Permalänk
Medlem

Ny med foto, val av kamera mm.

Hejsan SweC!

Nyligen så har jag börjat intressera mig för fotografering, och har därmed lånat min pappas Canon EOS5D (ingen av Mark versionerna, utan den första) och haft mycket skoj med denna. Det är något 24-105mm Canon objektiv som sitter på. Jag kan inte helt ta över hans kamera, så jag letar nu efter en egen. Vad vore en bra kamera att börja med? Jag antar att det går att få något billigare begagnade kameror också?

Jag har kikat mest på Canon, då de är de enda jag har erfarenhet med, men jag är öppen för att välja annat. Priset vill jag helst se att det inte övergår 10000, då det känns som en övre smärtgräns för min del. Det vore trevligt att få lite synpunkter på det hela, så skall jag iväg och känna lite på olika alternativ i veckan.

Skulle t.ex. denna var värt det? http://www.blocket.se/stockholm/Canon_EOS_7D___2_Canon_objekt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agemman:

Hejsan SweC!

Nyligen så har jag börjat intressera mig för fotografering, och har därmed lånat min pappas Canon EOS5D (ingen av Mark versionerna, utan den första) och haft mycket skoj med denna. Det är något 24-105mm Canon objektiv som sitter på. Jag kan inte helt ta över hans kamera, så jag letar nu efter en egen. Vad vore en bra kamera att börja med? Jag antar att det går att få något billigare begagnade kameror också?

Jag har kikat mest på Canon, då de är de enda jag har erfarenhet med, men jag är öppen för att välja annat. Priset vill jag helst se att det inte övergår 10000, då det känns som en övre smärtgräns för min del. Det vore trevligt att få lite synpunkter på det hela, så skall jag iväg och känna lite på olika alternativ i veckan.

Skulle t.ex. denna var värt det? http://www.blocket.se/stockholm/Canon_EOS_7D___2_Canon_objekt...

Kan tyvärr inte hjälpa dig så mycket, men skull ej köpa från en säljaren. Rent värdelös svenska och utger att sitt namn är "BaK", "Mejla eller ring BAk,"..
Verkar ej seriöst i mina ögon...

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk

Välkommen till denna underbara djungel!
de jag skulle tipsa om är att gå till en butik som har kamera utbud nära, och klämma och känna på alla, så du hittar en som sitter bra i handen.

Vad de gäller objektiv, vad är du sugen på fota på?

såg denna --> http://www.cyberphoto.se/info.php?article=650d1855

Rekommenderar för övrigt att gå in på cyberphoto och läsa, då dem enligt mig gör bra recensioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FobbanN:

Kan tyvärr inte hjälpa dig så mycket, men skull ej köpa från en säljaren. Rent värdelös svenska och utger att sitt namn är "BaK", "Mejla eller ring BAk,"..
Verkar ej seriöst i mina ögon...

Jag skulle inte köpa utan att inspektera det hela först, det känns rätt självklart. Däremot fanns det litet andra 7D för runt det priset på Blocket också, så frågan skall väl vara om det är bra för just det priset.