DotA2 brutal fail, eller är det bara jag?

Permalänk
Medlem

personligen tycker jag att det var såhär gällande spelet, jag kommer till min åsikt om dota 2 snart med.

dota fanns och funkade okej, det var uppenbart att det inte var helt optimalt att ha wc3 motorn imo eftersom det formade många beslut dem tog i designen gällande dota DOCK så blev det populärt, på samma sätt som cs blev populärt i början.

sen kommer vi till ""kopierna""
HoN:
försökte totalt kopiera och rip-off'a Dotas succé lite väll mycket i början, och hade en lite konstig vy på det.
anledningen till att LoL växte förbi HoN rätt snart (som det faktiskt, definitivt har gjort, whatever HoN spelare säger) var på grund av start kostnaden och LoL och deras free to play system (som HoN sen adopterade)

LoL:
Även det lite av en kopia i början men med lite nytänk och lite ändringar, inget denyande,AD/AP istället för str/agi/int, unlimited "recall" (tele hem). men framför allt en väldigt smart och genomtänkt free-to-play still som gjorde att spelet växte något enormt (en anledning till att jag testade lol före HoN då jag aldrig var en hardcore spelare av dota) och gjorde att jag fastnade (ps spelat HoN i efterhand, so don't get me wrong)

Dota2:
Är egentligen den mest ultimata rip-off'en då valve såg potentialen och tog iden av blizzard (som faktiskt inte hade nått med den att göra från början, men supportade den, DOCK så tog dem inte tillvara på den)
DOCK så horar dem ut spelet till folk utan kostnad, vilket enligt mig verkar som ett desperat försök att göra det till en stor succé.
(tänk er team fortress 2 med hattar fast en biljard saker till gubbar i dota 2, THATS WHATS TO COME)

Smite:
kan bli bra! en mix mellan cs och moba (mer aim i 3d miljö+moba) och något som allmän befolkning lättare kan greppa (over the shoulder/head perpektivet)

* jag tycker LoL är värd mest spelare och en otrolig succé då spelet är det mest "nytänkande" spelet (förutom smite, men det är i beta fortfarande)

*Smite är värd succé för att även det är nytänkande, men vi får se hur det blir

*HoN är etablerat och fungerar mycket bra. keep it up!

*Dota2 är en stressad produkt som känns extremt "oklar", se tidigare exempel med "Tiny"s effekt (att fans säger "men man kan säga att det fortfarande är beta" är sjukt snällt)

*orginal dota, nope. utdaterat, som att hålla i en cs1.5 turnering helt plötsligt.

(PS. det finns säkert problem här som jag inte tagit upp och jämfört, och det kommer komma fanboys av alla kategorier som har egna åsikter. det här är en högst personlig åsikt)

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk

Jag förstår inte riktigt varför du kallar dota 2 för ripoff, det är ingen ripoff då huvudutecklaren till DotA är med, ordet du söker är uppföljare. Sen förstår jag inte varför det är ok med f2p för LoL medan det är prostitution när Valve gör det, båda har snarlika eller rent av samma affärsidéer där de säljer skins/items (som ger mer inkomster än om de haft med fast pris). Ditt påstående är väldigt motsägelsefullt när du säger att LoL gör rätt och dota 2 gör fel fast de gör samma sak.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

Jag förstår inte riktigt varför du kallar dota 2 för ripoff, det är ingen ripoff då huvudutecklaren till DotA är med, ordet du söker är uppföljare. Sen förstår jag inte varför det är ok med f2p för LoL medan det är prostitution när Valve gör det, båda har snarlika eller rent av samma affärsidéer där de säljer skins/items (som ger mer inkomster än om de haft med fast pris). Ditt påstående är väldigt motsägelsefullt när du säger att LoL gör rätt och dota 2 gör fel fast de gör samma sak.

som jag sa, det var min personliga åsikt, kanske var för mycket för dig att ta in?.

btw, get your facts right:
"huvud utvecklaren" har varit olika personer. en av dem är Steve Feak som jobbar med Riot. medans "IceFrog" jobbar för dota2, HoN har ingen av dem på sin sida.

http://en.wikipedia.org/wiki/Defense_of_the_Ancients
http://en.wikipedia.org/wiki/Steve_Feak
http://en.wikipedia.org/wiki/IceFrog

anledningen till riot/valve saken var pga följande:
* LoL är ALLTID gratis, har alltid varit, kommer alltid (troligen) vara
* Dota2 kostar 28 euro som du inte får en invite. what? om dem nu kastar ut invites (jag har 2 liggandes for some reason) varför tar dem då betalt? jo, dem vill känna lite pengar på folk som inte vet bättre eller inte fått en invite än. dem utnyttjar "suget" efter spelet för egen vinning. det gör inte lol. det är DET som gör det till prostitution

* i LoL finns det skins som du kan använda, om du väljer att köpa dem, du kan köpa champions, om du väljer att göra det. det regnar inte ut skins direkt. dock så börjar dem pumpa ut nya champions lite väl ofta. vilket tillslut kommer bli galet om ett år eller två.

* vetandes hur det utvecklats i TF2 gällande hattar (tf var ett köp spel. inga hattar, jag köpte det, men sen blev det gratis, what? fair?) och den inblick jag redan råkat se gällande dota2 och deras sådant system så kommer det bli ett enormt "cluster fuck" av saker (eventuellt) min gissning är ju att valve kommer verkligen tycka om iden att kasta ut mer sånt så att folk köper mer hela tiden. det är ett vinnande koncept (finns MYCKET pengar att tjäna på det, det funkar) (ps, allt detta EFTER att du, ovetandes, kanske köpt spelet för 28 euro som du kan få gratis från någon med invite.)

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk

Jag vet mycket väl att IceFrog inte är skaparen, det var därför jag skrev HUVUDUTVECKLARE då det är vad han är just nu, han är också den utvecklare som har jobbat längst med DotA. Så min fakta är korrekt, läs om läs rätt.

Du är motsägelsefull igen, i DotA 2 finns det items du kan använda, men du måste inte göra det, samma argument som dina om skins i LoL. Sen att man måste låsa upp hjältar i LoL är bara till LoLs nackdel.

Att de sålde invites tidigare var ganska logiskt, de hade begränsad serverkapacitet. Om man tvunget ville ha early access så får man pröjsa lite, det låter som en sund idé för att finansiera utökad serverkapacitet som krävs för att öka antalet spelare. Det är ju trots allt nyligen som de börjat släppa ut enormt mycket invites. Att köpa invites just nu är i princip bara för att få föremålen (som troligen skulle kommit upp i ungefär samma summa). Det är så vitt jag vet konfirmerat att det kommer vara f2p när det släpps på riktigt också.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Keeper of Traditions

Att säga att DotA 2 är en "ultimat ripoff" är allt bra löjligt. Huvudutvecklaren för DotA 1 är även huvudutvecklare för DotA 2, alltså är det en uppföljare, inte en ripoff, så som LoL, HoN och Smite.

Varför skulle de inte sälja spelet till de som vill spela det, men inte fått någon invite?
Har man råd och inte orkar vänta, varför skulle man då inte få köpa det?
Har du inte råd eller redan har en nyckel, ja men varför då bry dig?

Varför skulle det inte släppas möjligheter för customization?
Hade inte folk velat ha det så hade inte folk köpt det, svårare än så är det inte. Valve ger folket vad det vill ha, helt enkelt. De låter även folket vara dem som skapar de items som släpps i butiken.

Sen kan jag faktiskt inte förstå vad det är som ser så otroligt "oklart" ut, det är otroligt stabilt och funktionellt för att fortfarande vara i betastadiet.

Förstår inte heller poängen med att dra paralleller med TF2...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swesen:

Dota2 har dubbelt så hög turn rate än HoN.

Kan du visa detta påstående? Källa eller något annat bevis.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivius:

som jag sa, det var min personliga åsikt, kanske var för mycket för dig att ta in?.

btw, get your facts right:
"huvud utvecklaren" har varit olika personer. en av dem är Steve Feak som jobbar med Riot. medans "IceFrog" jobbar för dota2, HoN har ingen av dem på sin sida.

http://en.wikipedia.org/wiki/Defense_of_the_Ancients
http://en.wikipedia.org/wiki/Steve_Feak
http://en.wikipedia.org/wiki/IceFrog

anledningen till riot/valve saken var pga följande:
* LoL är ALLTID gratis, har alltid varit, kommer alltid (troligen) vara
* Dota2 kostar 28 euro som du inte får en invite. what? om dem nu kastar ut invites (jag har 2 liggandes for some reason) varför tar dem då betalt? jo, dem vill känna lite pengar på folk som inte vet bättre eller inte fått en invite än. dem utnyttjar "suget" efter spelet för egen vinning. det gör inte lol. det är DET som gör det till prostitution

* i LoL finns det skins som du kan använda, om du väljer att köpa dem, du kan köpa champions, om du väljer att göra det. det regnar inte ut skins direkt. dock så börjar dem pumpa ut nya champions lite väl ofta. vilket tillslut kommer bli galet om ett år eller två.

* vetandes hur det utvecklats i TF2 gällande hattar (tf var ett köp spel. inga hattar, jag köpte det, men sen blev det gratis, what? fair?) och den inblick jag redan råkat se gällande dota2 och deras sådant system så kommer det bli ett enormt "cluster fuck" av saker (eventuellt) min gissning är ju att valve kommer verkligen tycka om iden att kasta ut mer sånt så att folk köper mer hela tiden. det är ett vinnande koncept (finns MYCKET pengar att tjäna på det, det funkar) (ps, allt detta EFTER att du, ovetandes, kanske köpt spelet för 28 euro som du kan få gratis från någon med invite.)

Haha, du har fått allt om bakfoten min vän. Vi kan se att du är en LoL fanboy men det roligaste är denna raden: "dem utnyttjar "suget" efter spelet för egen vinning. det gör inte lol". Vad innefattar detta att LoL tar betalt för ALLT förutom spelet i sig. Man måste i princip betala för att ens kunna spela. Det lär ju vara ett enormt "sug" som du pratade om innan efter nya heroes som man måste betala för...

PS: Både EUL samt IceFrog jobbar hos Valve.

Visa signatur
Permalänk

Var inte Icefrog med och utvecklade HON till en början? Och hoppade sedan av för att Valve erbjöd en bättre deal för han? Har för mig jag läste det för några år sen.. HoN är isf ingen ripoff men men.. fanboys all over

Permalänk
Skrivet av Tottmeister:

Var inte Icefrog med och utvecklade HON till en början? Och hoppade sedan av för att Valve erbjöd en bättre deal för han? Har för mig jag läste det för några år sen.. HoN är isf ingen ripoff men men.. fanboys all over

Det var bara ett falskt ryckte, både S2 och IceFrog har förnekat det.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drager:

Kan du visa detta påstående? Källa eller något annat bevis.

Jag filmade samma hero i båda spelen i 30 FPS tog det 5,5 frames i HoN vilket är 180 ms, och i Dota2 tog det 10 frames vilket är 330 ms.
https://dl.dropbox.com/u/4459354/Comparison.avi

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av swesen:

Jag filmade samma hero i båda spelen i 30 FPS tog det 5,5 frames i HoN vilket är 180 ms, och i Dota2 tog det 10 frames vilket är 330 ms.
https://dl.dropbox.com/u/4459354/Comparison.avi

Alla hjältar har olika turn-rate, så i såna fall får du jämföra ALLA hjältar och se på något slags medelvärde. Varierande turn-rate ökar både skill-nivån och kraven på taktik, vilket är bra.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag är långt ifrån en pro spelare men det är 3 huvudsakliga saker i Dotaa 2 som stör mig :

  1. Hjälten reagerar dåligt när man ex försöker springa ifrån

  2. Allt går så mycket långsammare vilket gör det grymt tråkigt när man måste springa tillbaka till basen för att hela eller köpa saker (ska ett spel ha moment som är tråkiga)? Finns väll andra staff de kan komma på istället för att låte spelaren sitta o vänta 1 min på att hjälten ska komma tillbaka.

  3. Ingen Concede vilket ofta resluterar i ojämna (5 vs 25) men utdragna spelomgånger (40 min)

Visst är det en beta och jag anser att de har potential men just nu är det knappt värt att slösa tid på.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av SnowJim:

Jag är långt ifrån en pro spelare men det är 3 huvudsakliga saker i Dotaa 2 som stör mig :

  1. Hjälten reagerar dåligt när man ex försöker springa ifrån

  2. Allt går så mycket långsammare vilket gör det grymt tråkigt när man måste springa tillbaka till basen för att hela eller köpa saker (ska ett spel ha moment som är tråkiga)? Finns väll andra staff de kan komma på istället för att låte spelaren sitta o vänta 1 min på att hjälten ska komma tillbaka.

  3. Ingen Concede vilket ofta resluterar i ojämna (5 vs 25) men utdragna spelomgånger (40 min)

Visst är det en beta och jag anser att de har potential men just nu är det knappt värt att slösa tid på.

Jag föredrar ju tvånget att komma ihåg att köpa TPs framför att alltid ha en med sig, gratis, som i LoL där allt är så otroligt förenklat. Struntar du i TPs, ja då ska du självklart straffas för det också.

Hade man lagt in FF-funktionen hade den antagligen överanvänts, om man nu inte straffar laget som ger upp på något sätt.

"Knappt värt att slösa tid på"..?
Du måste missat hur stort detta är inom e-sporten då.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Jag är långt ifrån en pro spelare men det är 3 huvudsakliga saker i Dotaa 2 som stör mig :

  1. Hjälten reagerar dåligt när man ex försöker springa ifrån

  2. Allt går så mycket långsammare vilket gör det grymt tråkigt när man måste springa tillbaka till basen för att hela eller köpa saker (ska ett spel ha moment som är tråkiga)? Finns väll andra staff de kan komma på istället för att låte spelaren sitta o vänta 1 min på att hjälten ska komma tillbaka.

  3. Ingen Concede vilket ofta resluterar i ojämna (5 vs 25) men utdragna spelomgånger (40 min)

Visst är det en beta och jag anser att de har potential men just nu är det knappt värt att slösa tid på.

Concede tog de antagligen inte in för att när det finns en sådan knapp så ger alla upp direkt när det går lite tungt, varit med om sådana game när man ligger grymt mycket i underläge sedan så vänder man det, om det hade funnits en concede hade säkerligen gamet redan varit över. En grej som alltid hände i HoN, de vill ge upp direkt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Jag föredrar ju tvånget att komma ihåg att köpa TPs framför att alltid ha en med sig, gratis, som i LoL där allt är så otroligt förenklat. Struntar du i TPs, ja då ska du självklart straffas för det också.

På vilket vis är det kul att hålla på med TP? Jag vill ha kul när jag spelar och fokusera på det som är viktigt (d.v.s bygga hjälten) att hålla på TP känns bara som ett korkat tillägg. I LOL har man det gratis vilket gör spelet så mycket skönare men framförallt så är det inte fullt så långsamt så även om man springer från basen och ut så tar det inte en hel jäkla evighet(som i DOTA2).

Skrivet av Newklear:

Hade man lagt in FF-funktionen hade den antagligen överanvänts, om man nu inte straffar laget som ger upp på något sätt.

Hur menar du? Jag har spelet HON och LOL en del och det är extremt sällan det överanvänds, det brukar snarare vara på andra hållet 4 personer vill CC för att man ligger tokigt efter och 1 vill fortsätta och då forsätter spelet i ytterligare 20 min. Vad är resultatet? Jo att de uttråkgade parkerar sin hjälte i basen, vad tjänar vi på detta? Är det kul spel?
`

Skrivet av Newklear:

"Knappt värt att slösa tid på"..?
Du måste missat hur stort detta är inom e-sporten då.

LOL och gamla starcraft är väll bättre? Det betyder inte att det är rätt spel för mig. Jag bryr mig personligen inte alls om e-sport jag spelar på min egen (låga) nivå.

Skrivet av Drager:

Concede tog de antagligen inte in för att när det finns en sådan knapp så ger alla upp direkt när det går lite tungt, varit med om sådana game när man ligger grymt mycket i underläge sedan så vänder man det, om det hade funnits en concede hade säkerligen gamet redan varit över. En grej som alltid hände i HoN, de vill ge upp direkt.

Har du ens spelat HON och LOL? Att få igenom en Concede är ju ganska svårt, inte sällan blir det att 4 vill ge upp medan 1 vill stana kvar vilket tvingar en till 20 min tråkigt spel som resulterar i parkerade hjältar? Kul spel? Om ett spel känns obalancerat så är det också tråkigt att spela och då är det väll bättre att börja på något nytt som är mer balancerat och roligare att spela?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Att säga att DotA 2 är en "ultimat ripoff" är allt bra löjligt. Huvudutvecklaren för DotA 1 är även huvudutvecklare för DotA 2, alltså är det en uppföljare, inte en ripoff, så som LoL, HoN och Smite.

Varför skulle de inte sälja spelet till de som vill spela det, men inte fått någon invite?
Har man råd och inte orkar vänta, varför skulle man då inte få köpa det?
Har du inte råd eller redan har en nyckel, ja men varför då bry dig?

Varför skulle det inte släppas möjligheter för customization?
Hade inte folk velat ha det så hade inte folk köpt det, svårare än så är det inte. Valve ger folket vad det vill ha, helt enkelt. De låter även folket vara dem som skapar de items som släpps i butiken.

Sen kan jag faktiskt inte förstå vad det är som ser så otroligt "oklart" ut, det är otroligt stabilt och funktionellt för att fortfarande vara i betastadiet.

Förstår inte heller poängen med att dra paralleller med TF2...

varsågod, du får ha din åsikt, jag har min.

Skrivet av Drager:

Haha, du har fått allt om bakfoten min vän. Vi kan se att du är en LoL fanboy men det roligaste är denna raden: "dem utnyttjar "suget" efter spelet för egen vinning. det gör inte lol". Vad innefattar detta att LoL tar betalt för ALLT förutom spelet i sig. Man måste i princip betala för att ens kunna spela. Det lär ju vara ett enormt "sug" som du pratade om innan efter nya heroes som man måste betala för...

PS: Både EUL samt IceFrog jobbar hos Valve.

1. yes, missade EUL. dock så är Guinsoo på riot. som jag sa. bara smite och hon som inte har någon av "original" utvecklarna.

2. du kan spela LoL i hur mycket du vill utan att betala en krona. min sambos bror har spelat spelet så pass mycket att han skaffat dig alla champions i spelet, och han har inte lagt en krona på det. det finns INGET i spelet som påverkar "spelet" som man måste betala för.

3. jag kommer inte fortsätta diskutera det med dig då du måste använda nedvärderande uttryck som "min vän". diskutera utan sånt?

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivius:

varsågod, du får ha din åsikt, jag har min.

1. yes, missade EUL. dock så är Guinsoo på riot. som jag sa. bara smite och hon som inte har någon av "original" utvecklarna.

2. du kan spela LoL i hur mycket du vill utan att betala en krona. min sambos bror har spelat spelet så pass mycket att han skaffat dig alla champions i spelet, och han har inte lagt en krona på det. det finns INGET i spelet som påverkar "spelet" som man måste betala för.

3. jag kommer inte fortsätta diskutera det med dig då du måste använda nedvärderande uttryck som "min vän". diskutera utan sånt?

Så man har ingen fördel när man kan köpa heroes och andra saker? Det verkar ju helkonstigt.

Inget nedlåtande med det? Vi kan diskutera på en seriös nivå.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av swesen:

Jag filmade samma hero i båda spelen i 30 FPS tog det 5,5 frames i HoN vilket är 180 ms, och i Dota2 tog det 10 frames vilket är 330 ms.
https://dl.dropbox.com/u/4459354/Comparison.avi

Är du helt färsk eller? alla heroes har olike turnrate.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Skrivet av PhenPhantom:

Varför inte? HoN är ju trots allt en kopia, kan hålla med om att LoL inte ska jämföras men DotA och HoN?

Håller med, allt känns mjukt. Valve har lagt tid på grafik, vilket moba inte handlar om, enbart funktionsgrafik, t ex träd i HoN/DotA, inte snygga, men de funkar precis som de ska.

Det bärjade som en kopia, men de drar längre och längre ifrån varandra. Till slut är det två helt olika spel

Håller med precis! Det finns så mycket flashiga skuggor och effekter som bara är ivägen. Och alla dessa mjuka scroll-funtioner. Jag har stängt av så många jag kan, men det tar fortfarande tid att centrera skärmen på min hero, och när jag går medans jag har den centrerad så hänger liksom inte kameran med...

Permalänk
Skrivet av Nivius:

* LoL är ALLTID gratis, har alltid varit, kommer alltid (troligen) vara
* Dota2 kostar 28 euro som du inte får en invite. what? om dem nu kastar ut invites (jag har 2 liggandes for some reason) varför tar dem då betalt? jo, dem vill känna lite pengar på folk som inte vet bättre eller inte fått en invite än. dem utnyttjar "suget" efter spelet för egen vinning. det gör inte lol. det är DET som gör det till prostitution

Förstår inte riktigt argumentet att det är dåligt att dem utnyttjar "suget" efter spelet för egen vinning. Det gör ju alla spelföretag, det är det de livnär sig på. LOL har till exempel, till skillnad från Dota2, en FTP (Free To Play) modell som gör att man kan få ett gameplay övertag genom att köpa saker. De vill även dem att man ska bli riktigt sugen på en hjälte och att man ska köpa tillgången till den. De nyttjar suget för en hjälte så att de tjänar pengar, vilket de måste pga. de är ett företag. Sen att man kan farma sig till hjälten eller ej är en annan fråga.

Personligen så föredrar jag FTP modeller där man enbart kan köpa sig till kosmetiska ändringar. Kan tillägga att jag inte riktigt förstår mig på kriget mellan MOBA heller. What ever rolls your boat. Tycker bara det är bra att det finns bra konkurrens som gör att samtliga spel förbättras. Dota2 är det MOBA som jag förnuvarande föredrar personligen.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av SnowJim:

På vilket vis är det kul att hålla på med TP? Jag vill ha kul när jag spelar och fokusera på det som är viktigt (d.v.s bygga hjälten) att hålla på TP känns bara som ett korkat tillägg. I LOL har man det gratis vilket gör spelet så mycket skönare men framförallt så är det inte fullt så långsamt så även om man springer från basen och ut så tar det inte en hel jäkla evighet(som i DOTA2).

Ja, alla är vi olika. Vissa vill ha det enkelt och få allt serverat, vissa är mer tävlingsinriktade.

Skrivet av SnowJim:

Hur menar du? Jag har spelet HON och LOL en del och det är extremt sällan det överanvänds, det brukar snarare vara på andra hållet 4 personer vill CC för att man ligger tokigt efter och 1 vill fortsätta och då forsätter spelet i ytterligare 20 min. Vad är resultatet? Jo att de uttråkgade parkerar sin hjälte i basen, vad tjänar vi på detta? Är det kul spel?

Jag vet hur det var på den gamla goda tiden med DotA 1, där funktionen fanns, och dit vill jag inte tillbaka till.

Skrivet av SnowJim:

LOL och gamla starcraft är väll bättre? Det betyder inte att det är rätt spel för mig. Jag bryr mig personligen inte alls om e-sport jag spelar på min egen (låga) nivå.

Varför skulle någon av de vara bättre?
DotA 2 är fortfarande i betastadiet och har redan en turnering med vinstpott på över miljonen dollar, förutom alla de mindre turneringar som pågår nästan hela tiden.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Nivius:

varsågod, du får ha din åsikt, jag har min.
1. yes, missade EUL. dock så är Guinsoo på riot. som jag sa. bara smite och hon som inte har någon av "original" utvecklarna.

2. du kan spela LoL i hur mycket du vill utan att betala en krona. min sambos bror har spelat spelet så pass mycket att han skaffat dig alla champions i spelet, och han har inte lagt en krona på det. det finns INGET i spelet som påverkar "spelet" som man måste betala för.

Fun fact: Guinsoo är den av dota utvecklarna som är känd för att ha lagt till flest obalanserade hjältar som senare rättats till eller tagits bort.

2. Hur många gånger ska det behövas upprepas innan folk läser det, DotA 2 är FREE TO PLAY, det är bara det att man KAN köpa en invite om man tvunget vill ha access innan de släpper det på riktigt, och som sagt det är lätt att få invite nu, men för ungefär en till två veckor sedan så var det fortfarande extremt svårt att få invite. Och jag förstår inte varför du tycker det är så illa att de tar betalt för en invite+ingame items, LoL gjorde det också. Nu var det visserligen ett tag sen jag såg det i butik men de sålde i kartong där man fick x-antal LoL-credits till (har inte koll på vad man betalar med i för e-valuta i LoL).

Modellen som DotA 2 använder är dessutom trevligare än LoL's då man har access till alla hjältar direkt istället för att antingen spela för att låsa upp dem, eller köpa dem för riktiga pengar.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

På vilket vis är det kul att hålla på med TP? Jag vill ha kul när jag spelar och fokusera på det som är viktigt (d.v.s bygga hjälten) att hålla på TP känns bara som ett korkat tillägg. I LOL har man det gratis vilket gör spelet så mycket skönare men framförallt så är det inte fullt så långsamt så även om man springer från basen och ut så tar det inte en hel jäkla evighet(som i DOTA2).

Hur menar du? Jag har spelet HON och LOL en del och det är extremt sällan det överanvänds, det brukar snarare vara på andra hållet 4 personer vill CC för att man ligger tokigt efter och 1 vill fortsätta och då forsätter spelet i ytterligare 20 min. Vad är resultatet? Jo att de uttråkgade parkerar sin hjälte i basen, vad tjänar vi på detta? Är det kul spel?
`

LOL och gamla starcraft är väll bättre? Det betyder inte att det är rätt spel för mig. Jag bryr mig personligen inte alls om e-sport jag spelar på min egen (låga) nivå.

Har du ens spelat HON och LOL? Att få igenom en Concede är ju ganska svårt, inte sällan blir det att 4 vill ge upp medan 1 vill stana kvar vilket tvingar en till 20 min tråkigt spel som resulterar i parkerade hjältar? Kul spel? Om ett spel känns obalancerat så är det också tråkigt att spela och då är det väll bättre att börja på något nytt som är mer balancerat och roligare att spela?

Japp, och jag vet precis hur det är. Det blir precis som jag sa eller så ställer sig halva laget i basen och väntar tills siste man trycker på concede.

Visa signatur
Permalänk
Musikälskare

Dota2 är väll okej men input-lagget är helt åt helvete, jag vill inte spela i sirap

Nej då är HoN bättre, där gör hjälten direkt vad man säger till den

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Det är ju faktiskt bara en vanesak. HoN och LoL känns som riktiga "barnspel" i jämförelse med DotA 2. Sen förstår jag absolut alla som inte lirade DotA 1, utan började med HoN eller LoL, som inte gillar DotA 2. Spelen skiljer sig en hel del. Men sett från eSport-synpunkt så är DotA 2 det spel som är roligast att kolla på, då det är det svåraste av dem. DotA 2 växer så det knakar, så det är nog bara en tidsfråga innan LoL får stiga åt sidan för den riktiga kungen bland MOBA-spelen!

Tycker det är fel att ens ta upp LoL när man diskuterar DotA/DotA2/HoN. LoL skiljer sig så sjukt mycket från dessa spel att man nästan inte ens vill kalla det ett MOBA. ^^

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av flashen:

Dota2 är väll okej men input-lagget är helt åt helvete, jag vill inte spela i sirap

Nej då är HoN bättre, där gör hjälten direkt vad man säger till den

Det är inte input-lag, det är en inlagd fördröjning

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Ta en tid och ställ er upp, sedan ska ni SNABBT vända er om, ta tid hur snabbt det tog.. Sedan kan du bära en väska med några kilo i och gör samma sak igen! Ta tid igen! Hur lång tid tog det??

EDIT: Kan tillägga att ni ska gå framåt och sedan vända er om snabbt och sedan fortsätta gå.

Permalänk
Medlem

Alla spel är av vanesak, har ni spelat ett specifikt spel inom en genre så är det ju klart att ni oftast föredrar motor, grafik och karaktärer där. Jag anser mig som en riktig gamer, inte någon som endast spelar ett eller två spel och kallar sig gamer. Så mina åsikter är inte enbart positiva för att jag gillar dota2. Jag tycker dota2 ser helt OK ut, det finns vissa småsaker de kan jobba på. En sådan sak småsak är minimappen, det finns ingen funktion att låsa den. Vore jättebra att kunna låsa den med en snabbknapp och låsa upp den med samma knapp.

Klickar konstant på kartan och det kan leda till att man dör rätt ofta i fel lägen. En annan sak är att ibland kan man inte programmera tex. ctrl+1 till hero, så klickar man på ettan sen så händer det inget, en bugg som inte är så himla vanlig men fortfarande störande. Eftersom spelet är under utveckling så kan man inte klaga så mycket, man får ta det goda med det onda. Kör även i 1920x1080@120Hz så det kan bidra till att allt känns mer rakt och inte så mjukt.

Permalänk
Medlem

Har inte allt det här redan diskuterats i oändlighet i Dota 2 tråden redan?

Slutsats: Smaken är som baken

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Spelat dota, dota 2, LoL, HoN och nu Smite.

Lessnat på alla spel utom smite.

Började spela dota 2007? Spelat det tills jag började med HoN.

Tyckte HoN var roligt i ca 1 år, innan jag lessnade på att alla games ska vara 110% hardcore och man kan knappt lalla i casual mode. HoN communityn är bland den sämsta. (1700MMR)

Efter att ha gått från HoN-hardcore lirande till LoL.. LoL var rena barnleken i jämnförelse. Men tyckte detta spel var väldigt avslappnande och fri gameplay, inte speciellt krävande av spelaren.. I början. Sen började LoL bli för stort,på tok alldeles för mycket folk har börjat spela, och den har blivit mer och mer lik HoN communityn på sista tid. Förutom att de är 5 år yngre. (ca 1600 elo)

Dota 2 har jag tyvärr inte haft någon positiv känsla ifrån, men detta är kanske för att jag spelat det såpass lite? (ca 50 games) Tycker som många skriver att det är alldeles för segt, gillar inte turnrate etc.

Spelar just nu Smite som mest. Dock i beta, men känner ändå att spelet har potens att kunna bli grymt. Har lite samma känsla som LoL (avslappnad) Fast ändå rätt hardcore om man tänker på hur lätt det är att döda Gods (heroes, champions, etc)

Föredrog LoL förut men nu är det Smite som gäller då jag inte klarar av communityn på varken LoL eller HoN.

Ska ta upp DoTA 2 lirandet inom en snar framtid.

Visa signatur

Ryzen 1700 @ 3.9ghz | 16GB 2666mhz | Gigabyte GTX 1080 | EVGA 850w