Fortfarande inte säker på en ipad 3 och priserna??

Permalänk
Medlem

Fortfarande inte säker på en ipad 3 och priserna??

Tja jag tänkte köpa en Ipad och jag har gjort en tidigare tråd där jag frågade om det var värt att köpa en ipad 3 eller 2:an tänkte mig en ipad 3 men är fortfarande inte säker. Ni som har ipad 3 är ni nöjda med den? och presterar den bra i spel? sen till min andra fråga tror ni priserna kommer sjunka vid mellandags rean? för jag har inte direkt så brottom med att köpa en.

Permalänk
Medlem

Om du nu inte har panik efter en platta kan du lika gärna vänta och se om detta rykte stämmer
http://www.sweclockers.com/nyhet/16043-rykte-google-slapper-h...

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

tack men nej tack vill inte ha en android platta.

Permalänk
Medlem

Vänta till imorgon och se om 3an får en liten uppdatering samtidigt som 7,85 tummaren kommer lanseras.

Och för att besvara dina frågor om 3an. så ja 3an är bättre än 2an, ja 3an presterar bra i spel.

Dom flesta som vet vad dom köper är nöjda med 3an och 2an, dom som inte tänker efter innan dom köper och sen inser att den är lite låst tycker inte om den och då bör man välja en android platta istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shawn882:

Tja jag tänkte köpa en Ipad och jag har gjort en tidigare tråd där jag frågade om det var värt att köpa en ipad 3 eller 2:an tänkte mig en ipad 3 men är fortfarande inte säker. Ni som har ipad 3 är ni nöjda med den? och presterar den bra i spel? sen till min andra fråga tror ni priserna kommer sjunka vid mellandags rean? för jag har inte direkt så brottom med att köpa en.

Kommer mest troligt en ny ipad ikväll så isf lär den nuvarande ipad 3 prissänkas en del.

Permalänk
Medlem

Har inte haft 2:an, utan gick direkt på iPad 3 när den kom. Tycker den är helt underbar.. Som komplement till datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blubbb:

Vänta till imorgon och se om 3an får en liten uppdatering samtidigt som 7,85 tummaren kommer lanseras.

Och för att besvara dina frågor om 3an. så ja 3an är bättre än 2an, ja 3an presterar bra i spel.

Dom flesta som vet vad dom köper är nöjda med 3an och 2an, dom som inte tänker efter innan dom köper och sen inser att den är lite låst tycker inte om den och då bör man välja en android platta istället.

Tack för svaret men jag vet att jag vill ha ios har en adnroid telefon nu men jag saknar ios lite (hadde iphone förut)

Permalänk
Medlem
Skrivet av shawn882:

men jag saknar ios lite (hadde iphone förut)

då borde du redan veta att iPrylar knappt sjunker i pris förrän de är riktigt gamla, så nått mer större prisfall på iPad 2 skulle jag ju inte räkna med iaf förrän de är helt slut.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

då borde du redan veta att iPrylar knappt sjunker i pris förrän de är riktigt gamla, så nått mer större prisfall på iPad 2 skulle jag ju inte räkna med iaf förrän de är helt slut.

Men jag tänkte köpa 3:an inte 2:an och det borde väll bli lite rea vid julafton?

Permalänk

Räkna med MAX någon hundralapp i rea på 3an. Skulle inte tro att den sjunker i pris något drastiskt. Den ipad som kommer ikväll är bara en mindre version av ipaden, tror inte den kommer göra någon större inverkan på 3ans pris.

Permalänk
Medlem

Ok men den ipaden som kommer ikväll kommer den vara bättre eller är den bara mindre?

Permalänk
Medlem

Den nya var rätt mycket bättre ja. Samma pris också. Bara att köpa och se glad ut
Blev en mini också med samma prestanda som ipad 2.

Permalänk

Då kom där en oväntat Ipad 4 ikväll då som för att vara en överraskning (för min del iaf) var över förväntan. Blev även en Ipad mini. Med det i åtanke så finns det ju möjlighet till en lite större prissänkning på Ipad 3 än det jag skrev innan. Skulle väl tippa på från ett par hundra till kanske MAX MAX en tusenlapp. Tror inte att dom sänker den allt för mycket. Sen och andra sidan så är det Apple vi snackar om, allt kan hända

Permalänk
Medlem

Ipad 3 finns inte längre hos apple.se så den kommer nog säljas ut överallt nu. Den ska bort ur sortimentet. Möjligt man kan fynda en sån närmaste tiden.

Permalänk
Medlem

Kan någon säga vad priserna blir på dlm nya<?

Permalänk
Medlem

Samma pris som Ipad 3 hade. Apple säljer inte ipad 3 längre.

Från och med idag så finns det Ipad Mini, Ipad 2 och Ipad 4

http://store.apple.com/se/browse/home/shop_ipad