Permalänk
Medlem

Gamla möss

Hej på er sweclockers!

Satt och rensade bland gamla kvitton och hittade kvittot till min Logitech G5 v.2, och såg då att den fyller 5 år om 5 dagar

Tänkte kolla med er vad ni använder 24/7, som är äldre eller lika gammal:)

Ni får gärna tipsa om en utbytare till min gamla G5:a om ni har nått bra att komma med:)

Trevlig helg på er alla:D

Permalänk
Medlem

g500

Jag bytade ut min MX 1000 laser mot en sådan!

MX1000 fyllde 7! och är igentligen inget fel på't

Visa signatur

HP ML10 V2: Intel Pentium 3GHz Dualcore, 4GB ECC ram, Matrox G200, 3TB HDD

Permalänk
Inaktiv

Sitter fortfarande med min 8år gamla mx510 (den blåa) och har inga planer på att byta, alla knappar funkar fortfarande perfekt och är fortfarande bra motstånd i scrollen. Köpte den typ när dom kom ut 2004 för runt 400kr och har inte haft någon annan mus sen dess, är nog ett av mina bästa köp någonsin alla kategorier.

Om jag skulle köpa ny så hade det nog blivit en g400.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFMImD:

g500

Jag bytade ut min MX 1000 laser mot en sådan!

MX1000 fyllde 7! och är igentligen inget fel på't

Som du kanske har sett har jag gjort en tråd om att "kanske" byta ut G5:an och har där hört mycket fint om G 500:) lutar mot att köpa en sådan och ha i skåpet som reserv:)

Kul att se att du har använt MX 1000 så länge, intressant att se hur långe "Hi-end möss" håller

Edit: hade du standard batterierna i så brister jag ut i tårar:p

Trevlig afton på dig:)

Skrivet av sKRUVARN:

Sitter fortfarande med min 8år gamla mx510 (den blåa) och har inga planer på att byta, alla knappar funkar fortfarande perfekt och är fortfarande bra motstånd i scrollen. Köpte den typ när dom kom ut och har inte haft någon annan mus sen dess, är nog ett av mina bästa köp någonsin alla kategorier.

Om jag skulle köpa ny så hade det nog blivit en g400.

Precis samma sak men min underbara G5:a, har som sagt haft den i nästan 5 år och allt fungerar som om den vore ny:) (Har nog spillt närmare en liter öl på den + många koppar kaffe)

Det värsta med allt är att man vet att den kommer inte hålla för evigt:( därför tycker jag att det är dags att börja kolla på en tronarvinge, som kommer få ligga ouppackad tills kungen falerar:P

Trevlig helg på dig:)

Permalänk
Medlem

Mitt Logitech G15,rev 1 (tangentbord dock) fyller 8 år nu i december, still going strong, och inga problem :D.

Visa signatur

[Moderkort: ASRock Z87 Extreme4 ATX] - [CPU: Intel i7 4770K @ 4.4 with Phanteks PH-TC14PE] - [Minnen: Corsair 4st*4GB=16GB-1600Mhz VENGEANCE LP] - [GPU: Asus GTX 780 3GB DirectCU II [SSD: Samsung EVO 256GB] - [Nätdel: be quiet! Straight Power E9 680W - [Chassi: Corsair Obsidian 550D] - [OS: Windows 7 Ultimate 64bit] - [Skärm: BenQ XL2420t]

Permalänk
Medlem
Skrivet av markus9090:

Som du kanske har sett har jag gjort en tråd om att "kanske" byta ut G5:an och har där hört mycket fint om G 500:) lutar mot att köpa en sådan och ha i skåpet som reserv:)

Kul att se att du har använt MX 1000 så länge, intressant att se hur långe "Hi-end möss" håller

Trevlig afton på dig:)

Min pappa har kvar sin som han haft sedan Han först skaffade sin persondator från jobbet(2002)! Kommer inte ihåg vilken mus han hade först(den MX1000 ersatte)

Men jag har för mig han haft sin ett eller två år längre om jag inte miss minner mig 2003-2004 någonting fick han den!

Trevlig kväll på dig med

Visa signatur

HP ML10 V2: Intel Pentium 3GHz Dualcore, 4GB ECC ram, Matrox G200, 3TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gonjer:

Mitt Logitech G15 (rev 1) fyller 8 år nu i december, still going strong, och inga problem :D.

Kolla igen på musen:P

G15 är ett tangentbord, men fortfarande intresant och måste nog ge cred till logitech att de tillverkar saker som håller:D

Trevlig kväll Gonjer:)

Skrivet av XFMImD:

Min pappa har kvar sin som han haft sedan Han först skaffade sin persondator från jobbet(2002)! Kommer inte ihåg vilken mus han hade först(den MX1000 ersatte)

Men jag har för mig han haft sin ett eller två år längre om jag inte miss minner mig 2003-2004 någonting fick han den!

Trevlig kväll på dig med

Säger som jag sa till förra posten, Logitech vet hur man tillverkar hållbara saker

Jag tar mig som exempel: köpte musen 7 november 2007, och betalade 699:-, det betyder att den har kostat mig ca 38 öre per dag att använda;)

Permalänk

Använder min MX Revolution som håller än, tror den är typ 5-6 år eller nåt sånt. När jag köpte den var det bara den som använde sig utav blåtand vilket för mig gjorde stor skillnad:).

Edit - Enda jag hittade med blåtand kanske jag borde säga ist.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leopardkungens:

Använder min MX Revolution som håller än, tror den är typ 5-6 år eller nåt sånt. När jag köpte den var det bara den som använde sig utav blåtand vilket för mig gjorde stor skillnad:).

Edit - Enda jag hittade med blåtand kanske jag borde säga ist.

Ännu en logitech, borde jag säga:P är inte jätte fan av dom men dom verkar veta hur man gör möss/tangenbord iaf:)

Antar att du njutit lika mycket av din MX som jag gjort med min G5:a, därför undrar jag om du kommer att föredra logitech framför andra märken vid byte?

Trevlig kväll på dig också Leopardkungen

Permalänk

Razer Salmosa, fungerar fortfarande, även fast mina händer är halvt förstörda efter ha använt den, hatar ''palm grip''. Varför jag inte har köpt en ny vet jag inte.
Köpte den på release.

Permalänk

Logitech MX518 FTW!!

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Razer Salmosa, fungerar fortfarande, även fast mina händer är halvt förstörda efter ha använt den, hatar ''palm grip''. Varför jag inte har köpt en ny vet jag inte.
Köpte den på release.

När släpptes den då? Har inte så stor koll på Razer då jag alltid tyckt att de tillverkar möss som inte passar för en "normal" människa:P

Ha en trevlig kväll:)

Skrivet av lillen99:

Logitech MX518 FTW!!

Hah en kompis till mig hade en MX518 när jag köpte min G5:a, det bästa är att hans forfarande lever och fungerar utmärkt

Edit: tror han hade haft den i ca ett/två år innan jag köpte min mus

Trevlig kväll på dig lillen99

Permalänk

Mitt 2.1 ljudsystem från labtec är nog runt 4 år gamla om inte mer. Funkar fortfarande klockrent. Används inte 24/7 men iallafall nån gång om dagen. Annars är allt jag använder nu under 1 år gammalt förutom routern.

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Skrivet av markus9090:

Hah en kompis till mig hade en MX518 när jag köpte min G5:a, det bästa är att hans forfarande lever och fungerar utmärkt

Trevlig kväll på dig lillen

Min också köpt ungefär när dom släppte den.
Grymt klick och knapparna på rätt ställe!
Sitter jag med en annan mus så letar jag som fan efter knapparna men hittar dom aldrig

Ps: Detsamma!

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FudgieCars:

Mitt 2.1 ljudsystem från labtec är nog runt 4 år gamla om inte mer. Funkar fortfarande klockrent. Används inte 24/7 men iallafall nån gång om dagen. Annars är allt jag använder nu under 1 år gammalt förutom routern.

Inte för att vara sån, men mitt Z-550 har hållt sen ca 2 måander efter relese och det är använt 24/7

Köpte det av en kompis för 1500 kr (han köpte det direkt vid relese) och det är de bästa 1500 kr jag någonsin spenderat:D

Ha en underbar kväll:)

Permalänk

Enda jag har som är äldre än det är min datorstol, som härstammar från 1900-talet.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillen99:

Min också köpt ungefär när dom släppte den.
Grymt klick och knapparna på rätt ställe!
Sitter jag med en annan mus så letar jag som fan efter knapparna men hittar dom aldrig

Ps: Detsamma!

Haha förstår känslan, jag kan gå till soffan där jag har en trådlös mus(där de har bestämt att bakåt är uppåt:S) och direkt saknar man känslan av den mus man är van:P

Permalänk

fick min logitech mx518 i julklapp för drygt 4-5 år sedan fortfarande fullt fungerande och har inga planer på att byta den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Enda jag har som är äldre än det är min datorstol, som härstammar från 1900-talet.

haha:P märke och modell tack:p är i jakten på ny stol då min har sprukit i "Lädret":P

Skrivet av nightmar3:

fick min logitech mx518 i julklapp för drygt 4-5 år sedan fortfarande fullt fungerande och har inga planer på att byta den

Nej kan förstå de:) det verkar vara en enormt kompetent mus, nästan som G5:an:P haha

Trevlig kväll på dig nightmar3:)

Permalänk
Skrivet av markus9090:

När släpptes den då? Har inte så stor koll på Razer då jag alltid tyckt att de tillverkar möss som inte passar för en "normal" människa:P

Ha en trevlig kväll:)

Tror den släpptes typ 2007-2008. Ja, deras möss är värdelösa! Men den jag har, har endå hållit!
Razer loggan som finns mitt på musen, är helt borta, den försvann efter en månad. Lasern syns inte av någon konstig anledning. (Men funkar som den ska)
Salmosa är inte så känd i Razer-mus serien skulle jag tro.
Edit: Såhär ser den ut ny

Såhär ser den ut några år senare.

Ursäktar för dålig bild, tagen med min iPhone 4s. Fruktansvärt smutsig och fylld med märken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Tror den släpptes typ 2007-2008. Ja, deras möss är värdelösa! Men den jag har, har endå hållit!
Salmosa är inte så känd i Razer-mus serien skulle jag tro.

okej:) vad skulle du köpa om du skulle byta? sugen på tips:)

Permalänk
Medlem

Köpte en Logitech MX518 ungefär då den släpptes (för förvånansvärt låga priset 435:-), den funkade fint i mer än 6 år, men sedan började sladden glappa. Tyckte det var synd att byta ut den, men vilken kämpe den har varit i alla dessa år

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

Har en Microsoft Intellimouse med kula och scrollhjul.
Vet inte riktigt hur gammal den är men den användes ursprungligen till mina föräldrars första dator som införskaffades någon gång kring årtusendets början.
Den känns gedigen och den fungerar, så varför inte?

Permalänk
Skrivet av markus9090:

okej:) vad skulle du köpa om du skulle byta? sugen på tips:)

Jag har faktiskt funderat på en Logitech, då de håller länge, men jag vet inte vilken modell som är aktuell, använder mig ej av macro knappar så mycket.

Permalänk

Har haft en Logitech mx500 nu i 7-8 år. Fungerar utmärkt fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sputte:

Köpte en Logitech MX518 ungefär då den släpptes (för förvånansvärt låga priset 435:-), den funkade fint i mer än 6 år, men sedan började sladden glappa. Tyckte det var synd att byta ut den, men vilken kämpe den har varit i alla dessa år

haha, ångesten du kände då väntar bara på mig:p vill verkligen inte byta ut G5:an men eftersom den inte säljs längre så har man inget val:(

Trevlig kväll på dig

Skrivet av Segimer:

Har en Microsoft Intellimouse med kula och scrollhjul.
Vet inte riktigt hur gammal den är men den användes ursprungligen till mina föräldrars första dator som införskaffades någon gång kring årtusendets början.
Den känns gedigen och den fungerar, så varför inte?

håller med till punkt ock pricka, fungerar det och man trivs så varför inte:) Är för mig mer satus att ha haft samma mus i 10 år än att nån kompis haft sin i 5 min och den kostade si och så mycket:)

Trevlig kväll Segimer

Skrivet av pasta med ingon:

gött att höra:)Har du funderat på utbytes mus nånting?

Trevlig kväll Ingon:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av pasta med ingon:

Jag kör samma Har haft min sen de släpptes ungefär...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClubT:

Jag kör samma Har haft min sen de släpptes ungefär...

fan blir mer och mer imponerad av logitech:P

trevlig helg på dig:)

Är det någon som är lite involverad i tillverkningen av möss/tangetbord och vet hur dom "designar" tillbehören?

skulle vara kul om nån kommenterade om hur länge "förväntade livslängden" är på sådana saker:)

Permalänk
Skrivet av markus9090:

haha:P märke och modell tack:p är i jakten på ny stol då min har sprukit i "Lädret":P

Står ingenting på den, verkar som om den antingen är gjord i Sovjet (efter designen), eller så är den gjord innan märke spelade någon roll. Alltså 60-70-tal?
Den är otroligt ful iaf! Brun tygrygg utan nackstöd och armstöd i metall och läder...
Men stoppningen håller än iaf!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Står ingenting på den, verkar som om den antingen är gjord i Sovjet (efter designen), eller så är den gjord innan märke spelade någon roll. Alltså 60-70-tal?
Den är otroligt ful iaf! Brun tygrygg utan nackstöd och armstöd i metall och läder...
Men stoppningen håller än iaf!

haha:P vad tror du om en "Markus" från ikea? är det bättre att satsa på nått annat eller kommer den hålla 5+ år?

Kanske är helt fel person att fråga men vad vet jag:P