Spelveckan: Natural Selection 2, Painkiller: Hell & Damnation

Permalänk
Medlem

"Painkiller Hell & Damnation"

Painkiller HD

Ahh, i saw that coming.

Skönt i alla fall att det är en Painkiller remake som gjordes.

Visa signatur

Main: Intel i5 4670K | ASUS Geforce GTX 970 | Corsair Vengeance 16 GB DDR3 | Phanteks P400 | Cryorig H7 | EVGA Supernova G2 650W
Retro: AMD Athlon XP 2200+ | Nvidia Geforce 3 Ti200 | 3DFX Voodoo 2 (SLI) | 512MB DDR | Soundblaster Live! | Windows 98 SE

Permalänk

Tummen upp för Painkiller trailern.

Vet inte om spelet lockar mig så mycket, men underbar trailer till painkiller.

Permalänk
Medlem

Natural Selection 2 ser sjukt ut, fattar inte vadå kör några som soldaterna och några TD ? och tvärt om med alien sidan huh ?
ser fett köpvärt ut, nu ska ja ta en titt på pain killer videon

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hypno-Toad:

Natural Selection 2 ser sjukt ut, fattar inte vadå kör några som soldaterna och några TD ? och tvärt om med alien sidan huh ?
ser fett köpvärt ut, nu ska ja ta en titt på pain killer videon

Det finns två olika lag/sidor, marines och aliens. De är totalt olika uppbyggda och kämpar att få total kontrol över en karta(mao döda andra laget helt och hållet). Varje sida har också en commander, som får en overview som ett RTS(som tex starcraft) som väljer vad som byggs, kan göra healthdrops/supplydrops/vapen och ger orders åt sina lagkamrater som kan välja att skita i dem eller följa dem. Så om man är commander är det ett mera verklighetstroget RTS för alla är olika bra, kan vara idioter och skita i att följa orders, etc etc =).
Tempot i NS(har inte spelat releasen av NS2 ännu fast jag köpte alphan för 2 år sedan) är runt 2-3 ggr högre än de flesta andra fps, vissa aliens är småa och kan gömma sig i vents, taket, skuggor, bli osynliga osv och dyka fram från ingenstans och döda en marine som inte är försiktig ganska lätt. Rekommenderar till alla som vill testa på något nytt fps, kan ta lite tid att sätta sig in i, men när man väl gjort det så älskar man det. Och sätt er inte i commander stolen det första ni gör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Bilspel verkar förbises, F1 2012 var inte heller med i "Spelveckan" när det släpptes.

Bilspel och sportspel är ju en liten och udda genre för insnöade människor så det har ingen plats i mainstream spelmedia.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Bilspel och sportspel är ju en liten och udda genre för insnöade människor så det har ingen plats i mainstream spelmedia.
Skickades från m.sweclockers.com

Liten och udda? De miljontals spelarna som kör TrackMania håller nog inte med

Visa signatur

83 35 47 30 4 5 57 63 60 5 96 22 100 43 4 92 100 23 42 46 44 47 18 96 64 5 61 85 90 45 51 85 4 60 79 62 23 50 44 75 100 20 9 92 49 9 83 88 40 7 45 67 56 82 32 85 60 85 44 69 81 9 98 1 34 51 84 100 22 86 41 44 61 25 60 36 64 49 20 1 24 71 4 65 27 60 72 73 82 76 86 8 40 68 35 59 2 66 85

Permalänk
Skrivet av Sapiens:

Natural Selection 2 är ett riktigt underhållande och bra spel! Bra design, grafik och känsla, samt bra inställningar för allt och flyter på bra. Rekommenderars starkt till folk som gillar titlar som AVP2 och spel med både tempo, taktik och teamplay.

Tack, det var precis det jag tänkte fråga här, om det var jämförbart med AVP2 som jag älskade (förutom att nätverkskoden inte var optimal). Jag spelade aldrig Natural Selection som mod till Halflife, men har på senare tid förstått att jag förmodligen gick miste om något riktigt häftigt. Trailern stärker också känslan av att jag som AVP2-fan kommer gilla det

I texten stod det att man som alien skulle behöva gömma sig i skuggor och förbereda bakhåll/fällor, men i trailern var det mest full action. Har ingenting emot att en aggressiv och offensiv spelstil fungerar som alien, men det är viktigt att även smyg/ambush-stilen fungerar eftersom det är så jag gillade att spela AVP2. Kunde man köpa detta i Steam redan nu eller vad gällde? Finns det något hopp om att det kommer fungera i Linux någon gång?

Permalänk
Skrivet av Imdak:

Det finns två olika lag/sidor, marines och aliens. De är totalt olika uppbyggda och kämpar att få total kontrol över en karta(mao döda andra laget helt och hållet). Varje sida har också en commander, som får en overview som ett RTS(som tex starcraft) som väljer vad som byggs, kan göra healthdrops/supplydrops/vapen och ger orders åt sina lagkamrater som kan välja att skita i dem eller följa dem. Så om man är commander är det ett mera verklighetstroget RTS för alla är olika bra, kan vara idioter och skita i att följa orders, etc etc =).
Tempot i NS(har inte spelat releasen av NS2 ännu fast jag köpte alphan för 2 år sedan) är runt 2-3 ggr högre än de flesta andra fps, vissa aliens är småa och kan gömma sig i vents, taket, skuggor, bli osynliga osv och dyka fram från ingenstans och döda en marine som inte är försiktig ganska lätt. Rekommenderar till alla som vill testa på något nytt fps, kan ta lite tid att sätta sig in i, men när man väl gjort det så älskar man det. Och sätt er inte i commander stolen det första ni gör

Verkar vara ett underbart spel. Och som soldat blir det ett mer verklighetstroget fps då commandern kan vara en idiot och dela ut rena självmordsuppdrag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Bilspel och sportspel är ju en liten och udda genre för insnöade människor så det har ingen plats i mainstream spelmedia.

Skickades från m.sweclockers.com

Det där var väl en dum kommentar. Vi alla spelintresserade är insnöade inom olika områden så att inte bilspel ska har plats i spelveckan förstår jag inte och du kan ju sluta med att exkludera bilspel från "mainstream spelmedia", det är bara ett löjligt uttalande.

Permalänk
Entusiast

Har kollat på lite klipp från NS2 och det verkar ju galet kul om man har ett hyfsat lag och en bra commander. Kan tänka mig att det blir totalt kaos om commander är dålig och om laget kör solo. Hade lätt kunnat tänka mig att köra det på ett LAN så man har hela laget samlat och kan skrika på varandra.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imdak:

Det finns två olika lag/sidor, marines och aliens. De är totalt olika uppbyggda och kämpar att få total kontrol över en karta(mao döda andra laget helt och hållet). Varje sida har också en commander, som får en overview som ett RTS(som tex starcraft) som väljer vad som byggs, kan göra healthdrops/supplydrops/vapen och ger orders åt sina lagkamrater som kan välja att skita i dem eller följa dem. Så om man är commander är det ett mera verklighetstroget RTS för alla är olika bra, kan vara idioter och skita i att följa orders, etc etc =).
Tempot i NS(har inte spelat releasen av NS2 ännu fast jag köpte alphan för 2 år sedan) är runt 2-3 ggr högre än de flesta andra fps, vissa aliens är småa och kan gömma sig i vents, taket, skuggor, bli osynliga osv och dyka fram från ingenstans och döda en marine som inte är försiktig ganska lätt. Rekommenderar till alla som vill testa på något nytt fps, kan ta lite tid att sätta sig in i, men när man väl gjort det så älskar man det. Och sätt er inte i commander stolen det första ni gör

fan va ball blir nog ett köp dirr

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsf:

då haru fel på ögonen, ns2 är faktiskt riktigt snyggt när man spelar

Ser väldigt 2009 ut för mig.

http://www.youtube.com/watch?v=qhu9T0Hn7nM
http://www.youtube.com/watch?v=TJooDlErYQQ
http://www.youtube.com/watch?v=odHOfjtEFKg

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

dom började knåpa på det 2009 om jag inte är helt ute och cyklar utan framdäck.
dock är inte grafiken allt galet underhållande.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

dom började knåpa på det 2009 om jag inte är helt ute och cyklar utan framdäck.
dock är inte grafiken allt galet underhållande.

Det håller jag helt med om. Grafiken är långt ifrån allt. Hellre ett fult spel med mycket spelglädje än ett snyggt spel utan glädje.

Men diskussionen var om spelet var snyggt eller inte. Tycker det är aningen fulare än Killing Zone till PS3 men med högre upplösning på skärmen och högre upplösning på texturer. Men rent polygonmässigt och ljus placeringen får det att kännas som ett spel från 2009.

Och den här typen av spel är nog bäst om man inte satsar lika hårt på grafiken då alla inte har råd med feta datorer. Bättre om så många som möjligt kan spela ett multiplayerspel än bara en handfull nerdar som oss.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Pimpim666:

Det håller jag helt med om. Grafiken är långt ifrån allt. Hellre ett fult spel med mycket spelglädje än ett snyggt spel utan glädje.

Men diskussionen var om spelet var snyggt eller inte. Tycker det är aningen fulare än Killing Zone till PS3 men med högre upplösning på skärmen och högre upplösning på texturer. Men rent polygonmässigt och ljus placeringen får det att kännas som ett spel från 2009.

Och den här typen av spel är nog bäst om man inte satsar lika hårt på grafiken då alla inte har råd med feta datorer. Bättre om så många som möjligt kan spela ett multiplayerspel än bara en handfull nerdar som oss.

Med tanke på att det är en liten studio också så är det smart att inte slösa alltför mycket tid på massa högupplösta texturer för det kostar pengar, pengar som de inte hade. Det har länkats en intervju med utvecklarna i tråden där de berättar att de var på väg att få slut på pengar konstant under utvecklingens gång.

Men med tanke på hur stor del av spelet som redan är gjort av moddare och att spelet i sig är väldigt moddvänligt så skulle det inte förvåna mig om det kommer en hög grafikuppdateringar med HD-texturer med mera från hardcorenördarna.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antonovskij:

Tack, det var precis det jag tänkte fråga här, om det var jämförbart med AVP2 som jag älskade (förutom att nätverkskoden inte var optimal). Jag spelade aldrig Natural Selection som mod till Halflife, men har på senare tid förstått att jag förmodligen gick miste om något riktigt häftigt. Trailern stärker också känslan av att jag som AVP2-fan kommer gilla det

I texten stod det att man som alien skulle behöva gömma sig i skuggor och förbereda bakhåll/fällor, men i trailern var det mest full action. Har ingenting emot att en aggressiv och offensiv spelstil fungerar som alien, men det är viktigt att även smyg/ambush-stilen fungerar eftersom det är så jag gillade att spela AVP2. Kunde man köpa detta i Steam redan nu eller vad gällde? Finns det något hopp om att det kommer fungera i Linux någon gång?

Om man ska ha en bra chans som alien Skunk (grund alien-klassen i NS2 som mest liknar aliens spel stil från avp spelen) måste man antingen attackera i grupp eller vara sneaky, men helst både och. Mariens i NS2 tar ihjäl en Skunk minst lika snabbt som en marine i AVP2 tar ihjäl en vanlig alien så det gäller att vara försiktig.

Spelet finns på steam nu ja, det även går att köpa det via deras hemsida. Unknown Worlds har åtminstone haft planer på en Mac och Linux version men vet inte när i så fall den släpps. Man tycker ju dock att en win version man köper på steam borde även fungera på en framtida Linux steam version, kollar man på mac spel på steam man redan äger på win verkar det ju som att man äger båda versionerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapiens:

Om man ska ha en bra chans som alien Skunk (grund alien-klassen i NS2 som mest liknar aliens spel stil från avp spelen) måste man antingen attackera i grupp eller vara sneaky, men helst både och. Mariens i NS2 tar ihjäl en Skunk minst lika snabbt som en marine i AVP2 tar ihjäl en vanlig alien så det gäller att vara försiktig.

Spelet finns på steam nu ja, det även går att köpa det via deras hemsida. Unknown Worlds har åtminstone haft planer på en Mac och Linux version men vet inte när i så fall den släpps. Man tycker ju dock att en win version man köper på steam borde även fungera på en framtida Linux steam version, kollar man på mac spel på steam man redan äger på win verkar det ju som att man äger båda versionerna.

Haha,fick mig redigt gott skratt "skunk"
Går omkring och stinker.

Känns kul att man sponsrade dom redan feb 2010 när man köpte det.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman:

Man får väl hoppas på en bättre portning denna gången, bättre än IV-Portningen...

Hoppas inte på det

Visa signatur

Krusidullen är stulen