Vilket spel är bäst enligt dig?

Permalänk
Medlem

Vilket spel är bäst enligt dig?

Hej! Vilket spel är bäst enligt dig?

Permalänk
Medlem

Midtown madness 3 tyckte man var för jävla skoj. Men sen har jag inte provat så värst många titlar för att svara ordentligt på frågan. BF3 landar också högt upp på listan, spelet upplevs att ligga många år framför sina konkurrenter.

Permalänk
Medlem

Hur långt är ett snöre?

Permalänk
99:e percentilen

Multiplayer: Battlefield 3
Singleplayer: Far Cry
Retro: Achtung, die Kurve!

Frågan är dock väldigt personlig och som gjord för flamewar.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

B F 3 ! !

och bfbc 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Hur långt är ett snöre?

Typ ungefär cirka nästan så här lång. Typ.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem

Natural selection 2 & team fortress 2 ligger riktigt bra till.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Quake 2.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Entusiast

Nutid...

Förmodligen League of Legends, väldigt avancerat och genomtänkt spel som ger möjligheter att spela väldigt taktiskt, sen skadar det ju inte att det är gratis

Förr i tiden...

Super Mario-serien, finns det någon som inte håller med mig där?
Och sen Halo-serien om jag får klämma in den också!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

De spelat jag har spenderat mest tid på de senaste 2 åren är Starcraft 2, om det sen betyder att det är "bäst" vet jag inte. Sen spelet The curse of Monkey Island är i min mening ett av dem roligare spelen jag spelat i form av humor/underhållning.

Visa signatur

Intel 9600k - 1080Ti - 32gb ram
AMD Threadripper 1920x - Asus GTX 1070 - 48gb ram
Intel 5820k - MSI GTX 1070 - 16gb ram

Permalänk
Medlem

Minecraft, jävligt unikt och beroendeframkallande

Zelda Ocarina of Time, helt enkelt de bästa spelet som gjorts

Nytt spel? ingen aning alla är kassa för mig, DiRT serien och GRID kanske?

Permalänk
Medlem

Det bästa i denna tråden borde ju nästan var en poll endast och inga inlägg
= no flamewar och good results!

OT:
BF2
BF3
MassEffect serien
DayZ
COD4
Mirros Edge

Är väl vad jag kommer på nu till dator!

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

Zelda Ocarina of Time, helt enkelt de bästa spelet som gjorts

Det känns som sådant klyschigt svar men du har nog rätt.
Det har nog mycket med att det väcker många minnen när man var mindre och spelade det.
Men det är grymt bra.

Det är så svårt att säga vad som är bäst för allt handlar om minnen och vad man haft roligast när man spelat det.
Jag hade sjukt kul när jag lirade cod2 och tycker fortfarande att det är förmodligen det bästa fps spelet någonsin. Framförallt i multiplayer där dess otroligt linjära karaktär och bra vapen, gjorde att det var extremt skill baserat vem som dödade vem.
Sen hade jag sjukt kul när jag lvlade min första karaktär i wow vanilla. När man inte kunde något och allt var nytt.
Musiken och miljöerna var helt underbara.

Allt handlar om minnen mer eller mindre.
Jag skulle nog inte alls haft lika kul om jag satt mig med zelda eller cod2 idag. Även om det skulle varit kul så skulle det aldrig kommit upp på samma nivå.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Hur långt är ett snöre?

<---------------------------------------->

Skrivet av Qry25:

Hej! Vilket spel är bäst enligt dig?

Metal Gear Solid

Ett banbrytande spel till playstation som visade vägen för stealth action typen av spel.

Spelet hade en helt ok story. Gillade inte riktigt sunset beach typen av elak bror men allt annat var riktigt bra.
Riktigt bra gameplay och man hade roligt hela vägen.
Snabba och responsiva kontroller som man blev aldrig frustrerad.
Snygg grafik för sin tid och med tanke på den begränsade hårdvaran i maskinen.
Alla karaktärer hade en personlighet och det kändes aldrig som om någon boss eller vän bara var en i mängden.

Spelet var verkligen av högsta kvalitet och jag kan inte komma på många spel i liknande kvalitet. Önskar att fler spelutvecklare skulle satsa på lite mer kvalitet i spelen och inte enbart hypa sönder skitspel.

Super Mario Bros 3 kommer nog på en stabil andra plats.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

League of Legends, eller Diablo 3 (i alla fall efter patcharna)

Förr i tiden var det WC3, men nu är det översvämmat med bots som hostar spel som ingen vill köra men fyller spellistan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Morrowind om man tänker de som jag spelat genom tiderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Det känns som sådant klyschigt svar men du har nog rätt.
Det har nog mycket med att det väcker många minnen när man var mindre och spelade det.
Men det är grymt bra.

Det är så svårt att säga vad som är bäst för allt handlar om minnen och vad man haft roligast när man spelat det.
Jag hade sjukt kul när jag lirade cod2 och tycker fortfarande att det är förmodligen det bästa fps spelet någonsin. Framförallt i multiplayer där dess otroligt linjära karaktär och bra vapen, gjorde att det var extremt skill baserat vem som dödade vem.
Sen hade jag sjukt kul när jag lvlade min första karaktär i wow vanilla. När man inte kunde något och allt var nytt.
Musiken och miljöerna var helt underbara.

Allt handlar om minnen mer eller mindre.
Jag skulle nog inte alls haft lika kul om jag satt mig med zelda eller cod2 idag. Även om det skulle varit kul så skulle det aldrig kommit upp på samma nivå.

spelar OoT fortfarande på n64 står inkopplat med cartridgen i!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

<---------------------------------------->

Metal Gear Solid

Ett banbrytande spel till playstation som visade vägen för stealth action typen av spel.

Spelet hade en helt ok story. Gillade inte riktigt sunset beach typen av elak bror men allt annat var riktigt bra.
Riktigt bra gameplay och man hade roligt hela vägen.
Snabba och responsiva kontroller som man blev aldrig frustrerad.
Snygg grafik för sin tid och med tanke på den begränsade hårdvaran i maskinen.
Alla karaktärer hade en personlighet och det kändes aldrig som om någon boss eller vän bara var en i mängden.

Spelet var verkligen av högsta kvalitet och jag kan inte komma på många spel i liknande kvalitet. Önskar att fler spelutvecklare skulle satsa på lite mer kvalitet i spelen och inte enbart hypa sönder skitspel.

http://www.play-mag.co.uk/wp-content/uploads/2010/11/meryl-sn...

Super Mario Bros 3 kommer nog på en stabil andra plats.

De första Hitman spelen (1 och 2) var ju också riktigt jävla underbara spel men med åren har det bara blivit sämre och sämre

Permalänk
Medlem

Max Payne 1 är en gammal favorit.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

1. Outcast
2. Half-life2 (ink episode 1-2)
3. Mass-effect serien

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Permalänk
Medlem

Yume Nikki

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Carmageddon ligger mig varmt om hjärtat, även Quake & Quake II.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk

System Shock 2

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Gigabyte x570 Gaming X | 16GB 3200MHz Crucial Ballistix | Palit Geforce RTX 3070 8GB Gamingpro | Crucial BX 480GB | WD Blue 500GB | WD 5400rpm 500GB | Acer Nitro VG240YU | Tesoro Excalibur Kailh Blue | Finalmouse

Permalänk
Medlem

Mafia II slog undan fötterna på mig, ett spel som fångar känslan från många av dom gamla NY mafia-filmerna som Taxi driver mm.

Visa signatur

Define R4, Asrock Z77 Extreme4, I5 3570K @ 4,7GHz, Corsair Vengeance 1600 16GB, Corsair H100, Corsair HX620W, Gigabyte GTX 670 Windforce3, 2X Samsung 830 128GB i Raid0, Samsung Spinpoint F3 1TB, Astro A50

Permalänk
Hjälpsam
Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

1. Unreal Tournament Classic
2. Quake II
3. Zelda A Link To the Past

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk

MP: COD 4
SP: Rayman 3

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

c&c generals...<3

Permalänk
Master of Overkill

Zelda på N64 ,
Quake II,
WC3

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Dragon Age: Origins
Kingdom of Amalur: Reckoning
WoW