Söker ett spel att träna mina reflexer!

Permalänk
Medlem

Söker ett spel att träna mina reflexer!

Söker ett online fps spel där jag kan träna mina reflexer eftersom det känns att de inte är på topp längre..

Har följande kandidater på steam:

Counter-strike
Counter-strike condition zero
CoD 4
CoD - WaW
BF BC2 / Vietnam
Crysis 2
Arma II / AO
L4D2
Payday the Heist
Tribes Ascend

Söker då några andra spel som inte kostar miljontals kronor (CoD) som kanske är bättre än det jag redan har eller finns det några av dessa spel som utmärker sig för att just träna reflexer, CS känns lite barnsligt.. själv har jag tänkt mycket på Tribes Ascend men är kluven!

Spel som går genom origin går bort helt! så inga tips därifrån tack!

Permalänk
Medlem

Är inte TF2 4free?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Cs är väl det spel som tränar dina reflexer mest tyvärr. Cod bf etc. har inte samma krav på pricksäkerheten vid reflexskott som just cs. Det är dock min åsikt.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Quake Live?

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Medlem

Quake är det spelet som är snabbast, kör lite quakelive med cpl så kommer det bli bra

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Quakelive är gratis. Snabbare spel, som fortfarande spelas, får du leta efter.

Permalänk
Medlem

haha 3 andra skrev snabbare än mig.. Finns det ngt spel där man tränar skrivteknik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darshiva:

haha 3 andra skrev snabbare än mig.. Finns det ngt spel där man tränar skrivteknik?

du kan ju prova detta http://www.phoboslab.org/ztype/

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Medlem

quake live och tf2 ska jag kolla men är inte tf2 jävligt slött i jämförelse?

installerar också crysis 2, har för mig att multiplayer var rätt intense där

Permalänk
Medlem

Vad du söker är Quake Live med Challenge ProMode-movements. Leta efter servrar med följande inställningar;

Air Control
Weapon Switching
Och gärna Ramp Jumping

Förslag på Game Types;
CA
InstaCTF
CTF

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonw:

Vad du söker är Quake Live med Challenge ProMode-movements. Leta efter servrar med följande inställningar;

Air Control
Weapon Switching
Och gärna Ramp Jumping

Förslag på Game Types;
CA
InstaCTF
CTF

snart installerat det låter som de bästa alternativet tack för alla tips om detta spel.

Permalänk
Medlem

csdm, problem solved

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

Söker ett online fps spel där jag kan träna mina reflexer eftersom det känns att de inte är på topp längre..

Har följande kandidater på steam:

Counter-strike
Counter-strike condition zero
CoD 4
CoD - WaW
BF BC2 / Vietnam
Crysis 2
Arma II / AO
L4D2
Payday the Heist
Tribes Ascend

Söker då några andra spel som inte kostar miljontals kronor (CoD) som kanske är bättre än det jag redan har eller finns det några av dessa spel som utmärker sig för att just träna reflexer, CS känns lite barnsligt.. själv har jag tänkt mycket på Tribes Ascend men är kluven!

Spel som går genom origin går bort helt! så inga tips därifrån tack!

Rekommenderar Team Fortress 2 framför allt annat jag spelat. Om du kör kanske 20-50h som Sniper kommer du garanterat få helt utomordentliga reflexer. Jag spelar just TF2 för att öka mina reflexer till andra spel(typ LFD2, MW2, BF3 osv).

Dessutom är det riktigt roligt, resurssnålt OCH gratis

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eparaggare:

csdm, problem solved

CSDM? Slowmotion-spel..

Några snuttar av Q3/QL:

Åh, saknar gamla q3dm6 Finns en server uppe fortfarande (q3+cpma) på 213.163.64.115:27960 för de intresserade.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonw:

CSDM? Slowmotion-spel..

Några snuttar av Q3/QL:

http://www.youtube.com/watch?v=q76UNcuKSVY

http://www.youtube.com/watch?v=DTatTwnmjA4

Åh, saknar gamla q3dm6 Finns en server uppe fortfarande (q3+cpma) på 213.163.64.115:27960 för de intresserade.
http://www.youtube.com/watch?v=mHo4l-qmGHI

somnar ju händer knappt något

nää men kört 4 games av QL och ska snart testa TF2 med

Permalänk
Medlem

Quake Live + RG

Permalänk
Medlem

Spana in det nya kommande Shootmania. Verkar vara det du letar efter.

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darshiva:

haha 3 andra skrev snabbare än mig.. Finns det ngt spel där man tränar skrivteknik?

Pröva detta http://en.wikipedia.org/wiki/The_Typing_of_the_Dead

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

quakelive som dom andra skrivit, snabbare spel är nog svårt att få tag på samtidigt som du tränar aim.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Ganska brant inlärningskurva om man precis ska börja spela Quake (Live) nu. Men det är helt klart att du kommer ha det mycket lätt i andra FPS-spel när du väl blivit någorlunda hyfsad på Quake (Live).

Permalänk

Warsow funkar också, lite kul med omväxling från QL (dock i princip samma vapen osv)

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Länkades 3 QL videos men för att få en annan skön inblick i reflexer så får man ju spana in V1ncent Vegas video.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

CSGO? Just nu 33% billigare på steam

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

Söker ett online fps spel där jag kan träna mina reflexer eftersom det känns att de inte är på topp längre..

Har följande kandidater på steam:

Counter-strike
Counter-strike condition zero
CoD 4
CoD - WaW
BF BC2 / Vietnam
Crysis 2
Arma II / AO
L4D2
Payday the Heist
Tribes Ascend

Söker då några andra spel som inte kostar miljontals kronor (CoD) som kanske är bättre än det jag redan har eller finns det några av dessa spel som utmärker sig för att just träna reflexer, CS känns lite barnsligt.. själv har jag tänkt mycket på Tribes Ascend men är kluven!

Spel som går genom origin går bort helt! så inga tips därifrån tack!

Quake live är det enda rätta...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Nexuiz, på en Minstagib-server.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem

painkiller serien kan vara något o testa på lite svårare nivå (blir lite panikskjutbning då fienderna på 30 st lätt samlar upp sig i en stor hög och trycker ner en i hörnet )

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

painkiller serien kan vara något o testa på lite svårare nivå (blir lite panikskjutbning då fienderna på 30 st lätt samlar upp sig i en stor hög och trycker ner en i hörnet )

och de kommer ju en "nytolkning" av de liret! =D

http://www.fz.se/spel/painkiller-hell-damnation

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Quake Live eller CS (inte CS:S eller CSGO), som de flesta redan skrivit

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjuppi:

och de kommer ju en "nytolkning" av de liret! =D

http://www.fz.se/spel/painkiller-hell-damnation

japp har kört det gjorde det igår faktiskt säger inte hur jag fick tag på det dock heh.
spelet crashade mitt i en savning så jag får köra om ca 30% av spelet flashplayer hängde datorn

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

sök på google

"Missionred reflex"

Helt okej att träna reflexer. Testa det