Permalänk
Medlem

lagg pga varm processor?

Hej! Har märkt att om jag spelar bf3 i ca 2 timmar så börjar det lagga. Det laggar inte om man bara spelat i 1 timme. Jag misstänker att det kan vara för processorn blir varm, det blir~80 grader och jag har original kylare. Kan det vara det som gör att det laggar? Har en intel i5! Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

orginalkylaren är så pass liten att det inte tar mer än några minuter för den att komma upp i värme.

dröjjer det 1 timme tills det börjar hacka så är det snarare en minnesläcka eller liknande.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

orginalkylaren är så pass liten att det inte tar mer än några minuter för den att komma upp i värme.

dröjjer det 1 timme tills det börjar hacka så är det snarare en minnesläcka eller liknande.

Okej, vad innebär minnesläcka?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dapanda:

Okej, vad innebär minnesläcka?:)

kortfattat att nått program använder lite av ditt ram, och sedan glömmer att göra det tillgängligt för andra program igen, för att sedan använda lite till, och hålla på så tills ramminnet är slut.

kan vara drivers och annat som strular också, ta och kika på din minnesanvändning när det börjar hacka.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Du kan ju pröva med att ta bort damm från kylaren. Att du har spelat två timmar i BF, lagget borde uppstå tidigare.. men inte skadar det att rensa burken inte

Permalänk

Hur mycket ram har du på datorn?

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

kortfattat att nått program använder lite av ditt ram, och sedan glömmer att göra det tillgängligt för andra program igen, för att sedan använda lite till, och hålla på så tills ramminnet är slut.

kan vara drivers och annat som strular också, ta och kika på din minnesanvändning när det börjar hacka.

Okej det ska jag!

Skrivet av netsoft:

Du kan ju pröva med att ta bort damm från kylaren. Att du har spelat två timmar i BF, lagget borde uppstå tidigare.. men inte skadar det att rensa burken inte

Dammsög den igår;)

Skrivet av Borgen1998:

Hur mycket ram har du på datorn?

4 gig

Permalänk
Ljusskygg

Minnesläckor är uschh och fyy.
När jag först installerade windows på datorn (updates) så hade jag en 1gb ledig. En timme efter allt. WIndows Update gjorde en minnesläcka på 15GB ram ca.

Visa signatur
Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av dapanda:

Okej det ska jag!

Dammsög den igår;)

4 gig

4GiB och BF3 låter inget vidare, skaffa lite mer minne det är billigt i dag.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Skaffa mer minne minst 8GB, har själv 16GB och det funkar alldeles utmärkt. Ram minne är också väldigt billigt o stunden så passa på.

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Permalänk
Skrivet av Ratatosk:

4GiB och BF3 låter inget vidare, skaffa lite mer minne det är billigt i dag.

Windows 7 + ganska många program igång i bakgrunden + Firefox + Battlefield 3 = 3,8 GB RAM-användning

Man har ju trots allt lite marginal även då, men vem vet – det kanske är som så att hans minnesanvändning slår i taket och därav gör så att problem uppstår. Så jag håller med dig, att utöka till 8- eller 16 GB vore inte fel!