Permalänk
Medlem

WarZ värt att köpa?

Är det värt att köpa WarZ? många tycker det är skit många tycker det är bra, vad tycker ni? vill inte slösa pengar på skit, Tack

Permalänk
Medlem

Hmm svårt att säga. Prova få en beta key nu i november Då kan man använda guest keys

Permalänk
Medlem

Haha, Men det är väl rätt svårt att få tag på en Beta key just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WraaX:

Haha, Men det är väl rätt svårt att få tag på en Beta key just nu?

Man kan bara spela spelet just nu om man har köpt det. Alla som kan spela nu har 3 betakeys så jag är ganska säker på att det kommer bli ett hav av keys sen. Här är gameplay http://www.youtube.com/watch?v=e3BQQTXBAJk&

Permalänk
Medlem

Tycker det ser ut som skit. Skulle inte DayZ komma ut som stand-alone? Det ser betydligt bättre ut.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Jappse du har nog rätt såg faktist ganska skit ut i gameplayet men som du säger så kommer DayZ standalone snart så det blir nog att köpa det istället

Permalänk
Medlem

Underbart spel och då sitter jag och lirar med ett gäng polare flera timmar varje dag nästan
bättre än DayZ enligt mig.
och det är endast alpha gameplay nu och nya funktioner läggs till hela tiden som t.ex nu den 31 när Betan släpps så kmr dom öppna upp 30-40% av mapen till, lägga till 5 nya Zombies + mer loot och karaktärer att spela med

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Von_OttO:

Underbart spel och då sitter jag och lirar med ett gäng polare flera timmar varje dag nästan
bättre än DayZ enligt mig.
och det är endast alpha gameplay nu och nya funktioner läggs till hela tiden som t.ex nu den 31 när Betan släpps så kmr dom öppna upp 30-40% av mapen till, lägga till 5 nya Zombies + mer loot och karaktärer att spela med

Köpte du det från hemsidan eller hur gjorde du?

Jag tänker definitivt köpa detta spel när det släpps men det är ju lite konstigt att varken Steam eller prisjakt.nu ens har något spår av detta spel, kommer man inte kunna köpa det från svenska butiker?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Köpte du det från hemsidan eller hur gjorde du?

Jag tänker definitivt köpa detta spel när det släpps men det är ju lite konstigt att varken Steam eller prisjakt.nu ens har något spår av detta spel, kommer man inte kunna köpa det från svenska butiker?

ja det är download only ju.
man laddar ner spelet via deras launcher

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

mycket randomkraschar, varje gång jag fått tag i något schysst vapen så har jag efter ett tag skickats ut till main menyn och min karaktär dött. djävulskt irriterande. tycker fortfarande mycket bättre om dayz, men både är ju under utveckling så det kommer nog bli bättre

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pugilisten:

mycket randomkraschar, varje gång jag fått tag i något schysst vapen så har jag efter ett tag skickats ut till main menyn och min karaktär dött. djävulskt irriterande. tycker fortfarande mycket bättre om dayz, men både är ju under utveckling så det kommer nog bli bättre

det har inte crashat för mig eller mina vänner förutom den första dagen så testa ominstallera det?

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Avstängd

Ser hemskt ut.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Ser ut som nån source variant av DayZ ;D (Haters gonna hate)

Permalänk
Medlem

The War Z är en scam, vad du än gör köp det inte. Prova inte ens Betan, du kommer garanterat att ångra det.

DayZ däremot är the real deal, standalone kommer vara fruktansvärt bra, släpps inom 6 veckor som det ser ut nu.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av -rand-:

Ser ut som nån source variant av DayZ ;D (Haters gonna hate)

War Z har grafikmotorn från spelet War Inc.

bättre på alla sätt och vis tillskillnad mot det fuskvänliga DayZ

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

The War Z är en scam, vad du än gör köp det inte. Prova inte ens Betan, du kommer garanterat att ångra det.

DayZ däremot är the real deal, standalone kommer vara fruktansvärt bra, släpps inom 6 veckor som det ser ut nu.

förklara gärna vad som är scam?

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Von_OttO:

förklara gärna vad som är scam?

Förmodligen för att WarZ inte är gjort av skaparna av DayZ

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Skrivet av Pugilisten:

mycket randomkraschar, varje gång jag fått tag i något schysst vapen så har jag efter ett tag skickats ut till main menyn och min karaktär dött. djävulskt irriterande. tycker fortfarande mycket bättre om dayz, men både är ju under utveckling så det kommer nog bli bättre

Jag hade också en massa disconnects, som kom efter en uppdatering. En ominstallation löste mina problem.

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=FXKu5lV69V8

Spelet är byggt på en lögn, försöker kopiera DayZ så mycket det går bara för att tjäna lite snabba pengar, spelet är FRUKTANSVÄRT dåligt, det är en beta som är 10 gånger buggigare än vad DayZ modden var i Alfa stadie för 6 månader sedan.

DayZ kommer att kosta 150kr max, War Z kostar 500kr för Legen Ed.. 2-4 gånger dyrare för flera gånger sämre spel.

Tycker inte synd om dom som redan köpt det, så går det när man inte tänker för sig själv.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

http://www.youtube.com/watch?v=FXKu5lV69V8

Spelet är byggt på en lögn, försöker kopiera DayZ så mycket det går bara för att tjäna lite snabba pengar, spelet är FRUKTANSVÄRT dåligt, det är en beta som är 10 gånger buggigare än vad DayZ modden var i Alfa stadie för 6 månader sedan.

DayZ kommer att kosta 150kr max, War Z kostar 500kr för Legen Ed.. 2-4 gånger dyrare för flera gånger sämre spel.

Tycker inte synd om dom som redan köpt det, så går det när man inte tänker för sig själv.

spelet är en Alpha? och det är nog 10ggr mindre buggigt än DayZ vart någonsin redan nu och spelet kostar allt mellan 100-500kr.
vem har sagt att man måste köpa legendary? det ger inget extra för spelet förutom att du får hyra server 6 mån gratis

glömde även nämna att dem började utveckla spelet innan DayZ kom ut

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Geeks Gaming

Meh för 170 kronor för warZ så köpte jag de.... Och ja det har sagt att de har varit skit... men dom har uppdaterat så himla mycket så man kan inte jämföra hur warZ va för 2 veckor sedan och nu... 2 helt olika spel.

Men ja jag är också skeptisk till detta spelet men för er som ska testa eller har köpt spelet så kommer vi ha en spelkväll nu på onsdag på mumble då mer folk kommer in.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Von_OttO:

spelet är en Alpha? och det är nog 10ggr mindre buggigt än DayZ vart någonsin redan nu och spelet kostar allt mellan 100-500kr.
vem har sagt att man måste köpa legendary? det ger inget extra för spelet förutom att du får hyra server 6 mån gratis

glömde även nämna att dem började utveckla spelet innan DayZ kom ut

Wow, här har vi ett praktexempel på fanboy, kommer hylla scam spelet The War Z för evigt, spelar ingen roll om folk kastar fakta i ansiktet på honom, det är det bästa spelet sedan tidernas begynnelse.

Gå och spela ditt scam spel nu.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Avstängd

Tycker warz är kanon. har mkt kul i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Wow, här har vi ett praktexempel på fanboy, kommer hylla scam spelet The War Z för evigt, spelar ingen roll om folk kastar fakta i ansiktet på honom, det är det bästa spelet sedan tidernas begynnelse.

Gå och spela ditt scam spel nu.

har aldrig sagt det är det bästa spelet någonsin och inte så att du kmr med något bra argument att det skulle vara ett dåligt spel så
och vad är det för "fakta" du påstås ha?

tyckte DayZ var ett sjukt roligt spel tills alla fuskare tog över.

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av zhrooms:

Wow, här har vi ett praktexempel på fanboy, kommer hylla scam spelet The War Z för evigt, spelar ingen roll om folk kastar fakta i ansiktet på honom, det är det bästa spelet sedan tidernas begynnelse.

Gå och spela ditt scam spel nu.

Hur kan ha va en fanboy när detta är deras första spel?

Men ja jag tror heller inte att dom har hållt på med spelet så lång tid som dom säger... men dom är mycket mycket mycket duktiga på att uppdatera och fixa buggar.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

The War Z är en scam, vad du än gör köp det inte. Prova inte ens Betan, du kommer garanterat att ångra det.

DayZ däremot är the real deal, standalone kommer vara fruktansvärt bra, släpps inom 6 veckor som det ser ut nu.

Skrivet av zhrooms:

http://www.youtube.com/watch?v=FXKu5lV69V8

Spelet är byggt på en lögn, försöker kopiera DayZ så mycket det går bara för att tjäna lite snabba pengar, spelet är FRUKTANSVÄRT dåligt, det är en beta som är 10 gånger buggigare än vad DayZ modden var i Alfa stadie för 6 månader sedan.

DayZ kommer att kosta 150kr max, War Z kostar 500kr för Legen Ed.. 2-4 gånger dyrare för flera gånger sämre spel.

Tycker inte synd om dom som redan köpt det, så går det när man inte tänker för sig själv.

Skrivet av zhrooms:

Wow, här har vi ett praktexempel på fanboy, kommer hylla scam spelet The War Z för evigt, spelar ingen roll om folk kastar fakta i ansiktet på honom, det är det bästa spelet sedan tidernas begynnelse.

Gå och spela ditt scam spel nu.

Jag ser ärligt talat inte problemet här. So what om det har kopierat ett spel. Vilka göra inte det idag? Kolla BF3, CoD, WoW, GW2. Och att det är scam är ren bullshit.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Wow, här har vi ett praktexempel på fanboy, kommer hylla scam spelet The War Z för evigt, spelar ingen roll om folk kastar fakta i ansiktet på honom, det är det bästa spelet sedan tidernas begynnelse.

Gå och spela ditt scam spel nu.

kan ju inte direkt säga att du kastar "fakta" i någons annsikte, och du ska nog inte tala om fanboys så länge du suger på DayZ'as spenar.

Tillbaka till topicen!
Har varken provat det ena eller andra, måste säga att båda ser lockande ut, blir väll att vänta och läsa recensioner

Permalänk

Ja utvecklingen osv. runt detta spel är helt täckt av lögner. samt att det finns rätt mkt de behöver fixa i spelet.

MEN jag har ändå rätt kul till och från när jag spelar och som i dayz så blir det rätt mkt rage quits pga banditer och oärliga spelare.
Grafiken tycker jag ser ok ut, inte lika stort eller vad man skall säga som fulsnygga dayz

För att slippa fanboy stämpeln så kan jag ju tillägga att jag tycker lika bra/dåligt om båda spelen
Ang. buggar så har jag haft ofantligt mkt. mer problem med dayz...särskillt att starta spelet

Permalänk
Medlem

Hur är spelet på "Maxad" grafik? är den okej eller skit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WraaX:

Hur är spelet på "Maxad" grafik? är den okej eller skit?

spelet är snyggt för att vara en såpass stor värld
grafikmässigt som CS GO ungefär.

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |