Permalänk

köpråd ddr2 minnen

hejhej alla sweclockare. jag är i behov av att köpa ett ramminne med fyra gb ram på en sticka. jag har undersökt dom större internetaffärerna och den billigaste jag hittar är denna

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=479302

De jag behöver eran hjälp till är att se ifall de finns någon billigare då det är ett extremt överpris på den mvh martin

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem

Du får nog vackert svälja det priset med tanke på hur få ddr2 det finns kvar där ute.

Leta begagnat i stället. ddr2 är svindyrt nu när ddr3 funnits med så pass länge.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

det är väldigt få ddr2 minnen med 4 gb kapacitet och jag är allmänt kritisk att handla sån sak som minnen beg

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem
Skrivet av martincool:

det är väldigt få ddr2 minnen med 4 gb kapacitet och jag är allmänt kritisk att handla sån sak som minnen beg

Som du säger är det ont om ddr2 så tyvärr får man antingen köpa nya till högra priser eller leta beg.
ddr2 blev aldrig så billigt som ddr3 är nu.
minns mina fyra 1gbstickor jag köpte ganska tidigt och fick ut med nästan 2 papp.
Sen fick man samma emot slutet för typ 4-500.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt