Permalänk
Avstängd

Barnsäker platta

Hej, finns det någon platta som håller bättre än nåhon annan utan att kompromissa på prestandan. Operativ iOS, Android Eller Windows, bara min 5-åring kan ha den till ritande och spel.

Har ju sett att Kurio finns men den verkar lite sunkig ändå. Kanske finns det skal som gör en vanlig platta stöttålig?

Tacksam för tips om någon av er vet något, eller kanske har hittat sin egen lösning till knattarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Finns massa skal till de flesta plattor skulle jag tro. Jag tycker som du att Kurio verkar vara riktigt skräp. Hade jag varit dig hade jag kikat på Ipad inte nödvändigtvis den nyaste om du inte känner att även du skall använda den såklart. iOS är enligt många skit tråkigt men dom har ett gediget utbud med appar och Väldigt mycket till Barn så som spel/pussel/måleri/sagor m.m. Min son kan sitta i timmar med min Iphone med sina spel och lära sig nåt samtidigt som han har roligt. Han kunde för övrigt hantera den vid 1 års ålder så lätt är den. Androider funkar säkert jättebra dom med men det känns som att tack vare det mer öppna systemet kan mer hända om man lämnar dom utan uppsikt där.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk

kolla ebay.com

Permalänk
Medlem

Jag skulle kört på en Kindle Fire HD 8.9", här ser du en jämförelse mellan den och den nya iPaden: http://www.amazon.com/gp/feature.html?ie=UTF8&docId=100071977...

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Skrivet av Skuggan74:

Hej, finns det någon platta som håller bättre än nåhon annan utan att kompromissa på prestandan. Operativ iOS, Android Eller Windows, bara min 5-åring kan ha den till ritande och spel.

Har ju sett att Kurio finns men den verkar lite sunkig ändå. Kanske finns det skal som gör en vanlig platta stöttålig?

Tacksam för tips om någon av er vet något, eller kanske har hittat sin egen lösning till knattarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Kurio? Föräldra kontroll och sånt på dom också.

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem

http://www.kickstarter.com/projects/theilatch/ikid-a-shock-absorbing-foam-ipad-case-and-gaming-c

Inte så snyggt kanske men känns som en padda är säker med den runt sig

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Den enda riktigt barnsäkra plattan är ju iPad. Designad av barn för barn.

Permalänk
Avstängd

Tack för tipsen, det lutar väl åt en ipad om man kan få tag i dom där skalen, kommer inte bli nån 4:a iaf, e 3:a duger gott och väl.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mansion:

Jag skulle kört på en Kindle Fire HD 8.9", här ser du en jämförelse mellan den och den nya iPaden: http://www.amazon.com/gp/feature.html?ie=UTF8&docId=100071977...

Mvh. Mansion

Försökte hitta specs på den men det står inte mycket om den, känns lite som grisen i säcken. Vill ju inte behöva köpa en ny platta direkt för att ungarna tycker den hackar, eller är allmänt långsam.

Skickades från m.sweclockers.com