Permalänk

iPad 4 16GB eller 32GB?

Är det värt att lägga 7-800 kr extra för 32GB istället för 16GB varianten?

Kan också passa på att fråga när ni tror att Nexus 10 kommer släppas i Sverige?

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Avstängd

Det beror på hur mycket av lagringen du kommer att fylla på? tar du mycket foto, lyssnar på musik och kollar på filmer/serier så tar det en hel del plats.

Permalänk

Volvo v70 150hk eller 190hk?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannapulsen:

Volvo v70 150hk eller 190hk?

300+hk

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

Igentligen inte, fast om du vill ha mycket film osv. på din ipad så är det 32 gb som gäller. Har själv Ipad 2 32 gb och använder mycket av minnet, fast sett från annat perspektiv så är det vansine att lägga 800 kr för 16gb mer

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Beror som sagt vad man skall ha den till. Använder man den t ex för att spela på som jag gör tycker jag 16gb är för lite. I och med den höga upplösningen har storleken på spelen vuxit en hel del på senaste tiden. Skall man sen fylla den med lite musik (off-line spotify) osv går det åt.

Om man å andra sidan i första hand för att surfa/läsa på duger ju 16gb utmärkt.

Permalänk

Tack för alla svar
Det känns surt att behöva betala 800kr extra för 16gb extra minne. Men när man ändå är uppe i den prisklassen så är det väl bäst att inte snåla.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Medlem

Jag har 16GB på alla mina ios-enheter. Tycker det räcker.

Permalänk
Medlem

Jag snålade inte utan tog 32gb.. Känns bra. Slipper man oroa sig att det tar slut direkt

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk

Som sagt, allt beror på vad du ska göra och om du köper med 3G eller ej. Om du har endast wifi så kanske du vill lagra mer saker på den för att kunna se/lyssna på när du ej har wifi medans om du har en med 3G kanske kan gå ner till 16 för att där kunna streama endel medans du är på resande fot. Om du spelar mycket så tänk på att många spel är stora idag för att få med all grafik och liknande. Visst är det dyrt att köpa lite mer lagring till Apple prylar men är man redan uppe i den prisklassen så kännns det lika bra tycker jag att pynta lite extra och få 16 gig och 32 totalt för att vara på den säkra sidan.

Permalänk
Medlem

".... Men det finns en ny tveksamhet som vi behöver titta närmare på. Vi har redan sett att retina-anpassade appar ökar i storlek. Nya Pages ligger på 269 megabyte jämfört med 95 i den tidigare versionen. Och Imovie tar ett rejält språng från 70 megabyte till 404 megabyte. Programmen har visserligen fått fler funktioner, men högre upplösning innebär större applikationer.

Det här skulle inte vara några problem om lagringskapaciteten hade ökat. Men det har den inte. Nya ipad skeppas fortfarande med 16, 32 eller 64 gigabyte lagringsutrymme. Det innebär att instegsmodellen för 4 395 kronor känns som ett riskabelt köp.

Om det är ett problem eller inte beror givetvis på hur du tänker använda plattan. Men vi rekommenderar starkt att du funderar över 32 gigabytemodellen innan du slår till – även om det innebär att du får lägga ut ytterligare 800 kronor."

http://www.datormagazin.se/artiklar/tester/20120323/test-apple-ipad

Permalänk
Medlem

Jag tog en 32GB (3:e gen) för säkerhets skull.
Började fundera på om det var rätt val för ett tag sen för tyckte jag inte hade lagt in speciellt mycket, men det visade sig att jag "bara" hade ca 12GB kvar.
Spel och appar tar rätt mycket plats.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Inaktiv

Lagrar man egentligen så mycket på sin iPad? Jag har nästan inga filer på min iPad mer än apps. Resten streamar jag med Plex, Netflix, Spotify, iCloud med mera. Orka ha massa filer på iPaden.

Permalänk
Inaktiv

Första dagen med min Ipad 3 16 Gb, så hade jag fyllt den med musik. Fanns bara 300 mb kvar sen...så, jag skulle ha tagit 32 GB.

I längden tror jag att det är värt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Lagrar man egentligen så mycket på sin iPad? Jag har nästan inga filer på min iPad mer än apps. Resten streamar jag med Plex, Netflix, Spotify, iCloud med mera. Orka ha massa filer på iPaden.

Jag har några serie-tidningar och böcker, resten streamas.
Det går åt mer än 16GB ändå.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Lagrar man egentligen så mycket på sin iPad? Jag har nästan inga filer på min iPad mer än apps. Resten streamar jag med Plex, Netflix, Spotify, iCloud med mera. Orka ha massa filer på iPaden.

Beror på vad du gör. Jag har inte speciellt många program för jag tycker det är helt värdelöst att spela spel och liknande på plattan.
Spotify lagrar jag musiken för om internet strular eller strömmen går kan jag alltid koppla in hörlurar.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Jag tog 64 gb för att vara säker.

Visa signatur

Macbook pro 13" :)

Permalänk
Medlem

Jag tycker helt klart att du ska satsa på 32Gb, högupplöst skärm leder till att apparna börjar bli lite större. Vill du lagra film eller kanske mycket bilder så drar det iväg ganska snabbt. Kör på 32Gb

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk

Köpte precis en Svart Ipad 4, 32GB

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.