Fungerar Nvidia-kort på detta moderkort?

Permalänk
Medlem

Fungerar Nvidia-kort på detta moderkort?

Tjena!
Har plockat ihop delar till en dator till lillebrorsan och beställt från Inet. Grejorna har inte kommit än, men jag har en liten fråga kring moderkortet jag hoppas att någon här kan svara på!
När jag kollar på specen för moderkortet jag beställde står det att det klarar Crossfire men inte SLI. Innebär detta att moderkortet inte klarar Nvidia-kort över huvud taget, eller bara att det inte kan köra just SLI (av någon anledning)? Jag beställde nämligen ett Gigabyte GeForce 660 som grafikkort, så kommer det att "passa"?

Länk till moderkortet: http://www.inet.se/produkt/1902197/msi-z77a-g43-atx

Tack på förhand för svar!

Mvh
Felix

Visa signatur

CPU: Core i5 4690K | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | Mammabräda: Asus Maximus VII Ranger | Minnen: Corsair Vengeance 8 gb (2x4) 1600 Mhz | Kylare: Be Quiet! Pure Rock Slim | PSU: Evga SuperNova G2 750W | Chassi: NZXT H440 Red/Black

Permalänk
Rekordmedlem

"Enkelkort" går att köra på alla moderkort.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Den passar

Permalänk
Medlem

ok, tack

Visa signatur

CPU: Core i5 4690K | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | Mammabräda: Asus Maximus VII Ranger | Minnen: Corsair Vengeance 8 gb (2x4) 1600 Mhz | Kylare: Be Quiet! Pure Rock Slim | PSU: Evga SuperNova G2 750W | Chassi: NZXT H440 Red/Black