Google släpper surfplattan Nexus 10 med högupplöst skärmpanel på 300 ppi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

jag ska köpa en ny mobil och en tablet , "tablet" jag har varit sugen på surface pro sedan 2 månader bakåt då jag hörde om den , men det låter som att den kommer bli svin dyr och isf blev jag sugen på nexus 10 pga uplösningen och processorn, men att den bara kan ha wifi och inte kan använda sdkort är ett minus. hjälp mig gott folk ge lite goda råd :)?

sedan har jag samma problem i princip åt mobil hållet. jag är lite sugen på samsung galaxy s3 men samtidigt sugen på nexus 4, men nexus 4 är minnet, 8 eller 16 gb. då s3 har slots för 64gb kort så kändes det bra men eftersom jag inte varit insatt i mobiler de senaste åren så har jag ärligt talat ingen erfarenhet om hur mycket minne man använder normalt. min gamla mobil har 4gb minne men den mobilen har problem så det ryker om det, den går knappt använda.

jag tycker om nexus UI / andoid eller vad det är men ändå känns det som att de minus med nexus/arna "tablet och mobil" är rätt stora då jag ex på tablet sidan vill ha bra uplösning för film osv, och telefonmässigt osäker då det känns som om jag ska köpa en bil som man ska leva med ett bra tag :P.

skulle var tacksam för tipps och rekommendationer av eran erfarenhet :), har nuvarande 12 000:- som ska spenderas på båda prylarna, då 12k är budget och ska räcka för mobil och tablet :).

btw det skulle vara ett stort + om det var möjligt att spela exempel diablo 1 och 2 på tablet'en och liknande lite äldre spel som inte är krävande idag.

Du, i alla fall jag, behöver inte mer minne än 16GB idag - har aldrig vart i behov av expansionsplats då jag kör Spotify när de gäller musik, men jag har rätt många listor nedladdade men dem tar inte upp ALLT minn. Sen när de gäller avsaknad av 3G på Nexus 10 gör det i alla fall inte mig någon roll, jag ser plattan som ett komplement och inte en ersättare till min mobil (Galaxy Nexus) - jag har ändå med mig den överallt där jag skulle ha med mig plattan, så jag skulle dela ut dens Internet anslutningen istället för att ha två abonnemang när Plattan ändå är så billigt.

Du får båda för under 12k, oavsett minnes mängd - och jag tror Nexus 10 kommer släppas i Sverige, annars är de bara att importera eller klaga på Samsung!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kim McWest

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Väldigt tveksamt, jag tror inte att Samsung har lyckats göra så stora och högupplösta OLED-skärmar än. Men jag skulle bli extremt imponerad om det faktiskt är en OLED-skärm som sitter där i

Alltså tog man samma sAMOLED HD-skärm som den i Galaxy Nexus och gjorde den i 10 skulle den få samma upplösning som den skärm som sitter i Nexus 10, så omöjligt är de inte - men de har skrivit att de sitter en TrueRGB LPS-skärm där så, dock skulle jag också bli överlycklig om de visade sig vara en sAMOLED skärm!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kim McWest

Permalänk
Medlem
Skrivet av McWest:

Nexus 4 är baserad helt på LG Optimus G, men har Google’s Nexus-design/formspråk - Nexus 10 baseras till stor del på Galaxy Tab 2/Note 10.1 men också där med en Nexus-design/formspråk, och att de äntligen insett att högtalarna ska sitta på framsidan tycker jag är bra då jag aldrig förstått varför man har dessa bakåtvända, varken på mobiler eller Plattor.

Dock skulle jag inte säga att den liknar en Tab 2/Note 10 även om den har dessa högtalare, de har fortfarande en hel glasskiva på framsidan med en "osynlig" RGB-LED och inte lika mycket plast runt om som Samsungs vanliga design - så det skriker inte Samsung om den egentligen, men definitivt Nexus!

Skickades från m.sweclockers.com

Den är förmodligen ganska lik Samsungs kommande plattor, skulle inte Galaxy Tab 2 10.1 ha lika mycket glas? Är ju mer trimm på Nexus 10. Nexus formspråk är definitivt inte gjord för att skilja sig från Apple. Nexus 7 ser ungefär ut som en krympt iPad 2. Designen är säkert inte ens registrerad av Google. Formspråket skriker inte mycket överhuvudtaget, men det ska ju snarare vara företagsmaskiner så.

Permalänk

Jag hade hoppats på att detta var plattan för mig (surface vart lite dyrare och lite mer meh än jag hoppades på), men, why no SD-läsare?
MÅSTE man skaffa Transformer + tangentbord om man vill ha sådan?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk

Hur ar grafikkortet I Nexus 10? tankt kopa en Android USB dongle for att stream film till dotters TV men med denna kan man det med samt ha den lost.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

står lite i valet och kvalet mellan en nexus 7 och en nexus 10. viktigt för mig är att den klarar att streama full HD filmer från min nas då jag tänkt ha den som "säng tv"(den ska stå på nattduksbordet eller hållas i).
är den så pass "liten" att man kan "soff surfa" med den enkelt när man sammtidigt kollar tv. nu springer jag till datorn under pauserna :/

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.