Microsoft Surface prissatt och finns nu för preorders.

Permalänk

Microsoft Surface prissatt och finns nu för preorders.

32GB - $499
32GB m/Touch Cover - $599
64GB m/Touch Cover - $699

Har lagt förhandsbeställning på en 32GB med Touch Cover. Leverans lovad "by 10/26" till min Amerikanska address.

--edit--
Nu börjar man bli osäker på om min order gick igenom eller inte, får avvakta några timmar och dubbelkolla. I alla fall ändrades status till "Sold out!" på alla varianterna inom någon halvtimma och nu är produktsidan helt borta. Pratade just med en support agent och hon bad mig helt enkelt avvakta lite eftersom de inte själva helt visste vad som hänt...

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk

Då ligger priserna som sagt med andra ord.
(efter att MS dementerat att dom skulle kosta 200$ det vill säga)

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Var högre pris än jag väntat faktiskt.
Hade hoppats på lite lägre.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Skrivet av zOlid:

Var högre pris än jag väntat faktiskt.
Hade hoppats på lite lägre.

Hoppats hade man så klart, men jämför man en Surface RT 32GB med Touch Cover med iPad 32GB med Smart Cover (som inte är ett tangentbord) kostar ju iPaden faktiskt mer.

Jag tycker nog att priset är i högsta laget då de konkurrerar mot ett stort befintligt ekosystem och hade hoppats på $449 för 32GB m/TouchCover men tvi, det är inte alldeles out there.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating12:

Hoppats hade man så klart, men jämför man en Surface RT 32GB med Touch Cover med iPad 32GB med Smart Cover (som inte är ett tangentbord) kostar ju iPaden faktiskt mer.

Jag tycker nog att priset är i högsta laget då de konkurrerar mot ett stort befintligt ekosystem och hade hoppats på $449 för 32GB m/TouchCover men tvi, det är inte alldeles out there.

Jo fast en iPad måste du inte köpa med ett cover. Och då är den billigare.
Jag är sugen på en Win 8 tablet. Men om det blir en från microsoft vet jag inte än.
Hade räknat med lägre pris. Återstår att se vad alla tester osv säger om den.
Finns ju inget i dags läget som säger att den är sämre än tex iPad. Är svårt att få en uppfattning tills den börjar släppas till breda massan.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Skrivet av zOlid:

Jo fast en iPad måste du inte köpa med ett cover. Och då är den billigare.
Jag är sugen på en Win 8 tablet. Men om det blir en från microsoft vet jag inte än.
Hade räknat med lägre pris. Återstår att se vad alla tester osv säger om den.
Finns ju inget i dags läget som säger att den är sämre än tex iPad. Är svårt att få en uppfattning tills den börjar släppas till breda massan.

Vet inte vilka priser du sett, men en tredje generations 32GB iPad kostar $599. En 32GB Surface kostar som sagt $499 utan touch cover. Med andra ord är Surface $100 billigare. Alternativt köper du paketet med tangentbord för samma pris som en iPad.

Ska man upp på 64GB kostar de två lika mycket men då får man automatiskt med tangentbordet till Surface. Som sagt, jag hade räknat med lite lägre priser, men de är absolut inte oöverkomliga.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

kass upplösning och för dyr. Den kommer faila totalt.

Permalänk
Medlem

Det verkar gå att förhandsboka från Sverige också... man kan iaf välja Sverige i Shipping Country listan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating12:

Vet inte vilka priser du sett, men en tredje generations 32GB iPad kostar $599. En 32GB Surface kostar som sagt $499 utan touch cover. Med andra ord är Surface $100 billigare. Alternativt köper du paketet med tangentbord för samma pris som en iPad.

Ska man upp på 64GB kostar de två lika mycket men då får man automatiskt med tangentbordet till Surface. Som sagt, jag hade räknat med lite lägre priser, men de är absolut inte oöverkomliga.

Jo men det var ju de jag sa.
Att utan cover så är iPaden inte dyrare än vad en surface med cover är. Och på en del ställen är den nu för tiden tom billigare än vad surface med cover är.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Hade varit mumma med Qualcomm S4 Pro, Kal-El börjar kännas lite antikt vid det här laget. Och om de nu tvunget skulle köra Tegra så varför inte T33:an?

Permalänk
Medlem

Asså den har hårdvara motsvarande ipad 2 till ett pris som ipad 3. De har inte ngn 3G version heller. Fattar inte vem som är målgruppen för den här?
Dessutom läste jag de har tillverkat 5 miljoner av dem till launch. Finns inte en chans i helvetet de säljer så många så de kommer nog bli mycket billiga om några månader
Kommer reas ut för 2000 spänn efter jul. Det är jag bombsäker på.

Permalänk
Skrivet av zOlid:

Jo men det var ju de jag sa.
Att utan cover så är iPaden inte dyrare än vad en surface med cover är. Och på en del ställen är den nu för tiden tom billigare än vad surface med cover är.

Jag är väl en idiot, men förstår fortfarande inte vad du menar. Apple säljer en iPad 32GB för $599, Microsoft säljer Surface 32GB för $499. Surface är alltså billigare.

Skrivet av ozo64:

Asså den har hårdvara motsvarande ipad 2 till ett pris som ipad 3. De har inte ngn 3G version heller. Fattar inte vem som är målgruppen för den här?
Dessutom läste jag de har tillverkat 5 miljoner av dem till launch. Finns inte en chans i helvetet de säljer så många så de kommer nog bli mycket billiga om några månader
Kommer reas ut för 2000 spänn efter jul. Det är jag bombsäker på.

Jag förstår inte vad man ska med en 3G (eller 4G) version TBH. Har man surfplatta har man säkerligen också en smartphone som kan användas som accesspunkt då och då. Har man större behov för internet än vad man får från sin telefon skaffar man en 4G MiFi AP som man har med sig - vi har en i varje bil och har internet överallt.

Sedan så har de redan sålt slut på första leveransen av 32GB versionen i USA och nya beställningar som nu läggs kommer först börja leveras om tre veckor.

Surface är billigare än en iPad. Visst, sämre upplösning, men retina iPaden är absolut inte revolutionerande (vi har en, och även en 2a gen iPad), faktumet att upplösningen inte är så hög hjälper också till med både batteritid och "hästkrafter" generellt eftersom GPUn inte behöver jobba 4x mer för att visa samma sak fast med fler pixlar.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Jo men det var ju de jag sa.
Att utan cover så är iPaden inte dyrare än vad en surface med cover är. Och på en del ställen är den nu för tiden tom billigare än vad surface med cover är.

Smart...
Ja en Surface med ett dyrt tillbehör (cover/tangenbord) kostar lika mycket som en Ipad utan eller till och med lite mindre, OJ OJ OJ VILKEN SKANDAL...

Ontopic, tyvärr är jag inte allt för intresserad av RT varianten, speciellt inte då full Win8 modeller redan går att beställa för samma peng som Surface med RT.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Det har börjat dyka upp reviews från några siter nu:

The Verge 7.0 av 10
Gizmodo ger inte så mycket heller. 2 av 5 i Gizrank och det verkar inte populärt.
Engadget är de som gillar den mest.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Jag är fruktansvärt irriterad på de kassa upplöningarna, och det är samma på alla W8 plattor. 1366x768 är marginellt bättre än orginal iPaden, som hade rätt kass upplösning vilket syndes.

Tyvärr så är det så att om man ska ha högre så är det 1920x1080 som gäller (2560x1440 som Microsoft pratat om syns inte röken av) på en W8 Pro tablet och då skjuter priset i taket. Det borde ju inte vara så svårt att trycka in en 1080p panel i en RT platta och sälja den för $500. Apple lyckas ju uppenbarligen och det är ju inte så att de har dåliga marginaler..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blubben:

Smart...
Ja en Surface med ett dyrt tillbehör (cover/tangenbord) kostar lika mycket som en Ipad utan eller till och med lite mindre, OJ OJ OJ VILKEN SKANDAL...

Ontopic, tyvärr är jag inte allt för intresserad av RT varianten, speciellt inte då full Win8 modeller redan går att beställa för samma peng som Surface med RT.

Sa aldrig att det var en skandal eller något i den stilen.....
Det enda jag sagt är att jag hade hoppats på att den skulle vara billigare.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Jag är fruktansvärt irriterad på de kassa upplöningarna, och det är samma på alla W8 plattor. 1366x768 är marginellt bättre än orginal iPaden, som hade rätt kass upplösning vilket syndes.

Tyvärr så är det så att om man ska ha högre så är det 1920x1080 som gäller (2560x1440 som Microsoft pratat om syns inte röken av) på en W8 Pro tablet och då skjuter priset i taket. Det borde ju inte vara så svårt att trycka in en 1080p panel i en RT platta och sälja den för $500. Apple lyckas ju uppenbarligen och det är ju inte så att de har dåliga marginaler..

Skickades från m.sweclockers.com

Nja Acer har iallafall en modell som är inom rimlig prisnivå.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1449933
Men ja generellt är upplösningen ganska kass på modellerna.

Skrivet av zOlid:

Sa aldrig att det var en skandal eller något i den stilen.....
Det enda jag sagt är att jag hade hoppats på att den skulle vara billigare.

Det hoppades jag också på, men det är fortfarande inte omrimligt högt pris direkt.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Tycker det är den första plattan som faktiskt kan tävla mot iPad, jag kollade presentationen och den ser RIKTIGT lovande ut. Bra presentation där de visade upp en riktigt bra produkt. Den här plattan ser extremt lovande ut!

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Tycker också plattan ser lovande ut, enda nackdelen är som många påpekat... upplösningen. Tycker tabletgränssnittet i W8 ser betydligt skönare ut än IOS. Vi får tänka på att det är deras första platta också, säkerligen endel småfel här och där. Men när nästa gen kommer, då tror jag Apple får se upp.

Vem vet, MS kanske gör en Apple och släpper nästa generation om 6 månader

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

W8 Pro Surface kommer med full HD, så en sådan får det bli om de hamnar i rimlig prisklass.
Den skulle vara utmärkt att använda både som bärbar pc och surfplatta kombinerat. En platta där jag kan programmera i Visual Studio 2012 låter prima, då kan jag göra det var som helst!

Hur lång är batteritiden på den, någon som hört?

Permalänk
Medlem

Ser lovande ut. Presentationen tycker jag lyfte upp plattan bra, men väntar hellre på en med högre upplösning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk
Medlem

Var det RT eller fullversionen han körde på presentationen?
Om den klara cs6 (eller iallafall 5) så är det nog dags att tömma spargrisen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Var det RT eller fullversionen han körde på presentationen?
Om den klara cs6 (eller iallafall 5) så är det nog dags att tömma spargrisen.

Det var RT-versionen dom promotade igår, den har lite sämre upplösning och klarar inte av alla dina desktop-applikationer. Det kommer dock PRO versionen göra och den har 1080p samt "pekpennan" som såg riktigt bra ut.

Den eviga kampen vad man ska köpa, pris vs prestanda
(för mig blir det PRO iaf)

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Asså den har hårdvara motsvarande ipad 2 till ett pris som ipad 3. De har inte ngn 3G version heller. Fattar inte vem som är målgruppen för den här?
Dessutom läste jag de har tillverkat 5 miljoner av dem till launch. Finns inte en chans i helvetet de säljer så många så de kommer nog bli mycket billiga om några månader
Kommer reas ut för 2000 spänn efter jul. Det är jag bombsäker på.

Interna rykten säger att de fick preorders på 600k enheter internationellt sett (dvs utanför USA) vilket är ganska jävla bra för en platta som inte ens var recenserad ännu.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Avstängd

MS verkar ha fått en hit med sin platta med tanke på köerna:
http://www.bloomberg.com/video/microsoft-surface-draws-line-o...
http://www.zdnet.com/microsofts-surface-gets-cautious-welcome...

Såna köer såg man inte sen 2007 och iPhone. Så iPad dominansen ser ut att vara bruten.

Rätt sugen på en själv, men väntar tills de finns i Sverige.

Permalänk

Skulle det kunna gå att beställa en surface från den tyska microsoft hemsidan och få den hem skickad till sverige?

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem

Tackar!, satt precis och leta mer information om Surface (har sett det mesta).

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Asså den har hårdvara motsvarande ipad 2 till ett pris som ipad 3. De har inte ngn 3G version heller. Fattar inte vem som är målgruppen för den här?
Dessutom läste jag de har tillverkat 5 miljoner av dem till launch. Finns inte en chans i helvetet de säljer så många så de kommer nog bli mycket billiga om några månader
Kommer reas ut för 2000 spänn efter jul. Det är jag bombsäker på.

Skrivet av emigrating12:

Interna rykten säger att de fick preorders på 600k enheter internationellt sett (dvs utanför USA) vilket är ganska jävla bra för en platta som inte ens var recenserad ännu.

"Surface har nämligen sålt slut i hela USA redan innan lanseringen. Antalet förhandsbokningar har varit helt överväldigande och så aggressiv att man nu flyttat lanseringsdatumet för Surface i Storbritannien - det finns helt enkelt inte tillräckligt med enheter för att täcka alla beställningar."

...så mycket för dina "bombsäkra prognoser".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tattis:

...så mycket för dina "bombsäkra prognoser".

LOL:D

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)