Geforce GTX 660Ti? Hjälp?

Permalänk

Geforce GTX 660Ti? Hjälp?

Tjenare! jag har besluts ångest jag vet inte vilket grafikkort jag ska köpa till min nya dator som jag ska bygga! det ska vara ett Geforce GTX 660ti men vet inte vilket sjukt tacksam för svar. Min kundvagn https://www.inet.se/kundvagn/visa/2473469/dator-grafikkort ! Tack

Permalänk

gigabyte har bra kylare tycker jag.

Visa signatur

[Intel core i7 9700k] [RTX 2080] [32 GB DDR4] [Syncmaster 2560 X 1440] [Razer Blackwidow Ultimate] [Razer Taipan] [Razer Goliathus Extended] [Razer Carcharias]

Permalänk

okej tackar för svaret!

Permalänk
Medlem

Gigabyte har en fet kylare men den vispar runt luften i chassit. Asus DCU kort är också bra.

Ska det vara knäpptyst och kyla bra-> Asus

Permalänk

Jag har ett ASUS GTX 560 ti. Det går nästan aldrig över 70 grader under spel. I furmark, fick det över 70 grader men det är ju till för att testa överklockningen. Så jag tycker om ASUS korten. Sen så tycker jag om utseendet grymt mycket. Sen efter som det är rött och svart kan det se ännu grymmare ut med dina RAM stickor ;). Men det är ofta inte massiv skillnad mellan olika tillverkare. Men ASUS korten brukar också vara fabriksöverklockade. Vet inte om andra är det också.

Visa signatur

ASUS GTX 780 SLI | i5 2500k 4.6 GHz | 8 GB 1333 RAM | NZXT Phantom 410 | ASUS P8Z68 V-PRO/GEN3 Moderkort | 500 GB Caviar Green Drive | 250 GB 840 SSD │
Windows 8.1 | Supernova 850W G2 |
My wife for hire

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fillelito:

Jag har ett ASUS GTX 560 ti. Det går nästan aldrig över 70 grader under spel. I furmark, fick det över 70 grader men det är ju till för att testa överklockningen. Så jag tycker om ASUS korten. Sen så tycker jag om utseendet grymt mycket. Sen efter som det är rött och svart kan det se ännu grymmare ut med dina RAM stickor ;). Men det är ofta inte massiv skillnad mellan olika tillverkare. Men ASUS korten brukar också vara fabriksöverklockade. Vet inte om andra är det också.

Jo, gigabyte korten kommer fabriksklockade också

Permalänk
Skrivet av Dovidteh:

Jo, gigabyte korten kommer fabriksklockade också

Okej men ändå, diggar asus

Visa signatur

ASUS GTX 780 SLI | i5 2500k 4.6 GHz | 8 GB 1333 RAM | NZXT Phantom 410 | ASUS P8Z68 V-PRO/GEN3 Moderkort | 500 GB Caviar Green Drive | 250 GB 840 SSD │
Windows 8.1 | Supernova 850W G2 |
My wife for hire

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fillelito:

Okej men ändå, diggar asus

Asus är grymt

Rullar på ett 660Ti från asus och även om det går på full load så går kortet aldrig över 72 grader. Fläktarna från graffekortet överröstas av min NH-d14

Permalänk
Skrivet av Dovidteh:

Asus är grymt

Rullar på ett 660Ti från asus och även om det går på full load så går kortet aldrig över 72 grader. Fläktarna från graffekortet överröstas av min NH-d14

Härligt som satan! Mina fläktar går typ ändå aldrig ens nära 100% heller.

Visa signatur

ASUS GTX 780 SLI | i5 2500k 4.6 GHz | 8 GB 1333 RAM | NZXT Phantom 410 | ASUS P8Z68 V-PRO/GEN3 Moderkort | 500 GB Caviar Green Drive | 250 GB 840 SSD │
Windows 8.1 | Supernova 850W G2 |
My wife for hire

Permalänk

Kan rekommendera EVGA:s superclockade version. Tyst, sval, snygg och spelen flyter på fint

Permalänk
Medlem
Skrivet av infinity08:

Kan rekommendera EVGA:s superclockade version. Tyst, sval, snygg och spelen flyter på fint

EVGA kortet borde prestera lite bättre än asus korten men det jag reagerar mest på är att du påstår att kortet är tyst. Det är referens kylaren EVGA kör på som är ganska känd för att vara högljudd.

Permalänk

Kan rekommendera MSI GTX 660Ti. https://www.inet.se/produkt/5410012/msi-geforce-gtx-660ti-2048mb-oc
Har det själv och det är tyst, även i full load.
Har som ovanstående också en NH-d14 kylare som överröstar ljudet från fläktarna i vanliga fall. Men just nu kör jag med motstånd på d14 fläktarna så att grafikkortet hörs mest. Men det är tyst! Och ligger inte på någon jobbig frekvens (även låga ljud kan vara irriterande eller jobbiga).
Skriver detta eftersom jag såg att Inet.se inte hade Asus-kortet hemma. Annars presterar de väldigt lika.
Fördelen med MSI (som jag kan komma på) är att de har blåser rent kortet vid varje uppstart för att inte damm ska fastna i fläktarna eller i kylflänsarna. Är osäker på om Asus har denna funktion.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. | Moderkort: Asus Maximus V Gene. | Processor: Intel® Core i5-3570K. | CPU-kylare: Noctua NH-D14. | Grafikkort: MSI GeForce GTX 660Ti OC Twin Frozr II 2GB. | RAM-Minnen: 8GB Corsair Vengeance LP DDR3 1600Mhz. | SSD: Samsung 830 128GB. | Nätaggregat: be quiet! Pure Power L8 630W. |

Permalänk
Skrivet av Konditorn7:

Kan rekommendera MSI GTX 660Ti. https://www.inet.se/produkt/5410012/msi-geforce-gtx-660ti-2048mb-oc
Har det själv och det är tyst, även i full load.
Har som ovanstående också en NH-d14 kylare som överröstar ljudet från fläktarna i vanliga fall. Men just nu kör jag med motstånd på d14 fläktarna så att grafikkortet hörs mest. Men det är tyst! Och ligger inte på någon jobbig frekvens (även låga ljud kan vara irriterande eller jobbiga).
Skriver detta eftersom jag såg att Inet.se inte hade Asus-kortet hemma. Annars presterar de väldigt lika.
Fördelen med MSI (som jag kan komma på) är att de har blåser rent kortet vid varje uppstart för att inte damm ska fastna i fläktarna eller i kylflänsarna. Är osäker på om Asus har denna funktion.

Nej det skulle jag inte tro.. Men jag vet inte, när jag öppnat datorn ser jag ju att kortet har lite damm på sig, men menar du att det blir helt dammfritt elr?

Visa signatur

ASUS GTX 780 SLI | i5 2500k 4.6 GHz | 8 GB 1333 RAM | NZXT Phantom 410 | ASUS P8Z68 V-PRO/GEN3 Moderkort | 500 GB Caviar Green Drive | 250 GB 840 SSD │
Windows 8.1 | Supernova 850W G2 |
My wife for hire

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konditorn7:

Kan rekommendera MSI GTX 660Ti. https://www.inet.se/produkt/5410012/msi-geforce-gtx-660ti-2048mb-oc
Har det själv och det är tyst, även i full load.
Har som ovanstående också en NH-d14 kylare som överröstar ljudet från fläktarna i vanliga fall. Men just nu kör jag med motstånd på d14 fläktarna så att grafikkortet hörs mest. Men det är tyst! Och ligger inte på någon jobbig frekvens (även låga ljud kan vara irriterande eller jobbiga).
Skriver detta eftersom jag såg att Inet.se inte hade Asus-kortet hemma. Annars presterar de väldigt lika.
Fördelen med MSI (som jag kan komma på) är att de har blåser rent kortet vid varje uppstart för att inte damm ska fastna i fläktarna eller i kylflänsarna. Är osäker på om Asus har denna funktion.

Körde också på ett 660ti från msi men jag fick ett måndags ex Fick gå tillbaka med snyggingen och de hade inga fler på lager så det fick bli ett från asus istället.

OT:
Baserat på svaren du fått så ligger det mellan 3 tillverkare
Gigabyte
MSI
Asus

Vilket kort som helst från dessa tillverkare fungerar som en dröm

Till posten ovan

Asus har ingen funktion för att blåsa rent kortet från damm men du kan dra på fläktarna i 100% med GPU tweak så du nästan får samma funktion

Permalänk

Eftersom du håller på bajen tänker jag fan inte säga Gigabyte har jävligt bra kylning & har min på OC hela tiden när jag spelar och kommer aldrig över ens 60c / Asus har jag tyvärr ingen erfarenhet så kan inte gå runt & säga att den är rutten, men jag tycker Gigabyte för den känns stabil

Permalänk
Skrivet av Fillelito:

Nej det skulle jag inte tro.. Men jag vet inte, när jag öppnat datorn ser jag ju att kortet har lite damm på sig, men menar du att det blir helt dammfritt elr?

Misstänker att MSI har patent på just den utblås grejen vid uppstart. Jag skulle nog kunna säga att det blir näst intill dammfritt på grafikkortets fläktar och kylflänsar ja. Har dock bara haft mig rig i strax över en månad nu.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. | Moderkort: Asus Maximus V Gene. | Processor: Intel® Core i5-3570K. | CPU-kylare: Noctua NH-D14. | Grafikkort: MSI GeForce GTX 660Ti OC Twin Frozr II 2GB. | RAM-Minnen: 8GB Corsair Vengeance LP DDR3 1600Mhz. | SSD: Samsung 830 128GB. | Nätaggregat: be quiet! Pure Power L8 630W. |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fillelito:

Jag har ett ASUS GTX 560 ti. Det går nästan aldrig över 70 grader under spel. I furmark, fick det över 70 grader men det är ju till för att testa överklockningen. Så jag tycker om ASUS korten. Sen så tycker jag om utseendet grymt mycket. Sen efter som det är rött och svart kan det se ännu grymmare ut med dina RAM stickor ;). Men det är ofta inte massiv skillnad mellan olika tillverkare. Men ASUS korten brukar också vara fabriksöverklockade. Vet inte om andra är det också.

Nu är ju det ett annat kort men mitt Gigabyte 650Ti har aldrig gått över 50 grader, spelar Sniper EliteV2 på Ultra, BF3 på Medium-High.
Det enda spelet som gått över 50 grader är Total War men den nådde bara ca 53.

Permalänk
Skrivet av Dovidteh:

EVGA kortet borde prestera lite bättre än asus korten men det jag reagerar mest på är att du påstår att kortet är tyst. Det är referens kylaren EVGA kör på som är ganska känd för att vara högljudd.

Tja, nu har jag förvisso inte testat referenskorten men min upplevelse är att även under load och längre perioder av gaming så låter den ungefär lika mycket som vid idle, och det är inte alls särskilt mycket. Betydligt tystare än något gaminggrafikkort jag haft tidigare. Och då har jag ändå datorn stående på skrivbordet (byggde samma uppsättning som sweclockers itx i silverstones sugo-chassi).

Permalänk

Jag har MSI 660 Ti! Rekommenderar starkt!

Visa signatur

MSI GTX 660 Ti, I7 950,

Permalänk

Tackar för svaren men alla värkar bra!!

Permalänk

Msi gtx 660ti power edition! Kan länka en video från youtube just varför det kortet är grymt bra!

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: http://youtube.com/watch?v=ibuXcStgYF8

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk

Tack!! ska kolla

Permalänk
Skrivet av TobbeBajen1337:

Tack!! ska kolla

har själv det kortet och är jätte nöjd

EDIT: HAde ett ASUS 660ti innan och upplevde att asus kortet låter lite mer

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*
trots tidigare varningar har trådstartaren skapat flera trådar om samma ämne och då blir åtgärden att samtliga trådar hamnar under lås och bom.

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning). Om en moderator har låst en tråd, är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.

Visa signatur

Meow