Permalänk
Medlem

Socket 775 Quad-8200 vs E8400

Som titeln lyder, har en 8200 installerad nu, klockar uselt, kan få upp den i 2.9-3.0 stabilt, inte mer.
Bytte till mig en E8400 mot en flaska whiskey häromdagen och undrar om den processorn är bättre?
Ska kombineras med 2*5750 i crossfire.

Spelar inga tunga spel, och använder datorn annars mest till surf och filmtittande.

Har inga bekymmer idag med prestandan den räcker till mig, jag tänker bara om en klockad E8400 kan vara bättre för mig om ett par år.

Har två barn så att spela långa grafikkrävande spel kommer inte vara aktuellt på ett par år
Barnen är också anledningen till att jag frågar istället för att testa, har inte tiden att testa...

Så om någon har testat dessa processorer själv eller har några tankar får ni gärna dela med er!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Quad är ALLTID bättre när det kommer till 775-plattformen. Kanske inte klockar så högt men man får mer per-klock-till-klock

Hoppas whiiskey'n smaka

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Håller med här. Testade själv en e8400 i 4.25 ghz ett par veckor men den flaskade hela tiden i spel...

Permalänk
Medlem

Låter bra, då slipper jag byta...
Kan jag ge bort E8400 i julklapp till lillebrorsan, så kan jag senare leta en bättre quad på tradera eller något sådant

Permalänk
Medlem

Har själv en E8600 liggande tillsammans med ett X38 MSI platinum och DDR3 ram och det funkade bra klockat fram Till BF3 kom fram.

Då flaskade cpun 4870na i sign(33% per kort)

så en E8400 @ 4GHz lär driva ett 5750 dock inte två optimalt!

Visa signatur

HP ML10 V2: Intel Pentium 3GHz Dualcore, 4GB ECC ram, Matrox G200, 3TB HDD