iPad - Glömt låsskärms-PIN. Vad göra?

Permalänk
Medlem

iPad - Glömt låsskärms-PIN. Vad göra?

Känns lite som om jag fått Alzheimers för tillfället, då jag lyckats glömma låsskärms-PIN koden. Hur fasen går jag till väga nu, då? Är det bara en total återställning som gäller, och isåfall, hur utför jag den?

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

synka enheten i datorn. funkar inte det gör en systemåterställning, fungerar inte det, starta plattan i DFU läge och gör i senaste romen i enheten.

Permalänk
Medlem

Allt står ju i manualen. Du har väll inte stulit den?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K 3,5Ghz @ 4,5Ghz, Noctua NH-D14, ASUS P8Z77-V , 16GB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, Gigabyte Nvidia GTX 660, Samsung 830 128GB, OCZ Vertex 2 60GB, WD 250GB, Corsair TX 650W, BenQ G2420HDBE, HP L2208w.

Permalänk
Medlem

Går att återställa den via iTunes, men du måste ta backup på allt vad jag vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Går att återställa den via iTunes, men du måste ta backup på allt vad jag vet.

högerklicka i vänsterspalten på enheten i itunes och trycker gör backup

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobijjah:

Allt står ju i manualen. Du har väll inte stulit den?

Hahaha, nejdå, självklart inte. Köptes på Netonnet i Kalmar 12-06-15 enligt mitt kvitto.

Och manualen? Allt jag fick med var en liten ask med Apple loggor och ett häfte med garantitjafs i.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Ålderstecken när man börjar glömma pinkoder.

Skämt åsido, det går att återställa den i iTunes. Minns inte i huvudet hur man gör, men du hittar det nog när du väl är inne i iTunes.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixxz:

Hahaha, nejdå, självklart inte. Köptes på Netonnet i Kalmar 12-06-15 enligt mitt kvitto.

Och manualen? Allt jag fick med var en liten ask med Apple loggor och ett häfte med garantitjafs i.

Manualen: http://www.apple.com/se/support/ipad/

Permalänk
Medlem

Jag glömmer mina mönsterkoder ibland, såvida jag inte har bytt nyligen så brukar jag kunna lägga ifrån mig telefonen i någon timme och när jag kommer tillbaka så kommer jag ihåg.

Permalänk
Medlem

iTunes vill inte ansluta till den pga. att den är låst.

Antar jag att jag får gå med den till något ~Apple-auktoriserat~ ställe som kan ordna det åt mig? Vad jobbigt det är att glömma saker. Kul problem att (antagligen) få betala en hutlös summa för, dessutom.

Vad onödigt det är att tänka "Nej, men, varför ska jag skriva upp det på en lapp? Kommer jag aldrig glömma." .

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixxz:

iTunes vill inte ansluta till den pga. att den är låst.

Antar jag att jag får gå med den till något ~Apple-auktoriserat~ ställe som kan ordna det åt mig? Vad jobbigt det är att glömma saker. Kul problem att (antagligen) få betala en hutlös summa för, dessutom.

Vad onödigt det är att tänka "Nej, men, varför ska jag skriva upp det på en lapp? Kommer jag aldrig glömma." .

Drar du in den på ett sk. "Apple-auktoriserat" ställe skruvar de på skallen, de vet ingenting! ;D

Vilken ipad version är det?

Så här sätter du ipaden i DFU läge: http://osxdaily.com/2010/12/04/ipad-dfu-mode/

Har har du alla olika romar, http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=8500 hämta rätt version till din ipad

När du fått ned din ipad rom, startar du ipaden i DFU läge, startar itunes och håller ned alt och trycker på återställ om du använder os x eller shift och trycker på återställ om du använder windows.
Då dyker en ruta upp, välj den filen du laddade ned och tryck på öppna så ska programmet sköta sig själv.

Felsökning:
Skulle du få en felkod om att det inte fungerar. Då måste du gå in i:
Med windows: ta bort mappen apple och apple computer i
*C\användare\"din användare"\AppData\Local
*C\användare\"din användare"\AppData\LocalLow
**C\användare\"din användare"\AppData\Roaming

Med os x: nu kommer jag inte ihåg hur men du kan ju fråga om du stöter på problemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av R00t:

Drar du in den på ett sk. "Apple-auktoriserat" ställe skruvar de på skallen, de vet ingenting! ;D

Vilken ipad version är det?

Så här sätter du ipaden i DFU läge: http://osxdaily.com/2010/12/04/ipad-dfu-mode/

Har har du alla olika romar, http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=8500 hämta rätt version till din ipad

När du fått ned din ipad rom, startar du ipaden i DFU läge, startar itunes och håller ned alt och trycker på återställ om du använder os x eller shift och trycker på återställ om du använder windows.
Då dyker en ruta upp, välj den filen du laddade ned och tryck på öppna så ska programmet sköta sig

Var ju löjligt enkelt att fixa problemet. Räckte med att jag gick in i DFU-läge och valde Återställ i iTunes, så gjorde den allt själv, inklusive nedladdning av OS.

Tackar för alla svar.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti