Permalänk
Medlem

Kortslutet moderkort?

Hej

Jag höll på att montera en ny kylare till mitt grafikkort och skulle sedan sätta in den i datorn, då märker jag att det enda som händer när jag startar datorn är ett klick ljud och att fläktarna rycker till lite men inget mer än det. Nu händer inget alls trots att jag tagit bort grafikkortet. Någon som har upplevt samma problem som och löst det?
har ingen aning om vad som kan va fel då datorn har fungerat felfritt under ett år innan.

Visa signatur

[CPU: i7 2700K] [GPU: GTX 580 3GB Phantom ] [PSU: Corsair AX 850W] [Chassi: NZXT Lexa S] [SSD: Corsair FORCE 3] [Corsair XMS3 4x4GB 1666MHz]

Permalänk
Medlem

Jag hade precis samma symptom som du nar jag lyckades korsluta mitt Asus Z68-V Pro med vatten for nagon vecka sedan. Demontera hela datorn och kor moderkortet lost pa sidan och kolla om det fungerar. Ibland kan det vara nagon distans/kabel eller liknande som ligger och kortsluter.

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Medlem

Även jag har upplevt exakt samma beteende när en dator hade en sladd som hängde och dinglade.

Visa signatur

TANSTAAFL

Permalänk
Medlem

Haft samma problem tidigare. Skruvade isär allting och kollade så alla distanser såg okej ut mm och satte tillbaka allting. Vet inte vad som var problemet men det funkade efter det

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DegenSHT:

Även jag har upplevt exakt samma beteende när en dator hade en sladd som hängde och dinglade.

hehe lyckligtvis var detta även fallet för mig

Visa signatur

[CPU: i7 2700K] [GPU: GTX 580 3GB Phantom ] [PSU: Corsair AX 850W] [Chassi: NZXT Lexa S] [SSD: Corsair FORCE 3] [Corsair XMS3 4x4GB 1666MHz]