HD radeon 7970Ghz Edition lr GTX 680 overklocked.

Permalänk

HD radeon 7970Ghz Edition lr GTX 680 overklocked.

skall köpa en ny rigg och då med ett nytt grafikkort..
spel som jag kommer spela. Crysis 1 & 2 med grafik moddar. Alan wake . metro 2033 . battlefield 3 . dayZ.
kommer ha 3770k lr 3750k . om det spelar nån roll.

kommer även köpa till ett extrakort efter ett tag o köra crossfire lr SLI.

finns det nån klar vinnare ? lr nått kort som e bättre än nått annat märkesväg . ?

Visa signatur

dator: Intel Core i5 3570K | Noctua NH-D14 | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | Corsair Carbide 500R | Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB | Samsung SSD 840 Series 250GB | 2st. 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | DVD±RW Samsung 24X DL
Kringutrustning: ASUS MX279H 27" | Microsoft sidewinder x4 | Func MS-3 v2

Permalänk
Medlem

De ligger ju i helt olika prisklasser egentligen.
Jag tycker priset går till 7970.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

7970 Ghz Editon utan tvekan.

Visa signatur

|Intel 3770k 4.4GHz Offset OC| Cooler Master Storm Trooper | 2x Sapphire Vapor-X 7970 3Gb CrossfireX OC:1110/1500 | ASUS Maximus V Formula | SSD Samsung 830 128 | Gb Seagate 1TB HDD @7200rpm | Fractal Design 1000w | 2x4GB Corsair Vengeance DDR3 @1600MHz | CPU Kylare: Phanteks Ph-Tc14pe |

Permalänk
Medlem

Nvidia av den anledningen att du tänker göra dual GPU och problemen som har varit på AMD:s 7000-serie med crossfire. Ska du köra singelkort däremot så är 7970 det solklara valet.

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

7970 för det extra minnet

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/recension/15858-nvidia-geforce-gtx...
7970 Ghz är 3% snabbare i 1080p och 9% snabbare i 1600p. Detta med testen som gjordes då och drivrutinerna som fanns då.
Med tanke amds senaste drivrutiner som kommit så bör 7970ghz vara ytterligare något snabbare, dock är det beta drivrutiner.
Med tanke på priset så bör 7970 vara det bättre valet. tex detta http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1109395

Permalänk
Medlem

1 kort: 7970
2 kort: 680

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Visa signatur

dator: Intel Core i5 3570K | Noctua NH-D14 | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | Corsair Carbide 500R | Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB | Samsung SSD 840 Series 250GB | 2st. 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | DVD±RW Samsung 24X DL
Kringutrustning: ASUS MX279H 27" | Microsoft sidewinder x4 | Func MS-3 v2

Permalänk
Medlem

själv kör jag med sapphires version, tyst o ok kylning. hade sagt sapphire, msi eller asus DCII

Visa signatur

CPU: I5 6600K | Kylning: be quiet! Pure Rock | GPU: ASUS 1070 ROG STRIX DC3 OC | RAM: Corsair 16GB DDR4 | Moderkort: MSI Z170-A PRO | PSU: EVGA Supernova G2 750W | SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB | Lagring: WD Blue Low Power 2TB | Chassi: Phanteks P400
Citera för svar

Permalänk
Medlem

om du inte ska göra något annat änn att spela med datorn köp då 3570k processorn, 3770k är bara bra om du skall göra andra tyngre saker

Visa signatur

3900x | 2080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Avstängd

Det ena är fabriksöverklockat till 1100 mhz och det andra 1000 mhz

Visa signatur

snacks for snakes

Permalänk
Medlem
Skrivet av Youjimbo:

1 kort: 7970
2 kort: 680

Varför? AMD 7950 CF vs 680 SLi
Om du inte är väldigt känslig mot microstutter då är SLi iofs lite bättre, iofs får du typ 3 7950 för samma pris som två 680 och får bättre prestanda och minskar ms.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

7970 utan tvekan. Korten har gått om GTX680 ganska mycket nu med senaste drivrutiner.

http://hexus.net/tech/reviews/graphics/46905-amd-catalyst-121...

I t.ex Battlefield 3 och Alien vs predator är HD7970 mycket snabbare... men också snabbare i andra titlar.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Skrivet av HaggeMan:

själv kör jag med sapphires version, tyst o ok kylning. hade sagt sapphire, msi eller asus DCII

modell nr o namn ? finns typ 100 st

även andra som kör med lr kan rekomendera nått speciellt märke och modeller ?

Visa signatur

dator: Intel Core i5 3570K | Noctua NH-D14 | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | Corsair Carbide 500R | Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB | Samsung SSD 840 Series 250GB | 2st. 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | DVD±RW Samsung 24X DL
Kringutrustning: ASUS MX279H 27" | Microsoft sidewinder x4 | Func MS-3 v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Varför? AMD 7950 CF vs 680 SLi
Om du inte är väldigt känslig mot microstutter då är SLi iofs lite bättre, iofs får du typ 3 7950 för samma pris som två 680 och får bättre prestanda och minskar ms.

miscrostutter Crossfire vs SLI

Jag skulle vilja vara lite fräck här och påstå att alla känner av microstutter. Det är bara att läsa på lite om vad det innebär så förstår man att det omöjligtvis ger samma typ av flyt vid ett givet fps som ett kort utan microstutter vid samma FPS.

Se det lite såhär.
Det är 20C ute och vindstilla. Nu går temperaturen upp till 25C och det blåser. Det upplves lite varmare, men jag hade hellre haft 24C och vindstilla eftersom det hade upplvets som varmare. 25C ser däremot bättre ut på pappret och i väderleksrapporten.
Lite så är det med microstutering. Du går upp i FPS och det känns bättre, men med SLi så kommer det flyta bättre även om siffrorna i en benchmark säger att du har lite mindre.

Så för mig är det ett enkelt val.
1 kort: 7970
2 kort: 680 (eller jag hade nog valt 670 egentligen... mer prisvärt och innan du behöver det där lilla extra som 680 ger så räcker inte det heller till).

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Youjimbo:

miscrostutter Crossfire vs SLI
Se det lite såhär.
Det är 20C ute och vindstilla. Nu går temperaturen upp till 25C och det blåser. Det upplves lite varmare, men jag hade hellre haft 24C och vindstilla eftersom det hade upplvets som varmare. 25C ser däremot bättre ut på pappret och i väderleksrapporten.
Lite så är det med microstutering. Du går upp i FPS och det känns bättre, men med SLi så kommer det flyta bättre även om siffrorna i en benchmark säger att du har lite mindre.
.

Sämsta jämförelsen någonsin

Permalänk

Jag har aldrig haft en crossfire eller sli lösning men måste ändå hålla med Youjimbo lite.

7970 singelkort är det inget att tala om. Ska du köra singelkort så kör på 7970.

Men i crossfire eller sli är frågan lite svårare. Eftersom jag aldrig upplevt microstutter. Frågan är ju hur mycket man märker av stutteringen. Man får nog tänkta på om den saftigare prislappen på 680 är värt den minskade stutteringen.

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Medlem
Skrivet av matlo:

Sämsta jämförelsen någonsin

Om du förstår vad micsrostuttering är förstår du också att jämförelsen är 100%. Det handlar helt om upplevd och inte uppmätt prestanda.

Se mer här:
microstutter film

Man ser alla frames, men inte fasen känns det som den framerate som visas av FRAPS.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wallman_91:

Jag har aldrig haft en crossfire eller sli lösning men måste ändå hålla med Youjimbo lite.

7970 singelkort är det inget att tala om. Ska du köra singelkort så kör på 7970.

Men i crossfire eller sli är frågan lite svårare. Eftersom jag aldrig upplevt microstutter. Frågan är ju hur mycket man märker av stutteringen. Man får nog tänkta på om den saftigare prislappen på 680 är värt den minskade stutteringen.

Har du aldrig haft crossfire eller SLI kan du inte uppleva micro stuttering...

Permalänk
Medlem
Skrivet av vallentiin:

skall köpa en ny rigg och då med ett nytt grafikkort..
spel som jag kommer spela. Crysis 1 & 2 med grafik moddar. Alan wake . metro 2033 . battlefield 3 . dayZ.
kommer ha 3770k lr 3750k . om det spelar nån roll.

kommer även köpa till ett extrakort efter ett tag o köra crossfire lr SLI.

finns det nån klar vinnare ? lr nått kort som e bättre än nått annat märkesväg . ?

som GTX 680 ägare så säger jag 7970, nu i efterhand ångrar jag mitt val av grafikkort och skulle i dagsläget kört på 7970 eller GTX 670

Permalänk
Skrivet av Jonathanknet:

http://www.sweclockers.com/recension/15858-nvidia-geforce-gtx...
7970 Ghz är 3% snabbare i 1080p och 9% snabbare i 1600p. Detta med testen som gjordes då och drivrutinerna som fanns då.
Med tanke amds senaste drivrutiner som kommit så bör 7970ghz vara ytterligare något snabbare, dock är det beta drivrutiner.
Med tanke på priset så bör 7970 vara det bättre valet. tex detta http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1109395

Där är det ju dock ett helt oklockat 680 mot ett överklockat 7970, så är inte konstigt att det är lite snabbare, men 7970 är ju också mycket billigare, så förutsatt att de har koll på sina drivers så är väl det ett bättre val, förutsatt att man ska köra singelkort då

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Youjimbo:

miscrostutter Crossfire vs SLI

Jag skulle vilja vara lite fräck här och påstå att alla känner av microstutter. Det är bara att läsa på lite om vad det innebär så förstår man att det omöjligtvis ger samma typ av flyt vid ett givet fps som ett kort utan microstutter vid samma FPS.

Om alla kände av microstutters lika extremt skulle ju alla som använde det kommentera det/hålla med? att göra ett sådant påstående utan minsta verklighetsförankring stärker inte din poäng i min mening.
Ja ms finns men alla märker inte av det lika mycket, vissa inte alls precis samma som rainbow effekten hos projektorer, fov känslighet i olika spel osv
Vet inte hur ms påverkats av de nya drivers som finns det där testet är rätt gamla drivers och innan de drivers som faktiskt funkat bra med 7000 serien men så vore intressant att se dessa tester göras nu, sedan är det även en fråga om vad du får för pengarna
2 x 680 = ~7400kr eller mer
3 x 7950 = ~6900kr eller mer
(källa prisjakt.se)
och TriFire tar enligt vissa bort ms nästan helt

Skrivet av Tom's Hardware:

For some reason, the third GPU almost always eliminates micro stuttering and has a less-pronounced effect on performance.

(ref.)

Skrivet av Superlight:

Har du aldrig haft crossfire eller SLI kan du inte uppleva micro stuttering...

Sanning med modifikation, det är lite ms på singelkorten med men inte alls lika påtagligt nej så mindre risk att du märker det. Så frågan om man upplevt det är ju snarare en subjektiv fråga om man registrerat det, något som kan ske t.ex. om drivers strular eller något annat program ligger i bakgrunden och delar resurserna osv men risken att uppleva det är extremt liten ja.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Jag skulle kört på 7970, de bör ju droppa ytterligare i pris när 8xxx serien släpps nästa år och om du vill undvika problem med microstuttering vilket är väldigt individuellt hur man märker av /stör sig på det. Går det alltid att köra 3 kort i crossfire, de kostar i samma klass nu som 2x680.

Visa signatur

Every time I see some piece of medical research saying that caffeine is good for you, I high-five myself. Because I'm going to live forever.
~ Linus Torvalds (2010-08-03)

Permalänk
Skrivet av Superlight:

Har du aldrig haft crossfire eller SLI kan du inte uppleva micro stuttering...

Läste du med arslet eller?

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Om alla kände av microstutters lika extremt skulle ju alla som använde det kommentera det/hålla med? att göra ett sådant påstående utan minsta verklighetsförankring stärker inte din poäng i min mening.
Ja ms finns men alla märker inte av det lika mycket, vissa inte alls precis samma som rainbow effekten hos projektorer, fov känslighet i olika spel osv

Att säga att man inte märker av microstuttering är som att säga att man inte märker av högre framerate. Rainboweffekt är nåt helt annat och beror på hur ögonen reagerar på färger och skiften.
Microstuttering är nåt helt annat. Tyvärr.
Jag har full förståelse för att man inte bör tala om för andra om vad de ser och inte ser. Om man inte märker av det alls och tycker att 60fps med två kort upplevs på samma sätt som 60fps med ett kort då påstår jag att man inte ser alla 60frames per sekund.
De som säger att de inte märker av microstuttering har inte jämfört två olika klipp med samma framerate där ena genereras av ett kort och andra av två kort.
Att påstå nåt annat visar att man inte förstår fenomenet microstuttering.

Det är därför jag kommer med rekommendationen att köra 7970 med ett kort och 670 om man skall köra två kort (jag skrev 680 i först ainlägget men reviderade det längre ned inom en parentes).

Titta på youtube-videon jag länkade till ovan. Menar du att du inte upplever skillnad?

Det är mycket viktigt att förstå att om man köper två 7970 eller 7950 för den delen så kommer man inte ha samma flyt/känsla i spelen som den fps-siffra man ser i FRAPS anger.

Huruvida 3 kort tar bort microstuttering eller inte går jag inte in på. Jag har läst Toms hardware-rapport tidigare, men om man läser på hur AFR fungerar så ser inte jag, eller Tom för del delen (eller AMD eller NVidia) varför det skulle påverka. Alltså handlar det om någon form av odukmenterad funktion som man inte kan förlita sig på i framtiden. Eller nåt helt annat som ingen verkar förstå.

Sen att lista priser på 3 7950 vs 2 680 är inte hela sanningen om man nu vill gå in på den ekonomiska biten.
Hur mycket dyrare PSU behöver man för 3 kort? Hur mycket mer behöver man lägga på moderkort? strömförbrukning över tid?

Jag förstår att folk blir upprörda när man kommer med påståenden som ovan om att det skulle vara fakta.
Det var därför jag hade analogin med temperatur. Den är 100%-ig. Du kan mäta dig fram till temperatur (25C varmare än 24C) och du kan uppleva temperatur (24C vindstilla upplevs som varmare än 25C blåsigt).
Microstuttering är exakt likadant som vinden. FPS är exakt likadant som temperaturen. Mycket ms = mycket vind.

Faktum kvarstår att ett något lägre FPS upplevs flyta bättre än ett något högre om det förstnämnda genereras med ett kort än två. Förstår man vad microstuttering är och hur AFR fungerar, dvs noll synkning mellan korten utan skicka ut första bästa så fort du kan peer grafikkort, då inser man att det bara är så. Det finns inget "jag upplever det inte". Om man inte upplever det, då ser man inte alla frames och då har man ingen nytta av de extra frames heller. Jag säger inte att jag hade sett microstuttering bara sådär, men jag hade garanterat tyckt att 50fps på ett kort känns bättre än 60fps på två kort. DET tror jag de allra flesta gör, men det är ett test ingen brukar genomföra. Därav kommenterarer som "jag upplever inte microstuttering".

USCH, denna wall of text... Ber om ursäkt för det.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

som GTX 680 ägare så säger jag 7970, nu i efterhand ångrar jag mitt val av grafikkort och skulle i dagsläget kört på 7970 eller GTX 670

Varför GTX 670 om du redan har 680? Priset eller?

Visa signatur

Processor: i7 2600K @4,4GHz GPU: GTX 670 Asus DirectCUII OC Minne: 16GB 1600MHz Kylning: Antec 920 H2O Cooling SSD: 55GB OCZ SSD HDD: 1TB 7200RPM HDD Nätagg: Corsair TX 750 80+ Moderkort: ASRock P67 Professional
-- Razer BlackWi

dow Ultimate - Cyborg R.A.T 7 - Nvidia Sourround: 1st. BenQ XL2420T 120Hz 2st. Acer S240HL 60Hz --

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seazoone:

Varför GTX 670 om du redan har 680? Priset eller?

Exakt, GTX 680 kostar mer än vad det smakar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Youjimbo:

Att säga att man inte märker av microstuttering är som att säga att man inte märker av högre framerate. Rainboweffekt är nåt helt annat och beror på hur ögonen reagerar på färger och skiften.
Microstuttering är nåt helt annat. Tyvärr.
Jag har full förståelse för att man inte bör tala om för andra om vad de ser och inte ser. Om man inte märker av det alls och tycker att 60fps med två kort upplevs på samma sätt som 60fps med ett kort då påstår jag att man inte ser alla 60frames per sekund.
De som säger att de inte märker av microstuttering har inte jämfört två olika klipp med samma framerate där ena genereras av ett kort och andra av två kort.
Att påstå nåt annat visar att man inte förstår fenomenet microstuttering.

Det är därför jag kommer med rekommendationen att köra 7970 med ett kort och 670 om man skall köra två kort (jag skrev 680 i först ainlägget men reviderade det längre ned inom en parentes).

Titta på youtube-videon jag länkade till ovan. Menar du att du inte upplever skillnad?

Att se skillnad på side by side och sedan uppleva är olika, jag har inte alls samma känslighet mot ms som min bror, hur förklarar du det?

Skrivet av Youjimbo:

Det är mycket viktigt att förstå att om man köper två 7970 eller 7950 för den delen så kommer man inte ha samma flyt/känsla i spelen som den fps-siffra man ser i FRAPS anger.

Huruvida 3 kort tar bort microstuttering eller inte går jag inte in på. Jag har läst Toms hardware-rapport tidigare, men om man läser på hur AFR fungerar så ser inte jag, eller Tom för del delen (eller AMD eller NVidia) varför det skulle påverka. Alltså handlar det om någon form av odukmenterad funktion som man inte kan förlita sig på i framtiden. Eller nåt helt annat som ingen verkar förstå.

Så du litar inte på vad andra ser utan utan har en förutfattad mening baserat enbart på din egen upplevelse och känsla?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Ferrat:

Att se skillnad på side by side och sedan uppleva är olika, jag har inte alls samma känslighet mot ms som min bror, hur förklarar du det?

Så du litar inte på vad andra ser utan utan har en förutfattad mening baserat enbart på din egen upplevelse och känsla?

Är du 12 eller?

Individuell känsla har ju inte något med fakta om hur något fungerar rent tekniskt... antingen ser du alla frames och upplever microstuttering, eller så har du nedsatt syn och då spelar det ändå ingen roll om du spelar på 45 eller 60+ fps.

/Thread

OT:

Tycker du ska gå på singel HD 7970 eller SLI GTX 670(du kan även gå på 7970 CF, det är inte så illa som folk får det att låta).
Best value for the money.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Att se skillnad på side by side och sedan uppleva är olika, jag har inte alls samma känslighet mot ms som min bror, hur förklarar du det?

Vadå känslighet? Man SER att det laggar mer, även om fpsen är densamma. Det är inget som du väljer att inte se eller uppleva. Man märker nog skillnaden lite mer när det är side by side, men du erkänner alltså nu att du vill hellre ha den microstuttering som visades i videon än det jämna som visades med single-gpu? Aja, kör hårt.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini