Microsoft Surface prissatt och finns nu för preorders.

Permalänk
Medlem

Wow, det där var väldigt likt Apples produktsläpp, med kö och en butik med fylld med anställda som står och skriker och applåderar när man kommer in i butiken. Är nog väldigt svensk i min åsikt men tycker det där är obehagligt Skulle aldrig stå i kö för någon produkt med folk som applåderar när jag kommer in i butiken, oavsätt om det är en Apple, Microsoft eller någon annans produkt.

Väntar mycket heller några dar och köper min produkt i lugn och ro.

Skrivet av johnh3:

Såna köer såg man inte sen 2007 och iPhone. Så iPad dominansen ser ut att vara bruten.

Nja, kön som sådan var väl inte så märkvärdig, väldigt gles. Här är en bild från iPhone 5 releasen i England, aningen mer folk

Källa: http://crave.cnet.co.uk/mobiles/iphone-5-queue-hysteria-captu...

Med det sagt, kollade på torsdagens event och tycker Surface verkar vara en mycket intressant produkt. Gillar att Microsoft inkluderar Office och XBox Music.

Permalänk
Medlem

Såg den här unboxing videon

http://www.youtube.com/watch?v=dqAo4D7bfnQ&list=UUhQl2YkLt3dj...

Man blir lite osäker på prestandan när man ser den, verkar vara lite lagg när man scrollar och lite grafikfel här o där på plattan.
När killen sedan starta "Cut the rope" så orkar plattan inte med alls. kan ju vara saker som med tiden och uppdateringar ordnar till sig men som det är nu är det inga plus i kanten om man säger så.

En annan personlig tanke är att den kanske är lite i största laget med, men det skiljer ju från person till person vad man tycker.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är lite dåligt med reklam från våra datorhemsidor om microsoft surface och om de ens har dem i lager.

Permalänk
Skrivet av Haxk:

Jag tycker att det är lite dåligt med reklam från våra datorhemsidor om microsoft surface och om de ens har dem i lager.

Då de inte officiellt säljs i Sverige tycker jag inte det är så konstigt. Är väl bara till salu direkt från Microsoft än så länge.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

kass upplösning och för dyr. Den kommer faila totalt.

Pro versionen kör full hd och i5 processor och ja, lite bättre grunkor som mulle meck brukar säga :), jag har stort intresse i pro versionen då priset på den förhopningsvis inte kommer bli för hög men men den presterar ju som en ultrabook ;p

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ozo64:

kass upplösning och för dyr. Den kommer faila totalt.

Det verkar inte så alla butiker har varit fulla och haft långa köer:
http://detectapple.com/surface-rt-tablet-draws-huge-crowds-mi...
http://news.cnet.com/8301-10805_3-57541579-75/at-the-moment-m...

De förbokade sålde slut också:
http://www.tomshardware.com/news/Surface-Windows-RT-Pre-Order...

Så Microsoft har fått en riktig hit helt klart med dessa plattor, oavsett hur det kommer att gå med Windows 8 i övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

Pro versionen kör full hd och i5 processor och ja, lite bättre grunkor som mulle meck brukar säga :), jag har stort intresse i pro versionen då priset på den förhopningsvis inte kommer bli för hög men men den presterar ju som en ultrabook ;p

Jo men nu var det inte pro-versionen jag kommenterade.

Pro ser intressant ut men det är hela annat pris på den. Gissar på nånstans mellan 12-15 tusen för Pro.

Permalänk
Medlem

Hoppas att microsoft släpper någon information om när Surface kommer till övriga länder eller om man helt enkelt tvingas importera från Tyskland eller Storbritannien

Permalänk
Skrivet av Votarg:

Hoppas att microsoft släpper någon information om när Surface kommer till övriga länder eller om man helt enkelt tvingas importera från Tyskland eller Storbritannien

Jag har samma planer i åtanke, men jag vet inte hur det blir man tangentbordet då, blir det en tysk version? (om man nu köper det samtidigt), man hade ju gärna, ur rent praktiska skäl, haft ett skandinaviskt tangentbord. Inte så insatt i exakt vad som skiljer tyska från skandinaviska dock, förutom flytten på Z och Y.

Permalänk
Skrivet av Insomnia50:

Jag har samma planer i åtanke, men jag vet inte hur det blir man tangentbordet då, blir det en tysk version? (om man nu köper det samtidigt), man hade ju gärna, ur rent praktiska skäl, haft ett skandinaviskt tangentbord. Inte så insatt i exakt vad som skiljer tyska från skandinaviska dock, förutom flytten på Z och Y.

Att importera är dock busenkelt, så löp o köp

Tangentbordet blir ju Tyskt eller Engelskt (eller t.o.m. US Engelskt om man beställer från USA) men vet man var bokstäverna SKA sitta på tangentbordet spelar det egentligen ingen roll - man kan installera Svenska som input språk ändå och växla med WinKey+Space eller helt enkelt plocka bort Engelska helt.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Skrivet av emigrating12:

Att importera är dock busenkelt, så löp o köp

Tangentbordet blir ju Tyskt eller Engelskt (eller t.o.m. US Engelskt om man beställer från USA) men vet man var bokstäverna SKA sitta på tangentbordet spelar det egentligen ingen roll - man kan installera Svenska som input språk ändå och växla med WinKey+Space eller helt enkelt plocka bort Engelska helt.

Kan man välja svenska som input-språk så är jag nöjd!, detta är du säker på?

Tackar på förhand!

Permalänk
Skrivet av Insomnia50:

Kan man välja svenska som input-språk så är jag nöjd!, detta är du säker på?

Tackar på förhand!

Yup, fungerar finfint. Du kan även ändra språk till Svenska med languagepack sägs det, har dock inte provat själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Att tänka på:
- Laddaren du kommer få kommer att vara icke svensk
- Tangentbordet (touch cover) kommer inte vara svenskt

Dock så är det sagt att touch covern skall komma med annan layout än just engelsk, så det lär komma en svensk också om man har tålamod. Alltså kanske det är värt att endast köpa själva plattan och vänta med covern.

Som redan nämnts så kan man byta input-språk också på skärm-tangentbordet.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Har ingenting emot Surface RT, men skulle inte någon kunna ge lite fördelar med den gentemot Ipad 4 och någon värsting Android? Jag kommer inte på varför jag skulle ha köpt den där Surface RT. Office som ska sälja den här eller?

Surface PRO eller någon annan med fullversions W8 däremot, det är en helt annan historia. Jag sitter på en Ipad 3 nu men den kommer ryka när det kommer W8 pro tablets. Surface med haswell vore ju fint. hmm.. kanske får Ipad 3 duga tills de kommer en Win8 pro tablet som kör Haswell. Det låter som en fin blandning va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fränkie:

Har ingenting emot Surface RT, men skulle inte någon kunna ge lite fördelar med den gentemot Ipad 4 och någon värsting Android? Jag kommer inte på varför jag skulle ha köpt den där Surface RT. Office som ska sälja den här eller?

Surface PRO eller någon annan med fullversions W8 däremot, det är en helt annan historia. Jag sitter på en Ipad 3 nu men den kommer ryka när det kommer W8 pro tablets. Surface med haswell vore ju fint. hmm.. kanske får Ipad 3 duga tills de kommer en Win8 pro tablet som kör Haswell. Det låter som en fin blandning va?

Du är medveten om att en Pro kommer kosta som en ultrabook dvs ca dubbelt så mycket som en ipad 3/4?

Permalänk
Medlem

Första man ser är Chris Pirrillo (världens största Mac-älskare). Vad han säger var ju väntat redan innan release.
Här är ett lite mer krävande spel och hur det faktiskt fungerar att spela på en Surface RT: http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Up-d...
Du kan ju ta en titt (fast jag vet att du eg. inte vill det).

Sedan kom jag till den här Koushik Dutta, vem fan är det tänkte jag.. är det Jannes bästa vän på Facebook eller varför länkar han till vad en random snubbe på Fejjan tycker?. Efter lite forskning kom det fram att det inte var Jannes bästa vän, det var en snubbe som skriver/underhåller CyanogenMod till Android...

Man ska inte sticka under stolen med att Surface RT kan lagga, för det kan den. Men det kan alla plattor. Dessa två länkar du gav ovan gör iaf _inte_ Surface RT rättvisa. Nästa gång du ska trolla kan du väl testa att skriva ett par ord också, detta är ett diskussion-forum.

Skrivet av Fränkie:

Har ingenting emot Surface RT, men skulle inte någon kunna ge lite fördelar med den gentemot Ipad 4 och någon värsting Android? Jag kommer inte på varför jag skulle ha köpt den där Surface RT. Office som ska sälja den här eller?

Surface PRO eller någon annan med fullversions W8 däremot, det är en helt annan historia. Jag sitter på en Ipad 3 nu men den kommer ryka när det kommer W8 pro tablets. Surface med haswell vore ju fint. hmm.. kanske får Ipad 3 duga tills de kommer en Win8 pro tablet som kör Haswell. Det låter som en fin blandning va?

Jag tycker likadant som dig, vill ha PRO-versionen.
Dock betyder inte det att den inte är perfekt för många andra än dig och mig.

Man ska ju inte glömma att den har sjukt bra stöd för enheter, kameror, skrivare, usb-minnen, gamepads.
- En punkt som den skulle äga på är ju att dra igång en emulator och plugga i sin xbox360 kontroller (se världens skönaste gamepad) :D.
- Eller hur smidigt det är för Agda 40+ som nästan bara surfar på nätet och skriver ett och annat word/powerpoint dokument. Hon skulle kunna
byta ut sin gamla PC helt mot en Surface RT.

Det var bara två av många anledningar men jag ser även precis som dig många anledningar till varför den inte passar för mig, jag vill ha en PRO :).

Tips i IE10:
Denna funktion (Flip ahead) gör surf-the-web lättare
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Ny9W...
Såg faktiskt trevlig ut måste jag säga.

Permalänk

Var i en MS Butik under lanseringen och klämde på en, dock för långa köer för att köpa då jag skulle med ett plan.
Har en IPad hemma men detta är något helt annat. Skulle tippa för i princip alla som normal-användere en pc (surf,enklare spel, film, lite bilder, mail och dokument) så kommer det inte behövas något annat.
Man har möjlighet till att köra med blåtands-tangentbord och vga ut såväl som hdmi, sd kort på upp till 64 gb.
Byggkvaliten var klart snäppet upp från ipad:en, skärmen är sjukt crisp och responsiv, att upplösningen är lägre fanns inte en tanke på faktiskt.
Var lite skeptisk innan, men sugen, men efter lite hands-on (gränssnittet funkar riktigt bra) så blev jag frustrerad att köerna var långa och rörde sig långsamt (varje köpare fick en guidning i gränsnitt och liten lektion av personalen, snyggt jobbat MS Store)

Touch-tangentbordet var jag inte kompis med på den korta tid jag satt där, men Type-Cover var trevligt, men det är nog mest vanesak.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Skrivet av Fränkie:

Har ingenting emot Surface RT, men skulle inte någon kunna ge lite fördelar med den gentemot Ipad 4 och någon värsting Android? Jag kommer inte på varför jag skulle ha köpt den där Surface RT. Office som ska sälja den här eller?

Varför inte? Har man inte någon surfplatta redan är en Surface ett lika bra (eller i vissa fall bättre) val som en valfri Android eller iPad. Äger man redan en iPad ser jag ingen direkt orsak, för folk flest, att byta mot en Surface men det är definitivt något att ha i åtanke vid nästa köp.

Skrivet av tattis:

Jag tycker likadant som dig, vill ha PRO-versionen.

Tips i IE10:
Denna funktion (Flip ahead) gör surf-the-web lättare
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Ny9W...
Såg faktiskt trevlig ut måste jag säga.

Jag vill INTE ha en Pro
Den är tyngre, tjockare, blir säkert varmare och har kortare batteritid - och för vad? Kommer ni sitta och programmera i Visual Studio på den? Använda Photoshop? Encodea video? Som jag ser det kan en Surface RT ersätta min laptop helt och hållet (något min iPad och Kindle Fire redan nästan åstadkommit). Ska jag verkligen jobba med något sätter jag mig hellre vid skrivbordet och arbetar men skulle jag mot förmodan behöva kompilera en ny build medans jag sitter på Starbucks kan jag helt enkelt RDP'a in till min virtuella maskin och lösa det på det sättet.

Jag förstår givetvis att alla inte är lika, men jag undrar alltså vad, specifikt, ni behöver en Pro (x86 kompatibel) maskin till?

Flip Ahead är grymt bra!

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating12:

Varför inte? Har man inte någon surfplatta redan är en Surface ett lika bra (eller i vissa fall bättre) val som en valfri Android eller iPad. Äger man redan en iPad ser jag ingen direkt orsak, för folk flest, att byta mot en Surface men det är definitivt något att ha i åtanke vid nästa köp.

Jag vill INTE ha en Pro
Den är tyngre, tjockare, blir säkert varmare och har kortare batteritid - och för vad? Kommer ni sitta och programmera i Visual Studio på den? Använda Photoshop? Encodea video? Som jag ser det kan en Surface RT ersätta min laptop helt och hållet (något min iPad och Kindle Fire redan nästan åstadkommit). Ska jag verkligen jobba med något sätter jag mig hellre vid skrivbordet och arbetar men skulle jag mot förmodan behöva kompilera en ny build medans jag sitter på Starbucks kan jag helt enkelt RDP'a in till min virtuella maskin och lösa det på det sättet.

Jag förstår givetvis att alla inte är lika, men jag undrar alltså vad, specifikt, ni behöver en Pro (x86 kompatibel) maskin till?

Flip Ahead är grymt bra!

Jag behöver MATLAB, GIMP, MS Visio, MS Outlook, notepad++, CATIA, cisco VPN, doxygen, Lyx, Exceed och en bunt andra ingenjörsprogram till arbetet. Jag kan använda RDP på en Surface RT fast då måste jag ha en till dator igång på kontoret bara för det, vilket är en aning slöseri. Då är det bättre att ha Pro som kan köra dessa program direkt.

Jag kan docka Surface Pro på en dockningsstation kopplad till två 24" monitorer, en riktig tangentbord, mus och högtalare när jag kommer till kontoret på morgonen. Om jag behöver gå på ett möte så undockar jag den och tar med den direkt till mötet istället för att skriva ut massa papper. Jag kan använda dess inbyggda kalender och anteckna med pennan direkt på skärmen istället för att ta med en dator, anteckningsblock och en kalender till mötet.

När jag går hem undockar jag den och tar med plattan hem och kan njuta av en film eller serie på sängen under kvällen. Samtidigt har jag email, alla mina filer och dokument på ett ställe och kan komma åt det med ett par knapptryckningar.

Ifall jag är ute på en arbetsresa/semester behöver jag endast ta med plattan. Jag vet att jag har allt jag behöver där och kan både arbeta under resan med alla x86/64 program och spela spel/kolla på film utan behov av en Wifi uppkoppling för RDP.

För mig passar därför en Pro väldigt bra.

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Skrivet av ettis:

Jag behöver MATLAB, GIMP, MS Visio, MS Outlook, notepad++, CATIA, cisco VPN, doxygen, Lyx, Exceed och en bunt andra ingenjörsprogram till arbetet. Jag kan använda RDP på en Surface RT fast då måste jag ha en till dator igång på kontoret bara för det, vilket är en aning slöseri. Då är det bättre att ha Pro som kan köra dessa program direkt.

Jag kan docka Surface Pro på en dockningsstation kopplad till två 24" monitorer, en riktig tangentbord, mus och högtalare när jag kommer till kontoret på morgonen. Om jag behöver gå på ett möte så undockar jag den och tar med den direkt till mötet istället för att skriva ut massa papper. Jag kan använda dess inbyggda kalender och anteckna med pennan direkt på skärmen istället för att ta med en dator, anteckningsblock och en kalender till mötet.

När jag går hem undockar jag den och tar med plattan hem och kan njuta av en film eller serie på sängen under kvällen. Samtidigt har jag email, alla mina filer och dokument på ett ställe och kan komma åt det med ett par knapptryckningar.

Ifall jag är ute på en arbetsresa/semester behöver jag endast ta med plattan. Jag vet att jag har allt jag behöver där och kan både arbeta under resan med alla x86/64 program och spela spel/kolla på film utan behov av en Wifi uppkoppling för RDP.

För mig passar därför en Pro väldigt bra.

Ja, till den typen program är RDP en dålig lösning, även fast man kommer en bit på vägen med RDS/VDI, min frågeställning var dock på ett mera privat plan. Om man bortser från arbetet, vilka x86 applikationer behöver man som inte redan finns eller kommer i WinRT/Metro/Modern/Store -app variant.

Inom enterprise kommer Pro att vara the go-to device, men till konsumenter flest tror jag en RT är utmärkt. Den gör allt som en iPad gör fast mer, vilket gör att de allra flesta vanliga användare kan ersätta sin dator (desktop eller laptop) fullt ut med en Surface, något en iPad (eller valfri Android) inte kunde.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Skrivet av tattis:

Första man ser är Chris Pirrillo (världens största Mac-älskare). Vad han säger var ju väntat redan innan release.
Här är ett lite mer krävande spel och hur det faktiskt fungerar att spela på en Surface RT: http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Up-d...
Du kan ju ta en titt (fast jag vet att du eg. inte vill det).

Sedan kom jag till den här Koushik Dutta, vem fan är det tänkte jag.. är det Jannes bästa vän på Facebook eller varför länkar han till vad en random snubbe på Fejjan tycker?. Efter lite forskning kom det fram att det inte var Jannes bästa vän, det var en snubbe som skriver/underhåller CyanogenMod till Android...

Man ska inte sticka under stolen med att Surface RT kan lagga, för det kan den. Men det kan alla plattor. Dessa två länkar du gav ovan gör iaf _inte_ Surface RT rättvisa. Nästa gång du ska trolla kan du väl testa att skriva ett par ord också, detta är ett diskussion-forum.

Det är väldigt enkelt att få Windows RT (eller vanliga Windows 8 för den delen) att lagga då du har sann multi-tasking i desktopläget. Starta ett par instanser av Excel med tunga räkneark och vips så sitter du med 100% CPU-användning.

I Janne's länkade video så ser man att videoströmmen är väldigt subtilt ihopklippt runt 0:52 - 0:54 och vilket är ett ypperligt tillfälle för en Surface RT-hatare att sparka igång sitt fusk.

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating12:

Ja, till den typen program är RDP en dålig lösning, även fast man kommer en bit på vägen med RDS/VDI, min frågeställning var dock på ett mera privat plan. Om man bortser från arbetet, vilka x86 applikationer behöver man som inte redan finns eller kommer i WinRT/Metro/Modern/Store -app variant.

Inom enterprise kommer Pro att vara the go-to device, men till konsumenter flest tror jag en RT är utmärkt. Den gör allt som en iPad gör fast mer, vilket gör att de allra flesta vanliga användare kan ersätta sin dator (desktop eller laptop) fullt ut med en Surface, något en iPad (eller valfri Android) inte kunde.

Då är också frågan varför man ska ha två elektronisk ting, en för arbete och en för privat bruk när det finns möjlighet att ha en som kombinerar båda? Konsumenter måste väl också ha ett jobb, annars kan de inte konsumera

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk

Farsan vill ha pro versionen till jobb etc, var när hur kan man få tag på den här i Sverige eller måste man beställa från utlandet?

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Farsan vill ha pro versionen till jobb etc, var när hur kan man få tag på den här i Sverige eller måste man beställa från utlandet?

Pro-versionen är ju inte släppt ännu.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Skrivet av emigrating12:

Yup, fungerar finfint. Du kan även ändra språk till Svenska med languagepack sägs det, har dock inte provat själv.

Rotade runt lite i settings inatt och det verkar som att det inte finns något Svenskt languagepack ännu, så att få OSet på Svenska, dvs menyer är ej möjligt i dagsläget. Handskrivning verkar också vara en del av languagepack så det bästa man kan åstadkomma idag är tangentbord (on-screen eller fysiskt).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Skrivet av NoNamesWayne:

Pro-versionen är ju inte släppt ännu.

Finns ju dock motsvarande från andra tillverkare som redan är ute. Asus, Hp, Dell

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Har nu också lagt en beställning och hoppas på att den kommer fram! Jag övervägde att köpa tangentbordet men kunde inte se så många tillfällen där jag kommer använda den. Jag vill trots allt ändå ha ett skydd liknande touch cover för skärmen, ja fast utan touch. Någon som vet vart man kan hitta dessa?

Permalänk
Skrivet av emigrating12:

Rotade runt lite i settings inatt och det verkar som att det inte finns något Svenskt languagepack ännu, så att få OSet på Svenska, dvs menyer är ej möjligt i dagsläget. Handskrivning verkar också vara en del av languagepack så det bästa man kan åstadkomma idag är tangentbord (on-screen eller fysiskt).

Skickades från m.sweclockers.com

Vad använde du dig av för tjänst för att kunna beställa från den amerikanska sidan? Eller är det så att du kanske till och med bor i USA?

Hur som helst känns en surface som ett klockrent alternativ till vår bärbara som just kastat in handduken och visst borde man väl kunna köpa ett svenskt "surface tangentbord" separat när den väl lanseras i vårt avlånga land?

Permalänk
Skrivet av DenSammeSamme:

Vad använde du dig av för tjänst för att kunna beställa från den amerikanska sidan? Eller är det så att du kanske till och med bor i USA?

Hur som helst känns en surface som ett klockrent alternativ till vår bärbara som just kastat in handduken och visst borde man väl kunna köpa ett svenskt "surface tangentbord" separat när den väl lanseras i vårt avlånga land?

Jag har address där, men beställ från microsoftstore.co.uk eller microsoftstore.de så slipper du tänka på moms och fraktavgifter. Kostar lite mer men är enklare. Jag fick en från USA och två från UK.

Att köpa Svenskt tangentbord ska inte vara något problem när de omsider kpmmer - jag tippar på tidigt I Februari

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]