Permalänk
Medlem

Min Första Surfplatta

Hejsan!

Som titeln nu är så letar jag efter min första surfplatta, vill inte ha en så jättedyr för jag ska nästan bara ha den till att surfa på innan man somnar men kan tänka mig att betala up till 3000kr möjligtvis 3.5 men inte helt säkert med tanke på att jag just nu är student utan jobb så har bara mitt studiebidrag som inkomst.

Jag skulle helst vilja ha en ganska stor skärm och helst så ska den gå att köpa i Sverige.

Uppskattar Svar och tack för Hjälpen på förhand;)

Permalänk

http://www.inet.se/kategori/711/surfplattor

Transformer Pad är väldigt populär och extremt bra måste jag säga. 3790, själv skaffade jag en Nexus 7 men den går ju inte att köpa i Sverige än, men du kanske kan vänta till September. De plattorna som säljs på Inet är ju väldigt kapabla allihopa, det kanske är mer än vad du "behöver", men personligen tycker jag man kan satsa på nått bättre. Du kanske märker att du vill ha "mer" senare.

Annars har du ju hur många billiga modeller som helst på ebay: http://search.eim.ebay.se/iPads_Tablets%20_%20eBook%20Readers...

Visa signatur

PC Kontoret: Ryzen 5700X, 32GB, 6800 XT
PC Spelrum: Ryzen 5800X, 32GB, 7900 XT

Permalänk
Medlem

Jag hade nog väntat på Nexus 7, verkar vara väldigt prisvärd. Blir själv lite köpsugen att ha som anteckningsblock, även om jag verkligen inte behöver det.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Asusen ser riktigt snygg ut,

är inte så säker på Nexusen dock, den är nog bra men det känns som att 7 tum är lite litet, skulle hällre vilja ha modell större så Asus har ett + där men får ta och kolla runt lite mer.

Jag kommer ju trots allt inte köpa den först än om 3-4 månader så vi får se vad som har kommit ut fram tills dess

Tack för era svar!!!

Permalänk

NetOnNet har bra priser på Surfplattor, men jag tror att dom billigast inte är mycket att hänga i gran. Har ingen själv så jag vet inte. Men det du bör tänka på är om ska du surfa med 3G eller trådlöst från tex hemnätverket.

Som jag har fattat det så är plattor med endast trådlöst billigare gentemot plattor med 3G eller både och.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HeavyFaction:

NetOnNet har bra priser på Surfplattor, men jag tror att dom billigast inte är mycket att hänga i gran. Har ingen själv så jag vet inte. Men det du bör tänka på är om ska du surfa med 3G eller trådlöst från tex hemnätverket.

Som jag har fattat det så är plattor med endast trådlöst billigare gentemot plattor med 3G eller både och.

jo jag vet att plattorna med 3g osv. är dyrare men jag tänkte använda den 90% för hemmasurf, speciellt när jag ligger i sängen och då spelar inte 3g någon större roll.

Permalänk
Medlem

Skulle köpt Nexus 7 eller
Nu är 32GBs versionen påväg till inet också för samma pris som 16.
http://www.inet.se/produkt/1971185/asus-nexus-7-32gb

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk

iPad 2 16 GB ligger väl på c:a 3500:- nu? Det är en rätt bra surf- och spelmaskin. Pallar du inte iOS så tycker jag att du ska kolla in Nexus 7. Skit i "kinaplattorna", du kommer bara bli besviken.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem

Själv sitter jag på en Kina platta som jag har använt i några månader nu.
Det är en onda v811 8" beställd ifrån http://www.onda-tablet.com

Plus
Aluminium baksida
Ips panel
Ganska tunn
Priset kostar bara 1100 ink snabb frakt fick min på 4 dagar till dörren
Kommer rotad android market och alla program fungerar som dom ska

Minus
Ingen 3g eller gps
Laddaren som kommer med är värdelös
Kameran är inge vidare

Allt som allt så är det en bra och billig platta för att surfa spela spel och titta på film. Bra kvalitets känsla och trevlig skärm
Den finns i storleken 7 till 10 tror jag
Bara ett litet tips att titta på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PipPi:

Själv sitter jag på en Kina platta som jag har använt i några månader nu.
Det är en onda v811 8" beställd ifrån http://www.onda-tablet.com

Plus
Aluminium baksida
Ips panel
Ganska tunn
Priset kostar bara 1100 ink snabb frakt fick min på 4 dagar till dörren
Kommer rotad android market och alla program fungerar som dom ska

Minus
Ingen 3g eller gps
Laddaren som kommer med är värdelös
Kameran är inge vidare

Allt som allt så är det en bra och billig platta för att surfa spela spel och titta på film. Bra kvalitets känsla och trevlig skärm
Den finns i storleken 7 till 10 tror jag
Bara ett litet tips att titta på.

På vilket sätt är laddaren dålig?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thomas67lundberg:

iPad 2 16 GB ligger väl på c:a 3500:- nu? Det är en rätt bra surf- och spelmaskin. Pallar du inte iOS så tycker jag att du ska kolla in Nexus 7. Skit i "kinaplattorna", du kommer bara bli besviken.

du menar iPad 3? iPad 2 kunde man få för 3190kr för 7 mån sedan

Permalänk
Medlem

Usb laddaren som följde med va stendöd. Men jag hade en gammal HTC laddare liggande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

På vilket sätt är laddaren dålig?

Köpt från annat håll ( en AIONOL 7 Aurora ) och kan säga att laddaren var skitdålig, så dålig att min katt lyckades springa in i den och tja den låg i delar och inte nog med det vissa bitar kvar ( med massa metall ) ut stickande från vägguttaget.

Värst var att ladda den plattan med USB tog ~7 timmar och bara 2 med laddaren, så man vill gärna ha en laddare men men.

Förövrigt hyfsad platta om du skaffar en av de nyare modellerna för priset ca 1100-1300

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.