Permalänk
Medlem

Jelly Bean i SGS 3

Tja, försöker uppdatera min telefon, som är en galaxy s3, den vill inte uppdatera utan det står "Access to the software update service is provided to users in the order in which they request it. Try again later."

Vrf står det så? Mobilen är vad jag vet inte låst till någon operatör. Tänkte att det kanske är att operatörslåsta prioriteras först?

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk
Sötast

Prova uppdatera via Kies.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Prova uppdatera via Kies.

Hittar inte kies installerat...

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk
Sötast
Skrivet av Fetkoala:

Hittar inte kies installerat...

Googla det ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetkoala:

Hittar inte kies installerat...

Bara att installera och testa, inte så jätte svårt!

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk
Medlem

Men installera Kies då?
Det är inget dom finns i telefonen, du installerar det i datorn och ansluter telefonen. Sen säger den till om det finns en uppdatering till dig.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

Kortfattat betyder det att det är kö för att ladda ner JB. Men som dom andra redan sagt. Ladda ner kies och installera den vägen. Fick oxå upp att jag var i kö. Medans med kies fick jag ner direkt.

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Kies ser fruktansvärt lik itunes, de blir antgligen stämda för det med. Samma som det gällde för Samsung galaxy (S1).

Permalänk
Proffsmoddare

Ni som också har Touchwiz Jelly Bean. Blir ni också fruktansvärt irriterade på att notifications bar´n är grå? Svart ska den ju självklart vara!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Ni som också har Touchwiz Jelly Bean. Blir ni också fruktansvärt irriterade på att notifications bar´n är grå? Svart ska den ju självklart vara!

Jag har börjat gilla det, så jag använder den grå även om man kan flasha en svart eller transparent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Ni som också har Touchwiz Jelly Bean. Blir ni också fruktansvärt irriterade på att notifications bar´n är grå? Svart ska den ju självklart vara!

Ja, det är snyggare när den är svart.

Permalänk
Medlem

Jag drar ner JB just nu via inställningar/om/programvaruuppdatering.. 265MB..
Synd bara att gorillaglaset sprack totalt i förrgår när telefonen ramlade ner från micron på köksbänken :/

Visa signatur

/ Preed
[ Intel i7 13700K ] [ MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI ] [ 2x32GB Kingston Fury Beast 6000MHz DDR5 ] [ Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB ] [ Noctua NH-D15 chromax ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Preed:

Jag drar ner JB just nu via inställningar/om/programvaruuppdatering.. 265MB..
Synd bara att gorillaglaset sprack totalt i förrgår när telefonen ramlade ner från micron på köksbänken :/

Sprack från den lilla höjden. Då måste den hamnat på något kantigt och hårt.

Min har klarat fall från huvud höjd inte ens en repa på glaset.

Permalänk
Medlem

Tar det lång tid att uppdatera via Kies, min hämtar sen verkar det som om den tappar kontakten med Kies, sen står det bara Downloading,, Do not turn off target. fastar där liksom känns det som.( på telefonen står detta )

Visa signatur

Det är inget fel med att göra misstag när man är "nybörjare", det kan bara bli väldigt dyrt..

Permalänk
Medlem

Jag tycker det flyter bra Jelly Bean. Men Google har "fuskat", ska försöka förklara. Tex när ni ska trycka upp Telefonen, så ser ni att animationen början från vänstra nedre hörnet(om ni har ikonen längst ner till vänster dvs) och "skalar" upp tills det fyller skärmen. Men man ser tydligt att när man trycker på Telefon ikonen så börjar animationen och det flyter som smör, ja. Men själva appen och dess data/information börjat inte ladda förens animationen är färdig uppspelad.

Så vad ger detta oss? Jo en flytande animation men lite längre laddningstid. Riktigt billigt gjort utav dem.

Permalänk
Medlem

Tjae.. Känns det snabbare, så är det väl snabbare?
Jag försöker göra backup på min telefon, men jag hittar bara Titanium Backup som kräver root, ska det inte finnas en som inte behöver root också?

Visa signatur

/ Preed
[ Intel i7 13700K ] [ MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI ] [ 2x32GB Kingston Fury Beast 6000MHz DDR5 ] [ Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB ] [ Noctua NH-D15 chromax ]

Permalänk
Skrivet av sack:

Ni som också har Touchwiz Jelly Bean. Blir ni också fruktansvärt irriterade på att notifications bar´n är grå? Svart ska den ju självklart vara!

Jag tycker det är väldigt snyggt att den är mörkgrå istället för helt kolsvart. Men visst vore det trevligt om man själv hade fått ställa in vilken färg den skulle vara.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har märkt utav problem sedan uppdateringen? Jag har märkt utav två saker som inte var där igår när jag senast använde telefonen, så jag kan bara dra slutsatsen att det är just uppdateringen som spökar lite.

1: Jag skickar ett sms till en kamrat och får svar via ett annat nummer. Numren är lika sånär som på 073- resp. 070-nummer. Hon har haft båda telefonerna, men gav bort den ena för ett par månader sedan. Detta slutade hända efter en omstart dock.

2: Ansluter jag telefonen till datorn via usb-kabeln så hittar inte Windows den och man kan således inte browsa den. Den börjar ladda direkt dock, så ström får den ju. Nu går det väl att komma runt det, att flytta filer och sådant. Men något udda med uppdateringen känns det som att det var.

Permalänk
Skrivet av Samsite:

Är det någon som har märkt utav problem sedan uppdateringen? Jag har märkt utav två saker som inte var där igår när jag senast använde telefonen, så jag kan bara dra slutsatsen att det är just uppdateringen som spökar lite.

1: Jag skickar ett sms till en kamrat och får svar via ett annat nummer. Numren är lika sånär som på 073- resp. 070-nummer. Hon har haft båda telefonerna, men gav bort den ena för ett par månader sedan. Detta slutade hända efter en omstart dock.

2: Ansluter jag telefonen till datorn via usb-kabeln så hittar inte Windows den och man kan således inte browsa den. Den börjar ladda direkt dock, så ström får den ju. Nu går det väl att komma runt det, att flytta filer och sådant. Men något udda med uppdateringen känns det som att det var.

Nr 2 har jag haft hela tiden sen jag fick den förra veckan. Har ifs 4g varienten med 4.1 i. Kontaktade samsung om det, deras ideer var att jag skulel testa den med en annan dator och dem skulle kolla om det var ngt med kies....

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonRapide:

Nr 2 har jag haft hela tiden sen jag fick den förra veckan. Har ifs 4g varienten med 4.1 i. Kontaktade samsung om det, deras ideer var att jag skulel testa den med en annan dator och dem skulle kolla om det var ngt med kies....

Intressant problem, jag bytte USB-port och då fungerade det direkt. Då verkade både datorn och telefonen fatta det. Jag beslöt mig för att prova i den gamla porten igen, till ingen nytta. Då fungerade lika knapphänt som förut (att den bara laddade dvs). Testade om USB-porten var trasig genom att plugga i en mus, men den fungerade direkt. Inga problem. Verkar vara som att telefonen beslutat sig för blocka den USB-port den hade innan uppdateringen bara. Lite mÿÿÿstigt.

Permalänk
Medlem

Min s3 uppdaterade nyss till Jelly bean automatiskt Det är en asbra uppdatering

Permalänk
Medlem

Är inte alls nöjd med JB. Småbuggigt här och där. Mönsterlåset buggar, word predict i min swiftkey3 har blivit hemsk, nästan som att den tappat alla ord den lärt sig. Animationen för när tangentbordet åker upp när man ska smsa stör jag mig på, speciellt fade-effekten på fönstret där man ser vad man skriver.
Har en SGS3.
Tycker ICS flöt utan problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsite:

Intressant problem, jag bytte USB-port och då fungerade det direkt. Då verkade både datorn och telefonen fatta det. Jag beslöt mig för att prova i den gamla porten igen, till ingen nytta. Då fungerade lika knapphänt som förut (att den bara laddade dvs). Testade om USB-porten var trasig genom att plugga i en mus, men den fungerade direkt. Inga problem. Verkar vara som att telefonen beslutat sig för blocka den USB-port den hade innan uppdateringen bara. Lite mÿÿÿstigt.

Det felet är mesta dels från .net framework 4 client software. Oftast räcker det med att repparera den.

Permalänk
Skrivet av Preed:

Marmorbänk..
Men jag börjar tro att härdningen på glaset var fel, för såhär ska det väl inte kunna spricka från det? Ser ju ut som om den blivit överkörd av en lastbil...

https://dl.dropbox.com/u/8122563/S3/sprucken.jpg

Ska försöka få det på garantin, men jag måste un-roota telefonen först.. Just nu får jag "Telefonen har ändrats, uppdateringar inte tillgängliga" när jag går till Inställningar/Om/Programvaruuppdatering.. Ifall dom nu bryr sig om det.. Jag rootade telefonen men har aldrig lagt in något custom rom, det blev aldrig av.

Satan. Det ser ut som om du dragit telefonen efter en bil.

Visa signatur

Jag äger ett Oculus Rift DK2!
Dator:
i7-4790K@4.7GHz med Noctua NH-U14S | ASUS Z97-A | ASUS R9 290X | Samsung 840 Pro 128gb | Western Digital Red 3TB | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem

Tycker att batteritiden har försämrats med Jelly Bean samt att den har blivit seg i vissa saker som när jag går in i telefonboken. Kan det ha att göra med att jag inte gjorde en fabriksåterställning innan jag uppdaterade den?

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

Nån som vet när Jeally Bean kommer till samsung galaxy s2 ?

Visa signatur

Asus P8P67 B3, Asus GTX 660, A-data 8GB minne 1600mhz, Intel 2600K, Samsung ssd 830 256gb
sidewinder 4, Corsair ax 850, Samsung galaxy s4 snart, Windows 8.

Permalänk
Skrivet av sack:

Ni som också har Touchwiz Jelly Bean. Blir ni också fruktansvärt irriterade på att notifications bar´n är grå? Svart ska den ju självklart vara!

JA ! herrejävlar vad jag har stört mig på det, även så kan jag inte radera några startsidor efter uppdateringen, då krashar touchviz... suck

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Ni som också har Touchwiz Jelly Bean. Blir ni också fruktansvärt irriterade på att notifications bar´n är grå? Svart ska den ju självklart vara!

Har du rootat din S3?

Permalänk
Proffsmoddare

Jag har inte rootat telefonen

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS