Permalänk
Medlem

"Gaming" Surfplatta?

Jag har funderat på att köpa en surfplatta men förutom de vanliga man använder en surfplatta till så vill jag också kunna spela lite spel på den, typ som portal 2, Cod osv .... Vilken ska man välj? Jag vet att det inte har kommit ut något sådant än men det är inte länge kvar...
Jag har funderat på Microsoft Surface Pro, den verkar vara kraftfull med sin i5 och intel hd 4000 och 4gb ram ... Men jag har också kollat på Razer Fiona som verkar vara väldigt bra ,,, men om joystickarna sitter fast så lär det bli världens flopp då den blir klumpig och inte alls en sufplatta i mina ögon :/ jag har också hört att MSI ska släppa en Surfplatta med ungefär samma specs som Surface pro... den verkar vara ganska bra men lite tjock :/

Så vad tycker ni? Vad kan ni rekomendera?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Har också letat efter nåt liknande, köra fifa med xbox handkontroll typ. Hittat Acer Iconia Tab W700. Core i5-3317U, 1080p, 4gb ram, 128ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av muki91:

Har också letat efter nåt liknande, köra fifa med xbox handkontroll typ. Hittat Acer Iconia Tab W700. Core i5-3317U, 1080p, 4gb ram, 128ssd

Precis vad jag också vill kunna göra Vad har den för grafik?

Permalänk
Medlem

intel HD4000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blu3n0va:

Precis vad jag också vill kunna göra Vad har den för grafik?

Processorn inbyggda ser det ut som, dvs Intel HD Graphics 4000

Permalänk
Medlem
Skrivet av muki91:

intel HD4000

Nice, men jag googla på specsen och den verkar ha en i3:a ... och vad är det för någon konstig docknings station till? vad gör den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Processorn inbyggda ser det ut som, dvs Intel HD Graphics 4000

Är det bra? klarar den fifa13, portal 2, något Cod ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blu3n0va:

Nice, men jag googla på specsen och den verkar ha en i3:a ... och vad är det för någon konstig docknings station till? vad gör den?

finns 2 olika. en med i3 och en med i5 http://www.prisjakt.nu/search.php?s=Acer+Iconia+Tab+W700&r=1&...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blu3n0va:

Nice, men jag googla på specsen och den verkar ha en i3:a ... och vad är det för någon konstig docknings station till? vad gör den?

Hittade också bara med i3a. Någon som kan länka den med beryktad i5a?

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blu3n0va:

Är det bra? klarar den fifa13, portal 2, något Cod ?

Fungerar väl, men det är inte nåt att hänga i granen precis.

Skrivet av Mansion:

Hittade också bara med i3a. Någon som kan länka den med beryktad i5a?
Mvh. Mansion

Skrivet av muki91:

den nedre

Permalänk
Medlem
Skrivet av muki91:

Wow, verkar mer lovande än Surface pro Det är samma processor som Surface Pro va? Klara en dual core spelande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av muki91:

Har också letat efter nåt liknande, köra fifa med xbox handkontroll typ. Hittat Acer Iconia Tab W700. Core i5-3317U, 1080p, 4gb ram, 128ssd

Alltså jag har kollat på några videos och läst lite om Acer Iconia Tab W700 och jag är imponerad verkar vara mycket bättre än Surface Pro som jag tror kommer att bli overpriced .. Priset på Acer Iconia Tab W700 verkar vara helt okej snygg som f*n är den också^^ Tack så mycket för tipset !:) När kommer den ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blu3n0va:

Alltså jag har kollat på några videos och läst lite om Acer Iconia Tab W700 och jag är imponerad verkar vara mycket bättre än Surface Pro som jag tror kommer att bli overpriced .. Priset på Acer Iconia Tab W700 verkar vara helt okej snygg som f*n är den också^^ Tack så mycket för tipset !:) När kommer den ut?

Håller helt med, den här kan jag helt klart tänka mig. Hur fungerar det om man skulle vilja köra med någon handkontroll då, är xbox kontrollerna verkligen bluetooth?

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blu3n0va:

Wow, verkar mer lovande än Surface pro Det är samma processor som Surface Pro va? Klara en dual core spelande?

Varför skulle inte en dual core klara spel? Speciellt när de flesta spel idag är konsolifierade..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Håller helt med, den här kan jag helt klart tänka mig. Hur fungerar det om man skulle vilja köra med någon handkontroll då, är xbox kontrollerna verkligen bluetooth?

För att kunna spela med xbox360 controll så måste man ha en usb mottagare som man kan koppa fyra dosor till Så tyvärr ingen bluetooth på xbox kontrollerna,, men Ps3 kontrollen o andra sidan har det och den kan man koppla med ett visst program Annars kan man ju köpa någon bluetooth kontroll som är gjord för pc,,, borde inte kosta mer än ca 300 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Varför skulle inte en dual core klara spel? Speciellt när de flesta spel idag är konsolifierade..

Jag vet inte det var därför jag frågade xD men tror du Acer Iconia Tab W700 klarar av gaming? med tanka på dem bra specsen så borde den väll klara det mesta va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Håller helt med, den här kan jag helt klart tänka mig. Hur fungerar det om man skulle vilja köra med någon handkontroll då, är xbox kontrollerna verkligen bluetooth?

Nej

Antingen en Xbox 360 Wireless Receiver, eller sladdade dosan.
Jag hade skaffat en sladdad dosa. Receivern har en jävligt lång sladd och är ganska klumpig.
Slipper ju dessutom batterihelvetet

Alternativt en PS3 dosa, dom är BT.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blu3n0va:

Jag vet inte det var därför jag frågade xD men tror du Acer Iconia Tab W700 klarar av gaming? med tanka på dem bra specsen så borde den väll klara det mesta va?

Beror på hur du definierar "klarar av det mesta..". Om du menar om de startar spelen.. visst.. Du kan antagligen köra i hyfsade inställningar men någon superlösning är det då inte.

http://www.notebookcheck.net/Intel-HD-Graphics-4000.69168.0.h...

Där har du något att läsa om HD 4000

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Blankah:

Jag har sett den Men som det ser ut så sitter kontrollerna fast på surfpöattan vilket jag tycker är jätte dåligt då man knappt kan anvönda den som en tablet :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Beror på hur du definierar "klarar av det mesta..". Om du menar om de startar spelen.. visst.. Du kan antagligen köra i hyfsade inställningar men någon superlösning är det då inte.

http://www.notebookcheck.net/Intel-HD-Graphics-4000.69168.0.h...

Där har du något att läsa om HD 4000

Men det är väll 1080 skärm va? Det borde väll vara bra? Jag vill typ kunna spela fifa,portal, call of duty m.m
Ska kolla på länken du skickade

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Varför skulle inte en dual core klara spel? Speciellt när de flesta spel idag är konsolifierade..

Konsolspel är multitrådade. PC är inte.
Ett "konsolifierat" spel kräver mer än 4 trådar. Ett PCfierat spel är anpassat för två trådar och ofta har mycket låg svårighetsgrad och fördummad. Likt Diablo 3 och Call of Duty serien.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

HD4000 är väldigt missvisande, då alla Intels CPUs har olika hastighet på sina grafikdelar. Laptop versionen är betydligt långsammare än sina desktop syskon. Sedan så kanske grafikdelen i dessa "surfplattor" är ännu klenare än sina laptop bröder. Då man vill spara ännu mer batteri i en enhet som har mindre plats för batteri.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Det som kan vara värt att tänka på är att Surface Pro ocv liknande datorer brukar kosta runt 10-15 000:- snåret så det är inga billiga små leksaker. Och om det nu dessutom inte kommer en platta med dedikerat grafikkort kommer det inte bli mycket att spela på. För samma eller mindre får man en riktigt bra ultra book som kommer överlägsen. Visst du förlorar lite av coolhets-faktorn men jag tror du snabbt kommer bli tröt på en platta om du ska spela. Hur kul är det att alltid släpa omkring på tangentbord och andra tillbehör som krävs?

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

Det som kan vara värt att tänka på är att Surface Pro ocv liknande datorer brukar kosta runt 10-15 000:- snåret så det är inga billiga små leksaker. Och om det nu dessutom inte kommer en platta med dedikerat grafikkort kommer det inte bli mycket att spela på. För samma eller mindre får man en riktigt bra ultra book som kommer överlägsen. Visst du förlorar lite av coolhets-faktorn men jag tror du snabbt kommer bli tröt på en platta om du ska spela. Hur kul är det att alltid släpa omkring på tangentbord och andra tillbehör som krävs?

Jag vill inte ha något tung o släpa på därför vill jag ha en surfplatta,och jag hade inte tänkt mig att hardcore game:a utan typ när jag hae tråkigt eller nör jag pendlar till skolan osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av muki91:

Har också letat efter nåt liknande, köra fifa med xbox handkontroll typ. Hittat Acer Iconia Tab W700. Core i5-3317U, 1080p, 4gb ram, 128ssd

Har du kollat Msi s20 ? Verkar också att vara riktigt cool då dem har "inbyggt" tangentbord och med samma specs som iconia W700... läste också att den kanskw kommer att ha plats för 8gb ram!:)

Skickades från m.sweclockers.com