Apple lanserar Ipad 4 och Ipad Mini

Permalänk
Entusiast

1024 x 768 med en full HD kamera, jo men visst!
Men seriöst, en padda består av en skärm och dom är snåla nog att bara trycka in en 1024 x 768?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

1024 x 768 med en full HD kamera, jo men visst!
Men seriöst, en padda består av en skärm och dom är snåla nog att bara trycka in en 1024 x 768?

Det är apple, dom vet att den säljer iaf.. Den ligger ju så skönt i handen osv..

Permalänk

Kan väl vara lite mjölkningsidéer bakom det hela.

Men det kan även vara för att "övertyga" de som länge tvekat och tänkt att nja, jag väntar nog ett tag. Som är imponerade av iPad 3. Sen kommer iPad 4, DUBBELT SÅ SNABB, då kanske den där sugna personen ändå skaffar sig en iPad.

Jag är själv ett stort fan av Apple, har haft alla iPhonemodeller sen den första. Men nu får det räcka, jag har 4S och är supernöjd med den och ser inget behov av en ikonrad högre skärm och bättre prestanda. Den duger helt klart till mina ändamål.

Jag köpte även en iPad 3 för ca 2 månader sen och samma sak gäller där, den håller måttet för vad jag vill använda den till och känner inte något behov av att den behöver vara dubbelt så snabb.

Visa signatur

Dator: Intel Core i7-6700K | MSI 2060 Gaming Z | ASUS Z170-P | HyperX 16GB | Samsung 860 EVO 1TB | Corsair 750w | Corsair H60
Skärm: ASUS 25" VG258QR
Mus/Tangentbord/Hörlurar: Razer Deathadder Elite | QPAD K-70 | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Felet är att de tvingar på en nya versioner om man inte sparar shsh blobs för att kringå deras trams vid en återställning...
Eller är det annorlunda med ipad?

Det lär påverka alla, men vissa är mindre känsliga. Ios4 t.ex på en 3gs blev trögt. Vissa tyckte dock att det var hur bra som helst.

mmm, jag har en 3GS, den känns mer responsiv än min galasy s2 så jag ersatte den med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Apple satte in 256 MB RAM i den när de lika gärna hade kunnat sätta in 512 MB. Andra plattor som släpptes strax efter hade 512 och till och med 1024 MB (ViewSonic ViewPad 10).

iPaden fungerade fint med iOS 3.2, men jag uppgraderade, bland annat för nyare Safari och svenskt tangentbord. Efter det var den fullständigt oanvändbar. Efter en "omformatering" gick den att använda, men först efter att jag inaktiverade iCloud. Nu går det att använda den, men den är mycket långsam och appar stängs ofta ner (5–10 gånger/dag). Precis allt man gör innebär att man får vänta, t ex en så enkel sak som att scrolla på en webbsida.

Samma med min iPod Touch 3G. Den var snabb men nu så tar det år att ladda en sida och som du sa att bara scrolla

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aeqvist:

Det var den väl inte innan heller? *tihi*

Den kan ju inte ha varit lika cool som något som inte släppts, så helt korrekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Tyvärr kan man inte köpa en 3G-platta idag med ett mobilabonnemang, som t.ex Tele2 volym mellan. Varför backar inte operatörerna upp 3G-plattor?
Inte lika bra avans?

Villkoren för kontantkort med bredband är ju hemska.

Telenor kontantkort för 69 kronor per månad är väl superb!? 1 mbit i surfhastighet, väljer du 3mbit kostar det 99 kronor per månad, frotfarande ganska svårslaget på abbsidan!

Visa signatur

5 är högre än 3, sug på den Samsung!

Permalänk
Medlem

Kan tycka att upplösningen var lite klen kanske..Men skulle själv inte kolla film på en Ipad mini, använder då hellre min Ipad och kollar på! Men dom är ju självklart inte dumma. Dom vet att den ändå kommer att sälja som smör, sen om något halvår eller så släpper dom en med retina skärm som förmodligen kommer sälja lika mycket om inte mer..allt handlar om finansiering!

Men annars så såg den riktigt behaglig ut, både estetiskt och ergonomisk! Skulle gärna vilja hålla i en själv innan man bestämmer sig!

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk
Medlem

Tycker att Samsung ska ta och väcka sina advokater.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Efta:

Tycker att Samsung ska ta och väcka sina advokater.

För att samsung har överskott av pengar eller ?

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Skrivet av Efta:

Tycker att Samsung ska ta och väcka sina advokater.

Precis, de kanske har patent på surfplatta mindre än 9" eller något, då detta är så innovativt så att knappast någon skulle kunna ha kommit på detta själv utan att ha inspirerats av Samsung.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Nu kanske jag har monsterlabbar till händer, men jag kan ju hålla iPad2 + Otterbox utan problem med en hand. Så för mig så är iPad mini inte direkt superintressant. Dock om den fick A6 som en tidigare skrev så kanske.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av spda242:

Man väljer iPad mini för att den är bättre, snyggare, bättre byggkvalité, bättre och fler Apps, underbart ekosystem, snabbare (troligen), fler alternativ och den passar in i övrig miljö hemma och man slipper bidra med pengar åt "Ni uppfinner/Vi kopierar"-google!

Enkelt beslut!

Lyckligt oventande om att Ipaden är uppbyggd på andras uppfinningar?? Varför tror du Apple släpper en Ipad mini efter Kindle fire, Samsung Galaxy Tab 7.0, 7.7 och nexus 7 gjort framgångar de senaste året? Inte för att vara med o få del av kakan väl, typ HÄRMA de andra?

7-8 tums skärm är ett smidigare format jämfört med 10 tum. Speciellt för e-bok läsare (vilket är väldigt populärt i USA). Jag hade en 10 tummare ett tag med det var för klumpigt. Det blev att den låg hemma och användes mer och mer sällan. läste jag en bok på den blev den alldeles för tung efter ett tag.
Smart drag av Apple att göra som de andra och ge kunderna vad de vill ha, istället för att tala om för dom vad dom vill ha. Apple backade även med storleken på mobilernas skärm där Jobs sa att Iphone aldrig kommer få större skärm eftersom ingen behöver det. Kunderna lät sig inte övertalas och nu har Iphone 5 större skärm. Samma med Ipad..fast tvärt om då

Det blir nog en Nexus eller Kindle fire 8 tummare för mig. Bättre pris, bättre skärm.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellspawned:

mmm, jag har en 3GS, den känns mer responsiv än min galasy s2 så jag ersatte den med.

My point...
Jag gjorde samma byte 3GS->S2 o kan inte för allt i världen hålla med dig

Permalänk
Medlem

Alltså, jag förstår vad du menar.
Jag är mest bara förvånad :-/

Permalänk

Fattar fortfarande inte att folk som har 16:9/10 på sina skärmar väljer ett 4:3 format på sin platta, som man ligger och kollar filmer på m.m. Blir mycket svarta kanter upp och nere och liten blid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av webbjonet:

Fattar fortfarande inte att folk som har 16:9/10 på sina skärmar väljer ett 4:3 format på sin platta, som man ligger och kollar filmer på m.m. Blir mycket svarta kanter upp och nere och liten blid.

Film ser man väl ändå på projjen. En platta är för läsning och surf och då är 4:3 riktigt bra imo!

Men visst köper man en platta för film bör man satsa på 16:9

Visa signatur

5 är högre än 3, sug på den Samsung!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Dubbelt så snabb är en ganska stor grej så 3.5 hade varit rimligt. Nu handlar det såklart om en planerad strategi med att försöka framhäva att det också har kommit en helt ny färsk IPad.
Men för oss som inte redan har någon surfplatta så måste IPad 3an vara väldigt mycket billigare än 4an om vi ska välja den. Bara en sådan sak att att bläddra i pdf-filer kräver sin maskin och det är knappt att min I7a hemma är tillräckligt snabb för detta.

Apple ger ju gratis uppgradering från 3an till 4an tyckte jag att jag läste någonstans

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martinus:

Telenor kontantkort för 69 kronor per månad är väl superb!? 1 mbit i surfhastighet, väljer du 3mbit kostar det 99 kronor per månad, frotfarande ganska svårslaget på abbsidan!

Telesnor är bannade på livstid i min bok, men tack för tipset. Poängen är den att jag vill ha plattan med förhöjd månadsavgift i två år, på samma villkor som mobilerna. Sen vill jag ha unlimited på samtal och sms/mms, som Tele2 volym mellan.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av AddeezZ:

Apple ger ju gratis uppgradering från 3an till 4an tyckte jag att jag läste någonstans

Skickades från m.sweclockers.com

Detta kan väl ändå inte vara sant?
Ser bara massa svordomar från folk som köpt Ipad 3 nyligen och fick veta att en dubbelt så snabb padda för samma pris är på ingång.

Har inte sett någonstans om att man får uppgradera från 3an till 4an helt gratis, och jag tycker nog att det låter lite för generöst. Men hade ju varit riktigt skönt för folk som fixat sig en Ipad 3 för inte så längesedan
Eller ja, det är tydligen så att personer som köpt något i Apple Store kan lämna tillbaka sin produkt inom 14 dagar och få pengarna tillbaka, och därmed skulle man i teorin kunna byta till den nya paddan "gratis".

Men det är ju inte direkt något som många av oss kan ta del av, vet inte ens om det gäller i Sverige.
Och det är heller inget som Apple direkt går ut med;
"Kom och byt er platta hos oss om den inte är 2 veckor gammal, få pengarna tillbaka och köp den nya iPaden"

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Telesnor är bannade på livstid i min bok, men tack för tipset. Poängen är den att jag vill ha plattan med förhöjd månadsavgift i två år, på samma villkor som mobilerna. Sen vill jag ha unlimited på samtal och sms/mms, som Tele2 volym mellan.

Prislappen är ändå den samme. Inte sällan billigare att köpa kontant + kontantkort! Varför vill man ha unlimited samtal och sms på en surfplatta?

Visa signatur

5 är högre än 3, sug på den Samsung!