Linus Torvalds vill göra 2560 x 1600 pixlar till standardupplösning i persondatorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Sitter på en Phenom och ett HD 6950 och jag har inga problem med BF3 64 players i Ultra, jag har 40-60FPS

ja eller hur ..ser ej så ut http://www.bit-tech.net/hardware/2011/11/10/battlefield-3-tec...

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk

Mja, personligen är jag inte särskilt kåt på höga upplösningar. När jag köpte mina tre nuvarande Dell-skärmar förra året så dissade jag full HD och valde 1680x1050 istället för att tjäna ett gäng fps vid spelande i eyefinity-upplösningar. Jag ser iaf inga som helst konstigheter vad gäller pixlar på skärmarna och det är inget jag någonsin ens tänker på. Tycker det handlar helt om vad man själv är van vid.
Som någon tidigare nämnde så var det väl ingen som direkt klagade för ~12 år sedan när man satt med 1024* och tjockskärm Folk är mest bara bortskämda. Full HD gör sig lämpligare på projektor-duken i vardagsrummet.

Men ja, kan hålla med om att surfplattornas och mobilernas utveckling vad gäller skärmar har gått ruskigt fort i jämförelse. Men dom marknaderna handlar ju mer om vad som är "coolt" än vad som faktiskt är vettigt. Dom borde fokusera mer på sina patetiska batteritider istället överdrivna upplösningar.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supermotard:

Så du tror att nVidias kommande "budgetkort" kommer prestera bra i den upplösningen? Kommer ju krävas minst ett GTX780 (flaggskeppet?) för bra flyt i den upplösningen då dagens 680 klarar ca 40fps i den upplösningen (BF3). Säger bara att man kommer behöva en monsterburk för att lira kommande spel i en så hög upplösning. Speciellt eftersom vi får allt fler konsolportningar, och nästa år har vi PS4 och ett nytt XBOX på ingång...

Läste du inte vad jag skrev? Det som du kallar dagens 680 skulle inte ha varit 680 utan 660, Nvidia släppte inte deras bäst presterande gpu som planerat. Skulle gissa att det var pga bristande konkurens från amd och även behovet av prestanda hos kund (och de som behöver mer prestanda kan ju köpa sli lösningar). Win för nvidia och lose för konsument.

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem

Vad har folk emot högre upplösning?
Begriper inte hur man kan vara så begränsat i sitt tänk att man bara ser problem med att inte kunna maxa dagens och kommande spel!
Spelande är en helt klar minoritet när det kommer till vad skärmar används till.
Visst man kan inte slå produktiviteten som kommer av två eller fler skärmar men när man inte har möjligheten till två skärmar då är upplösniongen a och o.
På jobbet så sitter jag och drömmer om upplösningar likt 2560x1600 då jag inte har plats eller tillstånd att ha två skärmar. så vad Får jag nu när vi äntligen dumpar 4:3 skärmen. Jo en 24" 16:9 i 1920x1080 -.-

Vakna upp och se möjligheterna utanför spel. Och om nu spel är så viktigt för hela världen och man inte har ett grafikkort som fixar att "maxxa" så får man väl dra ner upplösningen till halva eller liknande -.- Så svårt är det faktiskt inte.

Sen hade jag nog inte oroat mig så mycket över PS4 nästa år då och inte heller nya xbox för den delen. Finns utveckling även bland diskreta grafikkort tro det eller ej.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av Sputte:

Hmm, är inte 16:10 utdött?

Jo.

2560 x 1440 är 16:9 dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Forskare har ju faktiskt räknat sinnescellerna så det är då inte fejk! Men det där med FPS kan jag inte uttala mig mer om än att det är mjukare med fler (om skärmen klarar det) samma sak med upplösningen!! IRL så finns det faktiskt nästan oändligt med pixlar så varför ska inte skärmarna ha en vettig upplösning där man inte störs av att man ser pixlarna i kanter och så vidare....

Det finns uppskattningsvis ca 130 miljoner receptorer i ögat, men vad är din poäng? Ögat uppfattar inte objekt i omgivningen som om de är fördelade på x antal pixlar, så din jämförelse är lite skev. Jag tror helt ärligt att du inte kommer se skillnad på antal pixlar på en skärm när det överstiger en viss gräns.

Skrivet av cyzed:

Bra hårdvara? Har du hört talas om utveckling? Vet att Nvidia har bättre grafikkretsar än de som släppts, de släppte ju inte den snabbaste kretsen när de lanserade nuvarande generetion 6XX serien. Den ligger fortfarande och väntar...

Väntar och väntar, vi lär nog inte få se den kretsen överhuvudtaget.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Vad har folk emot högre upplösning?
Begriper inte hur man kan vara så begränsat i sitt tänk att man bara ser problem med att inte kunna maxa dagens och kommande spel!
Spelande är en helt klar minoritet när det kommer till vad skärmar används till.
Visst man kan inte slå produktiviteten som kommer av två eller fler skärmar men när man inte har möjligheten till två skärmar då är upplösniongen a och o.
På jobbet så sitter jag och drömmer om upplösningar likt 2560x1600 då jag inte har plats eller tillstånd att ha två skärmar. så vad Får jag nu när vi äntligen dumpar 4:3 skärmen. Jo en 24" 16:9 i 1920x1080 -.-

Vakna upp och se möjligheterna utanför spel. Och om nu spel är så viktigt för hela världen och man inte har ett grafikkort som fixar att "maxxa" så får man väl dra ner upplösningen till halva eller liknande -.- Så svårt är det faktiskt inte.

Sen hade jag nog inte oroat mig så mycket över PS4 nästa år då och inte heller nya xbox för den delen. Finns utveckling även bland diskreta grafikkort tro det eller ej.

Men hur ska man dra nytta av nya diskreta grafikkort när spel portas och nästan all belastning läggs på cpu:n?

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Den kommande standarden UHD (Ultra HD) borde ha kommit för länge sen till datorskärmar, nuff said!

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Esseboy:

MEN DET ÄR JU DÄRFÖR DET SKA STANDARDISERAS.......Då skulle ikonerna blir lagom stora och texten mjuk och lättläst...tycker att det är du som är oteknisk och trångsynt som inte kan förstå att med högre upplösning kan man skippa allt vad AA och AF heter, vilket gör att man kan ändå köra med höga inställningar i spel! Vilka argument ska du dra nu?

Vad gör man med de spelen och programmen som redan är släppta där det inte går att ändra skalningen då? Bakåtkompatibiliteten är ju minst sagt usel med en sådan skärm. Varför skulle man skippa AF med högre upplösning? Det låter inte vettigt någonstans. Att stänga av AA kommer inte "ge tillbaka" prestanda i närheten av den förlust man får från att ta klivet upp från 1080p.
Men som sagt, det låter ju onekligen som att höga upplösningar främst förespråkas av otekniskt folk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supermotard:

Men hur ska man dra nytta av nya diskreta grafikkort när spel portas och nästan all belastning läggs på cpu:n?

Grafikkorten frå jobba också även om cpubelastningen blir högre också.
För några år sedan behövde man bara starka kort och knappt ingen cpustyrka alls. Nu behöver du en hyffsad cpu också.
Så jag skulle våga påstå att allt kommer fortsätta precis som vanligt.
En port belastar trots allt cpu mer bara för att det inte är optimerat men grafikkortet jobbat fortfarande med det som su ser så inget nytt där.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av anon127948:

Du kanske ska kolla upp din syn? För att inte tala om att text blir betydligt skarpare vid hög upplösning och tro det eller ej men det går göra annat än spela och se på film på datorer (jag vet att det låter helt otroligt). Det är just därför folk som arbetar med datorer vill ha 16:10 tillbaka och högre upplösningar.

Synen är det inget större fel på. 75-80 cm från skärmen så ser jag det inte som ett problem. Lutar jag mig framåt så ser jag tydligt pixlar. Det är kanske vanligare än jag tror att man sitter nära skärmarna. Alla upplösningar är lagom på rätt avstånd. 16:10 och bildförhållandet är en helt annan sak än pixeldensiteten. Ändrar man bildförhållandet får ju antalet pixlar anpassas efter detta.

Skrivet av Esseboy:

Oled kommer ju att fixa den punkten så det är nog fan upplösningen som de ska spruta ut lite mer av, på normalt avstånd ser man ju pixlarna galant på en 20-24" skärm, speciellt när det är sneda kanter...Med dubbla upplösningen så skulle man inte se dessa kanter

Fast Oled lär ju ta många år till innan det är överkomligt i pris. Men det går ju att få bra paneler om man betalar lite mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Andersson:

Jo.

2560 x 1440 är 16:9 dock.

Fel! Kolla på prisjakt så ser du att det dyker upp nya 16:10 skärmar titt som tätt. Snart kommer Dell ut med nya 30 (16:10) 2560x1600 & 24 (16:10) 1920x1200. Så 16:10 kommer att finnas väldigt länge till om det ens kommer att försvinna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

Ingetdera

Då utgår jag ifrån att du bara har väldigt dålig koll

Jämför upplösningen mellan Ipad 2 med Ipad 3. 1024x768 vs. 2048x1536.
En sjuhelvetes skillnad i upplösning, men inte är ikonerna 4x mindre på Ipad 3 bara för att den har högre upplösning. Eller hur?
Pixlarna är mindre och tätare, vilket gör att bilden blir ofantligt mycket skarpare.

Högre upplösning kan helt klart göra att vi kan få mindre text, i bättre kvalitet. Men ännu bättre är det att vi kan ha normalstor text, fast med extremt mycket bättre skärpa.
Vilket skulle vara väldigt skönt för mig som har lite sämre syn än det som räknas som normalt.

Skrivet av cyzed:

Den kommande standarden UHD (Ultra HD) borde ha kommit för länge sen till datorskärmar, nuff said!

Tycker också att det låter bättre.
Att det skulle komma till våra vanliga och mer använda stationära datorer och laptops, för att sedan portas över till surfplattorna, låter mer troligt.

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem

HAHAHAHA... Har aldrig haft en idol någonsin, men Linus närmar sig den nivån med stormsteg! Håller med i allt han säger till exakt 100%!

Fast jag skulle vilja gå längre, och kräva 4K som minimum. Men det kommer väl, till slut...

Tillägg: kör med 2560x1440 i 27" hemma och på jobbet, och visst är det bra, men 16:10 och 4K vore en dröm!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Proffsmobbare

Har inget emot högre upplösningar så länge det handlar om skalning och inte native-upplösning när man använder det sedan.

Själv finner jag 1920x1080 på 13,3" stundvis jobbigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

Vad gör man med de spelen och programmen som redan är släppta där det inte går att ändra skalningen då? Bakåtkompatibiliteten är ju minst sagt usel med en sådan skärm. Varför skulle man skippa AF med högre upplösning? Det låter inte vettigt någonstans. Att stänga av AA kommer inte "ge tillbaka" prestanda i närheten av den förlust man får från att ta klivet upp från 1080p.
Men som sagt, det låter ju onekligen som att höga upplösningar främst förespråkas av otekniskt folk

Oj, vilket oerhört problem... (ironi)
Varför inte bara släppa en uppdatering av mjukvaran till programmen spelen. Och om inte de inte utvecklas längre får väl de som måste använda just dem ha kvar sin skärm. Det är ingen som tvingar dig att köpa ny skärm.

Väldigt va folk på ett teknikforum är teknikfientliga. "Nej inte högre upplösning, min 386 klarar inte av det..."

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

Vad gör man med de spelen och programmen som redan är släppta där det inte går att ändra skalningen då? Bakåtkompatibiliteten är ju minst sagt usel med en sådan skärm. Varför skulle man skippa AF med högre upplösning? Det låter inte vettigt någonstans. Att stänga av AA kommer inte "ge tillbaka" prestanda i närheten av den förlust man får från att ta klivet upp från 1080p.
Men som sagt, det låter ju onekligen som att höga upplösningar främst förespråkas av otekniskt folk

Vågar mig nästan på att säga motsatsen.
Om alla slutar basera sin åsikt på enbart spel så kan vi kanske ta en diskussion.
Spel är för mig totalt ointressant när jag vill ha högre upplösning.
Jag sitter med 5760x1080 och är kalasnöjd när jag spelar.
Men när jag gör något annat på tex jobbet så är jag inte fullt så nöjd och upplösningen lämnar mycket att önska.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av markiiie:

Då utgår jag ifrån att du bara har väldigt dålig koll

Jämför upplösningen mellan Ipad 2 med Ipad 3. 1024x768 vs. 2048x1536.
En sjuhelvetes skillnad i upplösning, men inte är ikonerna 4x mindre på Ipad 3 bara för att den har högre upplösning. Eller hur?
Pixlarna är mindre och tätare, vilket gör att bilden blir ofantligt mycket skarpare.

Högre upplösning kan helt klart göra att vi kan få mindre text, i bättre kvalitet.
Men ännu bättre är det att vi kan ha normalstor text, fast med extremt mycket bättre skärpa.
Vilket skulle vara väldigt skönt för mig som har lite sämre syn än det som räknas som normalt.

Om du hade läst hela inlägget hade du inte behövt posta igen. Hur det fungerar på en Ipad är helt ointressant.
Jag citerar mig själv:
"Men det är här problemet med för hög upplösning kommer in, det går inte att ställa in sånt i alla spel/program/etc. vilket kommer göra dem oanvändbara. Därför är 2560x1600 på någonting mindre än 27" dåligt. "

Permalänk
Medlem

Behövs inte riktigt lika hög upplösning på en bärbar dator eller en stationär som på en tablet eller en mobil. Men visst kan upplösningen öka. Sen vill jag helst aldrig mer använda en TN panel, börjar få kraftig allergi mot dem...

Permalänk
Medlem

Hoppas att det kommer bli högre upplösning på skärmarna i framtiden men kommer det inte att bli väldigt svårt för grafikkorten att köra ett spel i 2560x1600?

Visa signatur

I rikets namn.

Permalänk
Skrivet av Laine:

Har inget emot högre upplösningar så länge det handlar om skalning och inte native-upplösning när man använder det sedan.

Själv finner jag 1920x1080 på 13,3" stundvis jobbigt.

Sant, men om upplösningen ökas med 30-50%, borde det inte riskera att text och sådant blir väldigt suddigt (om allt ska skalas om)? Jag har inte testat nån Retina-skärm på Apples datorer men det är kanske inget större problem?

Permalänk
Medlem

KÄRLEK TILL TORVALDS <3

Visa signatur

Familj - Vänner - Datorer - Öl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

Om du hade läst hela inlägget hade du inte behövt posta igen. Hur det fungerar på en Ipad är helt ointressant.
Jag citerar mig själv:
"Men det är här problemet med för hög upplösning kommer in, det går inte att ställa in sånt i alla spel/program/etc. vilket kommer göra dem oanvändbara. Därför är 2560x1600 på någonting mindre än 27" dåligt. "

Ointressant? På vad vis?
IPS-paneler som IPS-paneler. Det är samma skit med upplösningen hur du än väljer att tolka det. Om du sedan väljer att tvinga dig själv att tro annat, endast för att du ska ha rätt, så är du bra löjlig När upplösning och mjukvara går ihop så är det sannerligen en fantastisk upplevelse.

Åh nej du.
Meningen var att standardisera upplösningen på skärmar. Att standardisera betyder inte att de ska släppa skärmar åt oss som kan visa 2560x1600, fast endast gör bilden så förbannat liten. Då har du missförstått i princip allt som kommer med denna höga upplösning

EDIT:

Fnissade lite, din buse!

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av snabela86:

Sant, men om upplösningen ökas med 30-50%, borde det inte riskera att text och sådant blir väldigt suddigt (om allt ska skalas om)? Jag har inte testat nån Retina-skärm på Apples datorer men det är kanske inget större problem?

Har testat retinaskärmen på 15" och den fungerar mycket bra i min mening. Jag är inte extremt insatt i det men jag antar att det handlar om skalning i hela hundratal, för annars blir det ju som du säger, ojämnt antal pixlar.

Det beror nog mycket på pixeltätheten dock, det är inte säkert att man märker skillnaden om var 10:e pixel är en dubbelvariant. Det är ju trots allt så lutande linjer är uppbyggda i datormiljö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

Vad gör man med de spelen och programmen som redan är släppta där det inte går att ändra skalningen då? Bakåtkompatibiliteten är ju minst sagt usel med en sådan skärm. Varför skulle man skippa AF med högre upplösning? Det låter inte vettigt någonstans. Att stänga av AA kommer inte "ge tillbaka" prestanda i närheten av den förlust man får från att ta klivet upp från 1080p.
Men som sagt, det låter ju onekligen som att höga upplösningar främst förespråkas av otekniskt folk

Håller inte med, och jag är nog minst lika "teknisk" som du.

Tänk så här istället: 2560x1440 är jämnt delbart med 2 både horisontellt och vertikalt, vilket innebär att du kan köra spel i 1280x720 (720p if you will) med pixelperfekt skalning till fullskärm. Med så mycket AA du vill. Det kommer alltså att bli identiskt med en skärm som har 1280x720 native, men med den STORA fördelen att du kan köra desktopen i 2560x1440.

Men visst, 1280x720 är lågt, så vi måste upp i 4K-upplösning för att kunna köra spel i 1920x1080 med pixelperfekt skalning.

Således: ju högre upplösning skärmen har, desto bättre. För alla, i alla kategorier.

Tillägg: Vad gäller ikoner etc, så är det enkla svaret "vektorgrafik". Då spelar det ingen roll vilken upplösning man har längre, det blir bara bättre kvalité ju högre man har. Har väntat på att alla operativ ska gå över till detta som standard i mer än 10 år nu... men det verkar gå vansinnigt trögt på den fronten tyvärr...

Tillägg 2: Öppet förslag till Microsoft: utöka ico-formatet med ett frivilligt vektorlager. Borde väl vara både enkelt och gulligt bakåtkompatibelt, no? Alternativt till alla: skapa ny ikonstandard baserad på svg?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Han har bra mycket mer vett än många tror den där Linus!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av markiiie:

Ointressant? På vad vis?
IPS-paneler som IPS-paneler. Det är samma skit med upplösningen hur du än väljer att tolka det. Om du sedan väljer att tvinga dig själv att tro annat, endast för att du ska ha rätt, så är du bra löjlig När upplösning och mjukvara går ihop så är det sannerligen en fantastisk upplevelse.

Åh nej du.
Meningen var att standardisera upplösningen på skärmar. Att standardisera betyder inte att de ska släppa skärmar åt oss som kan visa 2560x1600, fast endast gör bilden så förbannat liten. Då har du missförstått i princip allt som kommer med denna höga upplösning

När upplösning och mjukvara går ihop så är det bra, men det jag säger är ju att det inte kommer göra det den närmsta tiden. Du kommer behöva ha en extra skärm med normal upplösning för att kunna använda vissa program om du vill kunna se något utan förstoringsglas. Ipad är helt ointressant för att den inte kör Windows 7 eller de vanliga programmen/spelen. Skärmen har man väl främst kopplad till datorn och inte till Ipaden?

Jag har använt mängder av olika upplösningar genom åren. Jag vet vilka stora problem det ger när pixeltätheten blir för hög. Det skulle ta många år att anpassa samt fasa ut all gammal mjukvara för den nya högre upplösningen. Det är absolut inget som kan pushas ut bara sådär.

Permalänk
Medlem

Tycker det låter någorlunda bra, standarden behöver kanske inte vara 2560x1600 men minsta bör vara 1080p sen så förstår jag att man vill ha högre upplösning för alla spelar inte, många håller på med bild, film och diverse annat där en hög upplösning skulle underlätta.

Permalänk
Medlem

Kan bara hålla med han, snart har man en mobil som är 4" och har bättre upplösning än min "full-hd" tv.

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk

Jag håller med Linus, men vi ska absolut inte glömma IPS och 120 hz också, som är minst lika viktigt tycker jag.