Vad ska man göra med karma?

Permalänk
Medlem

Vad ska man göra med karma?

Jag dingade 80 igår och tänkte ev. spendera lite karma.

Har väl fått ihop ca 65k. Såg att man kunde köpa cultural weapons/armor för det men det verkar sjukt ovärt.

Exotics är väl tom. bättre?

Eller är det nåt jag missar?

Vad gör ni med er karma?

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

Ja skulle väl kika på exotic saker. Kanske köpa ett armor set för karma, kolla upp vilka vendors som har vilka delar och hur du har tänkt bygga din karaktär, för vilket ändamål alltså. Exempelvis om du kör mycket WvW så kanske du vill ha ett visst set till din armor. När du har bestämt dig på ett ungefär hur du vill bygga din karaktär samla sedan ihop karma så du kan köpa alla delar som passar dig. Exotic vapen kan du köpa ganska billigt på TP (Trading Post). Skinnen på vapnena är kanske inte dom snyggaste, men det kan du ju ändra om så önskas.

Lycka till!

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

Här har du en länk till Karma gear i Orr:
http://dulfy.net/2012/09/08/gw2-templegod-karma-armor-sets/

Permalänk
Medlem

Skins och för att köpa material till Legendary.

Finns även karma vendors i t.ex Orr som bl.a säljer Armageddon (42k karma per del) som är Exotic.

Jag har gjort så att jag plockat Exotics från olika Dungeons och sedan köpt de skins som jag vill ha från bl.a karma vendors men den största användningen för karma är antagligen att bygga ett eller flera Legendarys som bl.a kostar 500k+ karma för material.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

kostar mellan 1-1.5miljoner karma att bygga legendaries tex... =p

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Keeper of Traditions

Har själv fått ihop 170k utan att göra något särskilt, sprungit några rundor i WvW. Kommer antagligen fortsätta spara då det egentligen inte finns något att köpa när man redan fått full exotic från andra källor, och man har ett utseende som duger.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

kostar mellan 1-1.5miljoner karma att bygga legendaries tex... =p

Har även hört 2 miljoner, vet inte riktigt vilket som stämmer riktigt men karma är utan tvekan det minsta problemet i min mening.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Vad är det för tier på det som finns i orr? Har aldrig varit där. Tier 3 är högsta eller?

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

Vad är det för tier på det som finns i orr? Har aldrig varit där. Tier 3 är högsta eller?

http://dulfy.net/2012/09/08/gw2-templegod-karma-armor-sets/
Kort och gott bästa möjliga lvl80 exotics liknande den gearen som säljs i LA från instansvendors.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

Vad är det för tier på det som finns i orr? Har aldrig varit där. Tier 3 är högsta eller?

All exotic lvl 80 armor har samma Tier.. Skillnaden är just bara fördelningen på statsen.. Kan kort och gott kalla all lvl 80 Exotic gear för endgame gear.. Finns inte bättre..

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk

Själv hade jag tänkt spara Karma tills jag har råd med Armageddon setet som finns i Orr (exotic). Skall använda den som ett 2:a set till min CoF armor. Kanske är en dålig idé men jag slopar väl den idén när jag får en bättre

Sen tycker jag karma är tämligen värdelöst, förutom kanske just i fallet med Exotics i Orr. Känns dock som om man kan farma gear i Dungoens fortare (??).

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Permalänk
Medlem

Spelar själv guardian och planerar att köpa ett healing-set för karma.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spefaktiv!:

Själv hade jag tänkt spara Karma tills jag har råd med Armageddon setet som finns i Orr (exotic). Skall använda den som ett 2:a set till min CoF armor. Kanske är en dålig idé men jag slopar väl den idén när jag får en bättre

Sen tycker jag karma är tämligen värdelöst, förutom kanske just i fallet med Exotics i Orr. Känns dock som om man kan farma gear i Dungoens fortare (??).

Snabbare och snabbare, det beror lite på vad för typ utav spelare du är, är du t.ex en WvW spelare så lär du även ha sjukt mycket karma och borde kunna köpa ett eller flera lv80 exo set så fort du dingar lv80 men jag förstår vad du menar, framförallt när de flesta karma vendors endast verkar sälja samma gamla tråkiga skins...

Jag kör med Armageddon i sPvP och ett "eget bygge" i PvE där jag kombinerat skins/setdelar från olika set.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB