Permalänk
Medlem

Kan inte komma in i bios

Hej jag har en dell bärbar dator som har BIOS lösenord på sig så jag kan inte. Boota windows vet någon hur jag tar bort det. Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av tol9411:

Hej jag har en dell dator som har BIOS lösenord på sig så jag kan inte. Boota windows vet någon hur jag tar bort det. Tack

http://www.technibble.com/how-to-bypass-or-remove-a-bios-pass...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Tack men jag provade det där srry att jag inte skrev det. Jag kan inte hitta batteriet vet du vart det kan sitta. Det är en typ tiotusen plast kåpor på hela datorn. Tack

Permalänk
Medlem

Batteriet ser ut som ett mynt och jag antar att du vet hur stora mynt bruka vara. Har du saker i vägen så får du självklart börja ta bort dom så att du ser bättre. Bort med grafikkort, kablar och annat. Glöm inte att dra ur strömkabeln så att du slipper vänta i en hel evighet på att den ska nollställas.

Permalänk
Medlem

Det sitter oftast rätt lättåtkomligt på moderkortet, du måste med andra ord ta bort sidan på datorn innan du försöker hitta det. Glöm inte att dra ur strömmen bakpå datorn innan du börjar skruva, stor risk att du kortsluter något annars.

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem

Skulle i första hand rekommendera dig att leta upp batteriet. Om du ändå inte hittar det finns det program som kan lösa saken åt dig; googla på BIOS password disabler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mindflow:

Det sitter oftast rätt lättåtkomligt på moderkortet, du måste med andra ord ta bort sidan på datorn innan du försöker hitta det. Glöm inte att dra ur strömmen bakpå datorn innan du börjar skruva, stor risk att du kortsluter något annars.

Srry jag glömde att skriva att det är en bärbar dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Vilket gör alla råden vi skrivit hittills totalt värdelösa eftersom din tråd ligger i den delen av forumet där folk har stationära datorer.

juste hur tar jag bort tråden

Permalänk
Medlem

Anmäl ditt eget inlägg och berätta situationen så fixar moderatorn det.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*
Den hade hamnat lite knas.
Raderade inlägg kring detta.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.