Köpte 14 dagar 20kr, får betala 739kr nu?!?!?!! HJÄLP

Permalänk
Medlem

Köpte 14 dagar 20kr, får betala 739kr nu?!?!?!! HJÄLP

Hej, för cirka 3 veckor sedan köpte jag 14 dagars premuneration på en sida. Vilken är oväsentligt, och då skulle jag betala runt 20kr för 14 dagar. Så jag fyllde i kontouppgifter osv osv, och köpte det. Nu idag cirka 3 veckor senare har jag fått en betalpåminelse från sidan på 739kr. Enligt dom skulle man ha sagt upp 14 dagars perioden manuellt annars går det automatiskt över till 2 månaders premanuration som kostar 739kr.

Jag var inte medveten om detta, jag trodde jag betalade för 14 dagar och inte att jag skulle behöva avsluta något eller så. Ringde dom och dom säger att jag inte avslutade det så nu måste jag betala 739kr för att sedan kunna avbryta premunarationen

Jag tänker inte betala skiten då jag var omedveten och dom skyltade om "testa 14 dagar för 20kr" och stog ingenting om 739kr. Kan hända att det stod något om automatiskt förlängning i villkoren man godkänner, men va fan jag godkände villkor för 14 dagar inte 739kr!!

Hur går jag vidare, vad gör jag? Är det någon chans att jag slipper att betala? Har ingen lust att kasta 700kr åt helvete.

HJÄLP MIG!

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Vilken sida är det vi pratar om? När det gäller s.k "dolda premunationer" skrivs dom in väldigt otydligt och luddigt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Läst på vad du accepterat? Finns tonvis med sidor som erbjuder något för en "testperiod", sen kostar det massor. Så fort man ska inkludera sitt kontonummer, LÄS IGENOM AVTALET! Annars får du helt enkelt skylla dig själv.

Länka gärna sidan... (tippar på en prenumeration porr)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Vilken sida är det vi pratar om? När det gäller s.k "dolda premunationer" skrivs dom in väldigt otydligt och luddigt.

Nån piss sida, vill inte gå in mer på det. Men som du säger så måste det ha varit jävligt luddigt och otydligt.. får dom bara baka in dolda premunationer hur som helst???

Detta vill jag inte ha, och jag ska betala för 2 månader. Och jag ska aldrig mer logga in där liksom...?? vill bara bli av med skiten.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SwedZi:

Nån piss sida, vill inte gå in mer på det. Men som du säger så måste det ha varit jävligt luddigt och otydligt.. får dom bara baka in dolda premunationer hur som helst???

Detta vill jag inte ha, och jag ska betala för 2 månader. Och jag ska aldrig mer logga in där liksom...?? vill bara bli av med skiten.

du borde ha läst igenom vad du "köpte", men dom flesta gör inte det och får betala

Permalänk

Man måste läsa alla dessa avtal, då det är väldigt luddigt skrivna....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Skrivet av SwedZi:

Nån piss sida, vill inte gå in mer på det. Men som du säger så måste det ha varit jävligt luddigt och otydligt.. får dom bara baka in dolda premunationer hur som helst???

Detta vill jag inte ha, och jag ska betala för 2 månader. Och jag ska aldrig mer logga in där liksom...?? vill bara bli av med skiten.

Dom gör vad fan dom vill så länge du accepterat avtalet. Du borde också förstå att det finns en hake när det är för billigt.

Det finns ingen idé med att försöka diskutera saken eftersom det är troligtvis såhär de tjänar sina pengar. De kommer inte att lyssna på "snälla".

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Nån piss sida, vill inte gå in mer på det. Men som du säger så måste det ha varit jävligt luddigt och otydligt.. får dom bara baka in dolda premunationer hur som helst???

Detta vill jag inte ha, och jag ska betala för 2 månader. Och jag ska aldrig mer logga in där liksom...?? vill bara bli av med skiten.

Hur skall du kunna få hjälp om du inte talar om vad du köpt?

Permalänk
Medlem

Detta är ju då inget ovanligt i dagsläget. Spotify, netflix och massvis med stora tjänster gör så. Prenumerationen fortsätter ju automatiskt det är upp till dig att avsluta den i tid när du inte vill använda den. Tror till och med Blizzard gör likadant.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Det bör funnits någon form av avtal man säkert måste trycka på en länk för att kunna se och som man måste godkänna för att beställning skall fungera.

Kolla om dom har någon form av bolag som har hand om deras fakturor, tex klarna eller svea ekonomi eller what ever. Kontakta dom och bestrid fakturan och berätta din sida av händelsen och försök även kontakta sidan både skriftligt och via mail eller brev.

Är det en sida du inte vill gå ut med offentligt för din egen integritets skull så finns det nog inte så mycket att göra. Att bara strunta i att betala en faktura fungerar inte, du glöms inte bort då krav och inkasso osv förmodligen skickas automatiskt via ett datorsystem utan att någon människa faktiskt kollar på det. Du måste nästan helt enkelt våga gå ut med vilken sida och framförallt be om hjälp hos ARN om dom inte vill ge med sig. Är det tex en sida som antar att sina kunder inte vågar bestrida för att dom vill vara anonyma kanske just detta är deras företagsidé och du är förmodligen inte ensam då. Men dom kommer förmodligen inte sluta om som inte blir anmälda.

Se sedan till att kontakta http://www.arn.se/ och även att du anmäler till polisen.

Och extremt viktigt är att om du tar kontakt med bolaget i fråga att du absolut inte blir arg, aggressiv eller liknande mot dom för då är du chanslös. Var dock bestämd på din sak och var saklig och tydlig. Har själv jobbat i en kundtjänst och man vill inte hjälpa en kund som börjar ett samtal med att vråla och skrika eller som är allmänt otrevlig.

Jag tror att många oseriösa företag lever vidare för att folk helt enkelt inte kontaktar ARN och polis. Får dom in flertal anmälningar kommer dom självklart göra något till slut även om det finns avtal. Finns flertal fall där företag får betala vite för att dom har otydliga avtal med tex dolda avgifter och prenumerationer.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Detta är ju då inget ovanligt i dagsläget. Spotify, netflix och massvis med stora tjänster gör så. Prenumerationen fortsätter ju automatiskt det är upp till dig att avsluta den i tid när du inte vill använda den. Tror till och med Blizzard gör likadant.

Glöm inte Xbox Live... jävla gamar altså...

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem

Om du sväljer stoltheten och länkar till sidan, så kan vi läsa villkoren (vilket du uppenbarligen inte har gjort) och se vad de har skrivit, och på detta sätt se om de har gjort något fult.

Eller om det är så att du har klantat dig.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

De flesta använder sig av automatiska prenumerationer, hade vart bökigt om man var tvungen att varje månad/vecka/dag/timma behöva fylla i alla uppgifter igen för en vidare prenumeration. En god idé är att läsa igen sina avtal innan man betalar.

Skulle dock gissa på att många sidor tjänar sina pengar på att folk inte vågar gå ut offentligt med vilken sida de besökt och betalat för, vilket är trist både för dig, mig och samhället i stort.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

Är det vuxenmaterial måntro?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Vad har du svarat på ? Du är nog i fel tråd eller ?

Angående den här tråden så:
Det är väl ganska vanligt med prova på och lockerbjudanden som man måste hålla koll på, det är därför man inte ska lämna ut sitt kortnummer utan köra med e kort för nätköp.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Är det vuxenmaterial måntro?

Med tanke på att dom flesta både herrar som damer använder sig av sådana sidor så lär ingen direkt dömma honom om han länkar om det nu är en sån sida. Men kan ju förstå att det kanske inte är det första man gör.

Har inte skummat igenom swecs forumsregler på ett tag men kan väll tänka mig att han faktiskt inte får länka i det fallet

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av chila:

Med tanke på att dom flesta både herrar som damer använder sig av sådana sidor så lär ingen direkt dömma honom om han länkar om det nu är en sån sida. Men kan ju förstå att det kanske inte är det första man gör.

Har inte skummat igenom swecs forumsregler på ett tag men kan väll tänka mig att han faktiskt inte får länka i det fallet

§ 1.4

Permalänk
Entusiast
Skrivet av chila:

Med tanke på att dom flesta både herrar som damer använder sig av sådana sidor så lär ingen direkt dömma honom om han länkar om det nu är en sån sida. Men kan ju förstå att det kanske inte är det första man gör.

Det finns ju porrsidor, sen finns det porrsidor om du förstår vad jag menar.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Avstängd

jag är 99,9% säker på att det är en sådan sida. Villkor finns och därför ska det läsas, speciellt när det gäller lite mer skummare sidor som drar nytta av det. Det är ju såhär de drar in pengar ifrån folket.

Det roliga skulle vara om i villkoret att, du köper en av våra produkter så får du betala dubbla i avgift. De kan ju dölja detta i villkoren, så får man skylla sig själv om man inte har läst och bara bockar i godkänn utan att läsa.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Firkraag:

Det finns ju porrsidor, sen finns det porrsidor om du förstår vad jag menar.

Samma sak men på ett annat sätt, som Jörgen & Smörgen.

Permalänk

spendon borde väl funka rätt riskfritt när man vill testa saker, eller?

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Läst på vad du accepterat? Finns tonvis med sidor som erbjuder något för en "testperiod", sen kostar det massor. Så fort man ska inkludera sitt kontonummer, LÄS IGENOM AVTALET! Annars får du helt enkelt skylla dig själv.

Länka gärna sidan... (tippar på en prenumeration porr)

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av chila:

Det bör funnits någon form av avtal man säkert måste trycka på en länk för att kunna se och som man måste godkänna för att beställning skall fungera.

Kolla om dom har någon form av bolag som har hand om deras fakturor, tex klarna eller svea ekonomi eller what ever. Kontakta dom och bestrid fakturan och berätta din sida av händelsen och försök även kontakta sidan både skriftligt och via mail eller brev.

Är det en sida du inte vill gå ut med offentligt för din egen integritets skull så finns det nog inte så mycket att göra. Att bara strunta i att betala en faktura fungerar inte, du glöms inte bort då krav och inkasso osv förmodligen skickas automatiskt via ett datorsystem utan att någon människa faktiskt kollar på det. Du måste nästan helt enkelt våga gå ut med vilken sida och framförallt be om hjälp hos ARN om dom inte vill ge med sig. Är det tex en sida som antar att sina kunder inte vågar bestrida för att dom vill vara anonyma kanske just detta är deras företagsidé och du är förmodligen inte ensam då. Men dom kommer förmodligen inte sluta om som inte blir anmälda.

Se sedan till att kontakta http://www.arn.se/ och även att du anmäler till polisen.

Och extremt viktigt är att om du tar kontakt med bolaget i fråga att du absolut inte blir arg, aggressiv eller liknande mot dom för då är du chanslös. Var dock bestämd på din sak och var saklig och tydlig. Har själv jobbat i en kundtjänst och man vill inte hjälpa en kund som börjar ett samtal med att vråla och skrika eller som är allmänt otrevlig.

Jag tror att många oseriösa företag lever vidare för att folk helt enkelt inte kontaktar ARN och polis. Får dom in flertal anmälningar kommer dom självklart göra något till slut även om det finns avtal. Finns flertal fall där företag får betala vite för att dom har otydliga avtal med tex dolda avgifter och prenumerationer.

Skrivet av Batman:

Är det vuxenmaterial måntro?

Skrivet av chila:

Med tanke på att dom flesta både herrar som damer använder sig av sådana sidor så lär ingen direkt dömma honom om han länkar om det nu är en sån sida. Men kan ju förstå att det kanske inte är det första man gör.

Har inte skummat igenom swecs forumsregler på ett tag men kan väll tänka mig att han faktiskt inte får länka i det fallet

Svarar er alla, det är inte porr. Anledningen till att jag inte vill gå ut med det är för att jag var inte medveten om vad det var för sida, trodde det var en dejt/chatsida. Och så när man går in på sidan står det "för snabba sexträffar eller något sådant" och det är verkligen inte vad jag visste eller min mening, så vill inte bli stämplad med fel stämpel.. men jaja, skäms inte direkt. Men känns inte kul att gå ut med "träffa snabba sexdejtar" när jag trodde det var en dejtsida mer:)

Men sidan är

Flirt air /flirtair.se

Och till alla som säger att jag ska skylla mig själv, riktigt onödigt inlägg. Jag är inte här för att höra det, då jag vet nu i efterhand att jag borde läst bättre. Jag är här för att höra om något går att går att göra åt saken eller om det bara är att betala skiten.

http://www.flirtfair.se/landing/44?gclid=CKbe093_urMCFeN4cAod...

Har betalt för 2 månader, kommer inte använda skitsidan en enda mer gång. Så jag kan väl betala för tiden som gått nu ,men tänker fan inte betala 700kr för 2 månader som dom lurade på mig, hur mycket får man gömma i ett jävla avtal?? Och hur fan kan dom starta något skit automatiskt det borde vara olagligt, dom borde hört efter med mig efter 14 dagar om jag ville fortsätta eller inte.

Sjukt att dom bara kan köra vidare automatiskt när jag inte betalt för det.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

lol
Det kanske har nåt med onda dvärgar och my little ponys att göra.

Har ni sett filmen "Lock, Stock and Two Smoking Barrels" ? En snubbe där kommer på den ultimata scamen. Han tänker starta ett anonymt namngivet företag som säljer dildos, och sen låta bli att leverera men skicka tillbaka en check till köparna där avsändaren istället är ett företag med ett extremt avslöjande namn, och då hoppas att folk låter bli att lösa in checken.

Det är ungefär vad TS har gått på.

edit: ajfan, jag hade fel. Ber om ursäkt till TS.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Från användaravtalet:

7) Provmedlemskapet fortsätter automatiskt efter att provlöptiden har gått ut som avgiftsbelagt löpande medlemskap med den löptid som specificerats på Webbplatsen, om provmedlemskapet inte sagts upp i föreskriven form inom den fastställda tidsfrist som användaren informerats om på Webbplatsen. Det nya avgiftsbelagda medlemskapet som provmedlemskapet omvandlats till löper tills vidare och förlängs automatiskt om detta inte sagts upp i föreskriven form inom den tidsfrist som användaren informerats om på Webbplatsen. Löptiden och uppsägningsvillkoren för det förlängda medlemskapet framgår på Webbplatsen.

Permalänk
Medlem

Hitta kvittens emailet:

Gratulerar till tecknandet av ett abbonemang hos oss. Du är nu Premiummedlem hos flirtfair.

flirtfair är en portal på Internet där användare kan kontakta varandra för att inleda relationer med varandra. Med tecknande av ett abonnemang har en premiummedlem under abonnemangets löptid rätt att obegränsat läsa och skicka meddelanden till andra premiummedlemmar, samt skicka och ta emot kyssar.

Betalning avser: Premiummedlemskap
Testpaket - 14 dagar - 14 dagar, som förlängs automatiskt om det inte
sägs upp, med en löptid om 3 månader á 319 kr/mån*

Va fan menas? löptid? har ju inte ens gått 3 månader? har gått drygt 1 månad.

https://www.flashback.org/t1521349 inte bara jag med problemet.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Hitta kvittens emailet:

Gratulerar till tecknandet av ett abbonemang hos oss. Du är nu Premiummedlem hos flirtfair.

flirtfair är en portal på Internet där användare kan kontakta varandra för att inleda relationer med varandra. Med tecknande av ett abonnemang har en premiummedlem under abonnemangets löptid rätt att obegränsat läsa och skicka meddelanden till andra premiummedlemmar, samt skicka och ta emot kyssar.

Betalning avser: Premiummedlemskap
Testpaket - 14 dagar - 14 dagar, som förlängs automatiskt om det inte
sägs upp, med en löptid om 3 månader á 319 kr/mån*

Va fan menas? löptid? har ju inte ens gått 3 månader? har gått drygt 1 månad.

https://www.flashback.org/t1521349 inte bara jag med problemet.

Står ju svart på vitt "Testpaket - 14 dagar - 14 dagar, som förlängs automatiskt om det inte
sägs upp, ..."

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Hitta kvittens emailet:

Gratulerar till tecknandet av ett abbonemang hos oss. Du är nu Premiummedlem hos flirtfair.

flirtfair är en portal på Internet där användare kan kontakta varandra för att inleda relationer med varandra. Med tecknande av ett abonnemang har en premiummedlem under abonnemangets löptid rätt att obegränsat läsa och skicka meddelanden till andra premiummedlemmar, samt skicka och ta emot kyssar.

Betalning avser: Premiummedlemskap
Testpaket - 14 dagar - 14 dagar, som förlängs automatiskt om det inte
sägs upp, med en löptid om 3 månader á 319 kr/mån*

Va fan menas? löptid? har ju inte ens gått 3 månader? har gått drygt 1 månad.

https://www.flashback.org/t1521349 inte bara jag med problemet.

Det innebär att efter 14 dagar så binder du dig för ytterligare 3 månader

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av SwedZi:

Hitta kvittens emailet:

Gratulerar till tecknandet av ett abbonemang hos oss. Du är nu Premiummedlem hos flirtfair.

flirtfair är en portal på Internet där användare kan kontakta varandra för att inleda relationer med varandra. Med tecknande av ett abonnemang har en premiummedlem under abonnemangets löptid rätt att obegränsat läsa och skicka meddelanden till andra premiummedlemmar, samt skicka och ta emot kyssar.

Betalning avser: Premiummedlemskap
Testpaket - 14 dagar - 14 dagar, som förlängs automatiskt om det inte
sägs upp, med en löptid om 3 månader á 319 kr/mån*

Va fan menas? löptid? har ju inte ens gått 3 månader? har gått drygt 1 månad.

https://www.flashback.org/t1521349 inte bara jag med problemet.

Det betyder att du har ett avtal som avslutas 3 månader efter att du sagt upp det
14 dagar provperiod, sedan övergår det till ett abonnemang med 3 månaders uppsägningstid, du ska alltså betala 957 kr under din uppsägningstid.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Det innebär att efter 14 dagar så binder du dig för ytterligare 3 månader

Amen vilka as... vem fan sitter och läser igenom emailet, är väl bara att betala skiten. Men dom där stollarna kan ju köra upp något långt upp i takvåningen så ska dom få smaka på deras egna medicin..

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det betyder att du har ett avtal som avslutas 3 månader efter att du sagt upp det
14 dagar provperiod, sedan övergår det till ett abonnemang med 3 månaders uppsägningstid, du ska alltså betala 957 kr under din uppsägningstid.

Det var ju 739kr inte 957kr? eller hur menar du? Kommer jag få betala ännu mer?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.