Permalänk
Medlem

Problem ingame i cs:go

Hejsan,
De e såhär att när jag går ingame på source eller på go så blir det som att min dator bli överhettat i 1 millisekund och droppar ner till 40 fps sen går den tillbaka igen och så håller de på nästan hela tiden. jag har testat grafikkortet i en annan dator och de funkar perfekt. jag har tagit ut minnena och kört dom ett å ett och dom funkar perfekt, jag har formaterat och även formaterat med en annan hårddisk för att de om det var hårddisken som var pajj men det är inte heller det som är felet. Har även testat att byta kylpasta för å se om de är problemet men ingenting fungerar. Har testat att maxa processorn med hjälp av PRIME 95 och den går aldrig över 70 grader så det är heller inte överhettning, vore väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta..
Att tillägga är att dessa lagg sker aldrig om jag inte spelar.

MVH Sebbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av cayzer:

Hejsan,
De e såhär att när jag går ingame på source eller på go så blir det som att min dator bli överhettat i 1 millisekund och droppar ner till 40 fps sen går den tillbaka igen och så håller de på nästan hela tiden. jag har testat grafikkortet i en annan dator och de funkar perfekt. jag har tagit ut minnena och kört dom ett å ett och dom funkar perfekt, jag har formaterat och även formaterat med en annan hårddisk för att de om det var hårddisken som var pajj men det är inte heller det som är felet. Har även testat att byta kylpasta för å se om de är problemet men ingenting fungerar. Har testat att maxa processorn med hjälp av PRIME 95 och den går aldrig över 70 grader så det är heller inte överhettning, vore väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta..
Att tillägga är att dessa lagg sker aldrig om jag inte spelar.

MVH Sebbe

Spelades detta på en brödrost?

Skämt o sido, men underlättar en hel del om man vet vad du har i burken

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem

Intel® Core i5-760 Processor,
Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9,
ASUS P7P55D-E LX, Socket-1156,
Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA

Permalänk
Medlem
Skrivet av cayzer:

Hejsan,
De e såhär att när jag går ingame på source eller på go så blir det som att min dator bli överhettat i 1 millisekund och droppar ner till 40 fps sen går den tillbaka igen och så håller de på nästan hela tiden. jag har testat grafikkortet i en annan dator och de funkar perfekt. jag har tagit ut minnena och kört dom ett å ett och dom funkar perfekt, jag har formaterat och även formaterat med en annan hårddisk för att de om det var hårddisken som var pajj men det är inte heller det som är felet. Har även testat att byta kylpasta för å se om de är problemet men ingenting fungerar. Har testat att maxa processorn med hjälp av PRIME 95 och den går aldrig över 70 grader så det är heller inte överhettning, vore väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta..
Att tillägga är att dessa lagg sker aldrig om jag inte spelar.

MVH Sebbe

Är du säker på att det är överhettning?
Om du har Spotify igång när du är ingame kan jag LOVA att den är boven i dramat, hade samma problem själv.

Så är Spotify igång?

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nollan:

Är du säker på att det är överhettning?
Om du har Spotify igång när du är ingame kan jag LOVA att den är boven i dramat, hade samma problem själv.

Så är Spotify igång?

Nej det är inte överhettning, men det är precis som om det vore överhettning i 1 millisekund.
Nej beror inte på spotify. har de aldrig igång när jag spelar.. har för dåligt internet för det

Permalänk
Medlem
Skrivet av cayzer:

Nej det är inte överhettning, men det är precis som om det vore överhettning i 1 millisekund.
Nej beror inte på spotify. har de aldrig igång när jag spelar.. har för dåligt internet för det

Tänkte precis säga att det inte alls låter som överhettning :).
Vad har du för komponenter och PSU? Skulle kunna vara minnesstrul eller spänningsstrul tror jag. PSU som jobbar på gränsen kan ge upphov till denna typ av skumma saker ibland och öförklarliga krasher osv. Även dåliga drivrutiner till grafikkorter eller ljudkortet kan få det att spöka till rätt bra i spel.
Jag hade problem med att alla source spel (tex CS:GO) hackade till ibland när det var höga ljud. Tex som nä'r man sköt i CS:GO. Nya drivrutiner för ljudkort och grafikkort löste det hela.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

Tänkte precis säga att det inte alls låter som överhettning :).
Vad har du för komponenter och PSU? Skulle kunna vara minnesstrul eller spänningsstrul tror jag. PSU som jobbar på gränsen kan ge upphov till denna typ av skumma saker ibland och öförklarliga krasher osv. Även dåliga drivrutiner till grafikkorter eller ljudkortet kan få det att spöka till rätt bra i spel.
Jag hade problem med att alla source spel (tex CS:GO) hackade till ibland när det var höga ljud. Tex som nä'r man sköt i CS:GO. Nya drivrutiner för ljudkort och grafikkort löste det hela.

Skrivit komponenterna tidigare Fixade nya drivisar till ljudkortet. funkade klockrent i 3 matcher sen blev de lika igen..

Permalänk
Medlem

Men problemet är precis som du beskriver inquam. de e när det blir höga ljud som lagget uppstår

Permalänk
Medlem

CS:GO verkar långt ifrån laggfritt för många.

Är den gemensamma nämnaren AMD-processorer?

Permalänk
Medlem

Har intel.

Permalänk
Medlem

Och har aldrig haft problemet tidigare. började i förrgår..

Permalänk
Medlem

Det hjälper varken med nya drivrutiner eller något.. Någon som vet vad som kan vara fel?