Vilken är bäst av Inet och Komplett?

Permalänk
Medlem

Vilken är bäst av Inet och Komplett?

Hej! Sitter och diskuterar av inet och komplett som är bäst. Och han säger att komplett är bättre än inet och att inet är skräp men jag säger tvärtom och sa att inet har varit den bästa datorbutik i Sverige tre år i rad men icke sa nicke han bryr sig inte.

Så till min fråga: Vilken av dessa butiker är bäst att köpa dator på?

Ha det gött:)

Visa signatur

Asrock B85MPro4 - i5 4670K 4.2 GHz - Cooler Master Hyper 212 EVO - Corsair 8GB 1600Mhz - Gigabyte R9 390 - WD 1TB 7200RPM - BenQ XL2411Z - Fractal Design 650W - Windows 8.1 x64 - Func 460 - Qpad UC-50 - Qpad 5K Pro.
Inet Fraktfritt.
W7 boot through USB.

Permalänk
Medlem

Komplett Mer Prisvärd Service Dåligare

Inet Dyrare men bättre service har jag för mig

Enligt min uppfattning

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem

Vad vill du få ut av detta då du postar runt samma fråga på olika forum?

Jag föredrar inet.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Inte handlat hos komplett på väldigt länge nu, men har inte dom väldigt hög frakt?

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AwD:D:

Hej! Sitter och diskuterar av inet och komplett som är bäst. Och han säger att komplett är bättre än inet och att inet är skräp men jag säger tvärtom och sa att inet har varit den bästa datorbutik i Sverige tre år i rad men icke sa nicke han bryr sig inte.

Så till min fråga: Vilken av dessa butiker är bäst att köpa dator på?

Ha det gött:)

Av dom skulle jag ha köpt min dator på inet för: Snabb leverans, bra support? Dock skulle jag ha valt att köpa min dator på Cdon pga att det blir mycket billigare men man missar kanske supporten som inet erbjuder såklart. Komplett har jag aldrig handlat av, sist jag kollade hade dom mycket höga priser på frakten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

Komplett Mer Prisvärd Service Dåligare

Inet Dyrare men bättre service har jag för mig

Enligt min uppfattning

Ja ibland är inet dyrare men tycker att dom är ändå bättre.

Visa signatur

Asrock B85MPro4 - i5 4670K 4.2 GHz - Cooler Master Hyper 212 EVO - Corsair 8GB 1600Mhz - Gigabyte R9 390 - WD 1TB 7200RPM - BenQ XL2411Z - Fractal Design 650W - Windows 8.1 x64 - Func 460 - Qpad UC-50 - Qpad 5K Pro.
Inet Fraktfritt.
W7 boot through USB.

Permalänk
Medlem

köp av dem som ger dig bäst pris! Båda butikerna är riktigt bra tycker jag, fast å andra sidan så kan vi SweC medlemmar få frifrakt från inet

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att alla stora internetbutiker har bra priser och service, typ cdon, webhallen, inet, komplett, alina.
Dock här på sweclockers så brukar det vara inet som är bäst, för man får pignvinstänger...

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Vad vill du få ut av detta då du postar runt samma fråga på olika forum?

Jag föredrar inet.

-

Visa signatur

Asrock B85MPro4 - i5 4670K 4.2 GHz - Cooler Master Hyper 212 EVO - Corsair 8GB 1600Mhz - Gigabyte R9 390 - WD 1TB 7200RPM - BenQ XL2411Z - Fractal Design 650W - Windows 8.1 x64 - Func 460 - Qpad UC-50 - Qpad 5K Pro.
Inet Fraktfritt.
W7 boot through USB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AwD:D:

Hej! Sitter och diskuterar av inet och komplett som är bäst. Och han säger att komplett är bättre än inet och att inet är skräp men jag säger tvärtom och sa att inet har varit den bästa datorbutik i Sverige tre år i rad men icke sa nicke han bryr sig inte.

Så till min fråga: Vilken av dessa butiker är bäst att köpa dator på?

Ha det gött:)

Det är väldigt svårt med en sådan jämförelse. Enligt http://www.prisjakt.nu/fight.php så har komplett i allmänhet billigare produkter men det är ju inte endast det viktiga.

Andra viktiga punkter är också

  • Frakt

  • Support

  • Struktur på hemsidan (Där är ju en nätbutik)

  • Sorterinmöjligheter

vilket jag, personligen, tycker att Inet är bättre på.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Inet är bättre (service etc), men om det du vill köpa är mycket billigare på Komplett så bör du köpa det där.

Permalänk
Medlem

Inets service är ju guld!

Dom får gärna några extra kronor av mig för den servicen och hjälpsamheten!

Visa signatur

HP ML10 V2: Intel Pentium 3GHz Dualcore, 4GB ECC ram, Matrox G200, 3TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkanftw:

Inte handlat hos komplett på väldigt länge nu, men har inte dom väldigt hög frakt?

99kr för ett chassi är inte så farligt imo.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Det är väldigt svårt med en sådan jämförelse. Enligt http://www.prisjakt.nu/fight.php så har komplett i allmänhet billigare produkter men det är ju inte endast det viktiga.

Andra viktiga punkter är också

  • Frakt

  • Support

  • Struktur på hemsidan (Där är ju en nätbutik)

  • Sorterinmöjligheter

vilket jag, personligen, tycker att Inet är bättre på.

Mjo. Inets hemsida är fantastisk imo.

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk

Jag tyckte cdon var helt ok tills jag fick ett garantiärende hos dom, pga. defekt produkt.

Kommer akta mig mkt noga vad jag köper därifrån framöver.

Har haft garantiärenden hos Inet och andra också men Inet är I en klass för sig.

Komplett är ju varken billiga ens, förstår inte vad som skulle göra dom bäst.

Permalänk
Medlem

Inet har behandlat Sweclockers medlemmar bra och lyssnat på kritik. Tillsammans med fri frakt och lite godis har man gullat upp större delen av den kreativa datorexpertisen i sverige.

Jag köpte på Komplett förut men gick över till Inet efter supportstrul 2 gånger... samt godis... glöm inte vad en pingvinstång för 3:- kan göra när man köpt datorprylar för 12.000:-
Så... godis, bra support... och gratis leverans... och godis = Inet
Sen kan man stödja ett Svenskt företag, synd att skicka pengarna till Norge när vi faktiskt kan stödja Svenskt?
Glöm inte godis!
/Nirnaeth

Visa signatur

83 35 47 30 4 5 57 63 60 5 96 22 100 43 4 92 100 23 42 46 44 47 18 96 64 5 61 85 90 45 51 85 4 60 79 62 23 50 44 75 100 20 9 92 49 9 83 88 40 7 45 67 56 82 32 85 60 85 44 69 81 9 98 1 34 51 84 100 22 86 41 44 61 25 60 36 64 49 20 1 24 71 4 65 27 60 72 73 82 76 86 8 40 68 35 59 2 66 85

Permalänk
Medlem

Swec har utnämnt Inet till Sveriges bästa datorbutik ett par gånger nu, tolka det som ett svar.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Jag handlar på komplett för att.. tja endast för att jag inte orkar skapa ett konto hos inet.. jag är mycket lat. det dryga med komplett är att de pakar ner sina saker så de kan överleva ett kärnvapenkrig, iof bra men det är lite drygt att få en kartong i storlek med ett chassi för endast en SSD.

Permalänk
Medlem

"Jag tycker vaniljglass är godast, men min kompis tycker att jordgub är det godaste, vem har rätt?"
Alltså jag tycker att man kan få, när det gäller datorer, mycket bättre pris och möjligheter på Komplett.
Jag har iofs en Taurus, men det var för att jag måste avbetala, vilket var billigare på Inet än på Komplett, sen så är det alltid skönt att ha en butik i närheten, så slipper man strula.
Dock har ju Komplett 3 års garanti (Inet 2) och ofta billigare, men som sagt dyrare ränta och som nämnts tidigare i tråden har dom dyrare frakt.
Båda är bra, det handlar mer om vad för vara man tänkt köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkanftw:

Inte handlat hos komplett på väldigt länge nu, men har inte dom väldigt hög frakt?

det som jag iaf tycker är den stora skillnaden , visst komplett är lite (inte mkt som skiljer) billigare , men med frakten blir det ju dyrare än med inet i alla fall.

Permalänk
Medlem

De 2 butikerna är väll rätt jämnlika? Aldrig haft problem på vare sig komplett, eller inet. Bra service på båda och bra priser.

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem

Min uppfattning är att Inet är dyrare, men deras support är riktigt bra! Jag har inget emot att lägga några hundra kronor extra när jag beställer ett rejält paket med delar från dem Jag beställde också en router från komplett, hade problem med mitt telefonnummer så support ärendet segade i en hel arbetsvecka, men tillslut blev det fixat och jag kunde beställa.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AwD:D:

Jag vill bevisa att inet är bättre:O

Vad får du ut av det?

Permalänk
Medlem

Kanske inte ett svar på TS fråga...

Men Kompletts sökfilter fungerar inte konsekvent,
jag har mailat dem om detta ett antal gånger men de verkar inte bry sig.

Prova tex att lägga filter på processor: socket AM3+ (8320 och 8350 visas inte)

Ta bort filter på AM3+ och
Sätt i stället filter på enbart prisklass: 1000-2500kr (8320 och 8350 finns plösligt med)

Så här är det i stort sett varje gång jag söker något på komplett, vilket jag därför gör alltmer sällan...

Fo3

Edit: Väldigt ofta är det annonserade kampanjvaror som är svårast att filtrera fram.
(Men eftersom jag därmed också vet att de borde finnas, så hittar jag ovanstående anomalier)

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

det är inte alltid komplett är billigare! datorn jag nyss beställde från inet skulle kosta 250kr mer (utan frakt på komplett)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaa_kola:

köp av dem som ger dig bäst pris! Båda butikerna är riktigt bra tycker jag, fast å andra sidan så kan vi SweC medlemmar få frifrakt från inet

Man behöver faktiskt inte vara medlem på swec för att få det

Permalänk
Medlem

Blev väldig besviken på komplett.
Beställde ett XFX agg som lät mycket mer än vad jag trodde, när XFX skryter mycket i sina videor om design, kvalitet osv. Så gick in och ångrade mitt köp, fick det godkänt och skickade tillbaka agget. Inga problem så långt, gratis frakt tillbaka hade varit snällt men absolut ingenting som jag tycker är ett måste.
Sedan nästa vecka fick jag ett mail att jag hade en ny order, tyckte det va lite konstigt då jag inte fått något mail eller fråga på hur jag ville ersätta varan.

Men det är inte vad som gjorde mig missnöjd utan bemötandet av komplett när jag skickade ett mail och frågade varför de hade skickat ett nytt agg när jag hade ångrat mitt köp och fått det godkänt.

Så får jag svaret:

Citat:

Hej,

Det fram gick inte utav er returanmälan.

Ni hade även valt "Returnera en vara" och inte "Ångra köp på en vara".

När en kund frågar det här är det väldigt uppenbart att han råkat göra fel och behöver hjälp med att rätta till det.

Permalänk
Medlem

När jag har tittat runt så verkar Komplett ha ett större lager samt fler komponeneter, Jag handlar där mina produkterna finns i lager till billigast möjliga pris.

Nu blev det komplett jag handlade på för 10 000. Nästa gång kanske det blir inet.

Sedan får vi inte glömma cdon.com som storsatsar på komponeneter.

Permalänk
Medlem

Jag har bara bra erfarenheter av bade komplett och inet.

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Medlem

Inet alla gånger, komplett har prisvärda grejer ibland men inte mycker mer än så.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.