Trasigt grafikkort andra gången i rad
Hej!, för runt 3-4 månader sedan köpte jag ett Gigabyte HD7850 ifrån dustinhome, men skiten crashade hela mitt sytem efter bara ett par minuters spelande, och efter flera dagar av jävligt mycket googlande då jag testade allt mellan himmel och jord så bestämmde jag mig för att reklamera skiten.
Så, jag fick en adresslapp, packade ned kortet och skickade iväg det, fick även ett mail där det stod att det skulle ta 10-14 dagar eftersom de skulle skicka in kortet till tillverkaren av någon outgrundlig anledning.
I alla fall, det gick ungefär 4-5 veckor tills jag tappade tålamodet och skrev ett mail till dem och frågade vad som tar så länge, och vart mitt kort är.
Det enda svar jag fick då var: Ersättningsorder skickad, och kort efter fick jag en orderbekräftelse.
Men, när jag väl fick det så upptäckte jag att kortet inte var nytt, eftersom plastskydden för in och ut saknades, och det var några repor på lådan:
Och när jag kopplade in kortet och installerade drivers fick jag en blåskärm, så jag försökte med systemåterställningar, samt att formatera, men även när jag lyckades köra windows med kortet i utan blåskärmar så vägrade windows slå igång kortet som jag såg i device managern, och drivisarna hittade inte heller kortet.
Jag testade även det i en annan dator och fick precis samma fel
Så, jag reklamerade det åter igen, och frågade den här gången efter pengarna tillbaka/ ett gigabyte hd7870, eftersom 7850 har gått ned 400-500 kronor i pris, under de 3 månade detta tagit och jag har inte kunnat använda det någonting:
Så, jag fick som svar att jag skulle skicka in kortet så skulle de försöka ordna med återköp.
Men, nu när jag bad om status på returärende så ser jag att dem har skickat in det till tillverkarna igen, även då jag specifierat mitt exakta problem, och hur de själv kan se att det är trasigt på ett par minuter, och att det kommer att ta 10-15 dagar.
Så, finns det något sätt att få tillbaka pengarna och beställa ett nytt kort, eller blir detta ett spelfritt höstlov?