Permalänk
Medlem

Vill nämna att jag kommer aldrig ge upp om att bli rik, jag kommmer alltid hålla på med it, och sikta skyhögt livet ut för nån gång! Lyckas man. Förresten sover man på jobbet så är man en ond individ. Om man inte har en timlön på nån krona. Och ge fan i att förstöra tråden SD och deras djävlar rasbiologi kan rensas bort från denna värld. Vem gör era pizzor, vem bygger era hus o
ch skolor,vem vårdar er...... Tänk!!!

Visa signatur

Phenom II B25 @ 2.7ghz , Corsair 2x2gb 667mhz , Seagate 160gb , 3870HD @ 850mhz Core Stock Mem , FSP 400W 85+ Bronze , Ace Ecco 420 Case , Asus M4A78-AM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tsarn:

Vill nämna att jag kommer aldrig ge upp om att bli rik, jag kommmer alltid hålla på med it, och sikta skyhögt livet ut för nån gång! Lyckas man. Förresten sover man på jobbet så är man en ond individ. Om man inte har en timlön på nån krona. Och ge fan i att förstöra tråden SD och deras djävlar rasbiologi kan rensas bort från denna värld. Vem gör era pizzor, vem bygger era hus o
ch skolor,vem vårdar er...... Tänk!!!

Låter som en bra inställning.
Dock kan nog en halvtimmes tupplur efter maten faktiskt höja den totala produktiviteten, eftersom man lär jobba effektivare efteråt när man är utvilad.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Låter som en bra inställning.
Dock kan nog en halvtimmes tupplur efter maten faktiskt höja den totala produktiviteten, eftersom man lär jobba effektivare efteråt när man är utvilad.

Jag känner då inte många personer som bara kan ta en liten tupplur och sedan må bättre resten av dagen. Men visst, för en del personer fungerar det säkert.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Låter som en bra inställning.
Dock kan nog en halvtimmes tupplur efter maten faktiskt höja den totala produktiviteten, eftersom man lär jobba effektivare efteråt när man är utvilad.

Instämmer, på mitt gamla jobb så hade vi ett vilorum med säng så man kunde vila upp sig ifall man kände sig lite trött. En powernap för underverk ibland!

Visa signatur

Viva las vegas....

Permalänk
Medlem

Vad har du för erfarenhet?
Inom vilka ämnen känner du dig trygg?
Något speciellt du är bra på?
Utveckla vad du kan inom IT, finns många områden.
Vad kan du om telefoner?
Utveckla gärna vad som finns hos just dig, som gör att ett företag vill anställa just dig.

Svara på dessa frågor så har du nästan ett personligt brev / CV

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

Finns nog mer än hundra sätt att lyckas med det man vill i livet och jag säger en grej fan tack för tipset om Cv'T ! ,
// PS går att klara sig utan skola ska ni se! Tänk stort , tänk bra och gör nåt annars går det nog åt skogen med skola eller utan! // Inga mer kommentarer tråden är stängd

Visa signatur

Phenom II B25 @ 2.7ghz , Corsair 2x2gb 667mhz , Seagate 160gb , 3870HD @ 850mhz Core Stock Mem , FSP 400W 85+ Bronze , Ace Ecco 420 Case , Asus M4A78-AM

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Han menade nog att han klarade slutprovet utan att va med på lektioner osv.

Jag vet, det är länge sedan tråden levde, men efter att ha läst din kommentar - hur kan det vara en förmildrande omständighet? Ni är båda samhallmaterial, seriöst, läs din mening och fundera på vad du säger. Sen fundera på konsekvenserna av vad du säger.

Visa signatur

-Det är timjan i, sade Toke med bruten röst.

Ett liv, ett lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoedeOrm:

Jag vet, det är länge sedan tråden levde, men efter att ha läst din kommentar - hur kan det vara en förmildrande omständighet? Ni är båda samhallmaterial, seriöst, läs din mening och fundera på vad du säger. Sen fundera på konsekvenserna av vad du säger.

Jag gissade bara på vad han menade, vad är det för fel med det? Varför skulle jag behöva jobba för samhall för det?
Edit Jag menade inte heller att det är bra att man kan få VG eller mvg utan att göra annat än slutprovet men det är så det ofta är. du har la själv gått i skola antar jag så du bör veta iaf om det var någorlunda nyligen kanske var annat förr.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag gissade bara på vad han menade, vad är det för fel med det? Varför skulle jag behöva jobba för samhall för det?
Edit Jag menade inte heller att det är bra att man kan få VG eller mvg utan att göra annat än slutprovet men det är så det ofta är. du har la själv gått i skola antar jag så du bör veta iaf om det var någorlunda nyligen kanske var annat förr.

Jonatan, Jonathan, JonäTän, eller var du nu heter - ja, jag har själv gått i skolan. Med avseende på tråden, jag var något tyken, det erkänner jag (ett osympatiskt drag om något) men det finns en poäng i detta. Poängen är, som du förhoppningsvis inser, gissa gärna men acceptera då kritik, ifrågasättande av din åsikt. Din gissning var nära nog värdelös. I min gymnasieskola var det svårt att få VG, att få MVG var ännu svårare. Med det menar jag att du kan inte applicera betygskriterierna från vilken skola som helst på hela Sverige. Jag slirade på jämförelsen med Samhall, ber om ursäkt för det, det var onödigt.

Visa signatur

-Det är timjan i, sade Toke med bruten röst.

Ett liv, ett lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoedeOrm:

Jonatan, Jonathan, JonäTän, eller var du nu heter - ja, jag har själv gått i skolan. Med avseende på tråden, jag var något tyken, det erkänner jag (ett osympatiskt drag om något) men det finns en poäng i detta. Poängen är, som du förhoppningsvis inser, gissa gärna men acceptera då kritik, ifrågasättande av din åsikt. Din gissning var nära nog värdelös. I min gymnasieskola var det svårt att få VG, att få MVG var ännu svårare. Med det menar jag att du kan inte applicera betygskriterierna från vilken skola som helst på hela Sverige. Jag slirade på jämförelsen med Samhall, ber om ursäkt för det, det var onödigt.

Jag heter Jonatan, det står i profilen.

Jag kan erkänna att efter att ha läst tråden tydligt så ser jag att jag nog har missförstått eller tänkt fel. Så du kan ignorera mina 2 inlägg.

Jag kan ta kritik utan problem speciellt på Internet där det ändå är så opersonligt.

Och ett litet tips till dig.
Forumet har en superb funktion för sånthär (pm) så du slipper bumpa upp gamla trådar för liknande småsaker eller så låter du det bara vara som det är.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

"jag kan detta och tycker det är roligt och vill jobba med det"

Hur många vill inte jobba med det de tycker är roligt och har liknande intressen ? HUR MÅNGA SOM HELST !

Vill man verkligen ha ett jobb så skall man inte konkurrera med alla andra, då skall man ta jobben ingen vill ha, för det finns jobb att få!

Kolla hur invandrarna gör Vilka svenskar idag vill köra taxi eller städa eller ha tunga industrijobb ? Ingen, alla vill ha chefsjobbet direkt och 35kkr i månaden. Invandrarna tar de tunga jobbet, jobbar stenhårt och sparar och vänder på kronorna tills de har råd med sin villa och Merca/BMW/Audi/Volvo etc

Det bästa är att tillhöra ett bristyrke, då har man bättre valmöjligheter

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Skrivet av Tsarn:

som man kan jobba och tjäna runt 5000-10 000 i månaden.

Skrivet av Tsarn:

jag kan det mesta om nätverksteknik kan man väl säga.

5000-10 000kr i månaden? Skrev du fel och menade i 5000-10 000 i timman eller? Isåfall inga problem, bara gå till närmsta konsultbolag och försök få dem att övertyga dig om varför du ska välja just dem.

Annars det är riktigt brist på personer duktiga inom datorteknik idag, på mitt jobb får man en bonus på 20 000kr om man kan tipsa om en kandidat som senare blir anställd. Där vi rekommenderas att jaga folk överallt, vilket inkluderar att övertala folk att byta upp sig från sin nuvarande anställning. Utbildning kvittar i princip, då de som många andra går efter kompetens.

Nå skaran som bara är halvbra är det dock inte någon brist på och har man inget unikt kompetensområde som gör att man sticker ut så är det vanliga arbeten man får ta. I TS fall så kanske jobba extra i en datorbutik, det ger inte mycket pengar men ett fint CV.

*edit*
Sedan är hoppet från masterutbildning till arbetsliv i princip lika stort som hoppet mellan högstadiet till högskolan. Så man inser snabbt att man inte precis kan allt, men om man kämpar hårt och gör det ingen annan på jobbet vill göra så kan det gå bra.
Detsamma gäller det folk som har inhämtat kunskaper på annat håll. Det är t.ex. skillnad att vara bra på nätverk emot sina polare än att vara bra på det hos ett företag som just har sin inriktning på detta område, där man ska kunna sharepoint m.m i sömnen.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

Så inför en invandrarskatt ungefär som mansskatten eller vad försöker du säga? Tänk vad Sverige hade kunnat tjäna på invandringen om vi bara hade ändrat lite regler och slutat vara så förbaskat rasistiska. Vi får massa högutbildat folk helt gratis som gärna vill jobba med det de är utbildade till istället för att städa, köra taxi eller baka pizza.

Tack för den, trodde inte vänstern körde detta längre

Utan invandrare hade vi förresten inte haft någon pizza. Utan amerikaner som sätter upp hamburgerior överallt skulle vi aldrig få några berikande hamburgare heller så det är tur att vi har mycket invandring därifrån. TS får helt enkelt bli invandrare enligt tidigare förslag, för då kommer han att bidra. De rasistiska svenskarna kommer troligen inte att rashata honom heller i och med att han gissningsvis är vit.

Permalänk

Valfri telefon support.. Noll kunskap behövs, ju mindre ju bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB