|3820QM|16GB(LoVo)|2x256GB SSD @RAID_0|
|eGPU GTX670| -> 3dmk6/vant.gpu/11.gpu = 25509/26495/7791

Permalänk
Inaktiv

http://www.schaeffer-ag.de/index.php?id=97&L=1

Om du inte vill göra nåt själv och är någorlunda intelligent så kan du göra en egen på datorn hemma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasjacobsson:

Nå, hur gick det egentligen?
Några bilder hade varit trevligt!

håller mej till plexi... då alu är lite för dyrt för mej... har en hel del plexi hemma

men beställer du från den sidan nån där uppe länkade så skulle det kosta 200kr inkl frakt för 20x100cm 3mm bit

men jag har inte försökt så mycket med att hitta aluplåt...

Permalänk
Medlem

på stena metall silvervägen kan du köra till skrotpriser

Visa signatur

Lian li gör världens snyggast chassi!
_____________________________
http://listen.grooveshark.com/ som spotify fast utan nerladdning :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sleten:

på stena metall silvervägen kan du köra till skrotpriser

ska kolla upp detta^^
men det e skrot ju, så är det att bara dra dit och hitta en bit eller finns det färdiga som man kan köpa?
hoppas det e nåt

kanske bygger eget chassi också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

ska kolla upp detta^^
men det e skrot ju, så är det att bara dra dit och hitta en bit eller finns det färdiga som man kan köpa?
hoppas det e nåt

kanske bygger eget chassi också

Nja inte riktigt men jag jobbar med ett företag där som letar upp saker till folk i deras " skrothög" bland annat.. så teknisk sett så är det bara att åka dit men dom gillar inte riktigt att folk springer omkring där.. men jag kan kanske lösa en skiva alu till dig som vi har lagt undan efter helgen kan iaf kolla upp vad det skulle kosta och just dom här skivorna har plasten klar så är garanterat repfria

Visa signatur

Lian li gör världens snyggast chassi!
_____________________________
http://listen.grooveshark.com/ som spotify fast utan nerladdning :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sleten:

Nja inte riktigt men jag jobbar med ett företag där som letar upp saker till folk i deras " skrothög" bland annat.. så teknisk sett så är det bara att åka dit men dom gillar inte riktigt att folk springer omkring där.. men jag kan kanske lösa en skiva alu till dig som vi har lagt undan efter helgen kan iaf kolla upp vad det skulle kosta och just dom här skivorna har plasten klar så är garanterat repfria

aha låter bra:) för jag vill gärna ha nåt platt
men återkom med mått och pris i pm så löser vi det:)
bor i lyckeby men har tillgång till bil så jag kan hämta:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

aha låter bra:) för jag vill gärna ha nåt platt
men återkom med mått och pris i pm så löser vi det:)
bor i lyckeby men har tillgång till bil så jag kan hämta:)

ja dom här plattorna var runt 2000x800 så men skriv vad du vill ha så kanske jag kan kapa till den när jag har tid eller säga till en arbetskamrat att göra det.. mvh

Visa signatur

Lian li gör världens snyggast chassi!
_____________________________
http://listen.grooveshark.com/ som spotify fast utan nerladdning :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sleten:

ja dom här plattorna var runt 2000x800 så men skriv vad du vill ha så kanske jag kan kapa till den när jag har tid eller säga till en arbetskamrat att göra det.. mvh

chill vi tar det via pm