Ipad "4" med mobilt bredband?

Permalänk
Medlem

Ipad "4" med mobilt bredband?

Tjenare!

Har suttit och kikat runt i de vanliga butikerna efter den nyare än den nya Ipaden tillsammans med ett mobilt bredband, sen dagen efter Apples keynote.
För någon dag sen började Ipad "4" dyka upp lite på prisjakt och nu finns den att köpa kontant eller mot delbetalning genom att boka på exempelvis NetOnNet, Webhallen, Dustin eller Komplett.
Men jag skulle vilja ha den bundlad med ett mobilt bredband då jag surfar mycket utanför hemmet.

Hur länge skulle ni tro att vi får vänta innan den kommer ut på t.ex. Phonehouse onlinebutik där man kan mixa den med ett mobilt bredband? Eller till den glider in i någon annan affär där den är parad med typ Telenor?
Brukar inte vara så inne vid släpp av paddor, så jag vet inte om där finns någon regel man brukar räkna efter för att se ungefär när den kommer ut tillsammans med ett mobilt bredband.
Kan ännu inte hitta något om det, verkar finnas snålt med info ute.

Är riktigt sugen på en och var helt inne på att köpa mig en Ipad "3" innan deras keynote.
Så nu tvingade de mig att vänta lite längre Vart ganska inne på en Surface RT också. Men tyvärr var det nog deras Touch Cover som lockade mig mest, även om plattan i sig är mer än hyfsad.

Så, 2 dagar kvar till släppet.
Är det kanske det som lite bestämmer när den släpps tillsammans med ett mobilt bredband?

Mvh,
markiiie

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem

Vad hindrar dig från att köpa ett mobiltbredband vid sidan om? Det blir inte dyrare direkt.

Permalänk

Enklaste sättet om du vill köpa den bundlad och få med ett simkort direkt med iPaden är att köpa genom apples online store. Tyvärr är du lite sent ute så det är lite elev tid därifrån. Men annars som föregående talare sa så är det varken dyrare krångligare att bara gå in i t.ex. valfri tre affär och bara säga att du vill ha ett iPad surf abbonemang. Tar kanske 5-10 min sen är allt fixat. Är säkerligen lika lätt med de flesta operatörer.

Lycka till

Permalänk
Medlem

Ni har helt klart rätt, det hade varit en simpel lösning.

Det jag glömde att nämna som kunde vara av vikt är att jag är student i minst 3 år till och jobbar bara över sommar och jul. Därför kan jag inte punga ut en engångssumma för paddan och sedan ta ett mobilt bredband.
Därför söker jag efter återförsäljare som erbjuder Ipad och abonnemang på avbetalning i samma avtal, hade varit smidigare för mig även om det blir något dyrare i slutändan

Skrivet av Krasharen:

Enklaste sättet om du vill köpa den bundlad och få med ett simkort direkt med iPaden är att köpa genom apples online store. Tyvärr är du lite sent ute så det är lite elev tid därifrån. Men annars som föregående talare sa så är det varken dyrare krångligare att bara gå in i t.ex. valfri tre affär och bara säga att du vill ha ett iPad surf abbonemang. Tar kanske 5-10 min sen är allt fixat. Är säkerligen lika lätt med de flesta operatörer.

Lycka till

Så man kunde köpa Ipad tillsammans med ett SIM-kort direkt från Apple Store? Men hade ändå blivit engångssumma för Ipaden. Eller avbetalning. Men det hade blivit ännu lite dyrare om man tagit den på avbetalning på deras sida än om man tagit den t.ex. hos Telenor. Att behöva vänta är riktigt tråkigt! :c

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk

Jaha, ja om du vill ha den på avbetalning likt en telefon från en operatör så hamnar man ju i en annan sits. Har ingen koll på det men låter ju inte orimligt och borde ju finnas om man kollar runt lite. Men som du säger så kan jag tänka mig att det dröjjer för ett helt paket, men däremot köpa en platta på avbetalning och sen ett abbonemang fungerar ju med.

Permalänk
Medlem

Operatörerna säljer inga ipads vad jag vet. De säljer abb till plattorna men plattan får du skaffa själv. Antagligen för att de inte tjänar ngt på att bara sälja plattor och de kan inte låsa abben till plattorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krasharen:

Jaha, ja om du vill ha den på avbetalning likt en telefon från en operatör så hamnar man ju i en annan sits. Har ingen koll på det men låter ju inte orimligt och borde ju finnas om man kollar runt lite. Men som du säger så kan jag tänka mig att det dröjjer för ett helt paket, men däremot köpa en platta på avbetalning och sen ett abbonemang fungerar ju med.

Skrivet av ozo64:

Operatörerna säljer inga ipads vad jag vet. De säljer abb till plattorna men plattan får du skaffa själv. Antagligen för att de inte tjänar ngt på att bara sälja plattor och de kan inte låsa abben till plattorna.

Tog en 32 GB wifi + 3G från cyberphoto.se tillsammans med Telia mobilt bredband liten.
Sidan såg till en början lite skum ut, och även trots sina positiva kommentarer på prisjakt så var jag fortfarande ganska kritisk. Men några polare sa att den sidan var helt OK, så jag körde på det!
Ipaden tillsammans med Telia mobilt bredband liten räcker till det jag tänkt använda den till utanför hushållet, vanlig surf och lite Facebook när man är och reser.
99;-/mån för abonnemanget med en förhöjd månadsavgift på 250;- för paddan i 24 månader. Så det blir 6000;- för Ipaden och 2376;- för abonnemanget.

Hade också varit 349;-/månaden för den 32 GB Ipad 3 jag kikade efter på Phonehouse, med Telenor 4G mini. Samma tak på 2 GB men upp till 10 Mbit/s hos Telia, där Telenor har en hastighetsgräns på 5 Mbit/s. Hade gärna gått med något annat än Telia om det var möjligt när jag beställde. Har inte haft så bra erfarenheter med dem förr

Tycker mig ha läst att de ska släppas 2 veckor efter de vanliga wifi-modellerna, så fredagen den 16 november. Men har svårt att hitta källor nu. Har jag bara inbillat mig?

Tackar för svar!

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem

Hade inte bara räckt med att avbetala genom köp hos Webhallen + Klarna och sen valfri operatör?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Hade inte bara räckt med att avbetala genom köp hos Webhallen + Klarna och sen valfri operatör?

Skickades från m.sweclockers.com

Mjo det hade väl gått, men det hade blivit något dyrare.
Uppläggningsavgift på 295;-, sen är det bara räntefritt i 12 månader. Vilket betyder att jag hade fått betala ca 550;-/mån för Ipaden + 99;-/mån för det mobila bredbandet.
~7800;- på 12 månader, och ~9300;- efter 2 år inkl. uppläggningsavgiften.

Om jag hade valt att betala av på 2 år med 9,95% ränta så hade det blivit ca 300;-/mån + 99;-/mån för abonnemanget. Och den betalda räntan till slut kommer ligga på ca 700+295 för uppläggningsavgiften.
Så 399;-/mån i 2 år kommer sluta på ~9900;- inkl. uppläggningsavgiften.

Och nu slutar jag på ~8400 med paketet jag plockade från Cyberphoto.
Utan krångel och utan lån

EDIT:
Jag märkte nu att det första hade jag räknat själv utan att kolla hur Klarnas delbetalning såg ut. De säger "ca 595;-/mån" för 12 månaders delbetalning

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq