Microsoft spenderar tre gånger mer än Apple på forskning och utveckling

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robles:

No shit Sherlock!

Menar du Oh shit sherlock!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Jag ser absolut inget problem i att betala det pris jag gör för mina Apple produkter. Lika lite som jag hade något emot priset på min alienware dator eller vad jag betala och la ner på min Alfa Romeo m.m . Jag betalar gärna en slant extra för en design som skiljer sig en aning från mängden . Och när det kommer till tekniska prylar känns det tryggare att köpa av en tillverkare som servar sina egna prylar. Jag avskyr att lämna in till butik x som sen skickar till verkstad x osv osv . Det blir bara strul . Som exempel så sjabbla affär x förra året bort min ps3 så jag fick vänta i nio veckor innan dom kom på att dom tappat bort det. Medans min dator tekniker ut på plats och lagade.

Exakt, det finns uppenbarligen en hel del människor som är villiga att betala lite mer (än vad varan faktiskt är värd).
BMW i början på -90 talet hade det knapert och dom bestämde sig helt enkelt inför kommande årsmodell av samma bilar helt enkelt att höja priset REJÄLT. Detta för att märket skulle stiga i status. Dom är fortfarande till hälften privatägt och istället för konkurs omsätter dom €68.82 billion (2011).

Apple, för tillfället är en boom precis som att alla skulle ha en 486:a(fanns mkt bättre alt.) Bill Gates (pc världen)hängde inte med designtåget och får betala för detta för tillfället. Apple rider på vågen och klappar om varandra och tycker att dom är jävligt duktiga vilket oxå syns på deras senaste releaser som börjar stagnera vad det gäller utveckling. Ericsson släppte sin GH337 i mitten av nittio-talet motsvarade innovationen som Apples iphone utgjorde men det gick åt skogen det med pga smartphone passiviteten. Tiden står aldrig stilla, jag köper den produkt som passar mig och fyller mina behov bäst och skiter fullständigt i vem som tillverkar den eller vad den kostar. Exempel på det är min Iphone 4 som är JB:ad. Ser ingen anledning att byta då den fyller mina behov. Iphone 5 har inte så mycket mer att erbjuda som jag behöver samt att IOS 6 inte är jailbreakat dvs låst till en tillverkares funktionalitetskrav som jag ej accepterar.
Commodore tjänade rätt grymma pengar på 80-talet oxå vill jag minnas

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimmp:

Exakt, det finns uppenbarligen en hel del människor som är villiga att betala lite mer (än vad varan faktiskt är värd).
BMW i början på -90 talet hade det knapert och dom bestämde sig helt enkelt inför kommande årsmodell av samma bilar helt enkelt att höja priset REJÄLT. Detta för att märket skulle stiga i status. Dom är fortfarande till hälften privatägt och istället för konkurs omsätter dom €68.82 billion (2011).

Apple, för tillfället är en boom precis som att alla skulle ha en 486:a(fanns mkt bättre alt.) Bill Gates (pc världen)hängde inte med designtåget och får betala för detta för tillfället. Apple rider på vågen och klappar om varandra och tycker att dom är jävligt duktiga vilket oxå syns på deras senaste releaser som börjar stagnera vad det gäller utveckling. Ericsson släppte sin GH337 i mitten av nittio-talet motsvarade innovationen som Apples iphone utgjorde men det gick åt skogen det med pga smartphone passiviteten. Tiden står aldrig stilla, jag köper den produkt som passar mig och fyller mina behov bäst och skiter fullständigt i vem som tillverkar den eller vad den kostar. Exempel på det är min Iphone 4 som är JB:ad. Ser ingen anledning att byta då den fyller mina behov. Iphone 5 har inte så mycket mer att erbjuda som jag behöver samt att IOS 6 inte är jailbreakat dvs låst till en tillverkares funktionalitetskrav som jag ej accepterar.
Commodore tjänade rätt grymma pengar på 80-talet oxå vill jag minnas

Jag anser att en produkts värde är det kunder kan tänka sig att betala för den. Tittar man till Apples försäljning så ligger dom ju bra i pris. Sen får man ju såklart många gånger mer prestanda för pengarna från andra märken men tummar då i mina ögon på helhets intrycket.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Menar du Oh shit sherlock!?

.... neej jag tror han menar precis det han skrev, No shit Sherlock, vilket är det man säger. Eller har jag missat något?

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Skrivet av Waowt:

Menar du Oh shit sherlock!?

No, I did mean No shit Sherlock!

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=no%20shit%20sh...

It's you that are wrong my dear sir!

Permalänk
Skrivet av Gratzner:

.... neej jag tror han menar precis det han skrev, No shit Sherlock, vilket är det man säger. Eller har jag missat något?

Nothing get past you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gratzner:

.... neej jag tror han menar precis det han skrev, No shit Sherlock, vilket är det man säger. Eller har jag missat något?

Skrivet av Robles:

No, I did mean No shit Sherlock!

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=no%20shit%20sh...

It's you that are wrong my dear sir!

Det var ett skämt, inte tillräckligt obvious antar jag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ixos:

Om du tycker att Sweclockers borde inrikta sig på ekonomi och företagsekonomi nyheter så kan jag bara säga att jag inte alls håller med dig.

Ekonomikunskaperna hos Sweclockers artiklar är för övrigt ljusår bättre än IT och datorkunskaperna är på ekonomi siter såsom di.se!

Det var väl precis tvärtom som jag tyckte, Sweclkockers borde låta bli att försöka sig på ekonomiska analyser. Blir bara pinsamt. Navelskåderi i bästa fall, folklig missbildare i värsta fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MartenKL:

Det var väl precis tvärtom som jag tyckte, Sweclkockers borde låta bli att försöka sig på ekonomiska analyser. Blir bara pinsamt. Navelskåderi i bästa fall, folklig missbildare i värsta fall.

Vart är den här analysen du nämner? Om något så är det väll läsarana som står för den biten?

Permalänk
Avstängd

Microsoft spenderar tre gånger mer än Apple på forskning och utveckling.

Apple spenderar tre gånger mer än Microsoft på patent och stämning.

Permalänk
Medlem

Glöm inte bort att microsoft gör ganska mycket, allt från TV-spel, till utvecklingsverktyg och molntjänsterr. Apple har inte ens utvecklat ett helt operativsystem, det är inte konstigt att det är billigare när man stjäl från open source och säljer det dyrt.

Permalänk

Och ändå släppte de Windows 8.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk

Nya Xboxen, ny mobiltelefon med Window 8, surfplattor, mjukvara, Windows 9, övrig hård och mjukvara vi ännu inte känner till. 3 miljarder dollar kan låta mycket men sett till vad man omsätter är det kanske nödvändigt om MS vill vara världsledande i framtiden. Finns ju ganska stor risk att företag allt mer väljer Apple som standardlösning annars om man inte ligger i framkant.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.