Permalänk

Mina två första behandlade fotografier med min första systemkamera. Jag är medveten om att den andra blev slarvigt gjord men helt ok ändå. Har en stund kvar innan jag är på genomsnittet i den här tråden dock!

Hösthund, EOS550D, Kit lens

Hydrofobi, EOS550D, Kit lens

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

ja jävlar, det har jag inte ens märkt fören nu. Cropade direkt ner den till skrivbordsbakgrund, och där måste den delen ligga utanför

Skickades från m.sweclockers.com

Mycket trevlig bild. Tog mig friheten att fixa det. http://www2.perrablerra.se/swec/%2b%2b%2b/solnedgang_1.jpg
Passade även på att leka lite med den http://www2.perrablerra.se/swec/%2b%2b%2b/solnedgang_2.jpg

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Perrablerra:

Mycket trevlig bild. Tog mig friheten att fixa det. http://www2.perrablerra.se/swec/%2b%2b%2b/solnedgang_1.jpg
Passade även på att leka lite med den http://www2.perrablerra.se/swec/%2b%2b%2b/solnedgang_2.jpg

tack, men, nejtack, det gör jag gärna hellre själv. Det var jävligt klantigt av mig att inte granska hela innan uppladdning, men tja, tydligen ska man radera saker snabbt som attan om det händer igen.

Vill du leka med den kan du få originalfilen. Eller så kan jag ta en ny bild nån dag då himmel faktiskt ser ut som du önskar.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

tack, men, nejtack, det gör jag gärna hellre själv. Det var jävligt klantigt av mig att inte granska hela innan uppladdning, men tja, tydligen ska man radera saker snabbt som attan om det händer igen.

Vill du leka med den kan du få originalfilen. Eller så kan jag ta en ny bild nån dag då himmel faktiskt ser ut som du önskar.

Det får du gärna göra

Visa signatur
Permalänk

Så, ett nytt försök med en brojävel i solen, utan störande misstag

Bonusmaterial:
Bro i solnedgång - Perrablerra Edition (Försök till iallafall, jäklar vad knepigt det är att försöka matcha någon annans redigering)

För att muntra upp denna genomgråa dag kommer även en bild från helgen. Jag vet inte riktigt vad det ska föreställa...

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Så, ett nytt försök med en brojävel i solen, utan störande misstag
http://farm9.staticflickr.com/8052/8145127329_6c458987d8_b.jp...

Bonusmaterial:
Bro i solnedgång - Perrablerra Edition (Försök till iallafall, jäklar vad knepigt det är att försöka matcha någon annans redigering)

För att muntra upp denna genomgråa dagar kommer även en bild från helgen. Jag vet inte riktigt vad det ska föreställa...
http://farm9.staticflickr.com/8331/8145434577_6892dab930_c.jp...

Förvånansvärt få kattbilder *hint*, men den bilden efterlämnade iaf. ett leende på mina läppar :).

Permalänk
Medlem

Jag har också varit aktiv..

Kaffe, från ett jobb häromveckan.

En skejtare gör en BS boardslide på en schysst rail

Hemma i lägenheten

FIKA!

Minns tillbaka till våren! Underbar årstid.

Permalänk
Skrivet av Davewaters:

Mina två första behandlade fotografier med min första systemkamera. Jag är medveten om att den andra blev slarvigt gjord men helt ok ändå. Har en stund kvar innan jag är på genomsnittet i den här tråden dock!

Jag rekommenderar starkt att du gör bilderna i mindre format, tillsammans är dom 65mb vilket är galet mycket för två forumbilder.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

Fina färger!
Gillar att de är lite matta / diffusa.

Har du använt någon typ av efterbehandling?

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem

Cat in a basket by attila96, on Flickr

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad vore hösten utan lite missbruk av Velvia 50?

Permalänk
Skrivet av Marie96:

Cat in a basket

Kanonbild!

Ser lite chockad ut Nyvaken och tittar över kanten och får en papparazzi i ansiiktet?

Permalänk

Vad finns det för ljuskällor i bilden? Ser nästan ut som blixt, bortsett från att ögonen är svarta då

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Det var relativt livat i Karlstad i gårkväll, så jag tog fram kameran och tog chansen till att ta mina allra första stadslivs-fotografier i mörkret. De blev bättre än vad jag hade föreställt mig. Alla fotografierna är tagna utan stativ, så de är tagna med mina någorlunda skakiga händer.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aristotele:

Kanonbild!

Ser lite chockad ut Nyvaken och tittar över kanten och får en papparazzi i ansiiktet?

Tack! Mer som: "Vad är det där? Går det att jaga?

Skrivet av n_sandstrom:

Vad finns det för ljuskällor i bilden? Ser nästan ut som blixt, bortsett från att ögonen är svarta då

Det är mkt riktigt blixt, en svag sådan. De små reflexer som ändå blev i ögonen var lätta att klona bort. Sen är exponeringen rejält uppdragen och vinjettering pålagd.

Från dagens promenad.

Autumn lake by attila96, on Flickr

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Var på hundöarna vid drottningholm i fredags men va inte många hundar där förutom min.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Davewaters:

Mina två första behandlade fotografier med min första systemkamera. Jag är medveten om att den andra blev slarvigt gjord men helt ok ändå. Har en stund kvar innan jag är på genomsnittet i den här tråden dock!

http://fc06.deviantart.net/fs71/f/2012/304/0/d/autumn_dog_by_...

Hösthund, EOS550D, Kit lens
http://fc08.deviantart.net/fs70/f/2012/304/3/4/hydrophobia_by...

Hydrofobi, EOS550D, Kit lens

Fina bilder!

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Det har inte blivit mycket postat av mig i någon av fototrådarna på ett bra tag. Fotandet har legat lite i träda, men för någon vecka sedan var jag ute lite, vilket bland annat resulterade i bilden nedan. Blänket i vattnet är lite störande, annars är jag väl hyfsat nöjd.

Edit:
En till...

Permalänk

Mobilkameran ber jag om ursäkt för, men vill bara visa upp pumpan jag skar ikväll

Visa signatur

Chassie: Fractal Design Define XL - Mobo: MSI P67A GD65 - CPU: Intel i5 2500K - CPUkylare: Antec KÜHLER H2O 620 - RAM-minne: 8Gb Corsair Vengeace 1600 MHz - GPU: ASUS GTX 570 Direct CU II - PSU: Corsair AX 850 - HDD: Western Digital BC 1Tb - Corsair Force GT 120Gb OS: W7 Home Premium 64bit - Skärm: LG W2363D 120Hz - Keyboard: Microsoft Sidewinder X4 - Mus: Logitech G500 - Headset: Logitech G35 - P6157 3DMarks

Permalänk

Lördag kväll Uppsala

Några bilder jag tog igår, alla utan stativ efter bästa förmåga även om det blir väl brusigt ibland som man får försöka släta över

Permalänk
Medlem

Mjau, me like! Riktigt häftiga skulpturer/prydnader/tingestar.

Permalänk

Fyrverkerier för att fira att Guy Fawkes inte lyckades spränga parlamentet och mörda kungen i ett försök att göra landet katolskt igen.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

Jag älskar höst

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hade turen att få se 2 olika ugglor idag, varav här är den ena:

Hökuggla Northern Hawk-Owl (Surnia ulula) by NeXur, on Flickr

Visa signatur

Burken : | PhII x6 1055T @ 4.2GHz | Corsair H50 PnP Scythe SL12SH | Asus Crosshair IV F | 4GB Dominator 1600 CL8 | Corsair HX520W | CM HAF932 | Dell 2405FPW | Creative 5.1 THX |

Permalänk
Skrivet av nex_73:

Hade turen att få se 2 olika ugglor idag

Grattis! Roligt med lite mer sällsynta fåglar. Själv börjar jag bli bra trött på mina stadsmåsar med frallor i munnen

Alltid roligt när man ser något ovanligt när man är ute och fotar. Var ute på en höstrunda för någon vecka sedan börjar bli rätt trött på att fota gamla löv! Det är då man hoppas på att det ska komma fram en enbent uggla och överraska en.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag var i Istanbul en sväng ganska nyligen. Bilder:

Olympus OM-D E-M5 med Sigma 30/2,8 @ 2,8, ISO 5000, 1/60.

Olympus OM-D E-M5 med Olympus 17/2,8 @ 2,8, ISO 1000, 1/60.

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk

Lite fler katter, denna gången en storlek större. Var på Skansen en sväng i helgen för att lära mig fota med tele.

Samt denna förvuxna pälsboll, som befann sig långt högre upp i ett träd än vad jag trodde dom kunde vara.

Blir jag nån gång jagad av en björn ska jag inte gömma mig i ett träd.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

I brist på motivation, gick jag ut och tog några fotografier på en växt som är precis utanför min portdörr.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Minnesstund för Master Chief.

Trogna fans, far och son.

Major Jack S Waters, UNSC Navy

Nykärt fan.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Musikälskare

Hittade några bilder från resan till Chile för nått år sen ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?