Permalänk
Medlem

vad klarar Intel hd 4000 Graphics?

Hej alla klockare.

Jag har byggt en ny dator idag. (Bilder kommer troligtvis upp imorn) Jag tror att det är nått fuffens med mitt grafikkort eller psu då jag inte får någon bild när 6-pin kontakten är ikopplad.

Anyhow... jag ska på ett LAN imorn och undrar då om cpun klarar spel som wc3 och SC2 på low (3770k oklockad)?

Som sagt... har inte haft tid att kolla om det verkligen är gpun som krånglar. Allt började med att proppen gick. Kollade då på en stream. Startade upp datorn men tangentbordet fick ingen ström. Startade om ytterligare 2 gånger och huxflux så försvann bilden. Har PSU och GPU från förra datorn så det måste vara nån av dem..

Ps har ni tips på LAN-spel så berätta gärna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5900X || GTX3080 || Impact DTX || 32GB RAM @ 3600MHz || Custom Loop i Lian Li Tu150 ||

Permalänk

den klarar av wc3 utan problem, sc2 på medium 720p runt 50fps så det bör vara spelbart

Permalänk
Medlem

Woohoo!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5900X || GTX3080 || Impact DTX || 32GB RAM @ 3600MHz || Custom Loop i Lian Li Tu150 ||

Permalänk
Medlem

Jag sitter och lirar Dota2 och TeamFortress2 på 1680*1050 och det flyter på utan lag!

HD4000 klarar en hel del.

Permalänk
Medlem

Oja SC3 är ju rätt så gammalt, kör på ultra du bara.
Har själv hd graphics 3000, duger till League of Legends (1920x1080) på medium. Minecraft funkar sisådär, ty intels drivrutiner har väldigt dåligt stöd för OpenGL.

Dock har jag "överklockat" den inbyggda grafiken från standard 1,1Ghz till 1,45Ghz.

Permalänk
Medlem

Då har jag ett problem kvar. Har nämligen ingen skärm med hdmi eller displayport. Hur ska man lösa det här?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5900X || GTX3080 || Impact DTX || 32GB RAM @ 3600MHz || Custom Loop i Lian Li Tu150 ||

Permalänk
Skrivet av Oobah45:

Då har jag ett problem kvar. Har nämligen ingen skärm med hdmi eller displayport. Hur ska man lösa det här?

Skickades från m.sweclockers.com

HDMI -> DVI eller DP -> DVI...

Permalänk
Medlem

Hmm, det laggar en del när jag spelar Fifa 12.
Trodde det skulle klara Fifa iallafall.
Finns det någon tweak eller något?
Har precis installerat det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qMetal:

Hmm, det laggar en del när jag spelar Fifa 12.
Trodde det skulle klara Fifa iallafall.
Finns det någon tweak eller något?
Har precis installerat det.

vilka inställningar/upplösning kör du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramcd99:

vilka inställningar/upplösning kör du?

Kör väl på max i 1680x1050.
Det laggar dock inte när jag spelar, bara i menyerna och när alla småfilmer visas som när jag gör mål t.ex.