Se högsta och lägsta FPSen med Fraps ?

Permalänk

Se högsta och lägsta FPSen med Fraps ?

Jag vill veta fall man på något sett kan göra så Fraps, eller ett annat program, göra så man i efterhand efter man har spelat så kan man se högsta FPS värdet, samt lägsta, och kanske medelvärdet.
Vill dock inte bara köra Fraps under spelet gång för att se och uppskatta själv jur det ligger till. Vill typ att det spelas in eller att man får en fil eller liknande där det står högsta samt lägsta efter man har spelat klart.
Går det ens att göra så såfall hur ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Jag vill veta fall man på något sett kan göra så Fraps, eller ett annat program, göra så man i efterhand efter man har spelat så kan man se högsta FPS värdet, samt lägsta, och kanske medelvärdet.
Vill dock inte bara köra Fraps under spelet gång för att se och uppskatta själv jur det ligger till. Vill typ att det spelas in eller att man får en fil eller liknande där det står högsta samt lägsta efter man har spelat klart.
Går det ens att göra så såfall hur ?

Ja detta går, det finns något program (kommer inte ihåg vilket, åter kommer med det) som gör så att ens FPS skrivs in i ett Excell dokument som sedan sparas på datorn där man kan se sin högsta FPS, längsta fps och medelvärdet.

Ska leta upp det åt dig så återkommer senare!

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk

Okej tack

Permalänk
Medlem

Funktionen finns faktiskt i Fraps!
Varje entry ser ut som liknande något nedan om man tar en titt i loggfilen.

2012-10-19 20:40:36 - XComGame
Frames: 117834 - Time: 1991259ms - Avg: 59.176 - Min: 19 - Max: 64

Men kanske inte är riktigt det du letar efter?

Permalänk
Skrivet av Johen:

Funktionen finns faktiskt i Fraps!
Varje entry ser ut som liknande något nedan om man tar en titt i loggfilen.

2012-10-19 20:40:36 - XComGame
Frames: 117834 - Time: 1991259ms - Avg: 59.176 - Min: 19 - Max: 64

Men kanske inte är riktigt det du letar efter?

Hur kommer man åt den där logfilen då ?

Permalänk
Skrivet av punchline82:

Hur kommer man åt den där logfilen då ?

Under "FPS" finns en funktion som heter Benchmark. Du måste använda den, annars skapas inga filer. Den kommer skapa .csv filer, du kan öppna dem i anteckningar eller Excel.

Rimligtvis bör du använda dig av "MinMaxAvg", då får du precis vad du är ute efter.

Permalänk
Skrivet av StabTheDrama:

Under "FPS" finns en funktion som heter Benchmark. Du måste använda den, annars skapas inga filer. Den kommer skapa .csv filer, du kan öppna dem i anteckningar eller Excel.

Rimligtvis bör du använda dig av "MinMaxAvg", då får du precis vad du är ute efter.

Så när jag är inne i ett spel ska jag trycka på F11 då eller hur gör man ?
Och om jag trycker 1 gång får jag 1 fil då ?
Eller trycker man bara 1 gång sen mäter den under hela spel sessionen ?
Men hur aktiverar man den ?

Permalänk
Medlem

pröva. ÄR kasnke F11 för aktivera, sen efter ett tag, då du känner för det, tyck F11 igen och benchen stoppas ?

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Skrivet av punchline82:

Så när jag är inne i ett spel ska jag trycka på F11 då eller hur gör man ?
Och om jag trycker 1 gång får jag 1 fil då ?
Eller trycker man bara 1 gång sen mäter den under hela spel sessionen ?
Men hur aktiverar man den ?

Det beror på hur du konfigurerat det. Du kan sätta en bestämd tid men standard är att det slår av när du trycker en gång till. Du får en fil per session. Knappen som används får du bestämma själv, vet inte vad det är från början.

Permalänk

Okej då är jag me. Bara en sak. Vart hittar jag filen sen då ?

Permalänk
Medlem

Underligt nog har jag inget av alternativen i "Benchmark Settings" aktiverade och får ändå logentries lika det jag postade innan, som svar på din fråga så står det i Fraps under fliken "FPS" vart loggfilen sparas/du har valt att spara den.