NY SITE! Feedback och tips tack :)

Permalänk

NY SITE! Feedback och tips tack :)

Hej,
Då jag har skapat en ny hemsida, Bankinfo.nu så behöver jag lite feedback och tips. Självklart finns det ALLTID saker att göra bättre men jag vill mest ha er åsikt om ni tycker att sidan fungerar så jag kan gå vidare och sökoptimera. Den kommer självklart uppdateras och göras om. Men er åsikt kommer hjälpa mig att få en bättre bild av vilken intryck sidan gör när man går in på det. Alla kommentarer och övriga SEO tips är välkommna.

Tack på förhand, Mvh Hannes.

BANKINFO.NU

Permalänk

Ser väl bra ut, men vad har den med grafikkort att göra?

Edit:
Hittade några fler stavfel:
- Du har särskrivit "Kreditkorts lån" och "SMS lån" på flera ställen. SMS-lån borde det vara då SMS är en förkortning.
- "Här har vi samlat dom vanligaste lånen." borde vara "Här har vi samlat de vanligaste lånen." om det ska se seriöst ut
- På http://www.bankinfo.nu/l%C3%A5nef%C3%B6rmedlare-12183389 står "sammarbetar med de olika banskerna" ska vara "samarbetar med de olika bankerna"
- "Kontakt sidan" ska vara "kontaktsidan"

Permalänk
Medlem

Finns fler särskrivningar.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk

Ser bra ut :)

Vill inte vara petig, men
"Har du frågor eller funderingar kan du kontkta oss via mail. "
och
"Internerbank
Din internetbank hittar du på bankens hemsida, där kan du se kontoöversikt, betala m.m."
och
"Det handlar vanligtvist om mindre banklån utan säkerhet"
och
"Låneförmedlaren kommer sedan kontakta dig och skicka hem pappare så att du kan skriva på i lugn och ro."
och
"En Låneförmedlare sammarbetar med de olika banskerna och får en ersättning då de förmedlar lånekunder till banken"
och
"vilket innebär att du betalar tillbaka mer pengar än du lånat. Innan du bestämmer dig för att låna pengar är det vilktigt att du vet att du kan betala tillbaka pengarna"
och
"Traditionellt har lån utan säkerhet kallts för blancolån, medans många banker idag väljer att kalla det privatlån."

Nu orkar jag inte mer

Permalänk

Står "Bank Info" på startsidan och i huvudmenyn, men i loggan står det bankinfo. "Bank Info" är ok om det hade varit engelska, men på svenska ska det inte särskrivas.

Permalänk
Medlem

Får försöka vara lite mer konstruktiv än att bara säga att du särskriver.

Ren och enkel design, som blandas upp med en hiskeligt massa text som man inte direkt vill ta sig igenom på framsidan. Försök stylta upp sidans starka sidor / målgrupp på några få punkter kanske? Text kanske kan klämmas in någon annanstans än framsidan.

Spinn vidare på loggan, spalta upp punkterna i loggans färger eller liknande. Kan bli snyggt. (inte texten i sig då alltså, utan knapparna innan punkterna så att säga.. vad de nu heter)

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

"Facebook-appens" scrollfunktion är lite konstig för mig (Chrome). Scrollbaren åker under din background så att man inte ser den

Permalänk
99:e percentilen

På startsidan står det:

Bank Info - Alla Banker på ett ställe

Bankinfo är ett ord och Banker är inget egennamn.

Gå igenom sajten och rätta alla stavfel och särskrivningar.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Sjukt snyggt!

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz | RAM: 32GB Vengeance @1600MHz | GPU: Asus HD7970 DCII Top @ 1.0/5.6 GHz | ASRock 990FX Fatal1ty | PSU: Newton R3 800W Platinum | HD: 128 GB Plextor M3 Pro, 300 GB WD Green | triple-boot: Win7-64,WinXP-32,debian-64

Permalänk

här skulle jag skriva 24 timmar, och lägga till en fysisk adress.
sekretessidan har lite stavfel, saxar och markerar:

Citat:

Sekretess
Din sekretess är viktig för oss.
För att bättre skydda din integritet tillhandahåller vi detta meddelande som förklarar vår information på Internet och de val du kan göra om hur din information samlas in och används. För att göra detta meddelande lätt att hitta, gör vi det tillgängligt på vår hemsida och på varje ställe där personlig information kan komma att begäras.

Google AdSense och DoubleClick DART-cookie
Google, som är en tredje part, använder cookies för att visa annonser på denna webbplats(ändrade meningsbyggnad, originalet var udda). Användningen av DART-cookies(bindestreck i engelska) från Google gör att de annonser som besökare ser baseras på de sidor de tidigare varit inne på(ändrade meningsbyggnaden här till vad jag tror ni menar, originalet går inte att förstå)
För att välja bort DART-cookies kan du besöka Googles annonsnätverk och innehållsnätverk. Googles sekretesspolicy för DART-Coockies finns på följande webbadress http://www.google.com/privacy_ads.html(gör det till en hyperlänk). Spårning av användarna genom DART-cookiens mekanismer är föremål för Googles egen sekretesspolicy.
Övriga tredjeparts annonsservrar(ett ord, och bindestreck för sammansatta ord endast i engelska) eller annonsnätverk kan också använda cookies för att spåra användares aktivitet på denna webbplats. (användares och en punkt för bättre meningsbyggnad. Aktivitet vs. aktiviteter är jag ej säker på, men låter bättre med aktivitet enligt mig)Detta för att bl.a. mäta reklameffektivitet(ett ord) och av andra skäl som står i deras egen sekretesspolicy(ändrade meningsuppbyggnaden). Denna webbplats har inte tillgång eller kontroll över dessa cookies som används av tredjepartsannonsörerna. fixade lite allmän meningsuppbyggnad)

Insamling av personlig information
När du besöker denna webbplats, kommer IP-adressen som används att lagras( logga inloggas? konstig mening, ändrade till svenska också ) tillsammans med datum och tider för tillträde([b]nja, inte tillträde, det är fysiskt bunded såvitt jag vet.) . Denna information används endast för att analysera trender, administrera plats,spåra användarnas rörelse(ändrade ordföljden och samla in bred demografisk information för internt bruk.De flesta viktigare är alla registrerade IP-adresser inte kopplad till personligt identifierbar information. (vad menas?)

Länkar till tredje parts webbplatser
Vi har inkluderat länkar på denna webbplats för din användning och referens. Vi är inte ansvariga för sekretesspolicyn på dessa webbplatser. Du bör vara medveten om att sekretesspolicyn dessa platser kan skilja sig från våra egna.

Förändringar av denna sekretesspolicy
Innehållet i detta påstående kan ändras när som helst efter eget gottfinnande. (konstigt ord, gottfinnande, och tror inte det är juridiskt bindande i sverige)
Om du har några frågor om sekretesspolicyn på webbplatsen så kan du kontakta oss
Bankinfonu@gmail.com

Personligen skulle jag inte lita på er sålänge ni inte har en riktig, fysisk adress. Eller för den delen ett riktigt mailkonto, inte ett gmail-konto.

Ger upp på att rätta hela sidan, massor av stavfel som ger ett oseriöst intryck.
SMS-lånen vill jag personligen gärna se räntan på, om man inte betalar tillbaka. Och länkar till de sidor ni pratar om, t.ex. när jag klickar på vivus vill jag komma till dom, inte till er sida om vivus.
Gärna cameltoe på mailen, så man förstår att det är BankInfoNu@gmail.com (gärna >något<@BankInfo.Nu)

Visa signatur

7900 xt -:- 5800x3D -:- 32gb 3800 cl 14 -:- 2x480+360

Permalänk
Avstängd

"Svenska Banker" Varken Svenska eller Banker ska ha stor bokstav.

"när man tex tar ett bolån" - Byt plats på "när man" och t.ex. Då blir det "T.ex. när man tar ett bolån vilket låter så mycket bättre."

Som sagt så finns det en del språkliga fel men överlag tycker jag nog att sidan ser bra ut, lite mycket text kanske.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Skrivet av Höstregn:

Gärna cameltoe på mailen, så man förstår att det är BankInfoNu@gmail.com (gärna >något<@BankInfo.Nu)

haha, du syftar nog på camelback. Cameltoe betyder något helt annat

Permalänk

Jag tycker att logotypen inte riktigt passar till tjänsten ni erbjuder, om jag skall vara ärlig. Säger inte att den är ful eller så, men för mig går det inte ihop.

Sen gick jag snabbt in på "Banker" och under listan med topplån 2012 så ser jag att kolumnerna inte ligger helt jämnt. Antagligen för att SEB är kortare än de andra och på så sätt sjunker in lite. De borde börja på samma ställe oavsett textlängd på långivarna.

Hoppas du förstår vad jag menar

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Kanske göra sajten klar före du sökord optimerar ?

Finns ingen relevant information, dom flesta av oss skiter i historiken om banken, och vill bara ha bra vilkår och räntor.
Efter att ha varit förmånskund i Nordea i många år, så försökte de inte engång då jag sökte om bolån. Bye Bye Nordea.

Var är jämföringen av räntor ? Det är typ viktigaste lösningen som kommer dra besökare till din sajt.

Personlingen så ser jag på banker som en gäng av callgirls, utan en bra pimp Jag tar den som erbjuder max.
Och om du tar din sajt på alvor, så fixxar du det först.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Skrivet av Full Strike:

haha, du syftar nog på camelback. Cameltoe betyder något helt annat

Haha, ojdå, slant på tangenterna... Men tack

Visa signatur

7900 xt -:- 5800x3D -:- 32gb 3800 cl 14 -:- 2x480+360

Permalänk
Skrivet av Höstregn:

Haha, ojdå, slant på tangenterna... Men tack

Du hade väl tankarna någon annanstans kanske