Farm runda för att tjäna pengar snabbt

Permalänk
Medlem

Farm runda för att tjäna pengar snabbt

Ja Nu är jag i behov av pengar för att köpa uppgraderingar. men jag har inte lyckats så bra med att tjäna guld
Har ni några tips på rundor etc och vilken MP jag borde vara på
eu.battle.net/d3/en/profile/NitonXP-2464/hero/2680630

Permalänk

Borde väl klara MP 3-4 utan problem ?

Alkhaizer run är väl väldigt vanlig för exp men är extremt bra för MF också!

Börja:
- Core of Arreat
- Tower of the Damned 1
- Arreat Crater 2
- Bridge of Korsik --> Fields of Slaughter
- The Keep Depths Level 2 (Använd keep 1 WP för att ta dig till 2.an)

Hoppas det hjälper

PS: Om du vill leta efter keys också så kan du ju ta Stonefort på slutet, så gör jag. Lycka till!

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian19:

Borde väl klara MP 3-4 utan problem ?

Alkhaizer run är väl väldigt vanlig för exp men är extremt bra för MF också!

Börja:
- Core of Arreat
- Tower of the Damned 1
- Arreat Crater 2
- Bridge of Korsik --> Fields of Slaughter
- The Keep Depths Level 2 (Använd keep 1 WP för att ta dig till 2.an)

Hoppas det hjälper

PS: Om du vill leta efter keys också så kan du ju ta Stonefort på slutet, så gör jag. Lycka till!

nja min allres är för låg fär mp 3-4 imo så föredrar mp 2 men ok jag ska försöka med alkhiser run

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matsson82:

nja min allres är för låg fär mp 3-4 imo så föredrar mp 2 men ok jag ska försöka med alkhiser run

jag kör mp7 - 10 utan problem med ~500 allres, behövs inte mycket mer änn så, däremot armor / melee dmg reduced /bra hp och life steal är viktigt ^^

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

jag kör mp7 - 10 utan problem med ~500 allres, behövs inte mycket mer änn så, däremot armor / melee dmg reduced /bra hp och life steal är viktigt ^^

profil ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

jag kör mp7 - 10 utan problem med ~500 allres, behövs inte mycket mer änn så, däremot armor / melee dmg reduced /bra hp och life steal är viktigt ^^

Tycker man dör som en fluga över mp4. Har ändå 500+allress 50k hp, ca 80k dmg, 7k + i armor.

Lär ju vara bra drygt i mp10 om du inte gör typ 200k dmg. Tar ju en evighet att slå ihjäl något

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

kör ACT 3 MP0-2.
Eller ACT 1-2 och MP 1-2, går snabbast och högst gold/h.
Högre är bara onödigt, för tar längre tid och drar ner hur många mobs du dödar per/h

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matsson82:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Laggzor-2304/hero/17136403

Skrivet av palusa:

Tycker man dör som en fluga över mp4. Har ändå 500+allress 50k hp, ca 80k dmg, 7k + i armor.

Lär ju vara bra drygt i mp10 om du inte gör typ 200k dmg. Tar ju en evighet att slå ihjäl något

Skickades från m.sweclockers.com

jo visst tar det tid att köra mp10, gör det mest om det är nån nyckel man ska ha eller uberruns, eller om man bara har tråkigt mp7 känns effektivast för mig om jag farmar loot

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Kollade på era profiler... hur i .. fick ni det där gearet? Jag menar, jag har över 400 timmars spelande (Vet, inte mkt gemfört med andra.) Och har inte fått en legendary som är användbar eller säljbar...

Har kört ett par act3 farming runs, ( starta på questet innan azmodan, cleara alla tower levels - 5 stacks, döda spindeln, cleara till azmodan) och får i genomsnitt 1-3 ilvl 63 items... Då dessa rundor tar ett bra tag för mig med cirka 25k dps unbuffed (Monk) och eftersom det jag tycker är roligt är att få bättre gear och göra min karaktär starkare börjar jag lessna nå jääävulskt på Diablo3 just nu

Några tips?

Sitter också på 50k guld för övrigt, då jag just köpt några upgrades

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Larron-2721/hero/14116510

Permalänk
Medlem
Skrivet av larron:

Kollade på era profiler... hur i .. fick ni det där gearet? Jag menar, jag har över 400 timmars spelande (Vet, inte mkt gemfört med andra.) Och har inte fått en legendary som är användbar eller säljbar...

Har kört ett par act3 farming runs, ( starta på questet innan azmodan, cleara alla tower levels - 5 stacks, döda spindeln, cleara till azmodan) och får i genomsnitt 1-3 ilvl 63 items... Då dessa rundor tar ett bra tag för mig med cirka 25k dps unbuffed (Monk) och eftersom det jag tycker är roligt är att få bättre gear och göra min karaktär starkare börjar jag lessna nå jääävulskt på Diablo3 just nu

Några tips?

Sitter också på 50k guld för övrigt, då jag just köpt några upgrades

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Larron-2721/hero/14116510

Jag lootade en adys som solde för 20 mille det är vad jag har haft för att köpa gear

Permalänk
Medlem
Skrivet av larron:

Kollade på era profiler... hur i .. fick ni det där gearet? Jag menar, jag har över 400 timmars spelande (Vet, inte mkt gemfört med andra.) Och har inte fått en legendary som är användbar eller säljbar...

Har kört ett par act3 farming runs, ( starta på questet innan azmodan, cleara alla tower levels - 5 stacks, döda spindeln, cleara till azmodan) och får i genomsnitt 1-3 ilvl 63 items... Då dessa rundor tar ett bra tag för mig med cirka 25k dps unbuffed (Monk) och eftersom det jag tycker är roligt är att få bättre gear och göra min karaktär starkare börjar jag lessna nå jääävulskt på Diablo3 just nu

Några tips?

Sitter också på 50k guld för övrigt, då jag just köpt några upgrades

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Larron-2721/hero/14116510

du på 400 timmar har då dödat 7.7k elites, medans jag på 800+ timmar dödat 43k elites hastigheten man spelar i gör mycket faktiskt,

du borde få mer änn 1-3 63 items på den act3 runnen? och du kör med monster power va? då kan alla items rolla lvl 63 stats, däremot har vapen och armor som är lägre ilvl lite mindre damage/armor från början

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Skrivet av Laggzor:

du på 400 timmar har då dödat 7.7k elites, medans jag på 800+ timmar dödat 43k elites hastigheten man spelar i gör mycket faktiskt,

du borde få mer änn 1-3 63 items på den act3 runnen? och du kör med monster power va? då kan alla items rolla lvl 63 stats, däremot har vapen och armor som är lägre ilvl lite mindre damage/armor från början

Rätta mig om jag har fel, men alla items ska kunna rolla ilvl63 stats även på mp0 i act3 och 4, för act1 och 2 krävs dock minst mp1

Kör själv act3 mp0 och har nog dragit in i alla fall 60-70 mil sen i torsdags

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Rätta mig om jag har fel, men alla items ska kunna rolla ilvl63 stats även på mp0 i act3 och 4, för act1 och 2 krävs dock minst mp1

Kör själv act3 mp0 och har nog dragit in i alla fall 60-70 mil sen i torsdags

osäker på vilka mp's som behövs faktiskt själv har jag lyckats med konststycket att bara tjänat 1773 guld genom AH den här veckan <,<

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Rätta mig om jag har fel, men alla items ska kunna rolla ilvl63 stats även på mp0 i act3 och 4, för act1 och 2 krävs dock minst mp1

Jopp, vilket också innebär att (förutsatt att man inte slår ihjäl alla mobs man möter på en smäll) det är ineffektivt att köra act 1/2 över MP1 eller act 3/4 över MP0 om man bara är ute efter prylar och slantar.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Jopp, vilket också innebär att (förutsatt att man inte slår ihjäl alla mobs man möter på en smäll) det är ineffektivt att köra act 1/2 över MP1 eller act 3/4 över MP0 om man bara är ute efter prylar och slantar.

Detsamma gäller även XP för paragon levling, det är effektivare att döda så mycket man kan på kortare tid än att höja MP levels för att få högre XP bonus.
Enda anledningarna egentligen att höja MP level är:
-Farma nycklar
-Farma uber bossar
-Utmaning
-Man har tillräckligt bra gear för att kunna farma en högre MP nivå i princip lika effektivt som MP0 (MP1 för A1-A2).

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

du på 400 timmar har då dödat 7.7k elites, medans jag på 800+ timmar dödat 43k elites hastigheten man spelar i gör mycket faktiskt,

du borde få mer änn 1-3 63 items på den act3 runnen? och du kör med monster power va? då kan alla items rolla lvl 63 stats, däremot har vapen och armor som är lägre ilvl lite mindre damage/armor från början

Joo, mina 400 timmar har inte varit i närheten av effektiv. (Då 90% av tiden är på min DH, min monk är 1000x mer effektiv just nu.)

Har inte provat Act3 med MP1-2 ännu då jag fortfarande dör på vissa champs och är väldigt nära på 50% av dom.
Kanske blir att prova Act3 Mp1 runs och se hur det går. Är det högre MF eller bara högre kvalité på items som droppar i MP?

Permalänk
Medlem
Skrivet av larron:

Joo, mina 400 timmar har inte varit i närheten av effektiv. (Då 90% av tiden är på min DH, min monk är 1000x mer effektiv just nu.)

Har inte provat Act3 med MP1-2 ännu då jag fortfarande dör på vissa champs och är väldigt nära på 50% av dom.
Kanske blir att prova Act3 Mp1 runs och se hur det går. Är det högre MF eller bara högre kvalité på items som droppar i MP?

Du har 92k dps?

Permalänk
Medlem
Skrivet av larron:

Joo, mina 400 timmar har inte varit i närheten av effektiv. (Då 90% av tiden är på min DH, min monk är 1000x mer effektiv just nu.)

Har inte provat Act3 med MP1-2 ännu då jag fortfarande dör på vissa champs och är väldigt nära på 50% av dom.
Kanske blir att prova Act3 Mp1 runs och se hur det går. Är det högre MF eller bara högre kvalité på items som droppar i MP?

Du får bara högre MF.
Är du bara ute efter items ska du köra den MP som är effektivast när det gäller att döda mobs snabbt, MP0 clear på 10 minuter är bättre än en MP1 clear på 12min. (om du kör A3)

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Nu ja:) Har fixat upp det rejält sista två dagarna. Klarar nu att farma act3 MP1 utan problem.

Dock så har jag fortfarande samma skit otur med loot. 1 legendary (som såklart var dålig) på två dagars mer eller mindre konstant spelande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av larron:

Nu ja:) Har fixat upp det rejält sista två dagarna. Klarar nu att farma act3 MP1 utan problem.

Dock så har jag fortfarande samma skit otur med loot. 1 legendary (som såklart var dålig) på två dagars mer eller mindre konstant spelande.

Det är bara att fortsätta försöka
Även om man får legendaries så krävs det en del tur för att få några av värde, jag ligger på ca 90 legendaries nu sen 1.0.5 släpptes (2 bara i morse innan jobbet) och av dessa ca 80 st så har 3 varit säljbara resten har blivit brimstones, 2 för 10-20m st och 1 för 140m.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Det är bara att fortsätta försöka
Även om man får legendaries så krävs det en del tur för att få några av värde, jag ligger på ca 90 legendaries nu sen 1.0.5 släpptes (2 bara i morse innan jobbet) och av dessa ca 80 st så har 3 varit säljbara resten har blivit brimstones, 2 för 10-20m st och 1 för 140m.

Så högre MP gör noll och intet för drops och rolls?

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Så högre MP gör noll och intet för drops och rolls?

https://bnetcmsus-a.akamaihd.net/cms/content_folder_media/MQR...

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk

Jo, den har jag sett och den är väldigt informativ och bra, men det säger ju fortfarande inget om drops och rolls. Det är ju så att cappen på 375% MF blir 400% vid MP1 och 425% vid MP2 osv, men vad betyder det i realiteten?

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem

Diablo 3 drops, fungerar så att du har chansen att rolla en högre affix/typ.
Kan ge dig ett exempel.

Ett elite pack droppar ett par boots, beronde på din MF så har du en chans att dom bootsen rollar/blir vita,blåa,gula(rare),bruna(legendary),gröna (set).
Ju högre MF du har, ju större chans har du att droppen rollar gult,brunt,grönt. Istället för Gråa,vita,blåa.
MF kan aldrig ändra vilken drop typ, t.ex boots,gloves,head,vapen etc.. som droppar. Utan detta är random vad den droppar, MF ökar bara chansen att det som droppar (se ovan) har chansen på bättre "färg"

Permalänk
Medlem

Alkaizer run

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Så högre MP gör noll och intet för drops och rolls?

Högre MP gör dropchansen för legendary något högre eftersom du får lite mer MF, men låt säga att baschansen för legendary från ett elitepack är 0,1% (helt taget ur luften men skulle gissa att den ligger där någonstans eller lägre), om vi utgår från 0 MF på gear och ingen Paragon level bara för att göra det enkelt samt 75% från Valors och inget från MP0 så är nu chansen nu 0,175% för legendary.
På MP2 så får du ytterligare 50% vilket gör dropchansen till 0,225% MEN om du med ändringen till MP2 nu dödar låt säga 20 packs mindre per timme eftersom det tar längre tid att döda allt så är ju 0,175% dropchans att föredra då du ändå har större chans att hitta något ju fler packs du dödar.
För mig så är det ingen större skillnad på MP0 och MP2 i hur lång tid det tar att gör ett run (kör Alkaizers eller en egen variant)
Skulle jag däremot hoppa upp till MP5 så visst, det är inga problem att farma där och ja man får lite högre MF, men det tar mycket längre tid och jag kanske bara tar hälften så många packs på samma tid.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Tack för all bra information!
Har börjat köra Alkaizer runs nu och det flyter på ganska bra i MP1.

Ska fortsätta farma så lönas det förhoppningsvis med ett par fina legendaries:)

Permalänk
Medlem

Min kusin fick prova och köra en Alkaizer run på mitt konto. Han körde med MP2.

Den jävelen plockade upp 5 legendarys, inga bra men ändå.

Kusiner är djävulens påhitt

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W